[FOTO] Wegenfoto's Frankrijk

Moderator: Moderatoren

Via
2x5 autosnelweg

[FOTO] Wegenfoto's Frankrijk

Bericht door Via »

Bij dezen dus de beloofde foto's in delen gepost. :)

Ze staan op volgorde waarin ze genomen zijn, de eerste zijn dus van de heenreis, de latere van de terugreis.

Afbeelding

Tolstation in de Franse A28. Dit zijn zowat de enige plekken waar de Fransen signalering hebben hangen. Let ook op de noppen in de vluchtstrookstreep, die ervoor zorgen dat je wakker wordt als je te ver naar rechts gaat rijden.

Afbeelding

Close-up van hetzelfde tolstation.

Afbeelding

Bewegwijzering van een Aire (verzorgingsplaats). Dit was één van de weinige borden die mooi was. De meeste Aire-borden hadden één of meer witte borden erbij hangen, andere waren kapot.

Afbeelding

Afbeelding

Twee, naar mijn mening prachtige foto's, genomen vanaf de A28. De exacte locaties weet ik niet. Zou iemand me ook de zwart-wit verhouding kunnen vertellen van de vluchtstrookstrepen? Ik gok op 40-10 meter, maar dat weet ik niet zeker.

Afbeelding

Erg mooi vergezicht vanaf de N138. Langs deze weg was men druk bezig met het aanleggen van de A28. Overal ligt de aardebaan er al en op veel plaatsen is ook het asfalt en de bewegwijzering al aangebracht. De weg is dus zo klaar. :)

Afbeelding

Entree van iedere Franse Aire. Dit principe mag van mij ook wel in Nederland worden overgenomen. De foto is genomen bij Aire du Village Brulé langs de A10 in buurt van Tours.

Zo, dat is het eerste deel van de foto's, de rest volgt deze week ook nog. :)
Laatst gewijzigd door Via op za 07 jan 2006, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Frits
2x2 autosnelweg

Bericht door Frits »

Hele mooie foto's!
Mark
Forumbeheerder

Bericht door Mark »

Heel mooi! Die tunnel is echt heel vreemd geworden!
Via
2x5 autosnelweg

Bericht door Via »

We gaan maar verder met de volgende reeks:

Afbeelding

Mijn eerste keer in Spanje. De weg is de N-121-A. Het viel me op dat in Spanje de verkeersborden bijna allemaal nog in relief gestanst zijn en dat er veel te veel onzinnige borden staan. Ik vind een inhaalverbodsbord bij een doorgetrokken streep niet nodig, vooral als de streep vaak weer onderbroken wordt geeft dat een erg rommelig wegbeeld.

Afbeelding

Toeristisch bord voor het plaatsje Vera de Bidassoa, het eerste dorp vanaf de Franse grens over die weg.

Afbeelding

Tweede keer naar Spanje, ditmaal San Sebastián. De foto van de Pyreneeën is genomen vanaf de Franse A63.

Afbeelding

Bewegwijzering op de Spaanse A-8. Door Interstate waande ik mezelf even thuis...;)

Afbeelding

Foto van een afstandenbord op de A63. Dit is weer van de terugreis.

Afbeelding

Dit keer eens geen nummer maar een naam voor een hoofdweg. Vond ik erg apart gevonden, maar wel erg leuk. Let ook op de aparte lantaarnpalen. Foto is in de buurt van Bordeaux.

Afbeelding

Dit soort borden is op de RN veel te vinden, het waarschuwt voor een massagraf. Op veel wegen is omwille van veiligheidsredenen de weg bij de nog overgebleven gelijkvloerse kruisingen provisorisch versmald naar één rijbaan rechtdoor en twee afslaande vakken. Het is duidelijk later gedaan, de oude markering is vaak weggecoat en op de versmalling staan plastic paaltjes.

Afbeelding

Bewegwijzeringsbord op de N10.

Afbeelding

Nieuwe rijbaan voor de N10, het verkeer rijdt hier tijdelijk in twee richtingen. Veel RNs worden praktisch ingericht als snelweg, inclusief vluchtstrook, maar blijven wel autoweg (max. 110 km/h). Vaak staat er een bord met ''fin provisoire de 2x2 voies'' (provisoirisch einde 2x2 banen).

Afbeelding

Aparte geluidswal op de N10, met een boekenmotief.

Zo, dit is voorlopig de tweede reeks. :)
Laatst gewijzigd door Via op za 07 jan 2006, 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
snelwegracer
autoweg

Bericht door snelwegracer »

Mooie foto's de geluidswal vind ik wel mooi.
Neem eens een kijkje op mijn forum 8-) Het forum over Transporttycoon. :).
Mark
Forumbeheerder

Bericht door Mark »

Die geluidswal is inderdaad erg creatief.
Via
2x5 autosnelweg

Bericht door Via »

We gaan weer door met een nieuwe reeks:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Driemaal de N10 bij Balzac. Ook een levensgevaarlijke kruising volgens de borden. Op de derde foto zie je al vaag de verdubbelingswerkzaamheden.

Afbeelding

Voorbeeld van een snelwegachtig stuk RN. Dit is nog steeds de N10

Afbeelding

Bewegwijzering bij het binnenrijden van Poitiers.

Afbeelding

Verderop, meer naar het centrum van Poitiers toe.

Afbeelding

Bewegwijzering bij Poitiers, op de achtergrond vliegveld Poitiers-Biard.

Afbeelding

Naar mijn mening verschrikkelijke reclameborden langs de N10.

Zo, reeks 3 zit er weer op! We zijn nog niet klaar.
Laatst gewijzigd door Via op zo 08 jan 2006, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
snelwegracer
autoweg

Die reclame bordem langs de weg zijn lelijk maar dat is typisch iets van Frankrijk. De N10 is net een snelweg waarom krijgt die weg dan geen A nummer. ALs er een andere snelweg langs loopt is dat begrijpelijk.
Alfa
2x4 autosnelweg

Bericht door Alfa »

Die onderbroken kantlijnen die typisch zijn voor Frankrijk vind ik maar erg lelijk .Waarom doet men dat toch? Het geeft een licht chaotische indruk.

En Parijs op de borden zetten helemaal in het zuiden van Frankrijk is toch te acherlijk voor woorden. Handig voor toeristen maar verder denk ik niet dat een groot persentage Parijs als eindbestemming heeft. Het net hetzelfde als Parijs al aanduiden vanaf Groningen.
N342
autoweg

Bericht door N342 »

Alfa schreef:Die onderbroken kantlijnen die typisch zijn voor Frankrijk vind ik maar erg lelijk .Waarom doet men dat toch? Het geeft een licht chaotische indruk.

En Parijs op de borden zetten helemaal in het zuiden van Frankrijk is toch te acherlijk voor woorden. Handig voor toeristen maar verder denk ik niet dat een groot persentage Parijs als eindbestemming heeft. Het net hetzelfde als Parijs al aanduiden vanaf Groningen.
Wij geven toch ook aan alle autosnelweggrensovergangen [nieuw woord voor galgje] aan hoever of hoe je in Amsterdam komt.
bas1984
autoweg

Bericht door bas1984 »

Mooie foto's hoor!
Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny »

@ René: dat is nog maar sinds een jaar of vijf. Weet dat er vroeger altijd over werd geklaagd dat bij knp. Galder Amsterdam NIET op de borden stond. Handigste route: A 58/A 27/A 2.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
bas1984
autoweg

Bericht door bas1984 »

Alfa schreef:Die onderbroken kantlijnen die typisch zijn voor Frankrijk vind ik maar erg lelijk .Waarom doet men dat toch? Het geeft een licht chaotische indruk.
Dit is om zelf de juiste afstand in te schatten. Je ziet vaak borden langs de weg. 1 streep betekent dan "gevaarlijk" en 2 strepen is "veilig". Beetje zoals 2 seconden afstand maar dan anders. Ik vind het wel handig.
Hajo
2x3 autosnelweg

Bericht door Hajo »

:toppie: Prachtige foto's!
Een volk dat zijn verdediging verwaarloost, zet zijn vrijheid op het spel
Via
2x5 autosnelweg

Bericht door Via »

Bij deze de laaste en vierde reeks:

Afbeelding Afbeelding

Close-up bewegwijzering. De andere foto toont een gebouw van het Futoroscope.

Afbeelding

Traverse van de N10 door het prachtige plaatsje Montbazon, 12 km ten zuiden van Tours.

Afbeelding

Bewegwijzering op de A10 bij Tours. Excuses voor de wazige foto.

Afbeelding

Prachtige oude brug over de Loire. Exacte lokatie weet ik niet meer, maar volgens mij was het in het stadje Blois.

Afbeelding

Snelwegbewegwijzering op de A13. Hier moet gekozen worden voor wel of geen tol naar Rouen. Wij kozen voor geen tol.

Afbeelding

Uitzicht op Rouen vanaf een N-weg.

Afbeelding

Tunnel in Rouen, het bord vermeldde een maximumsnelheid van 90 km/h. Rouen is een vervelende stad om door te moeten rijden, maar de vele mooie oude gebouwen maken een hoop goed. :)

Afbeelding

Ditmaal wel een heldere foto van bewegwijzering. ;) Bij het knooppunt A28-A29 genomen.

Afbeelding

Vergezicht op de Franse A28. Prachtige plaatjes kun je op de Franse autosnelwegen genoeg schieten vind ik.

Afbeelding

Foto van een berg naast de A1 Parijs-Lille. Toen ik knipte stond toevallig ook de TGV erop, die net voorbijkwam.

Afbeelding

Bewegwijzering op het knooppunt A27-A23. Opvallend is hoe de Fransen de naam van Gent aangeven.

Afbeelding

Grensovergang in de A27-A8 (E42). Opvallend was dat de weg gewoon rechtdoor liep, maar er met betonnen barriers een permanente slinger in de weg lag om de vaart eruit te halen en de douane meer plek te geven.

Afbeelding

Goed asfalt in Belgie. :P ;) Rijsel is dus wel met één S.

Afbeelding

Speciaal voor Mark een Belgische DRIP op de foto. Opvallend is dat niet alle lampjes even fel meer branden.

Afbeelding

Terug in Nederland. De foto toont de snelhedentabel op de N62. Het bordje met de gele sterren kon niet, zoals ik in een ander topic verteld heb, omdat er Marechaussee bij stond die toevallig net achter een verdachte aangingen.

Afbeelding

Mooi viaduct in de Westerscheldetunnelweg. Vraagje over het bord: is dat altijd een klok of staat er ook wel eens wat anders op?

Afbeelding

Ingang van de Westerscheldetunnel.

Afbeelding

Dynamisch bord voor de toltarieven. De laatste twee categorieen vind ik abnormaal duur voor dat ritje.

Afbeelding

Het tolstation in de N62.

Afbeelding

Hekkensluiter is deze pijlwagen op de N61-N62. Omwille van de veiligheid was de weg tijdelijk (?) versmald op dit stukje, omdat er een niet-VRI-geregelde kruising was. Dit gaf meteen het verschil tussen Nederland en Frankrijk aan. In Frankrijk bij dit soort situaties: 70 km/h, soms 90 km/h, Nederland: 50 (!) km/h. Beetje laag he.

Ik hoop dat jullie van de foto's genoten hebben! :)
Laatst gewijzigd door Via op zo 08 jan 2006, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Mark
Forumbeheerder

Bericht door Mark »

Mooie foto's hoor en bedankt voor de DRIP! Ik dacht dat de prijzen voor de laatste 2 catergorien vroeger nog hoger waren. Ik vind wel met dat Belgische bord vlak over de grens dat de A19 er maar zomaar tussen bijgeplakt is. Dit kon volgens mij wel netter.
Via
2x5 autosnelweg

Bericht door Via »

Weet iemand of er in Nederland ook meer provisorisch verenkelde kruisingen zijn? Ik ken wel de tijdelijk afgezette rechtsafvoorsorteervakken.
Chris
Moderator

Bericht door Chris »

@ René (ViaHaaren). Op de A1 wordt je voor richting Gand (Gent) via de A27 en E403 geleid. Wat je beter kan doen:

Nog een héél klein stukje A1 Lille volgen, en dan de eerste afslag (richting Tourcoing). Dan kom je op een 5 strooks N-weg, die na een paar km uitkomt op de A22. Gand (Gent) wordt dan meteen weer aangegeven. Scheelt 10km omrijden. Dat hebben wij gedaan, en was goed te doen in het spitsuur.
Let op: Niet eerst vanaf de A1 heel klein stukje richting A27 gaan om dan op de A22 te komen (zoals het snelst lijkt op de meeste kaarten; dan kan je namelijk niet op de A22 richting Roubaix/Tourcoing komen!
Overigens: mooie foto's!

Ik heb er nog een paar van de A1-A22, maar dat duurt nog wel effe, ik doe ze in chronologische volgorde, eerst nog series van de A20, A62/A64, AP2, AP7, A9, A7, A6, A26.
snelwegracer
autoweg

Mooie foto''s we waren gewoon omgereden via de A27.
R4
expressweg

Bericht door R4 »

Chrizz schreef:@ René (ViaHaaren). Op de A1 wordt je voor richting Gand (Gent) via de A27 en E403 geleid. Wat je beter kan doen:

Nog een héél klein stukje A1 Lille volgen, en dan de eerste afslag (richting Tourcoing). Dan kom je op een 5 strooks N-weg, die na een paar km uitkomt op de A22. Gand (Gent) wordt dan meteen weer aangegeven. Scheelt 10km omrijden. Dat hebben wij gedaan, en was goed te doen in het spitsuur.
Let op: Niet eerst vanaf de A1 heel klein stukje richting A27 gaan om dan op de A22 te komen (zoals het snelst lijkt op de meeste kaarten; dan kan je namelijk niet op de A22 richting Roubaix/Tourcoing komen!
Klopt, dat wordt gedaan om Lille te ontlasten. De meeste Vlamingen kennen echter de truc en laten zich dus niet vangen. De route die jij bedoelt, Chrizz, is de N356, de autoweg door Lille. Een andere mogelijkheid is dat je (in tegenstelling tot wat jij zegt, Chrizz) toch heel even de A27 volgt, en daar dan de eerste afrit neemt (N227). Daar proberen ze je dus te misleiden (zoals op de foto te zien is) door Gent niet langs die afrit aan te duiden, maar verder via de A27. Aan die afrit volg je dus Villeneuve d'Ascq. Eenmaal je over de brug van de A27 bent en op die N-autoweg komt, dan verschijnt Gent al dadelijk weer op de borden, en slechts 5km verder, na de doortocht van Villeneuve d'Ascq (waar nog een paar mooie oude Franse wegwijzers staan) gaat die N-autoweg reeds over in de A22 autosnelweg. Je komt langs hier dus nog net iets sneller op de A22, maar beide routes zijn elkaar zeker waard als alternatief.
Ds79m
2x3 autosnelweg

Bericht door Ds79m »

Leuke foto's ViaHaaren! Wij hebben ook een groot deel van deze route gereden, over oa de Franse A16, A28 en N138. We zijn alleen via de Pont de Normandie en Lisieux gereden in plaats van via Rouen. Een bijzonder fraaie route, vond ik zelf, met vrij veel heuvels, vergezichten en bossen. Het mooiste vond ik het uitzicht vanaf de A16 over Boulogne-sur-Mer en Het Kanaal op de achtergrond, werkelijk zeer verrassend en spectaculair. Helaas was het zo verrassend dat wij er ook geen foto van hebben gemaakt :( Maar voor een ieder die ooit die kant op gaat, is het de moeite waard om hier langs te rijden.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen
caresse
woonerf

Bericht door caresse »

snelwegracer schreef:Mooie foto''s we waren gewoon omgereden via de A27.
Wij rijden altijd via Brussel/Valenciennes.

De Route is minder saai en rijdt lekker door!!
Chris
Moderator

Bericht door Chris »

caresse schreef:
snelwegracer schreef:Mooie foto''s we waren gewoon omgereden via de A27.
Wij rijden altijd via Brussel/Valenciennes.

De Route is minder saai en rijdt lekker door!!
Hmmm ik ken t stuk alleen tussen Liège en Valenciennes, dwz niet richting Brussel, maar t wegdek is daar wel erg slecht volgens mij.

Op de Belgische A17 mist trouwens volgens mij een middengeleiderail.
snelwegracer
autoweg

Wij rijden dan naar Gent en dan naar Antwerpen.
Via
2x5 autosnelweg

Bericht door Via »

Ds79m schreef:Leuke foto's ViaHaaren! Wij hebben ook een groot deel van deze route gereden, over oa de Franse A16, A28 en N138. We zijn alleen via de Pont de Normandie en Lisieux gereden in plaats van via Rouen. Een bijzonder fraaie route, vond ik zelf, met vrij veel heuvels, vergezichten en bossen. Het mooiste vond ik het uitzicht vanaf de A16 over Boulogne-sur-Mer en Het Kanaal op de achtergrond, werkelijk zeer verrassend en spectaculair. Helaas was het zo verrassend dat wij er ook geen foto van hebben gemaakt :( Maar voor een ieder die ooit die kant op gaat, is het de moeite waard om hier langs te rijden.
Ja, dat overviel ons ook erg. Jammer dat we toen het toestel net niet klaar hadden liggen.

Bedankt iedereen voor de complimenten! :)
Via
2x5 autosnelweg

Bericht door Via »

Dan zal ik dit topic maar heropenen en de foto's terugzetten. ;)

Komt er zo aan! :P
Via
2x5 autosnelweg

Bericht door Via »

Alles staat weer online en blijft staan. Geniet ervan! :)
Mark
Forumbeheerder

Bericht door Mark »

Ik moet weer een traantje van ontroering wegpinken omdat je de DRIP op de foto heb gezet ;)
Stefanuzz
verkeersader

Bericht door Stefanuzz »

ViaHaaren schreef:
Afbeelding

Foto van een berg naast de A1 Parijs-Lille. Toen ik knipte stond toevallig ook de TGV erop, die net voorbijkwam.

Afbeelding

Grensovergang in de A27-A8 (E42). Opvallend was dat de weg gewoon rechtdoor liep, maar er met betonnen barriers een permanente slinger in de weg lag om de vaart eruit te halen en de douane meer plek te geven.
Erg herkenbare foto's!! :D
Stefanuzz schreef: Op de achtergrond: Een opmerkelijke berg, en de TGV Nord (Parijs - Brussel - Amsterdam)
Afbeelding
(http://forum.autosnelwegen.nl/viewtopic.php?t=2336)
En die opmerkelijke grensovergang:
Stefanuzz schreef: Vlak over de grens met België (wat opvalt is het kwaliteit van het wegdek, gigantisch slecht)

Afbeelding

Verwelkoming in Walonië

Afbeelding

(http://forum.autosnelwegen.nl/viewtopic.php?t=2337)
Volgende keer mss de foto's resizen naar 640*480, wordt de kwaliteit iets beter van ;)
📸 Freelance Bouwfotograaf.nl / Beeldbank.SVFW.nl
💻 Vrije tijd projecten: HMpaal.nl - MXbord.nl - IMbot.nl