De shoppingmall van Tilburg

Discussies over lokale weginfrastructuur, verkeerscirculatieplannen, parkeerbeleid en de relatie met de stedebouwkunde.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18215
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

De shoppingmall van Tilburg

Bericht door mavas » ma 22 sep 2008, 22:06

Brabants Dagblad schreef:Krijgt Tilburg wel of niet een shopping mall? Als het aan de combinatie van projectontwikkelaars OVG/MDG ligt wel. Zij wil in Tilburg-Noord een mega-winkelcentrum van circa honderdduizend vierkante meter neerzetten. Dat moet van heinde en verre kooplustig publiek trekken. Maar ondernemersorganisaties in Tilburg en buurgemeenten vinden dat zo'n mall klanten weghaalt bij de bestaande middenstand en daardoor ontwrichtend werkt. De discussie gaat nu een cruciale fase in: de Tilburgse gemeenteraad beslist eind oktober of hij meewerkt aan de plannen.
Bron: http://www.brabantsdagblad.nl/regios/tilburg/mall/

Ik heb vandaag gehoord dat er 21.000 parkeerplaatsen komen :schrikreactie: En de mall wordt ontsloten op de N261. Ben benieuwd hoe ze dat af willen wikkelen op een normale manier.

Wat vinden anderen van dit plan?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76495
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: De shoppingmall van Tilburg

Bericht door Chris » ma 22 sep 2008, 22:08

Een beetje Amerikaans/Scandinavische mall wordt dat dus. Op zich vind ik het geen gek idee, ik ben persoonlijk geen type dat zin heeft om met tassen te sjouwen in de onbereikbare binnenstad, dus zo'n makkelijk bereikbare mall lijkt me wel wat. Er zal wel het oeroude kritiek komen dat het teveel mensen de auto in lokt.

Maargoed, als het teveel mensen uit het centrum zou trekken zegt dat in mijn ogen vooral wat over het centrum.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15231
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: De shoppingmall van Tilburg

Bericht door Via » ma 22 sep 2008, 22:10

Er is hier een heel felle discussie gaande over die mall, en er is een hoop tegenstand van winkeliers uit de binnenstad, de wijken en de omliggende plaatsen. Daarnaast ook van Breda, Den Bosch, Eindhoven en Helmond, aangezien ze vrezen dat die mall mensen zal wegzuigen uit hun steden. Een uitgebreidere posting geef ik morgen. ;)

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21943
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: De shoppingmall van Tilburg

Bericht door Wouter N14 » ma 22 sep 2008, 22:48

Eigenaardige volgorde. Eerst de enige ontsluitingsweg volledig downgraden en dan vervolgens een reusachtige verkeerstrekker aan die weg plannen :hamertjetik:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

kees
expressweg
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: De shoppingmall van Tilburg

Bericht door kees » ma 22 sep 2008, 23:38

@ Wouter, ik kan je niet helemaal volgen.
Het traject Tilburg-Waalwijk wordt namelijk volledig ongelijkvloers, dus hoezo downgraden.

Mijn mening over de mall:
- ik vind het supersuperstom.
1. als absolute eerste prioriteit had een overleg met de andere Brabantse steden moeten houden, voordat je dit plan lanceert. Als je met die steden Brabant-Stad vorm wil geven, zul je over dit soort projecten eerst met hen moeten overleggen, voordat je dit in de openbaarheid gooit.
2. Ze hadden natuurlijk ook eerst wat goodwill moeten kweken bij de provincie. Die zal bereid moeten zijn het streekplan te wijzigen, maar ik geloof dat de meerderheid faliekant tegen is.

Door deze twee eerste factoren hebben ze al zoveel mensen tegen zich in het harnas gejaagd dat je wel van hele goede huize moet komen, wil je dan nog in staat zijn om het plan erdoor te krijgen en Brabant-Stad niet om zeep te helpen.

3. Als je zoiets zou willen bouwen, moet je het aan een doorgaande snelweg (A16/A58) doen en niet aan een binnendoorsnelweg als de A/N261.
4. Het gebied ten westen van de N261 zou gewoon de status van natuurgebied moeten krijgen, als het dat al niet heeft.
5. Mensen kunnen niet meer geld uitgeven, wel op andere plaatsen. Een mall bouwen betekent dat anderen moeten bloeden. C'est simple.
6. Met het ruimtebeslag in Nederland moet je juist inbreiden in plaats van weer een megaterrein in open ruimte plaatsen. Hebben we eindelijk een doscussie over het aan banden leggen van het volplaveien met bedrijfsterreinen, kunnen we weer beginnen met een halt toe te roepen aan de wildgroei van megamarkten in de middle of nowhere. Dat andere landen dat wel doen, kan ik me helemaal niets schelen, want Nederland is veel dichter bevolkt dan de landen die genoemd worden en we moeten daar gewoon zuinig op zijn.
7. Ze zeggen dat ze het hogere segment gaan bedienen en dat ze dus een aanvulling zijn, maar de winkeliers in Tilburg zeggen zelf dat het middensegment zal wegtrekken. Als het hogere segment niet dat rendement genereert, dan zullen ze zeker soepeler zijn voor het middensegment. Het is dus geen aanvulling, maar ordinaire winkelroof.

Ik kan nog wel even doorgaan, maar ik heb al genoeg gezegd, vind ik.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31587
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: De shoppingmall van Tilburg

Bericht door Palance » di 23 sep 2008, 6:49

Nederland kent geen mega-malls zoals in de VS. Ik zie niet zo in waarom het bouwen zo'n probleem moet zijn, afgezien van de eventuele ontsluiting. Ook als je er een goede busverbinding naartoe hebt (er zijn genoeg mensen die 'shoppen' zonder wat (groots) te kopen) trek je nog meer mensen.

Ik geloof dat niet zo van de binnenstad. Ja, als het er net staat zal het stiller in de binnensteden worden, maar op den duur komen er heus wel weer mensen terug. En anders is het tijd voor de binnensteden om eens goed na te denken over hun eigen bereikbaarheid en hun Ruimtelijke Ordening.

Ik vind persoonlijk dat er best wat meer winkels buiten de steden gebwouwd mag worden om de binnensteden qua drukte te ontzien.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22893
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: De shoppingmall van Tilburg

Bericht door harry » di 23 sep 2008, 9:48

Palance schreef:op den duur komen er heus wel weer mensen terug.
Maar dat is pas nadat een hoop middenstanders failliet gegaan zijn.
Die paar winkels die nog bijzonder zijn (en geen onderdeel van een keten: Blokker, H&M, V&D, C&A, enz.) zullen dan dus het loodje leggen. Kleine winkels kunnen echt geen plek in zo'n nieuw winkelcentrum betalen.
We zetten dan de vervlakking verder in, zoals in Amerika al een paar decennia geleden is gebeurd.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10947
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: De shoppingmall van Tilburg

Bericht door Willem » di 23 sep 2008, 11:39

^^ Dat is exact wat er in Oberhausen is gebeurd nadat daar het enorme winkelcentrum CentrO een jaar of 10 geleden open ging.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: De shoppingmall van Tilburg

Bericht door Rene » di 23 sep 2008, 12:07

Die vervlakking heeft allang ingezet. De meeste winkelstraten in de steden zien er toch allang hetzelfde uit: allemaal dezelfde ketens. Bijzondere winkels: ze zijn allang doodgeconcurreerd, of ze moeten het sowieso niet van de massa hebben.

Als het gaat om de grote ketens: geef mij maar een goed bereikbare mall met gratis parkeerplaatsen aan de rand van de stad. Veel liever dan die slecht bereikbare binnensteden met hun bespottelijke parkeertarieven.

Laat ze alleen wel even nadenken over een goed parkeersysteem met voldoende ingangen naar de parkeerterreinen, zodat IKEA-toestanden worden voorkomen. :idea:

simon
autoweg
Berichten: 1935
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 15:46
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: De shoppingmall van Tilburg

Bericht door simon » di 23 sep 2008, 12:30

Doe mij maar een gezellig stadscentrum met de straatnieuwsverkopers, orgels, automatieken en terrasjes, dan zo'n sfeerloos hol als Hoog Catharijne of Zuidplein. Grote overdekte winkelcentra, compleet met ruime (vrijwel) gratis parkeervoorziening, zijn in vrijwel elke stad in de buitenwijken te vinden.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31587
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: De shoppingmall van Tilburg

Bericht door Palance » di 23 sep 2008, 13:15

Veel stadscentra zijn al ongezellig. Ik vind Rotterdam-Centrum al helemaal niks, maar bv. Tilburg of Eindhoven ook niet. Vaak wordt er zoveel verbouwd aan een oude binnenstad dat het niet leuk meer is. Geef mij dan maar binnensteden als Deventer of Zwolle, die stralen nog wel gezelligheid uit.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: De shoppingmall van Tilburg

Bericht door Rene » di 23 sep 2008, 13:25

Leuke binnenstadjes: daarvoor moet je eigenlijk kijken in stadjes die na de 17e eeuw zijn ingesukkeld.
Edam en Monnickendam zijn erg authentiek !
Maar winkelliefhebbers vinden er weinig van hun gading).

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18215
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: De shoppingmall van Tilburg

Bericht door mavas » di 23 sep 2008, 13:26

simon schreef:Doe mij maar een gezellig stadscentrum met de straatnieuwsverkopers, orgels, automatieken en terrasjes, dan zo'n sfeerloos hol als Hoog Catharijne of Zuidplein. Grote overdekte winkelcentra, compleet met ruime (vrijwel) gratis parkeervoorziening, zijn in vrijwel elke stad in de buitenwijken te vinden.
Mee eens!
Vergeet niet dat die overdekte winkelcentra die er nu al zijn meer voor wekelijkse boodschappen zijn ingericht dan voor funshopping, omdat er meestal niet zo veel winkels zijn.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76495
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: De shoppingmall van Tilburg

Bericht door Chris » di 23 sep 2008, 15:22

Waarom kennen we eigenlijk in Nederland niet van die Géant/Carrefour-achtige winkels? Alles onder één dak. Soort kruising tussen een supermarkt en mall.

Schenker
verkeersader
Berichten: 869
Lid geworden op: zo 19 nov 2006, 15:39
Locatie: Haag van de Graaf

Re: De shoppingmall van Tilburg

Bericht door Schenker » di 23 sep 2008, 15:38

Van Carrefour weet ik dat ze het niet aandurven in Nederland en Duitsland omdat de markt te moeilijk is ofzo. Sorry dat ik er geen bron bij heb. Met de Wallmart in duitsland is het compleet fout gegaan, wellicht dat dat de Fransen heeft tegengehouden.

simon
autoweg
Berichten: 1935
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 15:46
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: De shoppingmall van Tilburg

Bericht door simon » di 23 sep 2008, 15:46

De hypermarkt-achtige supermarkten zijn in Nederland volledig mislukt. Zie bijvoorbeeld Maxis en Konmar.

Paixao
autoweg
Berichten: 1040
Lid geworden op: di 28 feb 2006, 15:07
Locatie: Denekamp
Contacteer:

Re: De shoppingmall van Tilburg

Bericht door Paixao » di 23 sep 2008, 16:40

Nog afgezien van het feit of het economisch, maatschappelijk, politiek en ruimtelijk wenselijk en haalbaar is, gaat het verkeerstechnisch gezien waarschijnlijk nooit goed. Een parkeerterrein (cq. terreinen) met 21.000 parkeerplaatsen dient volgens de richtlijnen dus (afgerond) 53 ingangen en 53 uitgangen te hebben (1 ingang en uitgang per 400 plaatsen). Dat betekent dat je per in- en uitgang ook ontsluiting moet hebben. Dat komt dus al in elk geval neer op een bundeling van meerdere in- en uitgangen in een aantal takken, uiteindelijk uitmondend op bestaande dan wel nieuw aan te leggen ontsluitingswegen. Gezien de regio daar is dat dus vrijwel onmogelijk te realiseren, zonder dat een grote convergentie wordt bereikt in de verkeersstroom. En juist die convergentie zorgt dus voor het welbekende capaciteitsprobleem, want "gewone" wegen (ook snelwegen) zijn niet berekend op de (piek)intensiteiten die een dergelijke mall gaat trekken.

Kortom: zonder grootschalige investeringen in ontsluiting en verkeersmanagement verkeerstechnisch gezien onmogelijk.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76495
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: De shoppingmall van Tilburg

Bericht door Chris » di 23 sep 2008, 16:44

Ik zou hem liever ook aan de A58 situeren. Zo hebben inwoners van Breda en Eindhoven er ook wat aan. Maar eens kijken op Google Earth hoe die malls in de USA zijn ontsloten. Volgens mij staan die shopping malls zelf nou niet bekend om de verkeersproblemen.

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: De shoppingmall van Tilburg

Bericht door Seat Ibiza » di 23 sep 2008, 17:24

Paixao schreef:1 ingang en uitgang per 400 plaatsen
Vind ik "optimistische" norm. Dit parkeerterrein in Maastricht heeft 280 plaatsen (en één ingang en één uitgang), maar het komt regelmatig voor op zaterdagmiddagen dat de instroom naar het parkeerterrein dusdanig stroef loopt, dat er files ontstaan op de toeleidende Franciscus Romanusweg. Meestal zet men de slagbomen dan maar open om de files op te lossen...

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22893
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: De shoppingmall van Tilburg

Bericht door harry » di 23 sep 2008, 18:24

Palance schreef:Ik vind Rotterdam-Centrum al helemaal niks, maar bv. Tilburg of Eindhoven ook niet.
Rene schreef:Leuke binnenstadjes: daarvoor moet je eigenlijk kijken in stadjes die na de 17e eeuw zijn ingesukkeld. Edam en Monnickendam zijn erg authentiek!
Er zijn ook nog genoeg steden die daar ergens tussenin zitten. Dus niet helemaal ingesukkeld, maar ook niet helemaal verknoeid vanaf 1850.
In mijn eigen omgeving bijvoorbeeld Leiden, Delft, Haarlem. En die zijn toch stukken gezelliger winkelen dan Leidsenhage, In de Boogaard of Zoetermeer...

Ik heb een persoonlijke graadmeter: als een stad/winkelcentrum een stripwinkel heeft die niet Bruna of Ako heet, is hij de moeite waard. :)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76495
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: De shoppingmall van Tilburg

Bericht door Chris » di 23 sep 2008, 18:37

De Ontario Mills bij Ontario, California (subcentrum in de agglomeratie Los Angeles).

Oppervlakte: 138.600 vierkante meter.
Ontsluitingswegen: 7, allen meerstrooks.
Aantal winkels: 200

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76495
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: De shoppingmall van Tilburg

Bericht door Chris » di 23 sep 2008, 18:41

South Coast Plaza in Costa Mesa, California (bij Los Angeles)

oppervlakte: 260.000 vierkante meter over verschillende verdiepingen
aantal winkels: 280
jaarlijks bezoekeraanta: 24.000.000
jaarlijkse omzet: 1 miljard +
aantal ontsluitingswegen: 8

Afbeelding

simon
autoweg
Berichten: 1935
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 15:46
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: De shoppingmall van Tilburg

Bericht door simon » di 23 sep 2008, 20:09

Even wat cijfers van de Nederlandse winkelcentra:
- Hoog Catharijne (Utrecht): 42.000 m2, 160 winkels, 35 mln bezoekers, 2.000 parkeerplaatsen (waarbij de gunstige ligging tov het station korte bezoeken in de hand werkt)
- Stadshart Amstelveen: onbekend aantal m2, 200 winkels, 7 mln bezoekers, 2.500 parkeerplaatsen
- Zuidplein (Rotterdam) : 55.000 m2, 150 winkels, 10 mln bezoekers, 1.400 parkeerplaatsen

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: De shoppingmall van Tilburg

Bericht door Vinny » di 23 sep 2008, 20:23

Van de hier genoemde winkels is Stadshart Amstelveen een echte verademing. Kwaliteitswinkels, lekkere koffie, geen zwervers en hangjongeren en een luxe uitstraling.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: De shoppingmall van Tilburg

Bericht door Rene » di 23 sep 2008, 20:25

Stadshart Amstelveen is ook 55.000 m2

Schenker
verkeersader
Berichten: 869
Lid geworden op: zo 19 nov 2006, 15:39
Locatie: Haag van de Graaf

Re: De shoppingmall van Tilburg

Bericht door Schenker » di 23 sep 2008, 20:37

harry schreef: Ik heb een persoonlijke graadmeter: als een stad/winkelcentrum een stripwinkel heeft die niet Bruna of Ako heet, is hij de moeite waard. :)
Haha zeker wel! Ik vind het erg jammer dat die in Amersfoort alweer een jaar of wat dicht is, te weinig omzet. En dat terwijl er in Amersfoort vrij veel unieke winkeltjes zijn. Ook wel de standaardwinkels die in elk centrum te vinden zijn, maar er is wel onderscheidend vermogen.

Dus ja, ook zonder een megamall kan het voor winkeliers moeilijk worden. Aan de andere kant, het centrum van Den Bosch bijvoorbeeld heeft zoveel exclusieve zaken dat ik denk dat een megamall aldaar geen reëele bedreiging voor hun omzet vormt. De winkeliers in het centrum van Tilburg moeten daarom wat mij betreft nog maar eens goed nadenken hoe ze zich kunnen onderscheiden in plaats van paniekvoetbal spelen.

Paixao
autoweg
Berichten: 1040
Lid geworden op: di 28 feb 2006, 15:07
Locatie: Denekamp
Contacteer:

Re: De shoppingmall van Tilburg

Bericht door Paixao » di 23 sep 2008, 20:48

Bij de Amerikaanse malls nog opgemerkt dat het verkeersnetwerk nauwelijks vergeleken kan worden met het Nederlandse. Zowel de beschikbaarheid van infrastructuur is anders, als de geschiktheid voor dergelijke grote publiekstrekkers is anders. Nederlandse wegen zijn gedimensioneerd op "normale" situaties, en dan nog vaak aan de krappe kant. Bij evenementen en grote publiekstrekkers voldoet de bestaande infrastructuur niet. Dat kost 1) handenvol geld aan verkeersmanagement en 2) kent nog steeds lange wachtrijen en reistijdvertragingen. De oplossing moet dan altijd gezocht worden in structurele aanpassingen aan de verkeersinfrastructuur - niet noodzakelijkerwijs meteen de weg, maar het kan ook gaan om structurele verkeerstechnische aanpassingen zoals een ander regelscenario in een VRI.

Bij mega-complexen zoals een mall moet echter wel degelijk het verkeersnetwerk worden gedimensioneerd op grotere pieken. Om daarbij bestaande infrastructuur te kunnen gebruiken, zal een dergelijk complex zo'n beetje gesitueerd moeten zijn in een knooppunt van snelwegen, waarbij het verkeer zo min mogelijk moet convergeren naar het parkeerterrein. Het samenkomen van verschillende verkeersstromen in hetzelfde punt is immers vragen om problemen.

@Seat Ibiza:
Ik begrijp dat de door jou bedoelde parkeerplaats slagbomen heeft? Bij dergelijke parkeerplaatsen ligt de inrijdcapaciteit maximaal rond de 200-250 auto's per uur, bij ingewikkelde systemen met een langere afhandelingstijd nog lager. Wanneer de aanvoer de inrijdcapaciteit overschrijdt (en dat kan al binnen vijf minuten), ontstaat er dus file vóór de slagboom. Door de slagboom te openen haal je de belemmering weg, waardoor de inrijdcapaciteit fors wordt verhoogd, tot maximaal zo'n 700 auto's per uur. Probleem opgelost...
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10324
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: De shoppingmall van Tilburg

Bericht door Alfa » wo 24 sep 2008, 18:53

Jammer dat jullie nu ook de trend van de superwinkelcentrums volgen (het steeds het eerste jongetje van de klas willen zijn is een aspect aan Nederland dat ik minder kan appreciëren). Het is helaas niet tegen te houden, dat zal wel de rol van de globalisering zijn.

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9082
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: De shoppingmall van Tilburg

Bericht door Ds79m » wo 24 sep 2008, 19:58

^^ Ik zie niet in waarom dat jammer is. Ik vind het juist één van de voordelen aan België dat je in het weekend op één centrale en goed bereikbare plaats alle boodschappen voor de hele week kan halen.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21943
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: De shoppingmall van Tilburg

Bericht door Wouter N14 » wo 24 sep 2008, 21:07

kees schreef:@ Wouter, ik kan je niet helemaal volgen.
Het traject Tilburg-Waalwijk wordt namelijk volledig ongelijkvloers, dus hoezo downgraden.
Weet je dat zeker? Ik dacht dat de VRI's gehandhaafd werden. Verder wordt de snelwegstatus opgeheven en wordt de weg gedegradeerd tot een GOW'tje zonder vluchtstroken.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Plaats reactie