Maar dan kan je ook helemaal binnendoor rijden, zonder op de B179 te hoeven komen.hoevenpe schreef:Niet als je nog boven de Fernpass moet zijn... (Zugspitzgebied)

Moderator: Moderatoren
Maar dan kan je ook helemaal binnendoor rijden, zonder op de B179 te hoeven komen.hoevenpe schreef:Niet als je nog boven de Fernpass moet zijn... (Zugspitzgebied)
Nee, er is weldegelijk een weg van Reutte naar Lermoos zonder op de B179 te komen.hoevenpe schreef:Ik heb nogal wat file-ontwijkend gedrag daar vertoond, maar je komt daar alleen via de 179 er loopt namelijk geen enkele andere weg door dat dal op het traject Reutte-Zuid - Lermoos...
Het is inderdaad heel lastig te vinden, en het is zeker een kunst om niet per ongeluk weer op de B179 uit te komen. Maar het kan zeker wel. Nee, het waren zeker geen fietspaden, maar het waren wel allemaal (soms hele smalle) boerenweggetjes. Erg leuke route, en de lol zit er al flink in als je grote files op de B179 ziet staan. :Phoevenpe schreef:weet je zeker dat je niet ergens een fietspad meegepikt hebt? zelfs nu ik het 'weet' kan ik het bijna niet vinden... wat ik wel zie is dat het toch gegarandeerd een winterbanden tocht is die je waarschijnlijk bij verse sneeuw sowieso niet wilt proberen
Omdat de Y geen hoofdletter is zou ik daar nooit op komen.Palance schreef:Mijn eerste reactie was: Welke plaats heeft nu als kentekencombinatie OY?
Ik dacht dat kleine letters ook wel eens voorkwamen (zoals in Wü).marcel schreef:Omdat de Y geen hoofdletter is zou ik daar nooit op komen.Palance schreef:Mijn eerste reactie was: Welke plaats heeft nu als kentekencombinatie OY?
Hier is hetGiuseppe schreef:Ik neem aan dat dit de omleiding Heiterwang is? Moeten ze nog doorwerken om september te halen (staat in dit document)
http://lh6.ggpht.com/_GI8V_G_QcSU/TCZVl ... C13555.JPG
W= Wuppertal (NRW); dat zullen ze niet bedoeld hebben...marcel schreef:Ik dacht dat er altijd WÜ zou staan, maar tot mijn verbazing staat er W.-:
Even zoekend op de kaart leert mij dat Oy gewoon een plaats is, en hier ligt.Palance schreef:Mijn eerste reactie was: Welke plaats heeft nu als kentekencombinatie OY?
Dat was vooral voor het vrachtverkeer en bussen. Het normale auto (met eventuele aanhanger) verkeer reed al heel lang nog zelfs voorbij afrit Nesselwang tot de Autobahnende. Vervolgens kwam je als autorijder ook voor afrit Füssen de A7 alweer op. Het vrachtverkeer kwam dan pas bij oprit Füssen op de A7.Pino schreef:Oy-Mittelberg was toch de plaats waar doorgaand verkeer richting Fernpaß de afrit nam
En daarmee is de B179 in Oostenrijk eindelijk t/m Heiterwang-Süd uitgebouwd tot Schnellstrasse. Eigenlijk zou men straks in Oostenrijk voor de finishing tuch de ontbrekende schakel Schnellstrasse tussen Heiterwang en de Lermooser Tunnel ook moeten bouwen. Aan de andere kant van de Fernpaß wordt straks al de Tschirganttunnel gebouwd. Daarmee zou dan alleen de Fernpaß zelf het enige stukje OWN zijn op de gehele B179 route. Ver vooruit denkend: De B179 zou zelfs nog weer S14 kunnen worden.Giuseppe schreef:Ik neem aan dat dit de omleiding Heiterwang is? Moeten ze nog doorwerken om september te halen (staat in dit document)
Volgens mij is het stuk tussen Heiterwang en Reutte nog steeds een kronkelweg met daarin zelfs een scherpe '30km' bocht...SnarfFlevoland schreef:En daarmee is de B179 in Oostenrijk eindelijk t/m Heiterwang-Süd uitgebouwd tot Schnellstrasse.
Dat is nu (als het goed is) ook aangepakt. In ieder geval weet ik zeker dat die weg behoorlijk verbreed en opgeknapt is.hoevenpe schreef:Volgens mij is het stuk tussen Heiterwang en Reutte nog steeds een kronkelweg met daarin zelfs een scherpe '30km' bocht... Of is dit nu ook aangepakt?
om nog evenPeter schreef:Oy. Heerlijk kort. Ik kan maar 1 Nlse equivalent bedenken: Ee. Wel veel met 3 etters: Ede, Oss, Epe, Een, Ane, etc... minimaal 3 letters.
Dat klopt toch niet echt. Als je via de bewegwijzering reed, dan werd je via via Seeg en Hopferau gestuurd, en kwam je al een stukje eerder weer op de A7 uit (zo'n 2 km ten noorden van de afrit Füssen). Via Enzensberg is absoluut onzin. Al met al bedroeg dit stuk 17 km binnendoor, in tegenstelling tot de route via Oy/B310, die 19 km binnendoor bedroeg.twente1989 schreef: de afgelopen winters hebben wij ondanks de bewegwijzering die je via die behelfsausfahrt stuurde altijd de afslag Oy-Mittelberg genomen. op google earth bleek deze route toch een stuk korter. Ik meen me zelf te herinneren dat de bewegwijzering je niet alleen via Seeg en Hopferau, maar zelfs via Enzensberg stuurde. Op deze manier kwam je op de B310 en moest je nog een stukje terugrijden tot je bij het viaduct bij de grens was.