[E017] Signalisatie in West-Vlaanderen
Moderator: Moderatoren
-
- expressweg
[E017] Signalisatie in West-Vlaanderen
Enkele malen per jaar passeer ik over het traject van de E17 in West-Vlaanderen, ik heb gemerkt dat alle vorkborden al een tijdje geleden geslopt zijn voor gewone reflecterene vorkborden, de 800m borden, en ik moet zeggen ze zijn mooi geslaagd! Het zijn hele mooie borden, niets op aan te merken, in West-Vlaanderen plaatsen ze zowel de vorkborden in de rechter als in de middenberm (kijk maar naar voorbeelden E40 van Beernem tot aan de Franse grens) ik vind dit een heel goed initiatief. Het wegdek van de E17 tot aan de provinciegrens met Oost-Vlaanderen is ook in perfecte staat, hoewel dit een drukke vrachtwagentraffiek is. De lichtbakken bij de uitritten zijn ook allemaal opgesmukt, netjes gedaan.
-
- autoweg
Re: Signalisatie E17 in West-Vlaanderen

-
- autoweg
vorig jaar zijn inderdaad alle lichtbakken vernieuwd op de R8 en het fameuze ei van kortrijk. Die op de E17 zijn een 3 tal jaar geleden allemaal vernieuwd. Ik moet wel zeggen dat het autosnelwegennet in westvlaanderen over het algemeen goed onderhouden is 

belgie is zo slecht nog niet
-
- 2x3 autosnelweg
Vallen Oost-Vlaanderen en West-Vlaanderen niet onder de bevoegdheid van dezelfde verkeersdienst? Hoe zijn de verschillen dan te verklaren?
-
- autoweg
nee het zijn verschillende districten. er zijn ongeveer twee districten per provincie denk ik. Maar de electriciteit in oost en west-vlaanderen wordt wel beheerd door dezelfde instantie
-
- autoweg
je hebt district kortrijk die doet de E17-E403 tot in lichtervelde-A19 tot in Ieper en de R8
District Jabbeke doet de E40 en de E403 vanaf Lichtervelde en in de toekomst waarschijnlijk dan ook de E34
District Jabbeke doet de E40 en de E403 vanaf Lichtervelde en in de toekomst waarschijnlijk dan ook de E34
belgie is zo slecht nog niet
-
- expressweg
Het West-Vlaamse snelwegennet is goedkoper in onderhoud dan bijvoorbeeld het Oost-Vlaamse. Dan blijft er dus meer geld over voor dergelijke zaken.
België, het land van de sympathieke chaos, maar ook van frieten en bier natuurlijk!
-
- 2x3 autosnelweg
Krijgt iedere dienst evenveel geld voor onderhoud ongeacht de lengte van het te onderhouden wegennet? Hoe onlogisch.R4 schreef:Het West-Vlaamse snelwegennet is goedkoper in onderhoud dan bijvoorbeeld het Oost-Vlaamse. Dan blijft er dus meer geld over voor dergelijke zaken.

-
- expressweg
Is er geen opsplitsing in het budget, tussen wegsignalisatie en wegverharding? Dat zou toch beter zijn, omdat sommige districten veel meer wegsignalisatie heeft staan op zijn zijn wegen dan andere (meer afritten, meer portaalborden), nu lijkt het er op dat het ene district meer geld krijgt dan het andere... ook al is het niet...R4 schreef:Het West-Vlaamse snelwegennet is goedkoper in onderhoud dan bijvoorbeeld het Oost-Vlaamse. Dan blijft er dus meer geld over voor dergelijke zaken.
Het zou toch beter zijn dat er een goede hierarchie komt tussen de signalisatie in Vlaanderen...
-
- autoweg
Ze zouden dan beter op de E40 in jabbeke richting kust een extra portiek zetten want daar is het onvoldoende duidelijk.R4 schreef:Het West-Vlaamse snelwegennet is goedkoper in onderhoud dan bijvoorbeeld het Oost-Vlaamse. Dan blijft er dus meer geld over voor dergelijke zaken.
-
- expressweg
Neen, dat nu ook weer niet. Oost-Vlaanderen krijgt meer geld dan West-Vlaanderen en Vlaams-Brabant en Antwerpen krijgen dan op hun beurt weer meer dan Oost-Vlaanderen. Maar de verdeelsleutel is niet direct gebaseerd op het aantal wegkilometers. Die kilometers worden wel betrokken in de berekening van het budget, maar via een omwegje. Daardoor zijn de verschillen tussen de budgetten van de provincies kleiner dan ze zouden moeten zijn.Alfa schreef:Krijgt iedere dienst evenveel geld voor onderhoud ongeacht de lengte van het te onderhouden wegennet? Hoe onlogisch.
België, het land van de sympathieke chaos, maar ook van frieten en bier natuurlijk!
-
- expressweg
Worden de dynamische signalisatie in Antwerpen dan ook bekostigt met dit geld. Of is dit via een speciaal project?
-
- autoweg

-
- expressweg
Vandaar mijn vraag eigenlijk ;o) Omdat ik op de E19 in Rusmt toch al nieuwe borden heb zien verschijnen, denk ik dat de dynamische signalisatie uit een speciaal fonds komen...
-
- autoweg
eigenlijk nu ik er meer over denk zal dynamische borden waarschijnlijk uit het budget van EMA (electriciteit en mechanica antwerpen) komen.