Hallo,
Er is altijd veel te doen over Zwarte Zaterdag in Frankrijk. In alle artikelen die ik daar onlangs over las, wordt met name gesproken over de zuidelijke trek. Zou iemand mij kunnen vertellen wat aan te raden is als je aanstaande vrijdagavond terug wilt rijden naar Nederland over Route du Soleil?
Klopt het dat het rond 4 uur 's nachts al druk is aan de zuidkant van Lyon? En is het dus aan te raden om hier voor 4 uur langs te zijn?
Alvast bedankt voor jullie adviezen!
Barbara

Route du Soleil - terug naar huis
Moderator: Moderatoren
-
- zandpaadje
-
- Secretaris
Re: Route du Soleil - terug naar huis
De meeste huisjeswissel gebeurt op zaterdag, maar er zijn inderdaad al veel mensen die op vrijdagmiddag al uitchecken en 's avonds gaan reizen. Die passeren Lyon 's nachts of in de vroege ochtend. Dat het dus bij Zwarte zaterdagen in retourrichting in de nacht van vrijdag op zaterdag druk is, is een feit. Hoe druk het precies zal zijn tussen 4 en 6 uur bij Lyon, dat is nu toch aardig koffiedik kijken. Maar de kans dat zowel de stadsroute door de tunnels alsook de A46 finaal vast staan, lijkt me op dat vroege uur toch nog niet zo heel erg groot.
Na Lyon wordt het snel rustiger: de Duitsers rijden vaak de kortste tolroute richting Mulhouse, bij Beaune slaat veel verkeer richting Parijs af.
***verplaatst naar Reisadviezen***
Na Lyon wordt het snel rustiger: de Duitsers rijden vaak de kortste tolroute richting Mulhouse, bij Beaune slaat veel verkeer richting Parijs af.
***verplaatst naar Reisadviezen***
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])
-
- autoweg
In dit topic heb ik al het e.e.a. uitgezet m.b.t. komend weekend.
-
- autoweg
Ik heb 's nachts, ook in drukke weekenden, nog nooit problemen gehad bij Lyon. De A12 trekt 's nachts meer verkeer.
-
- autoweg
In onderstaand overzicht vind je de prognose voor zaterdag 2/8 van de A7 richting het Noorden.
Vanaf 8 uur zullen de eerste files ontstaan, als eerste tussen Valence en Lyon. Later ook tussen Orange en Valence.

Vanaf 8 uur zullen de eerste files ontstaan, als eerste tussen Valence en Lyon. Later ook tussen Orange en Valence.

-
- 4x3 autosnelweg
Paar jaar geleden eens op de beruchte eerste zaterdag van augustus teruggereden vanuit Tarragona in Spanje. Daar om een uurtje of 05.30 uur vertrokken en eigenlijk zonder problemen thuis aangekomen. Wat kortere files tussen Orange en Lyon, maar ik herinner me eigenlijk vooral het uitzicht op de files aan de andere kant van de weg. Later op de dag werden wel nog wat langere files in noordelijke richting gemeld, maar door ons vroege vertrek waren we die ruim voor. Door 's nachts te gaan rijden zou je zeker wel van problemen gevrijwaard moeten blijven.