Giuseppe schreef:Ik weet ook nog dat je toen de grenstunnel er nog niet was gewoon door Pfronten de grens overreed, deze route was zelfs veel korter dan de huidige route. Volgens mij is deze route echter niet meer te doen, er staan afsluitingsborden, zodat je richting füssen moet.
Die route kan nog steeds worden bereden, alleen is de weg niet meer op veel verkeer ingericht, en kan die het ook niet (meer) aan.
Pino schreef:Vroegâh eindigde de snelweg één afrit eerder, bij Oy-Mittelberg. Daar kom je tenminste nog op de Bundesstrasse uit en plaats van op zo'n achterafweggetje (waarbij ik maar even in het midden laat of je vanaf de afrit Nesselwang via het dorp Nesselwang naar Füssen rijdt of juist via Seeg). Ik heb om die reden ook meerdere malen gebruik gemaakt van die afrit in plaats van die bij Nesselwang. In afstand scheelt het ook niets.
Afrit Nesselwang is natuurlijk niet meer dan een tijdelijke oplossing, die nog veel minder dan de Bundesstrasse is gebouwd op groot doorgaand verkeer.
De échte afrit Nesselwang (138) is geen tijdelijke oplossing. De afrit 1 kilometer na afrit 138 is de tijdelijke oplossing (waar de autosnelweg stopt). Als men in de richting van Füssen rijdt ziet men geen 'Nesselwang' staan, maar 'Behelfsanschlussstelle'. In de richting van Ulm staat wel gewoon een bord met afrit 138 'Nesselwang'. Deze afrit komt overigens ook uit op een heel lokaal weggetje. De oprit van deze weg kan alleen in de richting van Ulm. In de richting van Füssen is dit opzich wel mogelijk, maar er staat een bord verboden voor alle verkeer.
Pino schreef:Dat stukje tussen Nesselwang en Füssen door de dorpen vind ik altijd een buitengewoon irritant en traag onderdeel van de route.
Het is inderdaad wel erg traag, maar irritant zou ik het niet willen noemen. Je kan dan even heerlijk genieten van de prachtige natuur!

Je komt dan inderdaad wel op van die lokale prutsweggetjes uit.
Opmerkelijk aan dat hele nieuwe stuk BAB7 is dat er tussen Nesselwang (138) en Füssen (139) geen andere afrit komt. Dat betekend dus ruim 15 kilometer geen afrit. Naar mijn idee had Rosshaupten nog wel een afrit verdient.
Pino schreef:Komt die er wel, dan zal de lokale weerstand tegen uitbouw van de Bundesstrasse groot zijn.
De lokale weerstand is al zo groot doordat er aan het einde van de B179 een tunnel wordt gebouwd die rechtstreeks naar de A12 gaat, en je dus niet meer via Imst of hoeft. Daarnaast wordt de B179 bij Heiterwang uitbereid naar autoweg. Maar zoals je al zegt zal voorlopig er geen uitbereidingen komen, alhoewel een 2x2 of 2+1 rijbaans autoweg tussen de grenstunnel en Reutte-Süd geen overbodige luxe is.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"