Welke snelwegen heb jij gereden in België?
Moderator: Moderatoren
-
- 2x2 autosnelweg
Re: Welke snelwegen heb jij gereden in België?
Blijkbaar ben je ook in Charleroi geweest. Of heb je daar de doorgaande route naar Frankrijk gepakt? Da's wel een vreemde route...
-
- Penningmeester

Ceterum censeo viam imperiam tertiam construendam esse.
-
- 2x2 autosnelweg
Alfa schreef: Maar 3 jaar na datum is het er nog steeds niet van gekomen. Mijn invloed is dus beperkt.
Ik ben in ieder geval helemaal voor jouw plan. Handig als Vlaanderen en Wallonie aparte landen zouden worden, dat dit rechtgetrokken wordt.

-
- autoweg
Hier heb je dat ook met de landsgrens:sirdanilot schreef:Er is toch ook ergens een stuk waar er een rivier rechtgetrokken is, maar de gewestgrens nog de loop van de oude rivier volgt, waardoor je allerlei enclaves en exclaves hebt? Of is dit voorbeeld inmiddels ook rechtgetrokken?
https://www.google.nl/maps?q=Menen&hl=n ... B&t=h&z=15
Dé grootste collectie aan foto's van Belgische gepersonaliseerde nummerplaten!
www.vanityplates.be
www.vanityplates.be
-
- 2x3 autosnelweg
Opvallend dat velen hier al de 'geisoleerde' A28 aangedaan hebben. Dat is nu een stukje dat volledig uit mijn baan ligt. Een ander soortgelijk stuk is dat tussen Knooppunt Hautrage en de Franse Grens. Waar ik woon kan ik me geen enkele bestemming indenken waar ik die die snelweg voor zou gebruiken. Daar moet je dus al speciaal naar toe rijden om dat deeltje te hebben bereden.
-
- Penningmeester

-
- Moderator

-
- 2x3 autosnelweg
Als ik in die kanten moet zijn ga ik altijd via Luxemburg. Ik zou er niet aan denken om via de A28 en Longwy te gaan.Chris schreef:Dat is toch gewoon de doorgaande route naar Frankrijk? Of komen Belgen relatief weinig buiten eigen land met de auto? Het valt me altijd wel op dat ik in het buitenland weinig Belgische kentekens zie, terwijl je Nederlanders bijvoorbeeld overal tegenkomt.
Er zijn ook minder Belgen dan Nederlanders.Chris schreef: Of komen Belgen relatief weinig buiten eigen land met de auto? Het valt me altijd wel op dat ik in het buitenland weinig Belgische kentekens zie, terwijl je Nederlanders bijvoorbeeld overal tegenkomt..

-
- 2x2 autosnelweg
Voor mij ook zo, alleen was het FebruariRSK schreef:Toevallig wilde ik eind januari eens testen of de N81/A28-N52/A30 een goed alternatief was voor drukte in Luxemburg, anders had ik er niets te zoeken gehad.

Ik had geen zin om de geijkte route te rijden...
Is niet beter of slechter in mijn ogen.Alfa schreef:Als ik in die kanten moet zijn ga ik altijd via Luxemburg. Ik zou er niet aan denken om via de A28 en Longwy te gaan.Chris schreef:Dat is toch gewoon de doorgaande route naar Frankrijk? Of komen Belgen relatief weinig buiten eigen land met de auto? Het valt me altijd wel op dat ik in het buitenland weinig Belgische kentekens zie, terwijl je Nederlanders bijvoorbeeld overal tegenkomt.
-
- Voorzitter
Via Luxemburg is volledige snelweg, is korter, doorgaans ook sneller en je kunt in Luxemburg goedkoop tanken. Niet dat er veel mis is met de route via Longwy, maar de route via Luxemburg is toch beduidend beter.duikgek89 schreef:Is niet beter of slechter in mijn ogen.Alfa schreef:Als ik in die kanten moet zijn ga ik altijd via Luxemburg. Ik zou er niet aan denken om via de A28 en Longwy te gaan.Chris schreef:Dat is toch gewoon de doorgaande route naar Frankrijk? Of komen Belgen relatief weinig buiten eigen land met de auto? Het valt me altijd wel op dat ik in het buitenland weinig Belgische kentekens zie, terwijl je Nederlanders bijvoorbeeld overal tegenkomt.
-
- Moderator
Ik doelde eigenlijk op het stuk E19 tussen Hautrage en de Franse grens. Dat is een doorgaande route. Zelfs voor veel Vlamingen zal die route niet onlogisch zijn richting Frankrijk (met name ten oosten van de lijn Brussel - Antwerpen).
-
- 2x2 autosnelweg
Via Longwy is voor het overgrote deel 2x2 (stukje rond Longwy niet), ongelijkvloers (3 rotondes in België) en rustig. Als je dat optelt scheelt het praktisch niks. Tanken in Luxemburg is uiteraard wel een belangrijke factor.Coen Tunnel schreef:Via Luxemburg is volledige snelweg, is korter, doorgaans ook sneller en je kunt in Luxemburg goedkoop tanken. Niet dat er veel mis is met de route via Longwy, maar de route via Luxemburg is toch beduidend beter.duikgek89 schreef:Is niet beter of slechter in mijn ogen.Alfa schreef:Als ik in die kanten moet zijn ga ik altijd via Luxemburg. Ik zou er niet aan denken om via de A28 en Longwy te gaan.Chris schreef:Dat is toch gewoon de doorgaande route naar Frankrijk? Of komen Belgen relatief weinig buiten eigen land met de auto? Het valt me altijd wel op dat ik in het buitenland weinig Belgische kentekens zie, terwijl je Nederlanders bijvoorbeeld overal tegenkomt.
Edit:
Via Luxemburg is ietsjes langer, scheelt een kilometer of 2 a 3. Niet echt schokkend, maar toch.
-
- autoweg
Als je in de regio tussen Reims en Luxemburg moet zijn is via Longwy toch echt de enige praktische route. Ik was daar rond pasen in 2013 en heb toen net voor Longwy even kort in Luxemburg getankt.
-
- 2x3 autosnelweg
Inderdaad, maar ik had het nu over mijn specifieke situatie. Ik woon namelijk in het westen van Vlaanderen.Chris schreef:Ik doelde eigenlijk op het stuk E19 tussen Hautrage en de Franse grens. Dat is een doorgaande route. Zelfs voor veel Vlamingen zal die route niet onlogisch zijn richting Frankrijk (met name ten oosten van de lijn Brussel - Antwerpen).

-
- Voorzitter
Vmax ligt lager op de route via Longwy en in de A30 zit ook nog een enkelbuizige tunnel met slechts één rijstrook per richting.duikgek89 schreef:Via Longwy is voor het overgrote deel 2x2 (stukje rond Longwy niet), ongelijkvloers (3 rotondes in België) en rustig. Als je dat optelt scheelt het praktisch niks. Tanken in Luxemburg is uiteraard wel een belangrijke factor.
Edit:
Via Luxemburg is ietsjes langer, scheelt een kilometer of 2 a 3. Niet echt schokkend, maar toch.

Ik zie dat via Longwy inderdaad iets korter is, dat had ik niet verwacht. Vooral ook omdat je met een behoorlijke boog westelijk om Longwy gaat.
-
- Penningmeester

Overigens heb ik een uitstapje naar Rodange gemaakt om te tanken. Ideaal voor doorgaand verkeer zou natuurlijk zijn als men de grondwerken bij Autelbas gebruikt om een koppeling met de Luxemburgse A13 te maken. Maar vooraleer dat relevant is in dit topic, zijn we heel wat jaren verder.

-
- Hoofdmoderator
In een kleine drie jaar weinig veranderd...
Mei 2011: http://i.imgur.com/eTMkg.png
Maart 2014: http://i.imgur.com/7J0Mm3H.png
Tijd voor een rijbewijs, dan gaan we eens op ontdekkingstocht.

Mei 2011: http://i.imgur.com/eTMkg.png
Maart 2014: http://i.imgur.com/7J0Mm3H.png
Tijd voor een rijbewijs, dan gaan we eens op ontdekkingstocht.
Enne gojje mins blieft altied leave.
-
- 2x2 autosnelweg
Ik heb in België vrijwel alle snelwegen zo een beetje gehad, muv de A19 Ieper - Kortrijk en de Liefkenshoektunnel.
-
- autoweg
Ik ben ook bijna rond. Van het eerder in dit topic veel gebruikte kaartje moet ik alleen nog:
- de E313 ten zuiden van de A601
- de A28,
- de A501
- enkele delen van de R3, R5 en R8
- de E313 ten zuiden van de A601
- de A28,
- de A501
- enkele delen van de R3, R5 en R8
-
- Voorzitter
Heb gisteren eindelijk weer twee delen kunnen toevoegen aan mijn lijstje: de E402 tussen KP Aalbeke en de overgang naar de N31 in Brugge, en het hele snelwegdeel van de E34 (ik had tot gisteren slechts het deel ten oosten van Zelzate-Oost bereden).
Van de E-autosnelwegen mis ik nu enkel nog de E313 tussen Ranst en Lummen en de E40 tussen Heverlee en Hognoul.
Van de E-autosnelwegen mis ik nu enkel nog de E313 tussen Ranst en Lummen en de E40 tussen Heverlee en Hognoul.
-
- 2x5 autosnelweg
-
- 2x4 autosnelweg
E403
Die heb ik een week geleden ook gereden. Vanaf de E40 wordt de N31 volgens mij niet benoemd, hoewel het snelwegdeel maar 1 km is ofzo vanaf de E40. Daarna wordt de E403 "vergeten"
Op de E34 / N49 ten westen van Zelzate (N448) wordt alles door elkaar gehaald, ook al is het geen snelweg. Soms staat er E34 op de borden en hm-paaltjes en soms N49 en soms beide.....

Op de E34 / N49 ten westen van Zelzate (N448) wordt alles door elkaar gehaald, ook al is het geen snelweg. Soms staat er E34 op de borden en hm-paaltjes en soms N49 en soms beide.....
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...
-
- 2x3 autosnelweg

Tegenwoordig proberen ze op nieuwe wegwijzers consequent van E34 te spreken. Maar tot een vijftal jaar geleden was dat nog N49. Op hectometerbordjes vind je meestal in het rode vak N49 met E34 ertussen gepropt (zoals overal met E-nummers). In 2012 is een deel van de N49 vernieuwd tussen Kaprijke en Balgerhoeke, daar hebben ze nieuwe hectometerbordjes geplaatst met daarop A11-E34. Hoewel dat volgens mij eigenlijk niet correct is. Het niet-snelwegdeel heet N49 en het snelwegdeel A11 met E34 als routenummer. Dus die A11-bordjes zijn fout.
Overigens begint N49 een nummer te worden dat snel in de vergetelheid begint te geraken nu ze op radioberichten en op borden over E34 spreken. Het kan rap gaan.
-
- expressweg
Ik BEN gereden over de E19 en de E17 verder kom ik niet zo vaak in België
- TOEVOEGING
- Voordat ik het vergeet ik heb de N78, N79 en een paar binnenweggetjes ook gezien.
Svenlo
-
- autoweg
De snelwegen die ik in België heb bereden zijn blauw ingekleurd op het kaartje:

- TOEVOEGING
- - E313 helemaal bereden
- E34 Zelzate - knp. Antwerpen-Oost bereden
- A12 knp. Antwerpen-Noord - knp. Antwerpen-Haven bereden
Laatst gewijzigd door Albaufstieg op zo 01 feb 2015, 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 2x2 autosnelweg
Tijd voor een update:
Foto verwijderd.
Foto verwijderd.
Laatst gewijzigd door mhkamp op za 13 jun 2015, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
60 rijdt niet prettig, 80 is bijna prachtig en 100 dat dondert!
WeFo Lidnummer 0010.
WeFo Lidnummer 0010.
-
- 2x3 autosnelweg
Vandaag weer eens in België gereden. Alles bij elkaar heb ik de volgende wegen gehad:
R0 tussen de A12 en de A1
R1
R4 (oostzijde)
A1
A2 (Grens - Lummen)
A10 ( Gent - Brussel)
A11 (deels)
A12
A13 (Antwerpen - Lummen)
A14
A21
A25
De A12 heb ik vandaag gereden. Wat een rommelige weg is dat zeg.
R0 tussen de A12 en de A1
R1
R4 (oostzijde)
A1
A2 (Grens - Lummen)
A10 ( Gent - Brussel)
A11 (deels)
A12
A13 (Antwerpen - Lummen)
A14
A21
A25
De A12 heb ik vandaag gereden. Wat een rommelige weg is dat zeg.
-
- dorpsstraat
Heb vandaag de oefening ook eens gemaakt. Deze week nog zouden enkele stukjes Henegouwen ook eindelijk ingekleurd kunnen worden.

-
- Moderator
Ik heb een groot deel wel gehad, behalve de E40 Brussel - Gent en A19. De N49/A11 weet ik niet meer zeker, in elk geval niet recent.

-
- verkeersader