[N062] Reconstructie Sloeweg
Moderator: Moderatoren
-
- 2x5 autosnelweg
Re: N62: Reconstructie Sloeweg

Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
-
- 2x2 autosnelweg
Re: N62: Reconstructie Sloeweg
Er is daar helemaal niets, dus waarschijnlijk kan men er wel een leuk natuurgebiedje van maken.
-
- Moderator
Re: [N062] Verbreding naar 2x2 Tolplein-Westerscheldetunnel
Bij 's-Heerenhoek komt straks een half sterknooppunt.
-
- 2x3 autosnelweg

Goed dat ze dat punt aanpakken

Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
-
- 2x2 autosnelweg
Da's tussen Borssele en Nieuwdorp, niet bij 's-Heerenhoek. Ik heb het over het stoplicht tussen 's-Heerenhoek en Lewedorp. De T-splitsing (die dus vervangen gaat worden door een sterknooppunt...) veroorzaakt weinig tot geen problemen, want het staat goed afgesteld en kent vrije rechtsaffers. Bovendien is de stroom Vlissingen<->Goes zeer klein. Ik krijg zo een beetje het idee dat men bij de provincie Zeeland geld te veel heeft, en het daarom stopt in een kunstig sterknooppunt. Jammer dat ze niet de A256 verlengen tot Wilhelminadorp, want dat is wél nodig, in tegenstelling tot deze onzin. Liefst nog met een ongelijkvloers kruispunt bij Wilhelminadorp, want dan kun je in één keer ongelijkvloers doorrijden tot Colijnsplaat op Noord-Beveland, en kan het hele stuk terug naar 100 km/u.Chris schreef:Bij 's-Heerenhoek komt straks een half sterknooppunt.
En nee, dat knooppunt beginnen te bouwen gaat nog wel even duren. Eerst wordt de N62 tot Hoek (zeeuws-vlaanderen) verdubbeld, waardoor we dus nog meer 'voie-expresse' achtig stuk weg krijgen, en dat stuk is nóg rustiger dan dit verbrede stuk. Waarom men niet alles tegelijk doet is me een raadsel, want het was nu ook weer niet zo dat heel zeeland vaststond door de werkzaamheden...
-
- 2x3 autosnelweg

-
- dorpsstraat

Ja dat klopt maar wat sirdanilot wil aangeven is dat de planning voor de komende jaren allemaal flink te wensen overlaat. Dat stuk op Zeeuws-Vlaamse bodem heeft nou niet bepaald prioriteit want aan het eind van de rit gaat toch alles opstroppen daar bij die rotonde als de N62 en de N61 samenkomen. Ook op Zuid-Bevelandse kant wordt eigenlijk te lang gewacht en kun je straks gigantische opstoppingen verwachten.

-
- 2x2 autosnelweg

Wat mij betreft is dit de volgorde van prioriteit. Helaas doet men het in precies de omgekeerde volgorde verwacht ik

1. Kruispunt 's-Heerenhoek ombouwen tot ongelijkvloers kruispunt
2. Verdubbeling A58-Borssele en aanleg knooppunt Heinkenszand
3. Aanleg sterknooppunt bij kruispunt Borssele
4. Verdubbeling stuk in Zeeuws-Vlaanderen (liefst gelijktijdig met opening Sluiskiltunnel, anders iets daarvoor)
Laatst gewijzigd door Coen Tunnel op zo 01 mei 2011, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Indien je op het voorgaande bericht reageert is quoten niet nodig. M.v.g., NL-moderator Coen Tunnel
Reden: Indien je op het voorgaande bericht reageert is quoten niet nodig. M.v.g., NL-moderator Coen Tunnel
-
- Voorzitter
Een sterknooppunt? Kom kom, dat is daar toch niet nodig...sirdanilot schreef:3. Aanleg sterknooppunt bij kruispunt Borssele
-
- Moderator
-
- 2x2 autosnelweg
Er komt een half sterknooppunt, vergelijkbaar met kp. de Nieuwe Meer, maar dan met één extra linkse uitvoeger. Ik heb het ook niet verzonnen. Ik had hier gewoon een trompetje ingetekend, met tunnel<->Goes als doorgaande richting, en een krappe lus voor Vlissingen -> Goes. Maar ach, de provincie Zeeland heeft de ballen verstand van wegenbouw en denkt dat dit knooppunt hier noodzakelijker is dan een verlenging van de A256.
EDIT: nogal technisch plaatje:

EDIT: nogal technisch plaatje:

-
- 4x5 autosnelweg
Uitzonderlijk luxe ja. Het wordt een tweede knooppunt Zurich 

Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- 2x2 autosnelweg
Jammer dat ze de inprikker voor de kerncentrale van Borssele zijn vergeten, en parallelbanen voor de N62 alsmede busstroken en een wisselstrook voor de relatie Goes <-> Terneuzen, daarnaast hadden vlechtwerken voor de parallelbanen voor de afritten Nieuwdorp en Borssele ook wel gekund, alsmede een bypass 's-Heerenhoek naar Borssele, en natuurlijk verbreding tot 2x6 tot aan het tolplein, met linker en rechter vluchtstroken.
-
- 2x3 autosnelweg

-
- expressweg
2x6 tot het tolplein? Dan graag 4 buizen extra, dat ook 2x6 onder de Westerschelde doorgaat. Met een onderwatersterknooppunt naar de tunnelautosnelweg A'pen-Ramsgate graag.
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer
Dietrich Bonhoeffer
-
- zandpaadje
Ik denk dat ze met de halve ster voorsorteren op de toename van het containervervoer vanuit het Sloegebied (Verbrugge / WCT). Dat kachelt bij Nieuwdorp de weg op en moet dan linksaf richting A58. Een andere reden kan ik echt niet verzinnen :confuuuse:
-
- verkeersader
Erg mooi geworden
. Wanneer gaan ze nou het kruispunt bij s-Heerenhoek en het kruispunt bij Nieuwdorp aanpakken?

-
- 2x3 autosnelweg
Re: [N062] Reconstructie Sloeweg
-
- Wegnummerfotograaf
Lijkt me te gevaarlijk, om in een kerncentrale te prikken...sirdanilot schreef:Jammer dat ze de inprikker voor de kerncentrale van Borssele zijn vergeten
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.
--Harry.
-
- 2x2 autosnelweg
Even een update. Ik weet niet wanneer dat dit filmpje op de website is gezet, maar ik zie het in ieder geval nu pas.
Enkele opmerkingen:
- de aansluiting bij 's-Heerenhoek wordt een linkse in- en uitvoeger. Tussen deze aansluiting en het kruispunt komen er 3 (!) rijstroken per richting. Ik zou niet weten waarom men geld zou verspillen aan een extra viaduct voor een verkeerssituatie die minder veilig is dan een normale rechtse uitvoeger. Dit is vergelijkbaar met de situatie bij de Maastunnel in R'dam, met het verschil dat daar de afslaande relaties veel groter zijn, de gemiddelde snelheid veel lager (50 per uur) en ook dat het een tunnel uit de jaren '30 betreft, in plaats van een moderne weg uit de 21ste eeuw...
- het "sterknooppunt" ziet er mooi uit in de visualisatie, en gebruikt maar liefst 3 viaducten. De aansluiting Borssele blijft ongewijzigd.
-er staat geen geluid op het filmpje (is wat commentaar of een muziekje zo veel moeite?), en het filmpje heeft een erg lage, blokkerige resolutie.
- onder het filmpje staan een paar corrigenda, vooral de markering is fout gegaan in het filmpje
-downloaden heeft geen zin
- Er komt een nieuwe aansluiting voor Heinkenszand op de A58 naar de Noordzakweg/Drieweg, maar daar was al een topic over. De ongelijkvloerse aansluiting op de Nieuwe Rijksweg wordt gesloopt (hier liggen momenteel al drempels, en de maximumsnelheid is er 60 per uur...)
Enkele opmerkingen:
- de aansluiting bij 's-Heerenhoek wordt een linkse in- en uitvoeger. Tussen deze aansluiting en het kruispunt komen er 3 (!) rijstroken per richting. Ik zou niet weten waarom men geld zou verspillen aan een extra viaduct voor een verkeerssituatie die minder veilig is dan een normale rechtse uitvoeger. Dit is vergelijkbaar met de situatie bij de Maastunnel in R'dam, met het verschil dat daar de afslaande relaties veel groter zijn, de gemiddelde snelheid veel lager (50 per uur) en ook dat het een tunnel uit de jaren '30 betreft, in plaats van een moderne weg uit de 21ste eeuw...
- het "sterknooppunt" ziet er mooi uit in de visualisatie, en gebruikt maar liefst 3 viaducten. De aansluiting Borssele blijft ongewijzigd.
-er staat geen geluid op het filmpje (is wat commentaar of een muziekje zo veel moeite?), en het filmpje heeft een erg lage, blokkerige resolutie.
- onder het filmpje staan een paar corrigenda, vooral de markering is fout gegaan in het filmpje
-downloaden heeft geen zin
- Er komt een nieuwe aansluiting voor Heinkenszand op de A58 naar de Noordzakweg/Drieweg, maar daar was al een topic over. De ongelijkvloerse aansluiting op de Nieuwe Rijksweg wordt gesloopt (hier liggen momenteel al drempels, en de maximumsnelheid is er 60 per uur...)
-
- Secretaris
Inderdaad, wat een ongelooflijke flutaansluiting! Zeker een speeltje van een landschapsarchitect? Ik mag toch hopen dat hier een stokje voor wordt gestoken. 

Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
-
- expressweg
Ik ben dit soort constructies wel in de VS tegengekomen, daar waar er een tankstation was...
Wat een vage oplossing idd, gewone diamantaansluiting is veel veiliger en goedkoper lijkt me.
Wat een vage oplossing idd, gewone diamantaansluiting is veel veiliger en goedkoper lijkt me.
-
- 2x3 autosnelweg
Zeeuwen zijn altijd al eigenwijs geweest, zeker degenen in Zeeuws-Vlaanderensirdanilot schreef:Enkele opmerkingen:
- de aansluiting bij 's-Heerenhoek wordt een linkse in- en uitvoeger. Tussen deze aansluiting en het kruispunt komen er 3 (!) rijstroken per richting. Ik zou niet weten waarom men geld zou verspillen aan een extra viaduct voor een verkeerssituatie die minder veilig is dan een normale rechtse uitvoeger.

-
- expressweg
Als men dan toch geld over heeft, maak er dan gewone aansluitingen van maar bouw het geheel als A62 uit. Dan mag je tenminste straks 130 en daar heeft de gemiddelde zeeuw meer aan dan dit soort frivoliteiten...
-
- 2x2 autosnelweg
Gelukkig hebben we het hier niet over Zeeuws-Vlaanderen, maar over Zuid-Beveland !keokiracer schreef:Zeeuwen zijn altijd al eigenwijs geweest, zeker degenen in Zeeuws-Vlaanderensirdanilot schreef:Enkele opmerkingen:
- de aansluiting bij 's-Heerenhoek wordt een linkse in- en uitvoeger. Tussen deze aansluiting en het kruispunt komen er 3 (!) rijstroken per richting. Ik zou niet weten waarom men geld zou verspillen aan een extra viaduct voor een verkeerssituatie die minder veilig is dan een normale rechtse uitvoeger.![]()
Ik had inderdaad graag een A62 gezien op het te verbreden traject (tussen de A58 en het Tolplein, waarvan het laatste stukje reeds 2x2 is), omdat dit aansluit op de A58 aan de ene kant en de N254 en de N62 aan de andere kant. Sowieso is/wordt de gehele N62 voorbereid op uitbreiding tot autosnelweg; ook het huidige dubbelbaans stukje bij Borssele is hierop voorbereid.
Verder vraag ik me af wanneer de N254 volledig 2x2 wordt. Nabij Vlissingen is dit al een 2x2 weg met volwaardige vluchtstrook (geen halve vluchtstrook zoals het traject Tolplein-tunnel), maar aan de kant van Nieuwdorp is dit nog een (weliswaar ongelijkvloerse) groene-streep autoweg.
-
- 4x5 autosnelweg
Ik denk dat het wel mee valt, de takken naar links en rechts zijn evenwaardig.Kaaiman schreef:Inderdaad, wat een ongelooflijke flutaansluiting! Zeker een speeltje van een landschapsarchitect? Ik mag toch hopen dat hier een stokje voor wordt gestoken.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- expressweg

Bij het knooppunt wel ja, maar die afrit is volgens mij niet gelijkwaardig hoor...
-
- 2x2 autosnelweg
Er is veel minder verkeer richting 's-Heerenhoek/Lewedorp dan dat er doorgaand verkeer A58 Goes/Boz - Westerscheldetunnel/Vlissingen-Oost is hoor...Vinny schreef:Ik denk dat het wel mee valt, de takken naar links en rechts zijn evenwaardig.Kaaiman schreef:Inderdaad, wat een ongelooflijke flutaansluiting! Zeker een speeltje van een landschapsarchitect? Ik mag toch hopen dat hier een stokje voor wordt gestoken.
Kijk, ik had het nog wel begrepen als men zo'n soort constructie bij afrit Nieuwdorp had toegepast, omdat hier veel verkeer invoegt dat richting de A58 wil. Maar die afrit blijft dus ongewijzigd (met veel wevend verkeer tot gevolg), en bij 's-Heerenhoek/Lewedorp wordt dit gedrocht aangelegd

Met of zonder gedrochtelijk knooppunt, mijn busritje vanochtend bewees eens te meer hoe hard de verbreding nodig is. Van de A58 richting het zuiden tot aan 's-Heerenhoek was het één lange rij langzaam rijdende auto's. 's-Avonds staat deze file de andere kant op, vanaf Borssele helemaal tot aan 's -Heerenhoek. Dit is vrijwel elke dag het geval: een onhoudbare situatie ! Frappant ook dat dit dus nooit op de verkeersinformatie komt; deze file wordt dus al als normaal geaccepteerd.
-
- stadsweg

-
- 2x3 autosnelweg

Het is trouwens 2x3 en niet 3x3, of komt er ook nog een driestrooks wisselbaan?