Kaaiman schreef:Je kunt natuurlijk in het NHwegen-dossier van de N23 wel neerzetten dat de weg in de CHW is opgenomen.
(Moet je wel eerst even een N23-pagina aanmaken natuurlijk, schande dat je dat nog niet hebt gedaan.

)
mavas schreef:Ik heb nog geen bewijs gezien dat de N23 ook in Noord-Holland als N23 wordt genummerd op de bewegwijzering. De tijd zal het leren.

Prima, maar het N23 wordt wel gebruikt in de communicatie over de nieuwe stroomweg Alkmaar - Enkhuizen - Lelystad - Dronten. Mensen zullen dus altijd op N23 of Westfrisiaweg zoeken. Bovendien dekt de N23 de nummers N507, N243, N302 en N307, waarvan de eerste drie alleen al in Noord-Holland. Zo krijg je de informatie wel erg verspreid tussen de verschillende wegnummers. Vanaf de pagina's van de N507, N243 en N302 natuurlijk wel een linkje naar de N23-pagina en vanaf de N23-pagina weer een linkje terug.
Ik zou niet te star houden aan wegnummers die nog niet zeker op de bewegwijzering zullen verschijnen, dat komt de transparantie voor jou misschien wel ten goede, maar voor de gemiddelde gebruiker zeker niet. De N23 is hét nummer dat je over deze verbinding steeds tegenkomt. N23 zal het beter in zoekmachines doen dan N507/N243/N302. En als ze jouw site vinden, maakt het hen ook nieuwsgierig om de rest eens te bekijken!
Als bijvoorbeeld de provincie het nummer N194 of N530 aan deze weg had toegekend, had je dat nummer ook wel in de dossiers opgenomen, ervan uitgaande dat 'geen bericht' gewoon betekent dat dit nummer op de wegwijzers zou verschijnen. Maar alleen omdat het om een tweecijferig nummer gaat (wat volgens de PRN en WHW strict genomen niet bij provincies hoort) word je argwanend of het nummer wel op de wegwijzers verschijnt?
Er zijn steeds meer tweecijferige provinciale hoofdverbindingen: N34, N46, N62, N69, en hoewel er misschien op de zeer lange termijn nog wel wat omgenummerd gaat worden, lijkt de trend in de richting te gaan dat de provincies de minder belangrijke rijks-N-autowegen overnemen/aanleggen mét het tweecijferige nummer. Ik acht de kans redelijk dat de N23 (althans voor een deel) ook dienovereenkomstig bewegwijzerd gaat worden vanwege de routelogica.