Snelheidscontroles & trajectcontroles
Moderator: Moderatoren
-
Rein
- 2x4 autosnelweg
Re: Snelheidscontroles & trajectcontroles
Dit lijkt me zéér onwenselijk. Als dit zou worden doorgevoerd, krijg je met zekerheid eenzelfde tendens als met de parkeerbelastingen die in steeds meer steden tot bijna criminele hoogte zijn opgevoerd. Wat dat betreft wordt het eerder tijd voor de omgekeerde tendens, namelijk dat het Rijk de hoogte van de parkeerbelastingen bepaalt en ook de opbrengst in de schatkist mag stoppen.
-
A2Racer
- stadsweg
Voor de controle gaan veel Vlaamse steden een samenwerking aan met het commerciële bedrijf TaaS. Dat bedrijf schaft de camera's aan, voert het onderhoud uit en krijgt in ruil daarvoor 24 euro per boete.
-
Wouter N14
- Moderator
Grote steden willen Vlaams flitspalen-systeem, maar Vlaanderen raadt het juist af, NOS.nl, 24-3-2024
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
Km357
- 2x2 autosnelweg
Wat? Dacht je al dat verkeersveiligheid en parkeergedoe geen pure cashgrab was en dat het écht te doen was om het verminderen van slachtoffers?A2Racer schreef: zo 24 mar 2024, 18:20Voor de controle gaan veel Vlaamse steden een samenwerking aan met het commerciële bedrijf TaaS. Dat bedrijf schaft de camera's aan, voert het onderhoud uit en krijgt in ruil daarvoor 24 euro per boete.![]()
Belastingsgeld dat wordt uitgegeven aan een privéfirma om zo veel mogelijk boetes te innen door een Big Brother netwerk is toch gewoon progressief?
-
Durashift
- expressweg
Ik hoorde vanmiddag over het boek " de Boetefabriek" . Die zet uiteen hoe wij in NL.de inning van (met name) verkeersboetes hebben georganiseerd, vanuit het verleden.
https://www.nporadio1.nl/fragmenten/gel ... ardig-hoog
https://www.nporadio1.nl/fragmenten/gel ... ardig-hoog
-
Wimpie25
- 2x3 autosnelweg
Ik ben al blij dat dat onder de aandacht geraakt is. Toen een viertal jaar geleden die eerste gemeentelijke trajectcontroles begonnen te verschijnen, en vervolgens het nieuws dat deze niet langer gingen aangekondigd worden door verkeersborden én dat op de locaties oudere verkeersremmende maatregelen gingen teruggedraaid worden, gingen er bij mij al rode lampjes branden. Als dan later nog eens uitkwam dat tot 50% van de boeteopbrengsten voor de leverancier waren, dan was het helemaal te zot.Km357 schreef: ma 25 mar 2024, 19:42
Wat? Dacht je al dat verkeersveiligheid en parkeergedoe geen pure cashgrab was en dat het écht te doen was om het verminderen van slachtoffers?
Belastingsgeld dat wordt uitgegeven aan een privéfirma om zo veel mogelijk boetes te innen door een Big Brother netwerk is toch gewoon progressief?
-
Km357
- 2x2 autosnelweg
-
hneel
- autoweg
Ik ben bang dat ik na lange tijd weer het haasje ben. Vanochtend kreeg ik een melding op de A17. Maar omdat het de laatste tijd vrijwel altijd vals alarm was (eerder deze zelfde ochtend zelfs nog) dacht ik in eerste instantie "het zal wel weer". Toch even wat gas terug genomen en op de bermen gelet. Niks te zien. Toen viel me een camera bovenop het viaduct op. Beetje grooot formaat vierkantige camera. Zou dat een flitser geweest kunnen zijn? Helaas geen dashcam beelden.
Een volk dat leeft bouwt aan zijn toekomst
-
mhkamp
- 2x2 autosnelweg
"One day you will wake up and there will be no more time to do the things you have always dreamed of. Do them now.!" - Paulo Coelho
WeFo Lidnummer 0010.
WeFo Lidnummer 0010.
-
hneel
- autoweg
Laten we het hopen. Daar maak ik me iig nooit schuldig aan.
-
sven_engelen
- expressweg
Als die heel klein zijn dan zijn het inderdaad monocams. Grote camera’s zijn meestal snelheidscontroles.hneel schreef: di 26 mar 2024, 9:18 Ik ben bang dat ik na lange tijd weer het haasje ben. Vanochtend kreeg ik een melding op de A17. Maar omdat het de laatste tijd vrijwel altijd vals alarm was (eerder deze zelfde ochtend zelfs nog) dacht ik in eerste instantie "het zal wel weer". Toch even wat gas terug genomen en op de bermen gelet. Niks te zien. Toen viel me een camera bovenop het viaduct op. Beetje grooot formaat vierkantige camera. Zou dat een flitser geweest kunnen zijn? Helaas geen dashcam beelden.
Svenlo
-
Rein
- 2x4 autosnelweg
-
Wouter N14
- Moderator
Het OM zegt niet te zitten wachten op snelheidshandhaving door gemeenten en provincies, omdat het de bezwaarprocedure compliceert en dat vooral druk zal leggen op het OM.
Eigen flitspalen van de provincie? Het Openbaar Ministerie vindt dat zorgwekkend, omroepzeeland.nl, 26-3-2024
Eigen flitspalen van de provincie? Het Openbaar Ministerie vindt dat zorgwekkend, omroepzeeland.nl, 26-3-2024
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
Durashift
- expressweg
Geinig.. het capaciteitsprobleem was dus ooit ook een reden om de Wet Mulder in te voeren zodat e.e.a. centraal geregeld zou worden. Hoorde ik dus in die uitzending over dat boetefabriek boek.
-
R-R-L
- stadsweg
De laatste weken zie ik steeds vaker mobiele camera's langs wegen staan, in Flitsmeister en Waze aangekondigd als flitsers. Zitten twee camera's op, de ene gericht op het tegemoetkomende verkeer en de andere haaks op de weg. Ik heb niet het vermoeden dat het snelheidscamera's zijn, maar wat wel, verplaatsbare monocamera's? Dat je van twee hoeken kan zien of iemand de telefoon in de hand heeft?
-
sven_engelen
- expressweg
Zijn 9/10 keer camera’s die voertuigen met gevaarlijke stoffen volgen.
Svenlo
-
Attietattie
- 2x5 autosnelweg
Verkeersonderzoek.
Ik ben 10 jaar geleden een keer bij zo'n opstelling gestopt en heb er foto's van gemaakt. Die staan hier ook nog wel ergens.
Edit: hiero: viewtopic.php?p=685688&hilit=verkeerson ... ie#p685671
Ik ben 10 jaar geleden een keer bij zo'n opstelling gestopt en heb er foto's van gemaakt. Die staan hier ook nog wel ergens.
Edit: hiero: viewtopic.php?p=685688&hilit=verkeerson ... ie#p685671
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
-
Robonus
- autoweg
Die zag ik een paar weken geleden ook langs de A9 bij knooppunt Badhoevedorp (Schiphol) staan. Wel voor geremd omdat het in het donker voor de ochtendspits redelijk veel op een flexflitser leek. Leuk om daar wat detailfoto's van te zien (al zijn die 11 jaar oud)
-
Attietattie
- 2x5 autosnelweg
Goede kans dat degene die die foto's heeft gemaakt nog wel een keer een momentje ziet om nieuwe te maken.Robonus schreef: vr 12 apr 2024, 12:57Leuk om daar wat detailfoto's van te zien (al zijn die 11 jaar oud)
-
sven_engelen
- expressweg
Op de A2 bij ‘s-Hertogenbosch staan deze kasten ook alleen kom je daar niet makkelijk bij.
Svenlo
-
Attietattie
- 2x5 autosnelweg
Zit je me nou uit te dagen? 
-
sven_engelen
- expressweg
-
Attietattie
- 2x5 autosnelweg
Ik praat onzin. Ik ga geen gekke dingen doen voor dit soort kwesties. 
-
Durashift
- expressweg
Jup, telling is net deze week afgelopen.sven_engelen schreef: vr 12 apr 2024, 12:22 Zijn 9/10 keer camera’s die voertuigen met gevaarlijke stoffen volgen.
Komt voort uit een wettelijke verplichting voor RwS.
https://www.rijkswaterstaat.nl/nieuws/a ... offen-2024
-
A2Racer
- stadsweg
Deze week loopt "operation speed" van Roadpol. Er zou intensief worden geflitst waarbij morgen het zwaartepunt ligt.
https://www.ad.nl/auto/europese-flitsweek-maandag-van-start-zwaartepunt-controles-later-deze-week~a45715d2/ schreef:Hoewel er vanaf maandag op veel plekken extra controles plaatsvinden, ligt het zwaartepunt van de week op vrijdag 19 april. Dan wordt er 24 uur lang op veel plekken zeer intensief gecontroleerd, ook door Nederlandse politie-eenheden. Niet alleen met onopvallende snelheidscontroles, maar ook met laserguns en al dan niet onopvallende politie-auto’s.
-
Wesso
- 2x3 autosnelweg
-
captain007
- Forumbeheerder
En die worden weer om de haverklap als flitser gemeld.... Erg irritant.sven_engelen schreef: vr 12 apr 2024, 13:09 Op de A2 bij ‘s-Hertogenbosch staan deze kasten ook alleen kom je daar niet makkelijk bij.
-
Snelwegfreak
- Hoofdmoderator
Flitsmeister is straks niet meer gratis te gebruiken via Android Auto/Apple CarPlay
https://www.bnr.nl/nieuws/mobiliteit/10 ... s-functies
Enne gojje mins blieft altied leave.
-
hneel
- autoweg
In de bocht van A20 naar A16 staat nu ook een z.g. flexflitser.
https://www.om.nl/actueel/nieuws/2024/0 ... 20km%2Fuur
https://www.om.nl/actueel/nieuws/2024/0 ... 20km%2Fuur
-
Jeff
- expressweg
------
Deze zal bij veel mensen toch even schrikken zijn:
Flitspalen bij Ring Antwerpen op hol geslagen: iedereen geflitst, ongeacht snelheid
(bron: RTL Nieuws)