NHwegen.nl
Moderator: Moderatoren
-
Vinny
- 4x5 autosnelweg
Re: NHwegen.nl
Wellicht een leuk stukje voor je, Mavas:
http://www.nieuwsover.nl/aalsmeer/index ... Itemid=184
http://www.nieuwsover.nl/aalsmeer/index ... Itemid=184
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
mavas
- 2x5 autosnelweg
Gaaf dit, dit gaat in het computerarchief.
-
Kaaiman
- Secretaris
Wanneer kunnen we eigenlijk weer eens een update van je website verwachten? Inmiddels is er bijna 3 jaar verstreken sinds de laatste aanpassing...
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
-
mavas
- 2x5 autosnelweg
Het probleem is eigenlijk dat voor aanpassingen aan de pagina's over geschiedenis er veel energie en tijd gestoken moet worden in onderzoek. Het is niet even een uurtje wat informatie opzoeken en dan plaatsen zoals bij de wiki, nee, voor uitbreiding van de inhoud gaat er dagenlang continu onderzoek en aanpassing aan vooraf. Dat vergt een inzet die ik continu moet volhouden, want als ik een paar weken 'pauze' neem ben ik alle informatie kwijt in mijn hoofd en kan ik weer opnieuw beginnen. Daar ontbreekt op dit moment de motivatie voor.
Voor wat betreft de pagina's over de wegen zelf, informatie daarover is voor een groot deel op de wegenwiki te vinden, dus de meerwaarde daarvan is niet zo heel groot. Ook daarom heeft het niet heel veel nut om die pagina's aan te passen.
Los daarvan zit ik wel vaak te denken aan de site, dat ik er weer eens wat mee moet doen.
Voor wat betreft de pagina's over de wegen zelf, informatie daarover is voor een groot deel op de wegenwiki te vinden, dus de meerwaarde daarvan is niet zo heel groot. Ook daarom heeft het niet heel veel nut om die pagina's aan te passen.
Los daarvan zit ik wel vaak te denken aan de site, dat ik er weer eens wat mee moet doen.
-
mavas
- 2x5 autosnelweg
Twee forumgebruikers hadden het al opgemerkt, maar de url nhwegen.nl is niet meer bereikbaar.
Ik heb eind vorig jaar besloten de hosting te beëindigen, omdat de hostingkosten de pan uitrezen, naar meer dan 300 euro.
Daarbij ontbrak ook de motivatie om nog iets te doen aan de website, omdat de wegenwiki veel gemakkelijker te bewerken is en veel toegankelijker is.
Ik heb ook een tijdje op het randje van RSI gezeten, waardoor ik toetsenbord- en muisgebruik heb geminimaliseerd. Dat is gelukkig verdwenen.
Daarnaast heb ik sinds 2016 een vriendin, en heb ik andere interesses erbij gekregen waaronder bordspellen.
Ik zal binnenkort de provinciale wegenplannen nog wel online zetten via imgur, dan kan iedereen ze weer bekijken.
Bedankt voor de steun en het bezoeken van mijn website.
Ik heb eind vorig jaar besloten de hosting te beëindigen, omdat de hostingkosten de pan uitrezen, naar meer dan 300 euro.
Daarbij ontbrak ook de motivatie om nog iets te doen aan de website, omdat de wegenwiki veel gemakkelijker te bewerken is en veel toegankelijker is.
Ik heb ook een tijdje op het randje van RSI gezeten, waardoor ik toetsenbord- en muisgebruik heb geminimaliseerd. Dat is gelukkig verdwenen.
Daarnaast heb ik sinds 2016 een vriendin, en heb ik andere interesses erbij gekregen waaronder bordspellen.
Ik zal binnenkort de provinciale wegenplannen nog wel online zetten via imgur, dan kan iedereen ze weer bekijken.
Bedankt voor de steun en het bezoeken van mijn website.
-
Snelwegfreak
- Hoofdmoderator
Dank voor het jarenlang beheren en vullen van de website, Mavas! Is het een idee om alle info van nhwegen te integreren met de Wegenwiki, voor zover dat nog niet gebeurd is?
Enne gojje mins blieft altied leave.
-
Pino
- 4x3 autosnelweg
-
mavas
- 2x5 autosnelweg
Ik heb de teksten uiteraard bewaard, maar ik denk dat er nog wel bewerkingen nodig zijn om het op te nemen in de wegenwiki.Snelwegfreak schreef: di 11 mar 2025, 11:44 Dank voor het jarenlang beheren en vullen van de website, Mavas! Is het een idee om alle info van nhwegen te integreren met de Wegenwiki, voor zover dat nog niet gebeurd is?
Wat is handig nu?
-
Palance
- 4x5 autosnelweg
Motivatie is altijd wel een ding, En een website moet inderdaad wel wat makkelijk te bewerken zijn,mavas schreef: di 11 mar 2025, 11:40 Ik heb eind vorig jaar besloten de hosting te beëindigen, omdat de hostingkosten de pan uitrezen, naar meer dan 300 euro.
Daarbij ontbrak ook de motivatie om nog iets te doen aan de website
Maar 300 Euro? Per jaar? Dat is wel heel erg veel. Kon je geen goedkopere vinden en de boel verhuizen? Ik zit voor mijn site op 135 per jaar (via Strato). Dat scheelt heel wat, bij de vorige provider was ik op den duur ook ruim 300 Euro per jaar kwijt.
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
-
Mark
- Forumbeheerder
Voor een zeer kleine statische website zoals nhwegen.nl was is 300 euro inderdaad schofterig veel geld. Welke hoster was dit als ik vragen mag uit interesse?
Ben jij al lid van de Vereniging Wegenforum? • Wegenforum updates • #A4ZuidNu!
-
Pino
- 4x3 autosnelweg
Ik heb me ooit gewaagd aan het overzetten van de geschiedenis-sectie van autosnelwegen.nl naar de Wegenwiki. Dat is niet iets dat je even doet in copy-paste inderdaad. Heb nhwegen.nl niet goed genoeg op mijn netvlies om een concreet idee te vormen, maar eerste vraag is wellicht wat kan worden toegevoegd aan bestaande lemma’s. In het bijzonder de algemene pagina over NH en die over wegen in NH.mavas schreef: di 11 mar 2025, 17:36 Ik heb de teksten uiteraard bewaard, maar ik denk dat er nog wel bewerkingen nodig zijn om het op te nemen in de wegenwiki.
Wat is handig nu?
En dan is ergens de vraag wat er dan nog aan grotere lijn overblijft. Als je over dat soort dingen wil sparren, denk ik graag mee. Maar het is voor nu vooral jouw content en ook jouw energie voor het overzetten…
-
Chris
- Moderator
De artikelen over de N-wegen in Noord-Holland zijn al best uitgebreid en gedetailleerd en mijn beeld is dat een groot deel daarvan is gebaseerd op de website nhwegen.nl
-
Rein
- 2x4 autosnelweg
Van een zeer groot deel zijn de eerste versies van (kleinere) Noordhollandse N-wegen grotendeels (of volledig) geschreven door Mavas. Aangezien daar hetzelfde brein achter schuilgaat als dat NH Wegen heeft geschreven, zal een groot deel van de specifieke informatie van NH Wegen feitelijk al op Wegenwiki staan.
-
mavas
- 2x5 autosnelweg
Dat klopt Rein. Maar er zijn nog genoeg pagina's waar de geschiedenissectie onvolledig is. Ik wilde dat ooit op nhwegen uitschrijven, en dan een beknopte versie op de wegenwiki zetten. Dat is er nooit van gekomen.
Omdat de wegenwiki makkelijker te bewerken is, is dat denk ik het eerste wat ik wil gaan doen, per weg de geschiedenisdelen gaan completeren.
Omdat de wegenwiki makkelijker te bewerken is, is dat denk ik het eerste wat ik wil gaan doen, per weg de geschiedenisdelen gaan completeren.
Ik zie nu dat ik het niet correct had. Maar het is gigantisch gestegen, van 180 euro naar 240 euro. Ik zat bij pcextreme, dat is overgegaan naar versio.Mark schreef: di 11 mar 2025, 20:23 Voor een zeer kleine statische website zoals nhwegen.nl was is 300 euro inderdaad schofterig veel geld. Welke hoster was dit als ik vragen mag uit interesse?
-
Palance
- 4x5 autosnelweg
Daar zat ik dus ook of een jaar of 2 geleden. Die prijsstijgingen gingen wel extreem hard. Daarom ben ik toen dus naar Strato overgestapt.
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
-
boe!
- 2x5 autosnelweg
Internet-gerelateerde leveranciers passen al jaren hetzelfde verdienmodel toe. Oude abonnementen die niet meer actief op de markt worden aangeboden, worden kunstmatig in leven gehouden en daar wordt ieder jaar een maximale prijsverhoging op toegepast. En met de inflatie in de afgelopen jaren liep dat snel op. Als de leveranciers nieuwe, goedkopere abonnementen aanbieden dan word je niet actief overgezet op die nieuwe varianten. Internetproviders als KPN en Ziggo maken zich hier schuldig aan, maar ik zag het ook bij aanbieders van antivirussoftware en blijkbaar ook bij hosting.
De consument zal zelf regelmatig moeten checken of er goedkopere varianten aangeboden worden. Dan kan bij dezelfde leverancier zijn, maar ook bij andere leveranciers.
De consument zal zelf regelmatig moeten checken of er goedkopere varianten aangeboden worden. Dan kan bij dezelfde leverancier zijn, maar ook bij andere leveranciers.
-
Piles
- autoweg
We gaan wat offtopic nu, maar de kleine hosters worden/werden afgelopen massaal overgenomen door (onderdelen van) TWS. Zie dit artikel op Tweakers, met de eerste reactie: https://tweakers.net/nieuws/170754/tota ... r_14735322
Heel veel kleine hosters zijn dus overgenomen en hebben daarna hun prijzen enorm verhoogd
Zie hier een overzichtje van hoe dat wereldje een beetje in elkaar zit: https://www.webhosters.nl/blog/hosting- ... eeigenaar/
Heel veel kleine hosters zijn dus overgenomen en hebben daarna hun prijzen enorm verhoogd
Zie hier een overzichtje van hoe dat wereldje een beetje in elkaar zit: https://www.webhosters.nl/blog/hosting- ... eeigenaar/
-
Egbert
- expressweg
Serieuze vraag, met glasvezel overal (nou ja, misschien ben ik een beetje verwend), wat is het grote voordeel van een externe hoster? 24 uur uptime misschien.
Ik host dan niks belangrijks, maar wel dingen die andere mensen gebruiken. Ik heb voor twee tientjes per jaar een hostname en alle data staat bij mij op mijn server (die ik toch moet hebben voor fileserver e.d.).
En laat mijn uptime dan eens maar 99,9% zijn (wat ik niet geloof, het is echt dichterbij 99,99%), is dat zo erg?
Ik host dan niks belangrijks, maar wel dingen die andere mensen gebruiken. Ik heb voor twee tientjes per jaar een hostname en alle data staat bij mij op mijn server (die ik toch moet hebben voor fileserver e.d.).
En laat mijn uptime dan eens maar 99,9% zijn (wat ik niet geloof, het is echt dichterbij 99,99%), is dat zo erg?
-
JanVerhoeven
- verkeersader
-
captain007
- Forumbeheerder
De Nederlandse markt is sowieso aardig verziekt qua prijzen, door defacto de twee grote partijen die de taart verdelen. We hebben er hier bij de vereniging ook last van. Die prijzen zijn ook voor producten zoals VPS wat we hier gebruiken enorm gestegen in de afgelopen jaren. Maar ook voor hobby websites als je niet goed gaat shoppen en eventueel over de grens kijkt kan dat aardig in de papieren lopen. Thuishosten is ook een optie, maar dan moet je maar net de spullen, de kennis en wil hebben om dat nog in de lucht te houden op die manier. En met de huidige AI scraper bots is ook dat steeds lastiger aangezien die hele servers plat trekken met hun achterlijke gedrag (ook daar kunnen we hier helaas over meepraten). En dan de domeinnamen ergens bij een goedkopere partij zetten, want daar vragen partijen ook achterlijke bedragen voor. Lang verhaal kort. Ik snap dat Mavas de stekker uit nhwegen.nl heeft getrokken.Piles schreef: wo 12 mar 2025, 8:15 Heel veel kleine hosters zijn dus overgenomen en hebben daarna hun prijzen enorm verhoogd![]()
-
Egbert
- expressweg
Glas is juist symmetrisch. ASDL en kabel zijn asymmetrisch.JanVerhoeven schreef: wo 12 mar 2025, 8:45als je voor een sporadische gebruiker host of alleen wat lichte data maakt het niet zoveel uit, maar bij iets meer trekt men snel de uploadbandbreedte dicht (modern glas is asymmetrisch meestal).
-
Kaaiman
- Secretaris
Voor DeurDrenthe rijzen de prijzen ook best wel de pan uit. In 2016 betaalde ik iets van €40 per jaar bij Hosting2Go, inmiddels betaal ik 3x zo veel en zou ik met ingang van april zelfs 4x zo veel gaan betalen.
Het is maar gewoon een simpele Wordpress-site, dus ik zit erover te denken om de boel te verhuizen, maar heb er eigenlijk heel weinig zin in om daar tijd in te gaan steken. Maar gezien de kosten misschien wel beter om dat toch maar eens te gaan doen...
Dus wie me daarbij wat wil helpen, van harte welkom...
Het is maar gewoon een simpele Wordpress-site, dus ik zit erover te denken om de boel te verhuizen, maar heb er eigenlijk heel weinig zin in om daar tijd in te gaan steken. Maar gezien de kosten misschien wel beter om dat toch maar eens te gaan doen...
Dus wie me daarbij wat wil helpen, van harte welkom...
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
-
harry
- Wegnummerfotograaf
wegnummers.nl foto's van alle genummerde wegen (o.a. NBA), plaatsnaamborden en molens
--Harry.
--Harry.
-
Palance
- 4x5 autosnelweg
Ik gebruik zelf Adsense van Google voor wat inkomsten en daarmee dek ik de hostingkosten wel goed mee af. Ik hou er daarnaast niet heel veel extra aan over, maar dat is ook niet het doel van mijn site.