Op vakantie naar: Hemberg te Zwitserland
Moderator: Moderatoren
-
duikgek89
- 2x3 autosnelweg
Re: Op vakantie naar: Hemberg te Zwitserland
Gewoon dan kijken hoe het staat met file's en Baustelle's.
BAB57 is overigens niet zoveel aan, meestal wel lekker planken, alleen in de ochtendspits staat er bij Krefeld meestal filé.
Heb je ook naar de BAB65, B10 BAB8 gekeken? Dat zou een alternatief kunnen zijn voor eventuele file op de BAB5. Maarja, je moet dan wel door Karlsruhe.. Dat is natuurlijk ook niet alles.
BAB57 is overigens niet zoveel aan, meestal wel lekker planken, alleen in de ochtendspits staat er bij Krefeld meestal filé.
Heb je ook naar de BAB65, B10 BAB8 gekeken? Dat zou een alternatief kunnen zijn voor eventuele file op de BAB5. Maarja, je moet dan wel door Karlsruhe.. Dat is natuurlijk ook niet alles.
-
Chris
- Moderator
De route door Karlsruhe is een semi-snelweg volgens mij. Dat valt dus wel mee.duikgek89 schreef:Heb je ook naar de BAB65, B10 BAB8 gekeken? Dat zou een alternatief kunnen zijn voor eventuele file op de BAB5. Maarja, je moet dan wel door Karlsruhe.. Dat is natuurlijk ook niet alles.
-
marcel
- 2x2 autosnelweg
Hier mijn foto's uit 2006:Chris schreef:De route door Karlsruhe is een semi-snelweg
http://picasaweb.google.com/monterie.roads/DKarlsruhe
-
SnarfFlevoland
- 2x2 autosnelweg
Is inderdaad niet zo'n gek idee, en omdat de B10 toch een semi-autosnelweg is kunnen we er denk ik best wel snel langs. Of staat hier elke ochtend file? Verder ligt er langs de BAB65 best wel een mooie overnachtingscamping die we eventueel kunnen nemen.duikgek89 schreef:Heb je ook naar de BAB65, B10 BAB8 gekeken? Dat zou een alternatief kunnen zijn voor eventuele file op de BAB5. Maarja, je moet dan wel door Karlsruhe.. Dat is natuurlijk ook niet alles.
Ziet er mooi uit. Lijkt mij geen enkel probleem om hier langs te rijden met caravan op een maandag ochtend of op een zondag avond.marcel schreef:Hier mijn foto's uit 2006:
http://picasaweb.google.com/monterie.roads/DKarlsruhe
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"
-
SnarfFlevoland
- 2x2 autosnelweg
Omdat we misschien in de buurt van Saarbrücken willen gaan overnachten, en eens zin hebben in een andere route, gaan we misschien het volgende proberen:
N309 -> A50 -> A12 -> A50 -> A73 -> A2 -> België -> A25 -> A3 -> A27 -> Duitsland -> BAB60 -> BAB1 -> BAB62 -> B10 -> BAB65 -> B10 -> BAB8 -> BAB81 -> BAB864 -> B27 -> Zwitserland -> A4 -> A1 -> H16 -> T16 -> Lokale weg naar Hemberg.
Bij deze route heb ik nog een paar vragen: Is deze route (met caravan) goed te doen? Is de route kwa omgeving ook mooi? Rijdt de B10 lekker door? Wanneer op een doordeweekse dag is de BAB8 tussen Karlsruhe en Stuttgart het rustigste? Is het niet te ver om, in vergelijking met de BAB45/BAB81 (via Würzburg)?
Ons huidige plan: We vertrekken hoogstwaarschijnlijk nu op een zaterdag, en blijven 2 nachten in de buurt van Saarbrücken/Pirmasens staan om de omgeving daar 1 dag te bekijken. Vervolgens gaan we op maandag verder naar Hemberg.
N309 -> A50 -> A12 -> A50 -> A73 -> A2 -> België -> A25 -> A3 -> A27 -> Duitsland -> BAB60 -> BAB1 -> BAB62 -> B10 -> BAB65 -> B10 -> BAB8 -> BAB81 -> BAB864 -> B27 -> Zwitserland -> A4 -> A1 -> H16 -> T16 -> Lokale weg naar Hemberg.
Bij deze route heb ik nog een paar vragen: Is deze route (met caravan) goed te doen? Is de route kwa omgeving ook mooi? Rijdt de B10 lekker door? Wanneer op een doordeweekse dag is de BAB8 tussen Karlsruhe en Stuttgart het rustigste? Is het niet te ver om, in vergelijking met de BAB45/BAB81 (via Würzburg)?
Ons huidige plan: We vertrekken hoogstwaarschijnlijk nu op een zaterdag, en blijven 2 nachten in de buurt van Saarbrücken/Pirmasens staan om de omgeving daar 1 dag te bekijken. Vervolgens gaan we op maandag verder naar Hemberg.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"
-
Chris
- Moderator
Ik heb de B10 een keer gereden vanaf Landau tot halverwege naar Pirmasens. Erg mooie route hoor! Langs de meeste dorpen liggen bypasses. Ik weet niet hoe de A81 is voor caravans, ik ben van plan die snelweg in Juni te rijden, vanaf Würzburg naar de Zwitserse grens.
-
Coen Tunnel
- Voorzitter
Prachtige route, veel mooier dan je eerste planning, alhoewel op de Belgische E42 een paar steilere hellingen zijn. Desalniettemin lijkt het mij goed te doen; we moeten ook niet overdrijven, zoveel zijn het er nou ook weer niet. Het is overigens ongeveer even snel om vanaf Venlo via Mönchengladbach en Aken naar de E42 te rijden; dit kan iets fijner rijden doordat je niet door Maastricht hoeft en niet langs Cheratte. En je kunt een stop maken bij één van de Duitse rustplaatsen: zowel Niederdorf aan de grens (A67/A40 - daarna via de B221 naar de A61, rijdt veel fijner dan door Venlo) als Ruraue aan de A44 zijn leuke fijne rustplaatsen en niet zo massaal. Vanaf Dronten zit je in een uur of twee wel bij één van die twee rustplaatsen, ideaal dus.SnarfFlevoland schreef:Omdat we misschien in de buurt van Saarbrücken willen gaan overnachten, en eens zin hebben in een andere route, gaan we misschien het volgende proberen:
Bij deze route heb ik nog een paar vragen: Is deze route (met caravan) goed te doen? Is de route kwa omgeving ook mooi?
-
SnarfFlevoland
- 2x2 autosnelweg
Kijk dat zoeken we!Coen Tunnel schreef:Prachtige route, veel mooier dan je eerste planning, alhoewel op de Belgische E42 een paar steilere hellingen zijn. Desalniettemin lijkt het mij goed te doen;
Waarom is eigenlijk Cheratte en nadeel? Moet daar ook binnendoor, netzoals in Maastircht? Of is dat befaamde knooppunt daar zo erg irritant?Coen Tunnel schreef:dit kan iets fijner rijden doordat je niet door Maastricht hoeft en niet langs Cheratte.
Inderdaad ideaal! Misschien toch wel handiger als via Maastricht. En kwa kilometers maakt het denk ik weinig uit.Coen Tunnel schreef:En je kunt een stop maken bij één van de Duitse rustplaatsen: zowel Niederdorf aan de grens (A67/A40 - daarna via de B221 naar de A61, rijdt veel fijner dan door Venlo) als Ruraue aan de A44 zijn leuke fijne rustplaatsen en niet zo massaal. Vanaf Dronten zit je in een uur of twee wel bij één van die twee rustplaatsen, ideaal dus.
Zomaar voor de lol?Chris schreef:Ik weet niet hoe de A81 is voor caravans, ik ben van plan die snelweg in Juni te rijden, vanaf Würzburg naar de Zwitserse grens.
-
duikgek89
- 2x3 autosnelweg
Ik raad je aan om bij Grubbenvorst (Venlo) van de A73 af te gaan en de Napoleonsbaan (N273) te nemen, dan kom je bij de A2 uit. Vanaf de A73 is dat als ik me niet vergis de afrit Maasbree/Baarlo (vroeger kwam je rechtdoor vanzelf op de Napoleonsbaan uit). Wel op de snelheid letten, staan veel flitspalen. En het is een drukke weg, al is al aardig wat verkeer overgestapt naar de A73. Maar zolang die tunnels nog maar met 1 rijstrook open zijn met Vmax 70kmh (als ze al open zijn...) rijd ik persoonlijk liever over de Napoleonsbaan want die A73 op deze manier is gewoon een ramp.
Maastricht is druk met de N2 en stoplichten.
Cheratte is een gevaarlijk knooppunt met een aantal vervelende conflicten, geen al te duidelijke signalering en aardige hoogteverschillen. Maar om het nou persé te mijden... Als je jezelf maar realiseert dat het een punt is waar je even goed moet opletten.
- TOEVOEGING
- En stiekem vind ik de Napoleonsbaan altijd wel leuk om te rijden, veel leuker als een saaie autosloomweg wat een autosnelweg had moeten zijn
Maastricht is druk met de N2 en stoplichten.
Cheratte is een gevaarlijk knooppunt met een aantal vervelende conflicten, geen al te duidelijke signalering en aardige hoogteverschillen. Maar om het nou persé te mijden... Als je jezelf maar realiseert dat het een punt is waar je even goed moet opletten.
Laatst gewijzigd door duikgek89 op zo 15 feb 2009, 17:39, 3 keer totaal gewijzigd.
-
Chris
- Moderator
Ik ga naar Zwitserland op vakantie... Berner Oberland & Wallis is de bedoeling. Daarna door naar Bretagne.SnarfFlevoland schreef:Zomaar voor de lol?Chris schreef:Ik weet niet hoe de A81 is voor caravans, ik ben van plan die snelweg in Juni te rijden, vanaf Würzburg naar de Zwitserse grens.Of ga je ook ergens heen voor je vakantie?
-
vynkce
- 2x4 autosnelweg
De E42 is een zeer mooie snelweg, maar kent inderdaad enkele scherpere bochten en een paar flinke hellingen.
-
Coen Tunnel
- Voorzitter
Ik vind het een prachtige route. De E42 tussen Battice en de Duitse grens is voor mij toch wel de mooiste snelweg van de Benelux.SnarfFlevoland schreef:Kijk dat zoeken we!![]()
Mooie route dus... klinkt toch wel erg aantrekkelijk. Ik ben benieuwd...
Zoals ik al zei, je kunt het makkelijk vermijden en de route via Duitsland naar België, dus vanaf Zaarderheiken A67-BAB 40-B221-BAB 61-BAB 44, rijdt lekker door. Je vermijdt er tevens de N273 of de tunnels bij Roermond mee, je vermijdt Maastricht en je vermijdt Cheratte. En qua tijd of afstand maakt het weinig uit.Waarom is eigenlijk Cheratte en nadeel? Moet daar ook binnendoor, netzoals in Maastircht? Of is dat befaamde knooppunt daar zo erg irritant?
Inderdaad ideaal! Misschien toch wel handiger als via Maastricht. En kwa kilometers maakt het denk ik weinig uit.
-
duikgek89
- 2x3 autosnelweg
Ach, de N273 gaat wel, Maastricht moet je je ook niet te druk over maken, dat is wel druk maar het is maar een klein stukje met een groene golf. Voor Cheratte hoef je ook niet bang te zijn hoor. Gewoon even het verstand erbij.
via de BAB61 is zeer waarschijnlijk wel sneller. Maar de voorgestelde route is denk ik wel leuker om te rijden.
via de BAB61 is zeer waarschijnlijk wel sneller. Maar de voorgestelde route is denk ik wel leuker om te rijden.
-
Coen Tunnel
- Voorzitter
Het maakt niet zoveel uit. De A2 bij Meerssen is mooi en de E40 tussen Luik en Battice ook, aan de andere kant; vanuit Dronten kun je via Mönchengladbach mooi je eerste stop maken bij een kleine Duitse Raststätte en dat geeft mij persoonlijk toch wat meer vakantiegevoel, en de E40 tussen Aken en Battice is ook mooi. Maakt dus niet veel uit. Wellicht is het op een (drukke) zaterdag iets rustiger via Mönchengladbach.
-
waldo79
- 4x3 autosnelweg
De route langs Mönchengladbach is toch ook wel vrij druk te noemen. Ook op zaterdag 
-
SnarfFlevoland
- 2x2 autosnelweg
De definitieve route is er dan uiteindelijk uitgestippeld. We doen de reis in 2 rijdagen, waarvan we de eerste 2 vakantiedagen in Dahn zullen doorbrengen.
Let op!: We vertrekken op een zwarte zaterdag! We gaan optijd weg rond de klok van 5:00 's ochtends. De eerste dag gaan we dus naar Dahn in Duitsland.
N305 -> A27 -> A2 -> N2 -> A2 -> België -> A25 -> A3 -> A27 -> Duitsland -> BAB60 -> BAB1 -> BAB62 -> B10 -> B427 -> Dahn!
Op de maandag vertrekken we weer verder naar Hemberg. We vertrekken zo rond 10:00 in de ochtend.
B427 -> B10 -> BAB65 -> B10 -> BAB5 -> BAB8 -> BAB81 -> BAB864 -> B27 -> Zwitserland -> A4 -> A1 -> H16/T16 -> Ausfahrt Wattwil -> H8 -> Hembergerstrasse.
Zijn er nog files en/of vertragingen op deze route te verwachten? Persoonlijk lijkt mij de route door Duitsland lekker rustig dus ik denk dat we zonder vertragingen wel in Dahn komen. Het punt is alleen Maastricht en Stuttgart. Zijn hier veel vertragingen te verwachten?
Mijn vader heeft geen zin om via de BAB44 te rijden via Aken, omdat het toch weer ruim 30 kilometer om is. Daarnaast is voor ons de route over Utrecht en Eindhoven sneller als via Roermond (A73). Maar om nu op een zwarte zaterdag vetrekken wil ik wel graag weten of we grote risico hebben op file op de A2. We zijn natuurlijk al vroeg onderweg. Anders nemen we alsnog de BAB61 - BAB44 route i.p.v. via Maastricht.
Op de maandag moeten we dus langs Suttgart en Pforzheim. Er zijn daar dan diverse baustellen. Dit is een kwestie van berekenen om op de juiste tijd erlangs te komen, maar ik denk dat er op maandag de wegen in de vakantieperiode wel prima te doen zijn.
Dan nu de terugweg (moet er eigenlijk nog helemaal niet aan denken :P ). We gaan op een dinsdag weg en we komen op een woensdag thuis aan.
De route van dinsdag:
Hembergerstrasse -> H8 -> T16/H16 -> A1 -> A4 -> J15 -> B34 -> BAB81 -> BAB8 -> BAB5 -> BAB6 -> BAB61 -> Ausfahrt 43 Pfalzfeld -> L215 -> Schinderhannes!
De route van woensdag:
L215 -> BAB61 -> BAB52 -> A73 -> A50 -> Afrit Epe -> N309 -> Thuis...
We hebben altijd nog de route BAB5 -> BAB98 -> BAB861 -> A3 -> A1 achter de hand, mocht er bij Stuttgart een enorme file staan, maar daar gaan we absoluut niet van uit.
Ik neem waarschijnlijk een PDA mee, dus kan ik jullie onderweg op de hoogte houden.
Let op!: We vertrekken op een zwarte zaterdag! We gaan optijd weg rond de klok van 5:00 's ochtends. De eerste dag gaan we dus naar Dahn in Duitsland.
N305 -> A27 -> A2 -> N2 -> A2 -> België -> A25 -> A3 -> A27 -> Duitsland -> BAB60 -> BAB1 -> BAB62 -> B10 -> B427 -> Dahn!
Op de maandag vertrekken we weer verder naar Hemberg. We vertrekken zo rond 10:00 in de ochtend.
B427 -> B10 -> BAB65 -> B10 -> BAB5 -> BAB8 -> BAB81 -> BAB864 -> B27 -> Zwitserland -> A4 -> A1 -> H16/T16 -> Ausfahrt Wattwil -> H8 -> Hembergerstrasse.
Zijn er nog files en/of vertragingen op deze route te verwachten? Persoonlijk lijkt mij de route door Duitsland lekker rustig dus ik denk dat we zonder vertragingen wel in Dahn komen. Het punt is alleen Maastricht en Stuttgart. Zijn hier veel vertragingen te verwachten?
Mijn vader heeft geen zin om via de BAB44 te rijden via Aken, omdat het toch weer ruim 30 kilometer om is. Daarnaast is voor ons de route over Utrecht en Eindhoven sneller als via Roermond (A73). Maar om nu op een zwarte zaterdag vetrekken wil ik wel graag weten of we grote risico hebben op file op de A2. We zijn natuurlijk al vroeg onderweg. Anders nemen we alsnog de BAB61 - BAB44 route i.p.v. via Maastricht.
Op de maandag moeten we dus langs Suttgart en Pforzheim. Er zijn daar dan diverse baustellen. Dit is een kwestie van berekenen om op de juiste tijd erlangs te komen, maar ik denk dat er op maandag de wegen in de vakantieperiode wel prima te doen zijn.
Dan nu de terugweg (moet er eigenlijk nog helemaal niet aan denken :P ). We gaan op een dinsdag weg en we komen op een woensdag thuis aan.
De route van dinsdag:
Hembergerstrasse -> H8 -> T16/H16 -> A1 -> A4 -> J15 -> B34 -> BAB81 -> BAB8 -> BAB5 -> BAB6 -> BAB61 -> Ausfahrt 43 Pfalzfeld -> L215 -> Schinderhannes!
De route van woensdag:
L215 -> BAB61 -> BAB52 -> A73 -> A50 -> Afrit Epe -> N309 -> Thuis...
We hebben altijd nog de route BAB5 -> BAB98 -> BAB861 -> A3 -> A1 achter de hand, mocht er bij Stuttgart een enorme file staan, maar daar gaan we absoluut niet van uit.
Ik neem waarschijnlijk een PDA mee, dus kan ik jullie onderweg op de hoogte houden.
-
Chris
- Moderator
Is het echt nodig om voor dat kippe-eindje naar Dahn al om 5 uur 's ochtends te vertrekken? Vertraging rond Maastricht vermijdt je er amper mee ben ik bang, op zwarte zaterdag rijdt er al veel verkeer vroeg richting Frankrijk over de A2. Je moet het zelf weten natuurlijk, maar ik zou voor die paar honderd kilometer niet de moeite nemen om zó vroeg al te vertrekken.
-
SnarfFlevoland
- 2x2 autosnelweg
Overigens zijn we met een caravan, we rijden ongeveer 90 km/h op de auto(snel)weg. Het is ongeveer 580 kilometer naar Dahn.
Laatst gewijzigd door SnarfFlevoland op zo 14 jun 2009, 15:52, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Chris
- Moderator
Mijn ervaring is dat je dan ongeveer 60 km/uur gemiddeld haalt. dan is het wel bijna 10 uur rijden ja.
Als ik zonder aanhanger was, zou ik pas rond 9.00 uur weggaan.
Als ik zonder aanhanger was, zou ik pas rond 9.00 uur weggaan.
-
SnarfFlevoland
- 2x2 autosnelweg
We mogen tussen 12:30 en 14:00 niet op de camping in Dahn aankomen vanwege middagpauze. We moeten dus vóór 12:30 aankomen of ná 14:00.
60 km/h maar? Als we Dronten net uit zijn zit je meteen op de autoweg N305 waar je 100 km/h mag en wij met caravan dus 90 km/h. Dan heb je alleen nog het stukje N2 bij Maastricht wat langzaam gaat en het kleine stukje B427. Voor de rest allemaal autoweg en/of snelweg. Dan moet je het toch wel in 7 a 8 uur kunnen doen?
Whow!Chris schreef:Mijn ervaring is dat je dan ongeveer 60 km/uur gemiddeld haalt. dan is het wel bijna 10 uur rijden ja.
-
Chris
- Moderator
60 km/uur inclusief pauze's. Met een gezin ga je niet 8 uur achter elkaar doorkarren.
Ook zoiets belachelijks, de mittagsruhe... Erg klantonvriendelijk vind ik dat. In Zwitserland kon ik gelukkig wel alvast een plaatsje uitzoeken, maar registreren kon pas na 15.00 uur.We mogen tussen 12:30 en 14:00 niet op de camping in Dahn aankomen vanwege middagpauze. We moeten dus vóór 12:30 aankomen of ná 14:00.
-
SnarfFlevoland
- 2x2 autosnelweg
Dat klopt inderdaad, maar een pauze tussendoor is bij ons meestal maar 10 a 15 minuten en we doen meestal maar 2 a 3 pauzes, dus zoveel tijd zijn we er nou ook weer niet mee kwijt.Chris schreef:60 km/uur inclusief pauze's. Met een gezin ga je niet 8 uur achter elkaar doorkarren.
Het is wel klantonvriendelijk, maar we zijn het wel gewend geraakt in de loop van de tijd. Zo'n situatie dat je meteen je plekje kan uitzoeken en pas later aanmelden is natuurlijk wel véél beter. Nodig handiger is dat je meteen je kan aanmelden.Chris schreef:Ook zoiets belachelijks, de mittagsruhe... Erg klantonvriendelijk vind ik dat. In Zwitserland kon ik gelukkig wel alvast een plaatsje uitzoeken, maar registreren kon pas na 15.00 uur.
-
marcel
- 2x2 autosnelweg
Ik heb nu heel wat meer foto's uit de omgeving Wattwil:SnarfFlevoland schreef:Bedankt voor de foto's Marcel!
Ik had overigens nog een paar vragen. De afrit Lichtensteig richting het noorden, is dat niet op de weg naar het zuiden Wattwil? En wanneer wordt Hemberg (richting het zuiden) precies aangegeven? En als laatste vroeg ik mij af, of het autoweg gedeelte van de H16 (Hauptstrasse 16 als ik mij niet vergis), officieel T16 (Talstrasse 16 en/of Thurtalstraße) is?
In ieder geval ziet de H16/T16 er prima uit! Wel erg fijn dat het op diverse punten een ongelijkvloerse autoweg is...
http://picasaweb.google.com/monterie.ch/H16North
http://picasaweb.google.com/monterie.ch/H16South
http://picasaweb.google.com/monterie.ch/H8East
http://picasaweb.google.com/monterie.ch/H8West
Hemberg staat in Wattwil aangegeven:
http://picasaweb.google.com/monterie.ch ... 3497441090
-
SnarfFlevoland
- 2x2 autosnelweg
Mooie foto's marcel!marcel schreef:Ik heb nu heel wat meer foto's uit de omgeving Wattwil:
...
Hemberg staat in Wattwil aangegeven:
...
Dat stuk autoweg bij Wattwil en Ebnat Kappel is toch de T16 (of T8)? En hoort dat stuk bij Bazenheid ook bij de T16 en/of weer bij de H16?
-
SnarfFlevoland
- 2x2 autosnelweg
Ik zie op de Zomerkalender 2009 van de ANWB dat op de zaterdag die wij weggaan een zwartblokje staat van "Topdrukte". Nu neem ik aan dat de BAB60 - BAB1 - BAB62 route niet zo druk is, maar rustig?
En hoe zit het precies bij de A2/N2 Maastricht? Mijn vader heeft opzich geen zin om via de BAB61 en de BAB44 om te rijden, maar is het dan wel noodzakelijk? Ook voor Frankrijk staat een zwartblokje van "Topdrukte" op de kalender van de ANWB. In file hebben we dus helemaal géén zin! Graag filevrije route...
We rijden dus desnoods wel wat extra om...
En hoe zit het precies bij de A2/N2 Maastricht? Mijn vader heeft opzich geen zin om via de BAB61 en de BAB44 om te rijden, maar is het dan wel noodzakelijk? Ook voor Frankrijk staat een zwartblokje van "Topdrukte" op de kalender van de ANWB. In file hebben we dus helemaal géén zin! Graag filevrije route...
-
waldo79
- 4x3 autosnelweg
BAB 60 - 1 - 62 moet niet al teveel problemen opleveren.
De verkeerslichten in Maastricht: het wil er wel eens stagneren, maar het hangt af van het tijdstip waarop je erlangs komt
BAB61 tussen Venlo en Jackerath is druk, maar echt vastlopen is een zeldzaamheid.
BAB44 hooguit wat vertraging rond Aachen.
Maar als je dan toch al over de BAB61 rijdt kun je net zogoed zuidwaarts doorrijden richting Ludwigshafen
De verkeerslichten in Maastricht: het wil er wel eens stagneren, maar het hangt af van het tijdstip waarop je erlangs komt
BAB61 tussen Venlo en Jackerath is druk, maar echt vastlopen is een zeldzaamheid.
BAB44 hooguit wat vertraging rond Aachen.
Maar als je dan toch al over de BAB61 rijdt kun je net zogoed zuidwaarts doorrijden richting Ludwigshafen
-
Chris
- Moderator
Op dat soort dagen zijn vooral de 2x2 hoofdassen erg druk, en ook de 2x3 wegen in het zuiden van Duitsland. Wegen als de A3, A5, A6, A8, A9, A61, A93 etc.
Als je de VRI's in Maastricht per se wilt mijden (ik zou gewoon de verkeersinfo luisteren, vanaf 3 km loopt de wachttijd daar fors op), kan je ook de A76 nemen, stukje Duitse A4 en dan de A44 om Aachen om dan België in te rijden en dan de E42 te nemen naar St. Vith.
Als je de VRI's in Maastricht per se wilt mijden (ik zou gewoon de verkeersinfo luisteren, vanaf 3 km loopt de wachttijd daar fors op), kan je ook de A76 nemen, stukje Duitse A4 en dan de A44 om Aachen om dan België in te rijden en dan de E42 te nemen naar St. Vith.
-
waldo79
- 4x3 autosnelweg
Volgens mij ontkomt de familie Snarf niet aan de contreien van de A6-A5-A8 
-
SnarfFlevoland
- 2x2 autosnelweg
Bedankt voor de tips!
Dan kom je daar dus helemaal niet langs. Overigens is een andere route is ook wel weer eens wat. (Je moet toch weer eens iets van de wereld zien, nietwaar?) 
De maandag nadat we zijn vertrokken gaan we pas over de A8 van Karlsruhe naar Stuttgart. Bij Stuttgart nemen we de A81 naar Singen / Schaffhausen. Dat gaat dus ook wel meevallen...
Overigens verwachtte ik ook geen drukte op de BAB60-1-62, maar voor de zekerheid vraag ik dat maar even... Niet voor niks is die BAB60 en BAB62 een heel stuk 1+1 en 2+1. Als het daar vaak druk zou zijn, zouden ze die weg wel snel upgraden.
Die route via de A76 is inderdaad altijd een goede optie, maar dan ga ik er nu vanuit dat het in Maastricht niet tot echte files zal lijden. En er zijn in Maastricht altijd minder VRI's als in Bad Oeyenhausen. :hypocrite:Chris schreef:Als je de VRI's in Maastricht per se wilt mijden (ik zou gewoon de verkeersinfo luisteren, vanaf 3 km loopt de wachttijd daar fors op), kan je ook de A76 nemen, stukje Duitse A4 en dan de A44 om Aachen om dan België in te rijden en dan de E42 te nemen naar St. Vith.
Wij gaan daar helemaal niet langs! :P Overigens gaan we overnachten in Dahn en dat ligt vlakbij Pirmasens.waldo79 schreef:Volgens mij ontkomt de familie Snarf niet aan de contreien van de A6-A5-A8
De maandag nadat we zijn vertrokken gaan we pas over de A8 van Karlsruhe naar Stuttgart. Bij Stuttgart nemen we de A81 naar Singen / Schaffhausen. Dat gaat dus ook wel meevallen...
Overigens verwachtte ik ook geen drukte op de BAB60-1-62, maar voor de zekerheid vraag ik dat maar even... Niet voor niks is die BAB60 en BAB62 een heel stuk 1+1 en 2+1. Als het daar vaak druk zou zijn, zouden ze die weg wel snel upgraden.
-
waldo79
- 4x3 autosnelweg
Aha, dan heb je verder niet zoveel te zoeken op die route. Maar is het niet een optie om een stuk door Frankrijk te rijden?schreef:waldo79
Volgens mij ontkomt de familie Snarf niet aan de contreien van de A6-A5-A8
Wij gaan daar helemaal niet langs! Overigens gaan we overnachten in Dahn en dat ligt vlakbij Pirmasens. Dan kom je daar dus helemaal niet langs. Overigens is een andere route is ook wel weer eens wat. (Je moet toch weer eens iets van de wereld zien, nietwaar?)