Wat is de Vmax eigenlijk op dit stuk met wegwerkzaamheden? 70?
Moderator: Moderatoren
Mogelijk is de tekst op die tekstkar dan dynamisch/tijdsafhankelijk óf onlangs teugveranderd (toch al ruim een week geleden). Ik rij er dagelijks en zie (nog) steeds 'niet naast elkaar' staan als aanwijzing, met zo'n afbeelding van een auto naast een vrachtwagen. Kortom, de situatie die eerder werd aangehaald in dit topic.
Opvallend, mijn ervaring/waarneming gedurende spitstijden is wat anders. Daarin blijft de linkerstrook zeker niet leeg, integendeel. Rechts ontstaan al snel opstoppingen en verkeer schiet er links omheen, als het even kan met een behoorlijk snelheidsverschil.harry schreef: ↑za 20 jul 2019, 13:38
Vanochtend kunnen meemaken. Alle verkeer rijdt achter elkaar op de rechterstrook. De linkerstrook blijft leeg. Zelfs bij 30 km word ik gek aangekeken als ik links ga rijden. En er zijn dan altijd mensen die inhalen gaan blokkeren omdat ze vinden dat 2 auto’s naast elkaar zelfs bij 30 km te gevaarlijk is...
Ik interpreteer in de woorden van het Kamerlid dat er in de genoemde periode (10 juli - 25 augustus) van de afgelopen jaartallen, ieder jaar 4-9 ongevallen in die periode gebeurden. Dat zijn dus niet 4-9 ongevallen in een heel jaar.
Daar ben ik het mee eens, het voelde allemaal erg krap en benauwd toen ik er reed. Misschien is een variabele 2+1 een leuk idee? Waarbij de wegwerkers de middenscheiding twee keer per dag verplaatsen zodat de dominante spitsrichting twee stroken heeft, en de lichtere richting één strook.
Persoonlijk heb ik ook wel de indruk dat veel weggebruikers uit de Randstad denken dat de snelwegen in Noord-Nederland rustig zijn en er weinig verstoringen te verwachten zijn. Als er dan ineens toch een file staat is men verrast en remt men te laat af. In de nadagen van de rotonde Joure zijn zo wel wat ongevallen gebeurd waar ik een dergelijk patroon in meende te bespeuren en in de zomer gaat het op de Afsluitdijk ook wel eens fout omdat er wat ongeduldige mensen bestaan die slingerende caravans gaan inhalen en dan gaat het makkelijk echt fout (harde wind, te hard rijden, te weinig afstand houden en een toch al redelijk drukke weg).Sibren schreef:Veel ongelukken zijn auto's die van de weg raken. Geen idee of het afleiding, in slaap vallen of een andere oorzaak heeft.
Het is hier in ieder geval niet meer nodig. Alles is weer normaal open.
Bij Marum zeker niet. Wel een relatief lang recht stuk met weinig afwisseling in het landschap. Dat zou weleens de oorzaak kunnen zijn.
Als dagelijkse gebruiker (woon in Marum) vind ik het met het alignment / breedte etc niet zo heel spannend. Men zoekt veel in specifieke kenmerken van de infrastructuur, maar daar zijn er volgens mij slechts enkele issues.paolie schreef: ↑wo 11 sep 2019, 8:53 De A7 bij Marum is al jaren berucht vanwege de vele, vaak eenzijdige ongevallen. Met filegevoeligheid of automobilisten uit de Randstad heeft dat lijkt mij niks te maken, want daarin wijkt dit stuk A7 niet af van andere vergelijkbare snelwegen. Dus zal het, zoals ibodejoode al meldt, te maken hebben met het alignement van de weg. Maar het is erg lastig om te duiden wat er dan precies mankeert aan het alignement.
De gereden snelheid gaat dan ook omhoog, lijkt mij?
https://twitter.com/ANWBverkeer/status/ ... 2103568384#A7 Groningen richting Heerenveen, tussen Beetsterzwaag en Tjalleberd 7 km, +25 min., door een ongeluk, de rechterrijstrook is dicht.