Beste route Haarlem - Praag?

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

duikgek89
2x3 autosnelweg

Re: Beste route Haarlem - Praag?

Bericht door duikgek89 »

SnarfFlevoland schreef:Daar zijn naar mijn weten geen officiële cijfers van, maar je leest het wel vaak in krantenberichten dat het nou net die Russen, Oekraïners, Wit-Russen of Roemenen zijn. Erg toévallig vind ik het. Dus vandaar mijn mening over deze chauffeurs.
Weer terug naar wat ik zei: Er zijn heel veel chauffeurs uit zulke landen. Daarbij komt dat de media dat volgens mij ook graag aangeven, beetje sensatie kan geen kwaad namelijk. Ik denk dus dat het eigenlijk wel meevalt.
duikgek89 schreef:Stel dat 60% van de vrachtauto's op de BAB2 uit het "Oostblok" komt, dan zou het aantal ongevallen wat deze groep maakt dus ook ongeveer 60% van het aantal ongelukken moeten zijn. Daarom lijkt het misschien veel.
Mee eens! ;) Maar ik denk wel dat als het allemaal nette EU chauffeurs zijn dat er toch wat minder ongelukken gebeuren.
Als het allemaal NETTE chauffeurs zouden zijn gebeuren er inderdaad minder ongelukken. Echter, er zijn ook zat Nederlanders, Belgen en Duitsers die rijden als gekken. Je moet chauffeurs niet selecteren op nationaliteit, je moet gewoon alle idioten van de weg plukken, onafhankelijk van de nationaliteit. En dan zul je zien dat er overal een hoop rotte appels tussen zitten en dat je stelling niet terecht is.
Seat Ibiza schreef:Nou zeg, dat is echt een overtuigend bewijs (NOT...). Had je anders verwacht van de voorzitter van de VERN? Nee toch?
Waarom niet? Is die man anti Oost-Europeaans? Daar is bij mij niks over bekend....
Een Nederlandse chauffeur wil drie keer zoveel geld hebben als een Oost- of Centraal-Europese. Hij staat voor de Nederlandse chauffeurs. Hij kan er dus wel degelijk belang bij hebben om andere chauffeurs in slecht daglicht te zetten.
Seat Ibiza schreef:Net zo overtuigend dus als iemand van de SGP die zegt dat het waar is, omdat het in de Bijbel staat...
De bijbel heeft hier helemaal niks mee te doen! Veel dingen die in de Bijbel staan zijn overigens voor jou informatie echt gebeurd. Wat denk je van de geschiedenis van Israël en van de aarde? Heb jij daarvoor een betere verklaring? Ik kan dus ook gerust zeggen:
Ja, iets met een hele grote knal.
Verder zijn er inderdaad wel dingen echt gebeurt. En Godsdienst is ook niks mis mee als iemand daar troost/steun in vind. Mits men anderen toestaat om iets anders of niks te geloven.
Ik geloof nergens in, voor mij heeft de bijbel dan ook geen waarde.
Men vind dat we maar dingen aan moeten nemen, omdat een of andere man in een jurk (ik weet het, dit klinkt heel respectloos. Ik wil alleen laten zien dat je er ook anders tegenaan kunt kijken) dat aan het vertellen is. Voor mij is dat onzin. Ik zie niet waar God zou moeten zijn, ik zie ook niet waar een hemel zou moeten zijn. We hebben tot in de ruimte zo'n beetje alles geanalyseerd tot onderdelen van atomen aan toe. Daar zitten al die mensen echt niet in hoor.

Seat Ibiza schreef:Nou zeg, enorm gek dat op een internationale oost-west-route allemaal Oost-Europese chauffeurs staan! Wat wil je er eigenlijk mee zeggen? Dat ze daar niet mogen staan?
Wat moeten dan die chauffeurs in Nederland? Er zullen best goede dingen vervoerd moeten worden, maar wat dacht je dan van veel drugshandel of andere illegale handel? Nee, hiermee bedoel ik niet dat wij Nederlanders zoveel braver zijn als die voormalige Oostblokkers (want in 2007 was er op de radio in Zuid-Tirol te horen dat veel Nederlanders en Belgen drugssmokkellen en daarvan er veel gepakt zijn bij de tolpoortjes in Sterzing), maar we hoeven er niet nog méér ellende en illegale handel bij!
Je ziet spoken. Verder hebben wij er geen last van dat ze de rotzooi hier bij een coffeeshop halen en meenemen.
mhkamp
2x2 autosnelweg

Bericht door mhkamp »

Frans blijft er bij dat:

* Chauffeurs uit Rusland, Roemenië, Bulgarije, Polen ect. 'criminelen' zijn;
* Dat diezelfde groep chauffeurs ook nog de meeste ongevallen veroorzaken op de BAB2.

Gooi ik het over een andere boeg:
Mijn pa zit in de zeevaart. Sinds eind jaren 80 worden Fillipino's ingezet voor matroos en kok (nog goedkoper kok-matroos). De Nederlandse kok, die ik heel even heb meegemaakt kookte natuurlijk goed en lekker. De meeste Filipino's koken uiteraard goed, maar soms......

Nu word het nog wat erger : Omdat er in Nederland gen personeel te vinden is gaat de rederij naar Rusland om daar mensen op te leiden omdat het goedkoper is dan een Nederlandse machinist of stuurman.

In de transport is hetzelfde : Waarom een Nederlander op pad sturen die 3x duurder is dan een Rus? En net als de Poolse chauffeurs, komen de werkgevers vanzelf van een koude kermis thuis.

Daarbij : De Nederlandse chauffeur behoord tot de best opgeleide van Europa.
"One day you will wake up and there will be no more time to do the things you have always dreamed of. Do them now.!" - Paulo Coelho
WeFo Lidnummer 0010.
SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg

Bericht door SnarfFlevoland »

mhkamp schreef:* Chauffeurs uit Rusland, Roemenië, Bulgarije, Polen ect. 'criminelen' zijn;
Nou nou dat bedoel ik nou ook weer niet hoor. Maar goed... Overigens heb ik het ook helemaal niet over Polen gehad. Al die chauffeurs zijn inderdaad lang niet allemaal criminelen. Gelukkig maar... Maar ik denk zeker wel dat er een paar er tussen zitten.
mhkamp schreef:* Dat diezelfde groep chauffeurs ook nog de meeste ongevallen veroorzaken op de BAB2.
Daar blijf ik inderdaad nog steeds bij, alhoewel er ook genoeg Nederlandse chauffeurs als een gek kunnen rijden. Daarvan kan ik wel enkele voorbeelden noemen...
mhkamp schreef:In de transport is hetzelfde : Waarom een Nederlander op pad sturen die 3x duurder is dan een Rus? En net als de Poolse chauffeurs, komen de werkgevers vanzelf van een koude kermis thuis.
Mee eens! ;)
mhkamp schreef:Daarbij : De Nederlandse chauffeur behoord tot de best opgeleide van Europa.
Nou ik denk dat de Duitstalige landen (en ook Luxemburg) het ook niet allemaal zo slecht doen hoor. Wij zetten Nederland al gauw bovenaan. Neem nou Oostenrijk of Zwitserland. Dat zijn één van de rijkste landen ter wereld. Nederland staat geen eens in de top 10 van de wereld. Dus ik zou zelf niet snel opscheppen over ons zelf.
duikgek89 schreef:Weer terug naar wat ik zei: Er zijn heel veel chauffeurs uit zulke landen. Daarbij komt dat de media dat volgens mij ook graag aangeven, beetje sensatie kan geen kwaad namelijk. Ik denk dus dat het eigenlijk wel meevalt.
Daar zit inderdaad wel wat in... De media pakt de armere landen ook sneller als de veroorzaker van alle ellende. Dat is natuurlijk lang niet altijd het geval.
duikgek89 schreef:Echter, er zijn ook zat Nederlanders, Belgen en Duitsers die rijden als gekken.
Mee eens! Van mij hoeven overigens die voormalige Oostblokkers geen eens zo als een gek te rijden. Volgens mijn neef (die zoals vele forummers al wel weten vrachtwagenchauffeur is) worden die ongelukken op de autosnelwegen veelal veroorzaakt door chauffeurs die te lang doorrijden en zich niet aan de verplichte pauzes houden. Vooral bij voormalige Oostblokkers komt dat vaker voor, omdat zij niet zo strak naar de regels kijken en ze zich misschien niet beseffen als ze even een seconde wegvallen gelijk de boel mis kan gaan. Het is ook goedkoper voor ze om door te blijven rijden, want dan zijn ze sneller op de plaats van bestemming, en dat scheelt bedrijven weer geld. Dit komt ook zeker voor onder Nederlandse vrachtwagenchauffeurs maar dan in mindere mate. Als de politie je controleert op je verplichte pauzes en je hebt je er niet aan gehouden kunnen er forse boetes worden uitgedeeld.
duikgek89 schreef:Je moet chauffeurs niet selecteren op nationaliteit, je moet gewoon alle idioten van de weg plukken, onafhankelijk van de nationaliteit. En dan zul je zien dat er overal een hoop rotte appels tussen zitten en dat je stelling niet terecht is.
Ik selecteer ze zeker niet op nationaliteit, even dat dat voor iedereen duidelijk is. Ik been absoluut geen racist ofzo. Dat we alle idioten van de weg gaan plukken ben ik ook 100% voor! En dat overal een hoop rotte appels tussen zitten geloof ik ook best. Maar ik denk dat westerlingen beter naar de regels kijken, dan de voormalige Oostblokkers want die kijken niet zo krap.
duikgek89 schreef:Je ziet spoken. Verder hebben wij er geen last van dat ze de rotzooi hier bij een coffeeshop halen en meenemen.
Spoken he? Ik denk dat het nog wel meevalt. Wel heb ik wat overdreven, maar criminelen zitten overal tussen. Dat je geen last hebt dat ze het bij een coffeeshop het komen halen en/of meenemen kan ik mij alles bij voorstellen. Maar ze zorgen wel dat sommige mensen in het ongeluk storten...
duikgek89 schreef:Ja, iets met een hele grote knal.
Zomaar toevallig ontstaan zonder aanleiding? :P Daar kan ik mij wel eens erg over verbazen, netzoals anderen zich over andere dingen zich kunnen verbazen. Omdat ik Christen ben (en ik in het heil van Jezus geloof) verbaas ik mij wel over dingen. Zo vind ik de evolutiethorie de grootste onzin. Dat jullie over mij kunnen verbazen kan ik mij goed voorstellen. Uiteraard is respect voorelkaar hebben erg belangrijk.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"
Rene
4x5 autosnelweg

Bericht door Rene »

Elke beroepsgroep kent zijn zwarte schapen. Zelfs kerkelijk leiders worden aangeklaagd, voor vaak enstige zedendelicten.
Geen reden m.i. om hier vrachtwagenchauffeurs in het bijzonder zwart te maken.
SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg

Bericht door SnarfFlevoland »

Rene schreef:Elke beroepsgroep kent zijn zwarte schapen.
Leuke woordspeling! :puh2: Maar ik ben het er wel met je eens. En ik denk dat in verhouding het bij vrachtwagenchauffeurs het allemaal nog wel meevalt. Ik denk dat er wel beroepen zijn die veel meer "zwarte schapen" hebben.
Rene schreef:Zelfs kerkelijk leiders worden aangeklaagd, voor vaak enstige zedendelicten.
Dan zijn het geen echte kerkelijke leiders. Ze doen zich voor als kerkelijk leiders, maar dat zijn ze in hun hart zeker niet!
Rene schreef:Geen reden m.i. om hier vrachtwagenchauffeurs in het bijzonder zwart te maken.
Mee eens! ;) Maar ja, dit is wel een wegenforum he? :P Ik wil zeker lang niet alle vrachtwagenchauffeurs zwart maken, want ook mijn neef is een goeie kerel, en mhkamp zal denk ik ook wel een goeie op de weg zijn. En zeker er zitten gelukkig ook veel goede voormalige Oostblokkers op de weg.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"
Seat Ibiza
2x2 autosnelweg

Bericht door Seat Ibiza »

Rene schreef:Elke beroepsgroep kent zijn zwarte schapen.
Frank van Tele2? :mrgreen:
duikgek89
2x3 autosnelweg

Bericht door duikgek89 »

SnarfFlevoland schreef:
duikgek89 schreef:Je moet chauffeurs niet selecteren op nationaliteit, je moet gewoon alle idioten van de weg plukken, onafhankelijk van de nationaliteit. En dan zul je zien dat er overal een hoop rotte appels tussen zitten en dat je stelling niet terecht is.
Ik selecteer ze zeker niet op nationaliteit, even dat dat voor iedereen duidelijk is. Ik been absoluut geen racist ofzo. Dat we alle idioten van de weg gaan plukken ben ik ook 100% voor! En dat overal een hoop rotte appels tussen zitten geloof ik ook best. Maar ik denk dat westerlingen beter naar de regels kijken, dan de voormalige Oostblokkers want die kijken niet zo krap.
Is het werkelijk zo dat die "Oostblokkers" zich minder aan de regels houden? Volgens mij lappen de Hollanders de regels net zo goed aan hun laars.
duikgek89 schreef:Je ziet spoken. Verder hebben wij er geen last van dat ze de rotzooi hier bij een coffeeshop halen en meenemen.
Spoken he? Ik denk dat het nog wel meevalt. Wel heb ik wat overdreven, maar criminelen zitten overal tussen. Dat je geen last hebt dat ze het bij een coffeeshop het komen halen en/of meenemen kan ik mij alles bij voorstellen. Maar ze zorgen wel dat sommige mensen in het ongeluk storten...
Meenemen kan ik niet mee zitten. Gebruiken onder het rijden kan uiteraard niet!!!
duikgek89 schreef:Ja, iets met een hele grote knal.
Zomaar toevallig ontstaan zonder aanleiding? :P Daar kan ik mij wel eens erg over verbazen, netzoals anderen zich over andere dingen zich kunnen verbazen. Omdat ik Christen ben (en ik in het heil van Jezus geloof) verbaas ik mij wel over dingen. Zo vind ik de evolutiethorie de grootste onzin. Dat jullie over mij kunnen verbazen kan ik mij goed voorstellen. Uiteraard is respect voorelkaar hebben erg belangrijk.
[/quote]
Daar is wel een aanleiding voor geweest en er is ook een theorie over. Hoe dat precies zat weet ik niet meer, maar dat is wel te vinden. Ik geloof niet in een God die een ronde bal gemaakt heeft en daar wat natuur en wat mensen op gezet heeft.
Als jij christen bent heb ik daar uiteraard niks tegen. Ik heb zoiezo nooit geen problemen met gelovige mensen, alleen zal ik het over deze dingen niet met ze eens zijn. En dan boeit het niet of ze nou christen, moslim, joods, hindoe of weet ik veel wat zijn.
Waar ik wel tegen ben zijn van die idioten die zichzelf en andere mensen opblazen omdat ze denken dat dat van hun god moet.

Overigens ben ik wel gedoopt, en heb ook mijn communie gedaan, maar verder doe ik er niks mee. Ik heb er gewoon geen band mee, en om eerlijk te zijn voel ik me ongelovig. Verder is het ook nooit mijn bedoeling om respectloos over te komen. Al lijkt het soms wel respectloos omdat ik op een bepaalde manier iets aan wil geven. :)
Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel »

De discussie raakt nu wel erg off topic. Het gaat al lang niet meer over de beste route van Haarlem naar Praag.

:slotje_erop: