Typisch Gronings om nieuwe rond- en randwegen, die nota bene aansluiten op gebiedsontsluitingswegen of stroomwegen, als erftoegangsweg aan te leggen (N983 Aduard, N993 Bedum, N996 Winsum)...

Moderator: Moderatoren
Wellicht ten overvloede: de rotonde op de tekening ligt binnen de bebouwde kom van Sauwerd.
Waarom 18?
Ik kwam deze week voor het eerst op deze weg. Die rotonde-achtige dingen halen de snelheid er wel stevig uit ja. Dat is jammer, maar ik schrok me wel lens dat je bij één van die pleinen ineens recht op overstekende fietsers af rijdt, dat ziet er echt heel gek uit.Coen Tunnel schreef: ↑zo 03 sep 2017, 0:41Gezien de idiote constructie met fietsers die via het middeneiland oversteken lijkt een hogere snelheid mij niet gewenst.mavas schreef:Bedankt voor de foto's. Dat zijn technisch/verkeerskundig gezien dus rotondes geworden daar. Ik had daar toch liever een soort van voorrangspleintjes gezien, zoals je ook in Hilversum ziet, zodat je niet helemaal naar 20/30 km/h terug moet.
Deze metropolen hebben samen 5.000 inwoners. Als het doorgaande verkeer tussen Leeuwarden en Dokkum voor de Centrale As kiest, dan zal het met de drukte en de vertraging op dit deel van de N361 wel loslopen. Deze aanpassing sluit overigens prima aan bij de aanpassingen die al zijn gerealiseerd in bijvoorbeeld downtown Oentsjerk.