[E025] Luik (Liège) wel of niet geflitst.....
Moderator: Moderatoren
-
- polderweggetje
[E025] Luik (Liège) wel of niet geflitst.....
To be or not be......
Aangezien ik met mijn combinatie niet door het centrum van Luik kan en mag, moet ik dus door de Kinkempoistunnel. Er geldt daar een maximumsnelheid van 80 km/pu. (
Het is me nu al drie keer overkomen dat ik bij het inrijden van de eerste tunnel een flits in mijn spiegels zag, en dat terwijl ik niet sneller dan 60 km/pu reed. (harder mogen vrachtauto's daar niet die zwaarder zijn dan 7,5 ton). Hetzelfde is me zaterdag ook overkomen toen ik met mijn vriendin een dagtocht ging maken richting Baraque de Fraiture - Vielsalm e.o. Personenauto's mogen maar maximaal 80 km/pu door de tunnels, en ik reed niet harder dan 75, en toch zag ik ook bij het inrijden van de tunnel weer een flits. Ik voel de bui namelijk al hangen.... 3 x prijs! En bij TPG zijn ze zo bureaucratisch. Bij iedere schade of bekeuring moet je namelijk ook een zogenaamd motivatieformulier invullen, waarin je moet aangeven hoe de schade is ontstaan, of waarom je een bekeuring hebt gekregen....
En dat terwijl ik daar nooit harder rij als 60 (gaat daar van te voren ook nog eens 6% stijl bergaf, dus absoluut geen reden om met 30 ton gewicht effe volle plank af te denderen....) of nooit harder dan 80 als ik met mijn Golfje daar rij.
Aangezien ik met mijn combinatie niet door het centrum van Luik kan en mag, moet ik dus door de Kinkempoistunnel. Er geldt daar een maximumsnelheid van 80 km/pu. (
Het is me nu al drie keer overkomen dat ik bij het inrijden van de eerste tunnel een flits in mijn spiegels zag, en dat terwijl ik niet sneller dan 60 km/pu reed. (harder mogen vrachtauto's daar niet die zwaarder zijn dan 7,5 ton). Hetzelfde is me zaterdag ook overkomen toen ik met mijn vriendin een dagtocht ging maken richting Baraque de Fraiture - Vielsalm e.o. Personenauto's mogen maar maximaal 80 km/pu door de tunnels, en ik reed niet harder dan 75, en toch zag ik ook bij het inrijden van de tunnel weer een flits. Ik voel de bui namelijk al hangen.... 3 x prijs! En bij TPG zijn ze zo bureaucratisch. Bij iedere schade of bekeuring moet je namelijk ook een zogenaamd motivatieformulier invullen, waarin je moet aangeven hoe de schade is ontstaan, of waarom je een bekeuring hebt gekregen....
En dat terwijl ik daar nooit harder rij als 60 (gaat daar van te voren ook nog eens 6% stijl bergaf, dus absoluut geen reden om met 30 ton gewicht effe volle plank af te denderen....) of nooit harder dan 80 als ik met mijn Golfje daar rij.
Laatst gewijzigd door DAF_XF op di 02 aug 2005, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben toch niet maf omdat ik in een DAF rij....
Informatie voor de beginnende vrachtwagenchauffeur vindt je op http://www.rijopleiding-c-info.nl
Informatie voor de beginnende vrachtwagenchauffeur vindt je op http://www.rijopleiding-c-info.nl
-
- stadsweg
-
- polderweggetje
Geen idee welke kleur het was..... Gewoon het feit dat er überhaupt geflitst wordt jaagt menig automobilist de stuipen op het lijf. Het tellen van passanten kan toch ook op een andere wijze?Taurus schreef:Waren het groene flitsen? Zo ja dan is er niks aan de hand. Dat zijn de bekende passantentellers. Er staan wel enkele echte flitskasten langs de weg, zien eruit als een electriciteitskastje. Gezien je snelheid denk ik dat het gewoon de passantentellers zijn geweest die je hebt gezien.
-
- woonerf
Toen wij voor het eerst door de tunnels van luik gingen, het was 6 uur in de morgen, nog donker, zagen we ook witte/lichtgroene flitsen. We dachten allemaal dat we geflitst waren.
Maar op de terugweg was er ook een flits, en de snelheid van ons was wel degelijk onder de 80 km/h. Wat ik toen dacht was dat het schrikflitsen waren, zodat iedereen op zijn snelheid let...
Maar op de terugweg was er ook een flits, en de snelheid van ons was wel degelijk onder de 80 km/h. Wat ik toen dacht was dat het schrikflitsen waren, zodat iedereen op zijn snelheid let...
-
- 4x5 autosnelweg
En anders laat je het toch voorkomen? Leuk, nog een zaak van een mede-forummer waar je dus fans kunt verwachten, alleen nu in België. Dat is weer eens wat anders 

"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 4x5 autosnelweg
Nee, dat kan helaas niet anders. De exploitatiemaatschappij moet haar aantallen aantonen met behulp van de kentekens van de passerende voertuigen. Waarom het Waalse gewest voor die financiële constructie heeft gekozen - ik weet het werkelijk niet. Wellicht dat één van de zuiderburen op dit forum het wel weetDAF_XF schreef:Geen idee welke kleur het was..... Gewoon het feit dat er überhaupt geflitst wordt jaagt menig automobilist de stuipen op het lijf. Het tellen van passanten kan toch ook op een andere wijze?Taurus schreef:Waren het groene flitsen? Zo ja dan is er niks aan de hand. Dat zijn de bekende passantentellers. Er staan wel enkele echte flitskasten langs de weg, zien eruit als een electriciteitskastje. Gezien je snelheid denk ik dat het gewoon de passantentellers zijn geweest die je hebt gezien.

-
- 2x3 autosnelweg
Dit zijn inderdaad "passantenflitsers" die gebruikt worden om het aantal voertuigen te tellen. De matrixborden e.d. zijn m.i. daaraan gekoppeld, bij een bepaald aantal voertuigen kunnen de aanwijzingen veranderen.
Dat er zo opzichtig geflitst wordt is vrij irritant, maar het zou inderdaad kunnen dat het ook bedoeld is om je bewust te laten zijn van je snelheid. Je ziet een flits en je denkt al gauw dat je te hard rijdt, met als gevolg dat je nog beter op je snelheid let.
Dat er zo opzichtig geflitst wordt is vrij irritant, maar het zou inderdaad kunnen dat het ook bedoeld is om je bewust te laten zijn van je snelheid. Je ziet een flits en je denkt al gauw dat je te hard rijdt, met als gevolg dat je nog beter op je snelheid let.
Donateur Vereniging Wegenforum
-
- polderweggetje
Hmmm.... Het aan de hand van de kentekengegevens tellen hoeveel auto's er passeren.... Dit riekt naar mijn gevoel naar iets wat in ons land ontzettend verboden is als ik me niet vergis. Is dit niet in strijd met de privacywet? Ik bedoel als ik kentekens wil hebben, dan wil ik ook iets met die gegevens gaan doen.Nee, dat kan helaas niet anders. De exploitatiemaatschappij moet haar aantallen aantonen met behulp van de kentekens van de passerende voertuigen. Waarom het Waalse gewest voor die financiële constructie heeft gekozen - ik weet het werkelijk niet. Wellicht dat één van de zuiderburen op dit forum het wel weet
-
- 2x3 autosnelweg
In ons land wel. Hoe het in België geregeld is weet ik niet.DAF_XF schreef: Hmmm.... Het aan de hand van de kentekengegevens tellen hoeveel auto's er passeren.... Dit riekt naar mijn gevoel naar iets wat in ons land ontzettend verboden is als ik me niet vergis. Is dit niet in strijd met de privacywet?
Donateur Vereniging Wegenforum
-
- stadsweg
Mister DAF, maak je maar geen zorgen. De nieuwe missing links die kostelijk zijn worden niet meer rechtstreeks door de overheid gebouwd maar door maatschappijen met speciale financiële constructies. Deze krijgen dan per passant een bepaald bedrag van de overheid betaald, een alternatieve tolheffing.
Het is SOFICO dat de brug en tunnels over en onder Luik op de A602 beheerd, vandaar dat het er mooi en deftig uitziet. Het is wel zo dat elk voertuig dat passeert wordt geflitst.
SOFICO beheert ook de missing link op de E429 - A8 (Lille - Brussel) tussen afrit 30 en 31 denk ik met twee tunneltjes. Daar worden ook alle passanten geflitst.
En als de A28 Longwy - Aarlen wordt gebouwd als alternatief voor Noord-zuid verkeer dat anders via Luxemburg moet, dan zal het ook door SOFICO beheerd worden, evenals het Belgisch gedeelte van de noord-zuid verbinding Charleroi - Rocroi - Reims.
Het is SOFICO dat de brug en tunnels over en onder Luik op de A602 beheerd, vandaar dat het er mooi en deftig uitziet. Het is wel zo dat elk voertuig dat passeert wordt geflitst.
SOFICO beheert ook de missing link op de E429 - A8 (Lille - Brussel) tussen afrit 30 en 31 denk ik met twee tunneltjes. Daar worden ook alle passanten geflitst.
En als de A28 Longwy - Aarlen wordt gebouwd als alternatief voor Noord-zuid verkeer dat anders via Luxemburg moet, dan zal het ook door SOFICO beheerd worden, evenals het Belgisch gedeelte van de noord-zuid verbinding Charleroi - Rocroi - Reims.
-
- verkeersader
-
- polderweggetje
Hmmmm ik zie anders overal borden staan van Betonac ofzoiets.Rien schreef:De heraanleg van de E411 en de E25 in de provincie Luxemburg wordt ook door SOFICO uitgevoerd, meen ik gezien te hebben. Of dit bedrijf dan ook na de werken de beide snelwegen blijft beheren, weet ik niet.
-
- 2x3 autosnelweg
-
- 2x5 autosnelweg
-
- 4x3 autosnelweg
-
- stadsweg
-
- verkeersader
-
- expressweg