Snelheidscontroles & trajectcontroles
Moderator: Moderatoren
-
sven_engelen
- expressweg
- Berichten: 4323
- Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
- Locatie: Venlo
Re: Snelheidscontroles & trajectcontroles
Svenlo
https://svene.nl/
https://svene.nl/
-
Hajo
- 2x3 autosnelweg
- Berichten: 9856
- Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
- Locatie: Zeist
Re: Snelheidscontroles & trajectcontroles
En ondertussen:
Verkeersboetes verder omhoog, mogen weer meestijgen met inflatie - https://nos.nl/l/2616231

Verkeersboetes verder omhoog, mogen weer meestijgen met inflatie - https://nos.nl/l/2616231
Een volk dat zijn verdediging verwaarloost, zet zijn vrijheid op het spel
-
NWH
- verkeersader
- Berichten: 590
- Lid geworden op: wo 13 feb 2019, 21:51
Re: Snelheidscontroles & trajectcontroles
Tja het staat niet meer in verhouding met boetes voor andere vergrijpen en mensen kunnen hierdoor enorm in de knel komen, zeker als je ziet wat de bedragen na de 1e en 2e verhoging kunnen worden.
Aan de andere kant zijn deze verkeersboetes wel te voorkomen als je je gewoon aan de verkeersregels houdt. #opendeur
- De shortlist..? Die wordt alleen maar langer -
-
hneel
- autoweg
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 8:46
- Locatie: Dinteloord
Re: Snelheidscontroles & trajectcontroles
Ik kan iedereen aanraden fietsendief te worden en dure elektrische fietsen te gaan stelen.
Politie gaat er nooit achteraan, ook niet als je duidelijk op camerabeelden te zien bent. En als je toch een keer op heterdaad gepakt wordt betaal je 300 euro. Dat valt in het niet bij de winst die je maakt bij alle keren dat het wel goed gaat.
Politie gaat er nooit achteraan, ook niet als je duidelijk op camerabeelden te zien bent. En als je toch een keer op heterdaad gepakt wordt betaal je 300 euro. Dat valt in het niet bij de winst die je maakt bij alle keren dat het wel goed gaat.
Een volk dat leeft bouwt aan zijn toekomst
-
Wimpie25
- 2x3 autosnelweg
- Berichten: 8483
- Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
- Locatie: Aarschot
Re: Snelheidscontroles & trajectcontroles
In Vlaanderen is het niet ongebruikelijk fietsen te verzekeren voor diefstal en hem te laten registreren op Velopas (door hem te laten graveren, of bij elektrische fietsen de unieke RN).
Wat de pakkans betreft, in België geldt sinds 2022 het lik-op-stukbeleid waardoor je bij betrapping op heterdaad een onmiddellijke inning van 250 euro aan je broek hebt.
Wat de pakkans betreft, in België geldt sinds 2022 het lik-op-stukbeleid waardoor je bij betrapping op heterdaad een onmiddellijke inning van 250 euro aan je broek hebt.
-
Rein
- 2x4 autosnelweg
- Berichten: 11351
- Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
- Locatie: Haarlemmermeer
Re: Snelheidscontroles & trajectcontroles
-
hneel
- autoweg
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 8:46
- Locatie: Dinteloord
Re: Snelheidscontroles & trajectcontroles
Mijn punt is dat het kleine flutbedragjes zijn, vergeleken met de huidige verkeersboetes.
Nog een voorbeeld. Het is goedkoper om een invalide in elkaar te slaan dan op zijn parkeerplek te gaan staan.
Nog een voorbeeld. Het is goedkoper om een invalide in elkaar te slaan dan op zijn parkeerplek te gaan staan.
Een volk dat leeft bouwt aan zijn toekomst
-
mhkamp
- 2x2 autosnelweg
- Berichten: 6409
- Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
- Locatie: Nieuw Buinen
Re: Snelheidscontroles & trajectcontroles
Ik jat voor €200 aan boodschappen en betaal €181 boete 
"One day you will wake up and there will be no more time to do the things you have always dreamed of. Do them now.!" - Paulo Coelho
WeFo Lidnummer 0010.
WeFo Lidnummer 0010.
-
Attietattie
- 2x5 autosnelweg
- Berichten: 15266
- Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
- Locatie: Almere
Re: Snelheidscontroles & trajectcontroles
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
-
Palance
- 4x5 autosnelweg
- Berichten: 32778
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
- Locatie: A15xA29
Re: Snelheidscontroles & trajectcontroles
Die 181 is civielrechtelijk. Daar komt nog een strafzaak bovenop waar je ook nog een geldboete kunt krijgen. Of meer.
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
-
waldo79
- 4x3 autosnelweg
- Berichten: 22112
- Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
- Locatie: 's-Hertogenbosch
-
Ds79m
- 2x3 autosnelweg
- Berichten: 9622
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Re: Snelheidscontroles & trajectcontroles
Dat was al eens bij Lubach. Je kunt een gehandicapte beter een klap voor zijn bek geven dan even op zijn parkeerplaats parkeren (dit is geen advies trouwens).Rein schreef: vr 29 mei 2026, 12:41dat is dus precies het punt: voor ‘echte’ misdrijven is de op te leggen boete substantieel lager dan voor ‘gewone’ verkeersovertredingen. Parkeren op een invalidenparkeerplaats levert in Nederland een boete op van 500 euro (en dat stijgt volgend jaar gewoon door), terwijl een fietsendiefstal rond de 300 euro zit. De verhoudingen zijn wat dat betreft helemaal scheef.
Op de één of andere manier geldt altijd de logica dat bij het eerste voor ‘echte’ misdadigers strenger straffen niet werkt en bij het tweede verkeersovertreders maar beter moeten opletten om een bekeuring te voorkomen.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen
-
mhkamp
- 2x2 autosnelweg
- Berichten: 6409
- Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
- Locatie: Nieuw Buinen
Re: Snelheidscontroles & trajectcontroles
Dat dus.
"One day you will wake up and there will be no more time to do the things you have always dreamed of. Do them now.!" - Paulo Coelho
WeFo Lidnummer 0010.
WeFo Lidnummer 0010.
-
duikgek89
- 2x3 autosnelweg
- Berichten: 7845
- Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31
Re: Snelheidscontroles & trajectcontroles
Mensen maken fouten en het verkeer is een dynamisch constant veranderend fenomeen waarop je op dingen moet inspelen.NWH schreef: vr 29 mei 2026, 10:54![]()
Tja het staat niet meer in verhouding met boetes voor andere vergrijpen en mensen kunnen hierdoor enorm in de knel komen, zeker als je ziet wat de bedragen na de 1e en 2e verhoging kunnen worden.
Aan de andere kant zijn deze verkeersboetes wel te voorkomen als je je gewoon aan de verkeersregels houdt. #opendeur
Daarnaast maken veel wegbeheerders er een zooitje van.
Ik heb er niet zo heel veel moeite mee dat boetes voor grove overtredingen hoog zijn (mits correct geimplementeerd: Onschuldig tot schuld bewezen); maar de boetes voor standaard futiliteiten die af en toe een keer kunnen gebeuren zonder de volksgezondheid in gevaar te brengen zijn veel te hoog. Tel daarbij op de lage pakkans voor veel gedragingen, waarbij ook nog eens een groot verschil tussen geautomatiseerde controles op snelheid (en telefoontje spelen) t.o.v. andere overtredingen...
Het is er naar mijn idee mede oorzaak van dat Nederland is afgegleden naar één van de verschrikkelijkste landen in Europa om in te rijden.
-
Hajo
- 2x3 autosnelweg
- Berichten: 9856
- Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
- Locatie: Zeist
Re: Snelheidscontroles & trajectcontroles
Een volk dat zijn verdediging verwaarloost, zet zijn vrijheid op het spel
-
mhkamp
- 2x2 autosnelweg
- Berichten: 6409
- Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
- Locatie: Nieuw Buinen
Re: Snelheidscontroles & trajectcontroles
Om hierop terug te komen:
Begrijp me niet verkeerd, Zoals al aangegeven wordt er (en ik denk dat dit bedoeld wordt) met snelheidslimieten en bebording gespeeld (niet omdraaien tijdens weekenden of feestdagen) eindeloos 50km/h terwijl er op het laatste stuk maaiwerkzaamheden zijn. Dan is het niet gek dat men denkt 'ach het loopt wel'.
Eigenlijk moet men hier het net als in België doen : Een bord met een naam van de verantwoordelijke bebording / signalisatie en een 24/7 telefoonnummer.
Ik ook, heb zelfs als vuilnisman rond 2002 en 2003, de N371 tussen Hoogersmilde en Smilde afgelopen ten behoefte aan afvalinzameling. Op dat stuk had je niet genoeg aan 3 levensverzekeringen daar er regelmatig automobilisten dachten 'nog even' in te kunnen halen en een inschattingsfout maakten. Dat resulteerde dus dat de containers zo'n beetje op de motorkap van de auto belandden. Ook er met een rotgang voorbij met 80km/h zodat de broekspijpen als vaandels wapperden.sven_engelen schreef: di 26 mei 2026, 20:03 Ik waardeer de levens en het veiligheidsgevoel van mijn indirecte collega's.
Begrijp me niet verkeerd, Zoals al aangegeven wordt er (en ik denk dat dit bedoeld wordt) met snelheidslimieten en bebording gespeeld (niet omdraaien tijdens weekenden of feestdagen) eindeloos 50km/h terwijl er op het laatste stuk maaiwerkzaamheden zijn. Dan is het niet gek dat men denkt 'ach het loopt wel'.
Eigenlijk moet men hier het net als in België doen : Een bord met een naam van de verantwoordelijke bebording / signalisatie en een 24/7 telefoonnummer.
"One day you will wake up and there will be no more time to do the things you have always dreamed of. Do them now.!" - Paulo Coelho
WeFo Lidnummer 0010.
WeFo Lidnummer 0010.
-
mavas
- 2x5 autosnelweg
- Berichten: 19025
- Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
- Locatie: Zuid-Kennemerland
Re: Snelheidscontroles & trajectcontroles
Ik weet het nog simpeler: Bij rijdende afzettingen gewoon niet meer plaatsen langs de weg, maar alleen op het voertuig een snelheidsbeperking. Doen ze in Denemarken ook.
-
Attietattie
- 2x5 autosnelweg
- Berichten: 15266
- Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
- Locatie: Almere
Re: Snelheidscontroles & trajectcontroles
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
-
Wouter N14
- Moderator
- Berichten: 23013
- Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
- Locatie: Roosendaal
Re: Snelheidscontroles & trajectcontroles
Daarmee heb je hetzelfde probleem als met digitale panelen die ook vaak worden gebruikt, die staan alleen rechts van de weg en zijn dan in principe niet handhaafbaar.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
Hajo
- 2x3 autosnelweg
- Berichten: 9856
- Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
- Locatie: Zeist
Re: N-wegen: Kleine projecten
Is dit al bekend? De N414 tussen Baarn en de N199 (Bunschoten) heeft traject controle. 
Een volk dat zijn verdediging verwaarloost, zet zijn vrijheid op het spel
-
Attietattie
- 2x5 autosnelweg
- Berichten: 15266
- Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
- Locatie: Almere
Re: Snelheidscontroles & trajectcontroles
Hoeft ook niet. Als snelheidsbeperkingen geloofwaardig zouden zijn, zou men zich er hopelijk een stuk beter aan houden. Dát moet het doel zijn.
En de ketting is zo sterk als de zwakste schakel. Dus als 'slechts' 30% van het verkeer zich aan de snelheidsbeperking houdt, rijdt misschien iedereen wel de lagere snelheid.
En de ketting is zo sterk als de zwakste schakel. Dus als 'slechts' 30% van het verkeer zich aan de snelheidsbeperking houdt, rijdt misschien iedereen wel de lagere snelheid.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
-
Rein
- 2x4 autosnelweg
- Berichten: 11351
- Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
- Locatie: Haarlemmermeer
Re: N-wegen: Kleine projecten
Dat zal al zeker 5 jaar zo zijn, onderdeel van het pakket dat iedere provincie twee TC’s mocht kiezen op provinciale wegen.Hajo schreef: za 30 mei 2026, 16:38 Is dit al bekend? De N414 tussen Baarn en de N199 (Bunschoten) heeft traject controle.![]()
Edit: je had het trouwens ook gewoon op Wegenwiki kunnen opzoeken, daar staat 2020 genoemd.
-
mavas
- 2x5 autosnelweg
- Berichten: 19025
- Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
- Locatie: Zuid-Kennemerland
Re: Snelheidscontroles & trajectcontroles
Vanaf morgen gaat ook de trajectcontrole aan op A7 naar Hoorn:
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/360569/v ... ant-van-a7
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/360569/v ... ant-van-a7
-
Durashift
- expressweg
- Berichten: 3704
- Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32
Re: Snelheidscontroles & trajectcontroles
Heb ik in ieder geval afgelopen zondagmiddag daar voor 't laatst schandalig harder gereden dan toegestaan..
-
Wouter N14
- Moderator
- Berichten: 23013
- Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
- Locatie: Roosendaal
Re: Snelheidscontroles & trajectcontroles
Goed om te wetenmavas schreef: di 09 jun 2026, 21:05 Vanaf morgen gaat ook de trajectcontrole aan op A7 naar Hoorn:
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/360569/v ... ant-van-a7
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
mavas
- 2x5 autosnelweg
- Berichten: 19025
- Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
- Locatie: Zuid-Kennemerland
Re: Snelheidscontroles & trajectcontroles
In Egmond kun je in ieder geval weer scheuren langs de flexflitser: https://www.noordhollandsdagblad.nl/reg ... aign=share
-
Wimpie25
- 2x3 autosnelweg
- Berichten: 8483
- Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
- Locatie: Aarschot
-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85895
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: Snelheidscontroles & trajectcontroles
Een flitspaal die ze elke 3 maand ergens anders plaatsen.
Daarnaast is er een focusflitser, die controleert op smartphonegebruik achter het stuur en wordt meestal ook elke paar maanden verplaatst.
Daarnaast is er een focusflitser, die controleert op smartphonegebruik achter het stuur en wordt meestal ook elke paar maanden verplaatst.
-
paolie
- expressweg
- Berichten: 4806
- Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58
Re: Snelheidscontroles & trajectcontroles
Edit: Chris was me net voor.
-
Jeff
- expressweg
- Berichten: 3531
- Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48
Re: Snelheidscontroles & trajectcontroles
10 KM TC.. das best lang. Blijkbaar is de trend uit de Baltische Staten toch overgewaaid (zowel LT als LV hebben serieus lange TC trajecten)mavas schreef: di 09 jun 2026, 21:05 Vanaf morgen gaat ook de trajectcontrole aan op A7 naar Hoorn:
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/360569/v ... ant-van-a7