Overal, behalve op deze foto:
Os de Civís is een Spaans dorp dat over de weg per auto alleen via Andorra bereikbaar is, en er zijn ook geen grenscontroles op de weg van Andorra naar Os de Civís.
CG-6.
Moderator: Moderatoren
Overal, behalve op deze foto:
Os de Civís is een Spaans dorp dat over de weg per auto alleen via Andorra bereikbaar is, en er zijn ook geen grenscontroles op de weg van Andorra naar Os de Civís.
CG-6.

Dat er grenscontroles zijn ligt aan het feit dat Andorra niet tot Schengen hoort, niet dat het niet tot de EU hoort. Noorwegen hoort ook niet tot de EU maar er zijn geen grenscontroles met de buurlanden.
Gaudi bedoel je denk ik? Guell was enkel de geldschieter voor het park dat Gaudi heeft vormgegeven.Willem schreef: di 02 sep 2025, 21:40 Dat gebouw op de eerste foto is een beetje in de stijl van Guell.
Dat vroeg ik mij eigenlijk ook af. Beetje raar gezicht, zo'n autosloop in de middenberm van de grensovergang.Berrychello schreef: zo 07 sep 2025, 23:33En waar komen al die Frans gekentekende autowrakken vandaan die bij de Franse grens staan? Alsof Andorra ze kwijt moest en ze allemaal daar achterlaat.

Door geheel Andorra staan dit soort oude kerken.Chris schreef: do 25 sep 2025, 21:49 De bijna 1000 jaar oude kerk Sant Joan de Caselles staat langs de CG-2.