Ik wist wel dat er sprake was om een middenberm aan te leggen met een aarden verhoging, maar ik wist niet dat dit er ondertussen al lag... Toch goed dat het zijn nut bewijst en maar best ook!De Redactie Schreef:
wo 12/11/08 06:49
Aarden middenberm op E40 bewijst zijn nut
Sinds de aanleg van een aarden middenberm op de E40 tussen Jabbeke en Oostduinkerke zijn de afgelopen dagen al twee ongevallen gebeurd waarbij de wagens telkens tegen de verhoogde aarden berm tot stilstand kwamen.
Indien de berm er niet was geweest, zouden de auto's misschien op het tegenovergestelde rijvak zijn terechtgekomen met alle gevolgen vandien.
Omdat er in het verleden op deze manier al verscheidene dodelijke ongevallen zijn gebeurd, besliste de Vlaamse regering afgelopen zomer om de aarden berm aan te leggen.
[E040] Aardenberm tussen Jabbeke en Oostduinkerke
Moderator: Moderatoren
-
- expressweg
[E040] Aardenberm tussen Jabbeke en Oostduinkerke
-
- autoweg
Re: Aardenberm E40 tussen Jabbeke en Oostduinkerke
Ik zou me misschien eens druk gaan maken over het feit dat er in een paar dagen 2 van zulke ongevallen gebeuren op een rustig stukje weg van 30 km, i.p.v. zich als Vlaamse regering op de borst te kloppen over een aardenberm die misschien wel het leven heeft gekost van een van de bestuurders..
-
- 2x3 autosnelweg
Waarom geen vangrails? Dat past volgens mij beter bij de Belgische coureurs...
Om in een aarden wal te vliegen lijkt me dan toch iets minder prettig.
Of vangrails met daartussen een berg modder dan kunnen de vrachtwagens er ook niet meer doorheen vliegen..
Of vangrails met daartussen een berg modder dan kunnen de vrachtwagens er ook niet meer doorheen vliegen..
Laatst gewijzigd door duikgek89 op wo 12 nov 2008, 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 4x5 autosnelweg
Op de Nederlandse A12 tussen De Meern en Woerden ligt al jaar en dag een aarden wal tussen beide rijbanen.
Nog nooit wat gehoord over dodelijke ongevallen als gevolg van die wal...
Nog nooit wat gehoord over dodelijke ongevallen als gevolg van die wal...
-
- 2x4 autosnelweg
Het zal erg afhangen van de situatie (het geval) of het veiliger of onveiliger is. Een aarden wal heeft meer ruimtebeslag, maar als die er toch ligt.... Bij een aarden wal die zeer dicht op de rijbaan ligt (niet het geval op de A12) bestaat het risico dat auto's (of erger: bussen, vrachtwagens) die van de weg raken kantelen door de helling. Bussen en vrachtwagens zullen niet snel op de 3e/4e strook (van buiten geteld) rijden, dus da's ook geen probleem op de A12.
Alles zal veiliger zijn dan een onafgeschermde betonnen (geluidsscherm) muur, lantaarnpaal of viaductpijler in de middenberm.
Alles zal veiliger zijn dan een onafgeschermde betonnen (geluidsscherm) muur, lantaarnpaal of viaductpijler in de middenberm.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...
-
- 2x4 autosnelweg
Er was al een recent uitgebreid onderwerp over deze middenberm: http://www.wegenforum.nl/viewtopic.php? ... 8&start=30
Probeer daar op te letten voor je nieuwe topics gaat openen de volgende keer!
-
- autoweg
Vangrails zijn duurder, moeten onderhouden worden en raken beschadigd/versleten. Een aarden muur ligt er en blijft er liggen en moet je enkel het gras maaien.duikgek89 schreef:Waarom geen vangrails? Dat past volgens mij beter bij de Belgische coureurs...
-
- 2x3 autosnelweg
Vangrails zijn ervoor gemaakt, een berg modder niet. Vangrail absobeert de klap en geeft mee, is dus ook een soort kreukelzone. Bovendien geleid deze je in de richting van de weg zodat je er meestal niet hard ertegen tot stilstand komt. Een berg modder daar klap je tegenaan/in.
-
- expressweg
Had het over het hoofd gezien... Van mij mag je dit topic sluiten en bij het andere toevoegen samen met de reply's...vynkce schreef:Er was al een recent uitgebreid onderwerp over deze middenberm: http://www.wegenforum.nl/viewtopic.php? ... 8&start=30
-
- 2x4 autosnelweg