Beste route Haarlem - Praag?

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Pino
4x3 autosnelweg

Re: Beste route Haarlem - Praag?

Bericht door Pino »

Ik vraag me af of dat zijn ervaring is of het herhalen van de gebruikelijke laster over Oostblok-werknemers: "ze stelen, ze houden zich niet aan de wet en ze werken alleen maar zwart". Erg objectief zijn dat soort gedachten doorgaans niet, zo bleek ook deze week weer naar aanleiding van een onderzoek over in Nederland werkzame Polen. Het enige objectieve daaraan is dat de kift van Nederlanders / West-Europeanen op weinig is gebaseerd.
SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg

Bericht door SnarfFlevoland »

^^ Polen en Tsjeggen wil ik het over het algemeen niet hebben, want die doen wel hun best om normaal te rijden!

Ik heb het vooral over: Rusland, Roemenië, Oekraïne etc.

Overigens hangen er niet speciaal zoveel spandoeken langs de A2 met Roemeense en Russische teksten, over ongelukken.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"
Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny »

Tijd om weer ontopic te gaan,
met vriendelijke groeten,
Moderator
Vinny
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
waldo79
4x3 autosnelweg

Bericht door waldo79 »

Exact. Mavas heeft niets aan dit soort geneuzel.

Gelukkig is hij al lang en breed onderweg naar Praag :yes:
harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry »

^^ Breed? Dan heeft hij dus toch minimaal een 2x3-weg genomen. :)
wegnummers.nl foto's van alle genummerde wegen (o.a. NBA), plaatsnaamborden en molens
--Harry.
Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance »

En dat ligt niet in het Oostblok omdat het Oostblok al zo'n beetje 20 jaar niet meer bestaat. Behalve in de hoofden van mensen die achterlopen.
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg

^^ Voormalig Oostblok dan. ;)
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"
mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas »

Vinny schreef:kan handig zijn om voor de zekerheid de dienstregeling nog even te checken ;)
En jij dacht dat ik dat niet had gedaan? :P
Achteraf kan ik zeggen dat bus-metro handiger was omdat die vaker reed en goede aansluiting op elkaar biedt (behalve als je terugmoet en de bus rijdt maar 2x per uur). Trein was wel comfortabeler maar 's avonds laat nog maar 1x per uur.
Chris schreef:Momenteel staat er geen enkele file op de A2.
Klopt. We zijn filevrij van beginpunt naar eindpunt gereden. Nou ok, ik moet niet liegen, bij de afrit van de D8 in Praag stond een korte file voor de verkeerslichten.

Ook terug hebben we die route gereden. Opeens werden we door tomtom een achterafweggetje in gestuurd op het ontbrekende snelweggedeelte van de D8 in Noord-Tsjechie. Daardoor sneden we een gigantisch stuk af naar het autoweggedeelte. Op de heenweg hebben we dat stukje niet gehad en kwamen we uit bij een rotonde waar je bijna 360 moet draaien om verder te rijden.

Ik heb nog een fotoserie gemaakt van oost-praag naar Dresden, die komt tzt wel online.
mhkamp
2x2 autosnelweg

Bericht door mhkamp »

*stof stof*
SnarfFlevoland schreef:
Ik heb de oplossing wel gevonden om de A2 minder druk en filegevoelig te maken: Haal die vrachtwagenchauffeurs van russen en andere oostblokkers van de weg. En hopla! Een heel stuk minder verkeer en file bij ongelukken en wegwerkzaamheden!

Overigens maken die vrachtwagenchauffeurs uit het oostblok en Rusland wel veel brokken op die weg! Veel ongelukken. Ja vind je het gek? Niet al die mensen houden zich aan hun schema, dat ze moeten pauzeren. En die A2 is tussen Hannover en Berlijn ook nog eens ontzettend saai, ja dan val je soms zonder zonder dat je het merkt zomaar in een secondeslaap. En dan... kunnen de gevolgen niet te overzien zijn! Hierbij zeg ik niet dat Nederlandse en Duitse vrachtwagenchauffeurs dit nooit overkomt, maar de meeste Oostblokkers en Russen houden zich gewoon niet aan hun pauze schema.
Zal ik mij ook maar in deze (zinloze) discussie werpen.

Frans, ikzelf ben vrachtwagenchauffeur, en hekel mensen zoals jij! Mensen die beweren dat ongelukken komen omdat er weer eens een vrachtwagenongeluk is gebeurd, en waarbij er een monsterfile van 3 kilometer er achter staat. Polen en Russen hebben net zo goed aan hun rij- en rusttijden te houden als wij hier in West Europa. Daar veranderd niets aan. Wat Chris al schrijft zijn er hiervoor geen statistieken.

Route met MS Autoroute 2007 : A9, A10, A1, (NL-D) BAB30 (Bad Oeynhausen), BAB2, BAB14, BAB4, BAB17 (D-CZ), D8. 8:31hr, 903km.

(Ik heb gezien dat dit een topic uit augustus was)
Laatst gewijzigd door IQ[] op zo 30 nov 2008, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Geen persoonlijke aanvallen op het forum!
"One day you will wake up and there will be no more time to do the things you have always dreamed of. Do them now.!" - Paulo Coelho
WeFo Lidnummer 0010.
SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg

mhkamp schreef:Zal ik mij ook maar in deze (zinloze) discussie werpen.
Waarom begin je er dan aan? Deze discussie is al lang over en uit. Moet je dan zo nodig weer even na pruttelen om je woede kwijt te kunnen op het internet? Is dus ook net zo goed zinloos en toont machteloosheid aan....

Enfin, je bericht kunnen ze maar beter deleten voordat ik hier ook nog eens een uitgebreid verhaal ga schrijven. Overigens bedoel ik geen westerse vrachtwagenchauffeurs, maar de chauffeurs uit het Oostblok (natuurlijk niet allemaal). Voor meer informatie over file op BAB2, zie : Das Erste NDR. Verder is mijn neef ook vrachtwagenchauffeur en heeft ook netzoals ik een hekel aan die ongelukken op de BAB2.

Voor mij nu einde onderwerp.
mhkamp
2x2 autosnelweg

Bericht door mhkamp »

SnarfFlevoland schreef:Moet je dan zo nodig weer even na pruttelen om je woede kwijt te kunnen op het internet? Is dus ook net zo goed zinloos en toont machteloosheid aan....
Napruttelen zekers niet, maar ik hekel wel je reisadviesen die meestal door de "middle of nowhere" gaan. Wie heeft het hier over machteloosheid??
Ik delete mijn berichten niet, waarom? Gelukkig ben jij geen moderator, dus ik zie binnen nu en morgen wel dat Rene dit topic afsluit, omdat het nergens over gaat. Een gezonde discussie kan jij niet voeren, en dat is jammer.
SnarfFlevoland schreef:Voor meer informatie over file op BAB2, zie : Das Erste NDR. Verder is mijn neef ook vrachtwagenchauffeur en heeft ook netzoals ik een hekel aan die ongelukken op de BAB2.
En daar beginnen we weer :roll: (Geen commentaar verder).
SnarfFlevoland schreef:Voor mij nu einde onderwerp.
Jammer, jammer dat je geen gezonde discussie aangaat, altijd tegendraads, om 3 pagina's later toe te geven dat je fout zat...
TOEVOEGING
Bericht gewijzigd omdat er een onjuist stuk in zat.
Laatst gewijzigd door mhkamp op zo 30 nov 2008, 18:31, 2 keer totaal gewijzigd.
"One day you will wake up and there will be no more time to do the things you have always dreamed of. Do them now.!" - Paulo Coelho
WeFo Lidnummer 0010.
Seat Ibiza
2x2 autosnelweg

Bericht door Seat Ibiza »

mhkamp schreef:Jammer, jammer dat je geen gezonde discussie aangaat, altijd tegendraads, om 3 pagina's later toe te geven dat je fout zat...
Daar kan inmiddels het halve forum over meespreken... Direct toegeven dat 'ie fout zat, daar doet Frans niet aan.

@mhkamp: ik geef je helemaal gelijk over vrachtwagenchauffeurs! Voor zowel Oost- als West-Europese neem ik mijn petje af. Dat er altijd een paar rotte appels zijn, die schijt hebben aan verkeersregels, is niks aan te doen. Bij automobilisten is het precies hetzelfde; waarschijnlijk is het percentage rotte appels daar echter veel groter.
SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg

Even voor alle duidelijkheid: Ik ben nu op dit forum niet meer van plan om zinloze discussies aan te gaan. Mocht ik ergens verkeerd zitten wil ik dat nu best direct bij mijn eerste volgende bericht aangeven, en mocht ik dat niet doen, mag er best iemand mij daaraan (vriendelijk) herinneren. Ik wil graag het gezellig en het naar mijn zin hebben op dit forum. Inderdaad ik heb wat dingen verkeerd gedaan hier op dit forum, en heb daar ook het nodige van geleerd. Daarnaast ben ik hier gekomen om ook extra informatie op te steken van de laatste werkzaamheden en nieuwe geopende wegen en bewegwijzering. Daarnaast is het leuk om zo af en toe wat te posten in het wegrestaurant. Graag wil ik in de toekomst gezonde discussies voeren, en een prettig persoon zijn op dit forum. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik veel geleerd door mijn fouten die ik op dit forum heb gemaakt. Maar wil nu graag een fris verdergaan en mijn verkeerde dingen achter mij laten.

Graag wil ik ook dat andere forum gebruikers mijn fouten willen vergeven, en niet mee continu dwars zitten en oude koeien uit de sloot halen. Jij zou het ook niet prettig vinden als je ooit wat verkeerd hebt gedaan en je wil je verbeteren en/of hebt verbeterd, dat anderen je er toch steeds weer mee dwarszitten.

Vooral alle duidelijkheid: Ja, ik heb in dit topic ook deels fout gezeten. Ik blijf er wel bij het feit dat op de BAB2 veel ongelukken gebeuren, zoals de Duitse televisie al meldt. Daarnaast klopt het inderdaad dat lang niet alle vrachtwagenchauffeurs verkeerd zijn, maar tussen de Oostblokkers zitten er wel meer rotte appels tussen. Als het allemaal lievertjes zijn, waarom rijdt de politie bijv. bij Rasthof "De Poppe" rond als er 's Nachts allemaal er volop Russen, Oekraïners en Roemenen staan? En waarom gebeuren dan er nog steeds zoveel ongelukken?

Ik hoop dat diverse mensen hiervoor begrip hebben. Uiteraard verwacht ik ook dat gezonde discussies van twee kanten komen. De personen die verkeerd een discussie met mij willen aangaan (zoals hier recent is gebeurd) en/of vooroordelen over mij of over mijn familie/kennissen weten het best van zichzelf dat dat ook niet al te slim is geweest. Zeker op het internet ga je niet over andere mensen lelijk doen.

Alvast bedankt voor uw begrip, en laten we het vooral hier vooral leerzaam, informatief en gezellig houden! ;) 8-)
duikgek89
2x3 autosnelweg

Bericht door duikgek89 »

Op de A2 gebeuren inderdaad wel relatief veel ongelukken vergeleken met een aantal andere snelwegen. Maar goed, de weg is druk en vaak rijd men ook aardig door.
Echter, dat is geen reden om deze weg te vermijden. Oke, als je een goed alternatief hebt en je vind dat prettiger dan rijd je een andere route, daar is niks mis mee. Maar als via de BAB2 de enige fatsoenlijke optie is dan neem je gewoon de BAB2.
mhkamp
2x2 autosnelweg

Bericht door mhkamp »

Frans. Ik zal je hier aan houden, met betrekking het bovenstaande. Mocht je in de nabije toekomst weer een zinloze discussie voeren, zal ik je dit even herinneren, ok?
SnarfFlevoland schreef:Ik blijf er wel bij het feit dat op de BAB2 veel ongelukken gebeuren, zoals de Duitse televisie al meldt. Daarnaast klopt het inderdaad dat lang niet alle vrachtwagenchauffeurs verkeerd zijn, maar tussen de Oostblokkers zitten er wel meer rotte appels tussen. Als het allemaal lievertjes zijn, waarom rijdt de politie bijv. bij Rasthof "De Poppe" rond als er 's Nachts allemaal er volop Russen, Oekraïners en Roemenen staan? En waarom gebeuren dan er nog steeds zoveel ongelukken?
Coen Tunnel in topic over rampen BAB2 schreef:Mja, en wat zijn de cijfers voor andere soortgelijke snelwegen in Duitsland? (Zelfde intensiteiten, ook 2x3, zelfde percentage vrachtvervoer). Deze cijfers zijn hoog, maar aangezien ze alleen van de A2 zijn en er geen vergelijkingsmateriaal is is het lastig ze op waarde te schatten. Toevallig ben ik laatst voor het eerst de complete A2 afgereden en ik vond het een prima weg. Geen enkele file, geen enkel ongeluk.
Ik kan niet snappen dat jij (zonder harde cijfers), de "Oostblokkers", Russen ect tot potentiële ongelukken veroorzakers catalogiseerd. En waarvan heb je dat? Wat ik eerder schreef kunnen je pa & ma net zo goed een ongeval krijgen op de BAB2, al denk je dat het de beste rijders ter wereld zijn. Wij zijn mensen, en mensen maken fouten, ook onder het autorijden.
Als het aan jou ligt moeten de de BAB2 mijden als de pest... En ik denk dat een groot deel van het forum dat niet doet :roll:

Daarbij : wanneer ik in de auto zit luister ik met enige regelmaat naar Hitradio Antenne Niedersachsen. De enige file(s) die ik hoor zijn bij Braunschweig. Ongevallen hoor niet of nauwelijks, of ik luister op een verkeerd tijdstip.
WeFo Lidnummer 0010.
Seat Ibiza
2x2 autosnelweg

SnarfFlevoland schreef:Daarnaast klopt het inderdaad dat lang niet alle vrachtwagenchauffeurs verkeerd zijn, maar tussen de Oostblokkers zitten er wel meer rotte appels tussen. Als het allemaal lievertjes zijn, waarom rijdt de politie bijv. bij Rasthof "De Poppe" rond als er 's Nachts allemaal er volop Russen, Oekraïners en Roemenen staan? En waarom gebeuren dan er nog steeds zoveel ongelukken?
Iedereen maakt fouten en iedereen verdient een tweede kans, maar bepaalde fouten zie ik je dus weer herhalen. Je doet nu namelijk weer allerlei niet-onderbouwde uitspraken...
* Rijdt die politie misschien op de parkeerplaats omdat er zoveel overvallen plaatsvinden?
* Zijn er zoveel meer rotte appels onder Oost-Europese vrachtwagenchauffeurs?
* Welke statistieken geven aan dat Oost-Europese chauffeurs meer betrokken zijn bij ongelukken op West-Europese wegen?
mhkamp
2x2 autosnelweg

Bericht door mhkamp »

Correctie : De Poppe is de BAB30 / A1, dus geen BAB2.
WeFo Lidnummer 0010.
SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg

mhkamp schreef:Frans. Ik zal je hier aan houden, met betrekking het bovenstaande. Mocht je in de nabije toekomst weer een zinloze discussie voeren, zal ik je dit even herinneren, ok?
Prima! ;)
mhkamp schreef:Ik kan niet snappen dat jij (zonder harde cijfers), de "Oostblokkers", Russen ect tot potentiële ongelukken veroorzakers catalogiseerd. En waarvan heb je dat? Wat ik eerder schreef kunnen je pa & ma net zo goed een ongeval krijgen op de BAB2, al denk je dat het de beste rijders ter wereld zijn. Wij zijn mensen, en mensen maken fouten, ook onder het autorijden.
Uiteraard kan iedereen fouten maken, en iedereen kan een ongeluk krijgen. Dat ik vind dat de "Oostblokkers" meer ongelukken veroorzaken komt doordat ze op de autosnelwegen meestal minder goed rijden. Ze slingeren vaker een beetje heen en weer. Ze halen zo af en toe nog wel eens een keer in als dat niet mag. Daarnaast staat er in het Nederlands Dagblad zo af en toe een artikel over de invloed op de wegen door "Oostblokkers". Helaas kan ik dat artikel niet terug vinden. Wel heb ik een artikel van het Algemeen Dagblad gevonden.
http://www.ad.nl/groenehart/gouda/article897149.ece schreef:'Files door Oost-Europese rijders'

Door DÉNIS VAN VLIET

ROTTERDAM - De opmars van Oost-Europese chauffeurs zal meer ongelukken op de wegen rond Rotterdam tot gevolg hebben.

Automobilisten zullen steeds vaker in kilometerslange files komen te staan.

Voorzitter Klaas de Waardt van de Verenigde Eigen Rijders Nederland (VERN) zegt dat dergelijke ongevallen schering en inslag zullen worden naarmate het aantal Oost-Europese chauffeurs op de Nederlandse wegen toeneemt.

Oorzaak daarvan is volgens hem dat Oost-Europese chauffeurs nu eenmaal minder bekwaam zijn dan hun Nederlandse collega's.

Uitgaande van die stelling, wachten de Nederlandse automobilist sombere tijden: de afgelopen twee jaar is het aantal Poolse vrachtwagenchauffeurs bij Nederlandse transportondernemingen meer dan verdubbeld, van 1200 naar 2500. En het eind van de groei is voorlopig niet in zicht.

Volgens De Waardt zijn Oost-Europese chauffeurs ‘ongevalgevoelig', omdat zij niet dezelfde rijopleiding hebben genoten als hun Nederlandse collega's. „Ze belanden soms letterlijk van een tractor op een truck. Logisch dus dat zij steeds vaker betrokken zullen bij ongevallen,’’ aldus De Waardt. Hij pleit ervoor dat Oost-Europese chauffeurs aan dezelfde opleidingseisen moeten voldoen als hun Nederlandse collega's voordat zij de weg op mogen.

De Waardts voorspelling past in een trend die al door sommigen al eerder gesignaleerd werd. De Verkeers Informatie Dienst (VID) kwam eerder dit jaar met cijfers waaruit blijkt dat geschaarde en gekantelde vrachtwagens in 2005 extra filedruk op de Nederlandse wegen veroorzaakten.

Volgens de VID veroorzaakten toen opmerkelijk veel buitenlandse truckers files door ongevallen. Ofschoon de meeste ongelukken nog altijd worden veroorzaakt door personenauto's (zie kader), is de hinder van een vrachtwagenongeval vaak veel groter en ondervinden automobilisten daar dus ook veel meer last van.

Zo veroorzaakte een van een vrachtwagen afgevallen lading wasmiddel op de ring van Rotterdam vorig jaar mei dagenlang verkeershinder. De overlast werd helemaal groot toen het spul bij regenval ging schuimen.
Seat Ibiza schreef:* Zijn er zoveel meer rotte appels onder Oost-Europese vrachtwagenchauffeurs?
Dat heb ik dus nu met dit hierboven staande artikel een beetje duidelijk willen maken. ;)
Seat Ibiza schreef:* Rijdt die politie misschien op de parkeerplaats omdat er zoveel overvallen plaatsvinden?
Dat zou inderdaad goed kunnen. Maar dan vind ik het per slot van rekening wel toevallig dat er allemaal "Oostblokkers" op die paarkeerplaatsen zijn. Ik weet nog heel goed toen we terug kwamen van de afgelopen zomervakantie, en we wilden even iets te eten halen, kwamen we toevallig uit bij "De Poppe". Daar kochten we 3 lekkere braadworsten. Maar... de hele parkeerplaats was echt bezeten van "Oostblokkers". Er reed continu politie over die parkeerplaats, en je zag een paar vrachtwagen chauffeurs zich helemaal klem zuipen met bier en sterke drank. En elke dame die langs kwam lopen keken ze echt helemaal achterna, ook al was het soms een oma van 75 jaar. :P
Seat Ibiza schreef:* Welke statistieken geven aan dat Oost-Europese chauffeurs meer betrokken zijn bij ongelukken op West-Europese wegen?
Echte concrete statistieken zijn er misschien nog niet (in ieder geval heb ik die niet gevonden). Dus 'formeel' gezien heb je gelijk dat het eigenlijk nog helemaal niet te zeggen is dat "Oostblokkers" meer ongelukken veroorzaken. Ik denk zeker wel mochten ze daarna onderzoeken gaan doen, dat die toch wel een stuk meer ongelukken veroorzaken. Toch wil ik absoluut niet zeggen dat elke "Oostblokker" een gevaar op de weg is. Er zijn ook zeker goede vrachtwagenchauffeurs! ;) En zelfs de beste overkomt wel eens iets... (helaas :cry: )
mhkamp schreef:Correctie : De Poppe is de BAB30 / A1, dus geen BAB2.
Correct, veel "Oostblokkers" rijden vanaf de BAB2, door over de BAB30 naar Nederland. ;)
Seat Ibiza
2x2 autosnelweg

SnarfFlevoland schreef:
http://www.ad.nl/groenehart/gouda/article897149.ece schreef: ROTTERDAM - De opmars van Oost-Europese chauffeurs zal meer ongelukken op de wegen rond Rotterdam tot gevolg hebben.

Voorzitter Klaas de Waardt van de Verenigde Eigen Rijders Nederland (VERN) zegt dat dergelijke ongevallen schering en inslag zullen worden naarmate het aantal Oost-Europese chauffeurs op de Nederlandse wegen toeneemt.
Nou zeg, dat is echt een overtuigend bewijs (NOT...). Had je anders verwacht van de voorzitter van de VERN? Nee toch?
SnarfFlevoland schreef:
Seat Ibiza schreef:* Zijn er zoveel meer rotte appels onder Oost-Europese vrachtwagenchauffeurs?
Dat heb ik dus nu met dit hierboven staande artikel een beetje duidelijk willen maken. ;)
Net zo overtuigend dus als iemand van de SGP die zegt dat het waar is, omdat het in de Bijbel staat...
SnarfFlevoland schreef:
Seat Ibiza schreef:* Rijdt die politie misschien op de parkeerplaats omdat er zoveel overvallen plaatsvinden?
Dat zou inderdaad goed kunnen. Maar dan vind ik het per slot van rekening wel toevallig dat er allemaal "Oostblokkers" op die parkeerplaatsen zijn.
Nou zeg, enorm gek dat op een internationale oost-west-route allemaal Oost-Europese chauffeurs staan! Wat wil je er eigenlijk mee zeggen? Dat ze daar niet mogen staan?
duikgek89
2x3 autosnelweg

Bericht door duikgek89 »

Frans gaat toch zeker wel vooruit. De onderbouwing is nu geen goede, maar er is tenminste iets van onderbouwing. Dat betekent dat er wel iets gezocht is, alleen dat je/hij selectiever naar de bronnen moet kijken.

Overigens vind ik de "met z'n allen tegen Frans" opstelling van sommige personen hier ook niet netjes. Al snap ik de standpunten wel, en ben ik het op dit punt ook niet eens met de stelling dat de "Oostblokkers" meer brokken maken als andere rijders.

Ik snap overigens wel waar dat idee vandaan komt. Vroeger was het aandeel "Oostblokkers" veel lager dan nu, en als vroeger 1% brokken maakte dan viel dat niet op, als nu dezelfde 1% brokken maakt dan valt het wel op, omdat het absolute aantal nu zoveel hoger ligt.

Bovendien bestaat het vrachtverkeer op de A1 - BAB40 - BAB2 uit een relatief groot gedeelte "Oostblokkers" omdat dat nu eenmaal een van de (zoniet de) belangrijkste verbinding is naar Polen, Wit-Rusland, Estland, Letland, Litouwen en de Oekraïne.
Stel dat 60% van de vrachtauto's op de BAB2 uit het "Oostblok" komt, dan zou het aantal ongevallen wat deze groep maakt dus ook ongeveer 60% van het aantal ongelukken moeten zijn. Daarom lijkt het misschien veel.

Verder hebben een hoop chauffeurs volgens mij een hekel aan ze omdat men meent dat ze het brood bij hun van het bord stelen. Dat de Westerse chauffeur veel meer willen hebben en dat daarom de baas logisch voor Oost- of Centraal-Europese chauffeurs kiest laten ze voor het gemak maar weg.
Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance »

Het Oostblok bestaat al vele jaren niet meer. Ik snap daarnaast ook niet waarom 'men' nog altijd een onderscheid wil maken tussen de landen die tot 1990 tot het "Oostblok" behoorden en de rest van Europa. Waarom die scheidslijn. Vindt men 'ons' superieur aan 'hen' (zoiets zie je altijd weer opdoemen rond het Songfestival). Veel van die voormalige Oostbloklanden behoren gewoon tot de Europese Unie en zijn derhalve gelijkwaardig aan ons land. Het zou toch ook raar zijn als er nu alleen nog onderzoeken werden gedaan naar de verschillen in truckers in Noord- en Zuid-Europa?

Mensen die nog in Oostbloktermen denken lopen gewoon zo'n 20 jaar achter in de tijd.
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel »

Moderator Coen Tunnel: Vanaf nu wil ik van wie dan ook geen persoonlijke aanvallen meer zien. Het lijkt er op of een aantal forummers het nodig vindt om Frans persoonlijk aan te vallen. Aan die mensen zou ik willen zeggen: lees forumregel 3.1 nog eens na. Natuurlijk, je hoeft het niet eens te zijn met z'n standpunten (dat kan op een discussieforum), je kunt de onderbouwing slecht vinden, maar dat is nog geen reden om iemand persoonlijk aan te vallen. Mocht je echt een probleem hebben met een persoon zelf dan heb je nog altijd de mogelijkheid om een persoonlijk bericht te sturen; het is niet netjes om iemand open en bloot op het forum aan te vallen. Ik verwacht nu van iedereen meer respect en discussie voeren op een normale manier en inhoudelijk op argumenten ingaan.
duikgek89
2x3 autosnelweg

Bericht door duikgek89 »

Palance schreef:Het Oostblok bestaat al vele jaren niet meer. Ik snap daarnaast ook niet waarom 'men' nog altijd een onderscheid wil maken tussen de landen die tot 1990 tot het "Oostblok" behoorden en de rest van Europa. Waarom die scheidslijn. Vindt men 'ons' superieur aan 'hen' (zoiets zie je altijd weer opdoemen rond het Songfestival). Veel van die voormalige Oostbloklanden behoren gewoon tot de Europese Unie en zijn derhalve gelijkwaardig aan ons land. Het zou toch ook raar zijn als er nu alleen nog onderzoeken werden gedaan naar de verschillen in truckers in Noord- en Zuid-Europa?

Mensen die nog in Oostbloktermen denken lopen gewoon zo'n 20 jaar achter in de tijd.
Persoonlijk gebruikte ik die term in mijn post omdat deze al eerder gebruikt is en omdat dan duidelijk is om welke landen het gaat. Maar omdat ik het met je eens ben heb ik de term wel tussen aanhalingstekens gezet.
Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance »

Je wil niet weten hoeveel mensen nog de fout in gaan als ze landen moeten noemen die tot het "oostblok" hebben behoord :)
Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel »

Velen zetten Joegoslavië ook nog in dat lijstje, maar dat klopt weer niet.

Volgens mij, zonder te spieken:

Sovjetunie
Oost-Duitsland
Polen
Tsjechoslowakije
Hongarije
Roemenië
Bulgarije

Albanië en Joegoslavië waren wel communistisch, maar behoorden niet tot het Warschaupact (en dus het Oostblok). Joegoslavië was volgens mij ook vrij makkelijk toegankelijk voor westerlingen.
Chris
Moderator

Bericht door Chris »

ROTTERDAM - De opmars van Oost-Europese chauffeurs zal meer ongelukken op de wegen rond Rotterdam tot gevolg hebben.

Automobilisten zullen steeds vaker in kilometerslange files komen te staan.

Oorzaak daarvan is volgens hem dat Oost-Europese chauffeurs nu eenmaal minder bekwaam zijn dan hun Nederlandse collega's.
Wat een flauwekul. Het aantal ongevallen met Oost (Centraal) Europese chauffeurs zal best toenemen, maar dat komt omdat hun aantal nou eenmaal toeneemt. Ik heb behalve dit geblaat nog geen gedegen cijfers gezien dat oost (centraal) Europese chauffeurs per miljard vrachtwagenkilometers bij meer ongevallen betrokken zijn dan Nederlandse chauffeurs. Ik ben wel benieuwd waar meneer Klaas de Waardt zijn verhaal op wil baseren. Onderbuikgevoelens?
Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance »

Eerder jaloezie om al die gewonnen songfestivals :twisted:
SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg

Palance schreef:Het Oostblok bestaat al vele jaren niet meer. Ik snap daarnaast ook niet waarom 'men' nog altijd een onderscheid wil maken tussen de landen die tot 1990 tot het "Oostblok" behoorden en de rest van Europa. Waarom die scheidslijn.
Nou ja het Oostblok... ik bedoel ook de landen die bij de EU horen niet echt, zoals de Polen en Tsjechen. En wat te denken van de Baltische landen. Die zijn allemaal EU lid en daar praat ik verder ook niet negatief over.

Nee de landen en de vrachtwagenchauffeurs waarover ik spreek zijn: Russen, Oekraïners, Wit-Russen en Roemenen (en nog een paar van die landen). Misschien dat het jullie niet is opgevallen, maar ik vind het toch wel zo erg toevallig dat vaak die chauffeurs betrokken zijn bij een ongeluk. Uiteraard kan iedereen zoiets overkomen, maar bij die gasten komt het toch een stuk vaker voor. Daar zijn naar mijn weten geen officiële cijfers van, maar je leest het wel vaak in krantenberichten dat het nou net die Russen, Oekraïners, Wit-Russen of Roemenen zijn. Erg toévallig vind ik het. Dus vandaar mijn mening over deze chauffeurs.
duikgek89 schreef:Stel dat 60% van de vrachtauto's op de BAB2 uit het "Oostblok" komt, dan zou het aantal ongevallen wat deze groep maakt dus ook ongeveer 60% van het aantal ongelukken moeten zijn. Daarom lijkt het misschien veel.
Mee eens! ;) Maar ik denk wel dat als het allemaal nette EU chauffeurs zijn dat er toch wat minder ongelukken gebeuren.
Seat Ibiza schreef:Nou zeg, dat is echt een overtuigend bewijs (NOT...). Had je anders verwacht van de voorzitter van de VERN? Nee toch?
Waarom niet? Is die man anti Oost-Europeaans? Daar is bij mij niks over bekend....
Seat Ibiza schreef:Net zo overtuigend dus als iemand van de SGP die zegt dat het waar is, omdat het in de Bijbel staat...
De bijbel heeft hier helemaal niks mee te doen! Veel dingen die in de Bijbel staan zijn overigens voor jou informatie echt gebeurd. Wat denk je van de geschiedenis van Israël en van de aarde? Heb jij daarvoor een betere verklaring? Ik kan dus ook gerust zeggen:

"Net zo overtuigend dus als iemand van D66 die zegt dat het waar is, omdat het in de evolutietheorie staat..."

Ik snap echt niet waarom (bijna) iedereen gelijk iets met de Bijbel vergelijkt...
Seat Ibiza schreef:Nou zeg, enorm gek dat op een internationale oost-west-route allemaal Oost-Europese chauffeurs staan! Wat wil je er eigenlijk mee zeggen? Dat ze daar niet mogen staan?
Wat moeten dan die chauffeurs in Nederland? Er zullen best goede dingen vervoerd moeten worden, maar wat dacht je dan van veel drugshandel of andere illegale handel? Nee, hiermee bedoel ik niet dat wij Nederlanders zoveel braver zijn als die voormalige Oostblokkers (want in 2007 was er op de radio in Zuid-Tirol te horen dat veel Nederlanders en Belgen drugssmokkellen en daarvan er veel gepakt zijn bij de tolpoortjes in Sterzing), maar we hoeven er niet nog méér ellende en illegale handel bij!

In ieder geval blijft er één feit staan (na allemaal meningen), en dat is dat de BAB2 gewoon de gevaarlijkste autosnelweg is van Duitsland, met de meeste ongevallen (gemiddeld 8,3 op een dag). De BAB2 omzeilen als de pest heeft soms inderdaad weinig zin, en dat zal ik ook niet meer aanraden, want als je naar Berlijn moet is het gewoon de snelste en makkelijkste route. Maar als je nou eens naar Leipzig (of in die richting) moet gaan is de BAB38 (als die binnenkort helemaal gereed is) of de B6(n) een betere route. En ja als je geen file hebt is de BAB2 al erg snel het snelste! :P
Chris schreef:Ik ben wel benieuwd waar meneer Klaas de Waardt zijn verhaal op wil baseren. Onderbuikgevoelens?
Nou dan ben ik daar ook benieuwd naar Chris. ;)
Seat Ibiza
2x2 autosnelweg

SnarfFlevoland schreef:
Seat Ibiza schreef:Nou zeg, dat is echt een overtuigend bewijs (NOT...). Had je anders verwacht van de voorzitter van de VERN? Nee toch?
Waarom niet? Is die man anti Oost-Europeaans? Daar is bij mij niks over bekend....
Nee, hij is uiteraard pro-Nederlands...
SnarfFlevoland schreef:
Seat Ibiza schreef:Net zo overtuigend dus als iemand van de SGP die zegt dat het waar is, omdat het in de Bijbel staat...
De bijbel heeft hier helemaal niks mee te doen!
Het heeft ook niks met de Bijbel te maken, maar is een vergelijking. Ik had ook kunnen zeggen: "De voorzitter van de VERN doet deze uitspraken, want hij is de vertegenwoordiger van de belangen van de Nederlandse chauffeurs. Hij doet dus negatieve uitspraken over Oost-Europese chauffeurs. Dat is net zo weinig verrassend als dat:
* Karl Marx de macht aan het volk wil geven
* Bush een onnodige oorlog begint
* Groen Links tegen een kolencentrale is
(en: iemand van de SGP de Bijbel als waarheid ziet...)
SnarfFlevoland schreef:Wat moeten dan die chauffeurs in Nederland? Er zullen best goede dingen vervoerd moeten worden, maar wat dacht je dan van veel drugshandel of andere illegale handel?
Tuurlijk, dat we dat niet eerder begrepen. Al die chauffeurs komen niet voor hun werk hier naar toe, maar om te smokkelen en te stelen... En met zo'n vrachtwagen vervoer je nu eenmaal meer als in een auto.
SnarfFlevoland schreef:In ieder geval blijft er één feit staan (na allemaal meningen), en dat is dat de BAB2 gewoon de gevaarlijkste autosnelweg is van Duitsland, met de meeste ongevallen (gemiddeld 8,3 op een dag).
Uiteraard een rammelende vergelijking. Op de BAB544 gebeuren veel minder ongevallen, maar hoe zou dat komen?
SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg

Seat Ibiza schreef:Uiteraard een rammelende vergelijking. Op de BAB544 gebeuren veel minder ongevallen, maar hoe zou dat komen?
Hmmm... nu noem je ook iets. Logisch dat er op de BAB544 minder ongelukken gebeuren als op de BAB2, want die BAB544 is veel korter. :x Beter vergelijk je de BAB2 met alle andere hoofdwegen (BAB1 t/m BAB9). :idea: