3 weken terug op een zondag Echt-Aalborg gereden via BAB46-BAB57-BAB46-BAB1-BAB261-BAB7-E45. Geen file gehad en weinig drukte. Er was een ongeluk op de 1 gebeurd bij Vechta, wat al was opgelost toen we er waren. Bij Hamburg ging alles ook goed.
Afgelopen vrijdag terug vanuit Frederikshavn was het wel wat drukker. Bij Hamburg was er op de A7 in de andere richting (dus richting noorden) een ongeluk gebeurd ergens bij de Elbtunnel met zo'n 7 km file erachter, gelukkig geen last van gehad. Op de A1 was het druk tussen Hamburg en Bremen en rond Bremen zelf. Het bleef echter met een vaartje van 100-120 doorrijden.
Wat wel erg vervelend was, dat ook op de A1 nu de snelheidsbeperkingsmafia heeft toegeslagen. Op het hele stuk tussen Delmenhorst en Osnabrück is tussen 6:00 en 20:00 de maximumsnelheid 120.
Omdat ik (onterecht) vermoedde dat er op vrijdagmiddag wel wat drukte te verwachten was op de A1 rond het Roergebied, heb ik, de woorden van ons aller Snarf indachtig, een alternatief gekozen en wilde vanaf kr. Lotte/Osnabrück de volgende route rijden: BAB30-BAB31-BAB2-BAB3-BAB42-BAB57-BAB40-A73 rijden. De mensen die het nieuws beter hadden gevolgd dan ik herkennen meteen de 1e fout al: de tunnels in de A73 zijn de afgelopen weken continu, dus ook op vrijdag, dicht geweest. Maar goed, de omweg door Swalmen kon er nog wel bij toen we daar eenmaal waren aangekomen, want bij Rheine kwamen we in een niet op de radio genoemde file terecht, die toch wel een dikke 20 minuten vertraging opleverde. De rijbaan richting Nederland wordt daar vernieuwd en alle verkeer moest naar 1 rijstrook. De rest van de route was erg fijn rijden en de vertraging kon nog iets goed gemaakt worden, maar de tunnels waren toch weer een vervelende verrassing.

Naar Kopenhagen
Moderator: Moderatoren
-
- autoweg