meneerwazoo schreef:ik heb 1 goede reden om tegen controles te zijn
nederlanders rijden nu zo enorm krampachtig omdat ze bang zijn dat ze geflitst worden dat er gewoon serieus wegen door vollopen en files ontstaan
Ik vind dat best meevallen, dat krampachtig rijden. Ja, op de A13 wellicht, maar daar kun je toch vrijwel nooit al hard rijden

Als men al krampachtig rijdt, is dat omdat men de juiste maximumsnelheid niet heeft gezien (50 waar je 70 mag). En dat is het grootste manco aan het Nederlandse snelhedensysteem. Maar dat laat onverlet dat je je aan de snelheid moet houden (behoudens de door de wet aangegeven uitzonderingen).
Daarnaast rij ik niet krampachtig, toch hou ik me keurig aan de snelheid zonder constant op mijn teller te kijken. Het kan dus wel.
zodra mensen weer zelf moeten denken bij het autorijden, zullen er ook weer een stuk minder files staan omdat mensen opletten in t verkeer, anticiperen op hun voorganger en degene die achter hun rijd
Mensen moeten vaak juist niet denken. Mensen denken ook wel eens dat je makkelijk door rood kunt rijden (ongeachte of het fietsers of automobilisten zijn). Mensen denken dat ze alles mogen. Mensen zouden eerst eens bij zichzelf ten rade moeten gaan waarom er regels zijn en waarom je je eraan moet houden.
nu zie ik iedere ochtend een berg zombies op de weg die nog niet aan de kant gaan voor een ambulance
Dat staat los van je snelheid en je er al dan niet aan houden. Die link zie ik niet.
hoe dan ook, flitsservice is een mooie site waar mensen nog opkomen voor hun recht, er zijn al genoeg zaken gewonnen dankzij het advies van flitsservice waar bleek dat de agent in kwestie zomaar wat deed, en dat is het probleem met politie en justitie op dit moment, ze doen maar wat, maar er klopt uiteindelijk geen hout van
Wie doet precies 'maar wat'? Als er fouten worden gemaakt is het terecht dat politie gecorrigeerd wordt, maar veel mensen klagen alleen vanwege het feit dat ze een terechte bon hebben gehad. Ook als deze binnen alle wettelijke kaders valt. Omdat het merendeel niet aangesproken wil worden op de eigen fouten. Dat geldt niet alleen voor snelheden maar op alles in het dagelijks leven. Een uitvloeisel van het egoistische denken dat steeds verder de maatschappij binnendringt.