In Algiers voegt een rijbaan met 2 rijstroken in op een rijbaan met 3 rijstroken.
Ziet allen hoe effectief het asfalt wordt benut...

Moderator: Moderatoren
Is er dan zoveel verkeer in de Sahara dat er 2x3 moet komen? Lijkt mij zo op het eerste gezicht wat overdreven.Chris schreef:Het westelijke deel krijgt 1216km 2x3 rijstroken (wereldrecord?)
Deze oost-west snelweg is echt wel belangrijk voor ALgerije, ik schat dat minimum 75 % van de ALgerijnse bevolking binnen de 50 km van deze snelweg woonachtig is, dus lijkt het me evident deze investering te maken. Oran in het westen is een stad van meer dan half miljoen inwoners, in het oosten liggen dan weer verschillende steden van meer dan honderdduizend inwoners. Ook zal deze weg zorgen voor meer uitwisseling met Tunesië. Veel Algerijnen gaan op verlof in Tunesië. In het westen zal deze snelweg moeten aansluiten met de Marokkaanse snelweg die de Marokkaanse grensstad van 400 000 inwoners Oujda in 2010 bereiken. De grens is echter gesloten sinds begin jaren '90 vanwege politieke strubbelingen, waaronder de Sahara ...Chris schreef:Het is nog niet in de Sahara hé. Algerije kent een grote bevolkingsgroei, en het gros van de 33 miljoen mensen woont in het gebied dat deze snelweg bedient. Blijkbaar verwacht de Algerijnse overheid zoveel verkeer dat er 2x3 nodig is. Misschien vanwege vrachtverkeer? Wat ik begrepen heb ik Casablanca de grootste haven van Afrika, en dat gaat voornamelijk richting oosten.
In elk geval krijg je dan een redelijk snelwegennet langs de Afrikaanse Middellandsezeekust. Tunesië heeft al een noord-zuidsnelweg, en Libië kent ook snelwegen richting Egypte en Tunesië.
Hoe kom je aan die informatie en foto's chris????Chris schreef
In Algerije is een oost-west snelweg in aanleg. Het project kost 11,2 miljard dollar.
Er komen zelfs 2 oost-west snelwegen tussen Marokko en Tunesië. Zie deze kaart.The highway will ensure the connection between the Tunisian border to the east and the Moroccan border to the west, and will link the cities of Annaba, Constantine, Setif, Algiers, Oran and Tlemcen. It will cross 24 of Algeria’s 48 wilayas (or provinces). This project is part of a huge economic and social recovery program over the period 2005-2009, of which it is one of the major components in terms of required resources and potential economic value. The project is entirely financed by the Algerian Government.
Japanese consortium Cojaal and Chinese Citic/CRCC will carry out the construction of the three sections of the east-west motorway in Algeria. The first 400km-section will be built by Cojaal. The centre and west section will be built by CRCC.
Saharazand in de lucht? Hoe dan ook een schitterende foto ...Chris schreef: