Coen Tunnel schreef:Is het echt zoveel om? Zal wel door de omweg via Würzburg komen. Dat is inderdaad flink om... Maar ja, soms neem je gewoon een mooie route. Vanaf Rothenburg ob der Tauber ben ik wel eens teruggereden via de A7, A6, A61, A1, A3... Is ook niet het meest logisch.
Ik geloof de dat de BAB45 tenopzichte van de BAB3 maar 20-30 kilometer om is. We hebben bijde routes vaak met de caravan gereden, en als we de route via de BAB3 aftrekken van de route via de BAB45 blijft er een verschil over van ca. 25 kilometer dacht ik. Zoveel is dat dus niet om.
duikgek89 schreef:edit: En dan gaat Frans nog met Caravan, dus hij zal niet makkelijk meer als 75 a 80kmh gemiddeld halen. Dan duurt 800 kilometer dus 10 uur, 900 kilometer iets meer als 11 uur.
Wij rijden met de caravan op de Duitse autosnelweg 90-100 kilometer per uur.
duikgek89 schreef:De A81 ken ik niet maar gezien z'n verloop verwacht ik dat deze een stukje rustiger is. Bovendien kan iemand het ook leuk vinden om eens een andere route te rijden dan de voor de hand liggende die je onderhand met je ogen dicht kunt rijden en jij hoeft daar iemand niet op te veroordelen of te denigreren.
De A81 is volgens de opzochte informatie best rustig. Ook als je foto's van de A81 bekijkt lijkt die best rustig. Overigens is de route A45 -> A3 -> A81 helemaal niet zo gek, want de E41 loopt ook over dat gehele traject mee. Ik weet verder niet of de E-routes de meest beste route aanhouden...
Coen Tunnel schreef:Klopt helemaal. Misschien zijn de hellingen van de A45 ook nog wat makkelijker met een caravan dan die op de A3.
Inderdaad. Op de A3 loopt onze auto behoorlijk warm, terwijl dat op de A45 niet gebeurd. Op de A7 tussen Kassel en Fussen viel het overigens wel mee, maar daar zijn de helling wel heel stijl (nog stijler als op de A3, A45 of A61)!

Maar ook de A7 is een mooie route.
Coen Tunnel schreef:Nou ja, Frans is volgens mij 16, dus dat klopt wel.
Waar haal je die informatie van daan Andries? Ben ik wel benieuwd naar, want die leeftijd klopt namelijk niet (ik ben ouder).
Coen Tunnel schreef:
SnarfFlevoland woont niet in Epe maar in Dronten.
Dan is de N309 gewoon de kortste route, naar Duitsland

De N50/A50 kan ook, maar dat is wel om en kwa tijd maakt het niks uit. Afgelopen jaar toen we naar Fussen gingen, gingen we over Zwolle N35/A35, in Kampen bleek dat de N50 was afgezet. Met de caravan dwars door Kampen, 's Heerenbroek en Zwolle. Was geen echt succes.

uh2:
Coen Tunnel schreef:
duikgek89 schreef:De keuze voor A81 ipv de A5 lijkt me niet verkeerd. De A5 is niet de meest rustige weg. De A81 ken ik niet maar gezien z'n verloop verwacht ik dat deze een stukje rustiger is. Bovendien kan iemand het ook leuk vinden om eens een andere route te rijden dan de voor de hand liggende die je onderhand met je ogen dicht kunt rijden en jij hoeft daar iemand niet op te veroordelen of te denigreren.
Ben ik het helemaal mee eens.
Daar mee ben ik het ook eens. We hebben ook wel is zin in een andere route, en de A5 is een stuk drukker. Overigens hebben we ook nog slechte ervaringen met de A5. Mijn vader rijdt niet graag meer over de A5. Persoonlijk wil ook wel weer eens langs de grensovergang bij Rheinfelden (BAB98/BAB861).
Op de heenweg gaan we dus over de BAB3 -> BAB. Op de terugweg gaan we misschien over de BAB81 -> BAB8 -> BAB5 -> BAB6 -> BAB61, om lekker in Pfalzfeld te overnachten.

Vanuit Pfalzfeld rijden we dan via de BAB57/A77.
We hebben een zuinige Diesel auto. Of als we nou over de BAB45/BAB81 rijden of als we gewoon over de BAB3/BAB5 rijden. We moeten toch evenvaak tanken, en dat is al bar weining. Onze auto kan met een volle tank met caravan over heuvelachtig gebied wel 600 kilometer maken. Dat is dus 1x tanken tussendoor. Voor de 'zekerheid' tanken we altijd 2x, maar dat is in principe niet nodig. Onze auto verbruikt met caravan in 100 kilometer (over een heuvelachtig stuk) 4,6 - 4,8 liter. Dat is dus ruim 1:20!
Overigens gaan we op vakantie dat is is voor de LOL, vrijheid, rust, gezellig, genieten van de natuur etc., en niet voor iets anders. Daarnaast vind mijn vader en moeder het leuk om auto te rijden, dus... een paar kilometertjes meer geeft heus niet. Daarbij komt kijken dat je op de A45 en de A81 minder kans maakt op file als op de A3 en de A5.

"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"