Kan een leuk dagje uit zijn he.

Doe er je voordeel mee.

Moderator: Moderatoren
Dat geldt voor meer luchthavens van Ryanair: Frankfurt (Hahn), Brussel (Charleroi), Stockholm (Nyköping), Barcelona (Gerona), Milaan (Bergamo), etc. Maar wat mij betreft geen probleem hoor... als je voor €0.02 cent all-in (!) naar Londen kunt vliegen klaag ik nietduikgek89 schreef:En vanaf Weeze/Niederrhein. Dat geven ze dan wel aan als Düsseldorf op hun site. Dat is vreemd, want het scheelt gauw 50 kilometer met de echte luchthaven van Düsseldorf, Düsseldorf-international...
Ja gvd... ze kunnen de tent nu wel langzaam gaan sluitenRene schreef:Ryanair vertrekt van Maastricht
Dat geldt wellicht voor intercontinentale reizen of topmanagers. Het gros van de vliegreizen-voor-de-zaak gaat gewoon via economy-class binnen Europa.Willem schreef: Zakenreizigers hebben een duurder ticket, waardoor de vliegbelasting het totaalbedrag niet extreem verhoogd.
Het idee achter de vliegtax is een duurzamer omspringen met de leefomgeving door de internalisering van externe kosten. Dat is een maatregel waarover wetenschappelijke consensus bestaat. In dat opzicht maakt het niet uit waar die aan besteed wordt. Net zoals het niet zoveel uitmaakt met welk geld milieumaatregelen betaald worden: die moeten op hun kosten-batenverhouding beoordeeld worden.Palance schreef:Ik heb ook niks tegen vliegtax, maar wel als het niet ten goede komt daarvoor waar het voor bestemd is, namelijk milieumaatregelen.
De huidige toepassing van de vliegtax is geen toonbeeld van een optimale maatregel. Beter had men gewoon een vaste heffing per kg kerosine ingevoerd. Eenvoudig te controleren, directe link met de geviseerde milieu-impact en laat vervolgens de vliegmaatschappijen maar uitvinden hoe ze er best mee omgaan.Palance schreef:En een uurtje verder rijden voor (ongeveer) dezelfde vliegafstand is ook niet goed voor het milieu.
Maar om die 2 cent (geen 0,02 cent) te betalen rekenen ze wel 5 euro verwerkingskosten per persoon per enkele reis. Ik heb even geprobeerd een gratis retour Eindhoven-Bergamo te boeken. Met alle taksen komen die gratis vluchten op 70 euro retour. En dat is dan nog zonder ingecheckte bagage, daar betaal je nog eens 30 euro extra voor (max 15 kg). Gefeliciteerd met je gratis vluchten!Seat Ibiza schreef:Maar wat mij betreft geen probleem hoor... als je voor €0.02 cent all-in (!) naar Londen kunt vliegen klaag ik niet
Inderdaad: gedaan met dit soort oplichting. Dit is een formidabele stap vooruit in de bescherming van de Nederlandse passagiers. Of lees het anders eens na op http://ryanaircampaign.orgSeat Ibiza schreef:Ja gvd... ze kunnen de tent nu wel langzaam gaan sluitenRene schreef:Ryanair vertrekt van Maastricht
Ik wil niet zeggen dat er NU geen bijkomende kosten zijn, maar ik ben een jaar terug echt voor €0.02 naar Londen gevlogen. Geen toeslagen, geen creditcardkosten, etc. En €70,- is dan plotseling veel? Enig idee wat je betaalt bij KLM voor een retourtje naar Milaan?Gust schreef:Maar om die 2 cent (geen 0,02 cent) te betalen rekenen ze wel 5 euro verwerkingskosten per persoon per enkele reis. Ik heb even geprobeerd een gratis retour Eindhoven-Bergamo te boeken. Met alle taksen komen die gratis vluchten op 70 euro retour. En dat is dan nog zonder ingecheckte bagage, daar betaal je nog eens 30 euro extra voor (max 15 kg). Gefeliciteerd met je gratis vluchten!Seat Ibiza schreef:Maar wat mij betreft geen probleem hoor... als je voor €0.02 cent all-in (!) naar Londen kunt vliegen klaag ik niet
Als jij je liever door KLM een oor (oh sorry: HET oor) laat aannaaien, prima hoor. Ryanair rekent je geen brandstoftoeslagen bijvoorbeeld. Iets wat onze 'nationale trots' wel doet en zelfs rustig achteraf als jij je ticket al geboekt en betaald hebt. Andersom bij een verlaging van de brandstoftoeslag, krijg jij echter je geld niet terug...Gust schreef:Inderdaad: gedaan met dit soort oplichting. Dit is een formidabele stap vooruit in de bescherming van de Nederlandse passagiers. Of lees het anders eens na op http://ryanaircampaign.org
Dan kijk je niet goed...Gust schreef:Ik heb even geprobeerd een gratis retour Eindhoven-Bergamo te boeken. Met alle taksen komen die gratis vluchten op 70 euro retour. Gefeliciteerd met je gratis vluchten!
€100 (inclusief 1 stuk ruimbagage) is veel voor een gratis vlucht. Bij KLM betaal je gewoon de geadverteerde prijs.Seat Ibiza schreef:En €70,- is dan plotseling veel? Enig idee wat je betaalt bij KLM voor een retourtje naar Milaan?
Brandstoftoeslag is ongeveer het enige dat Ryanair niet rekent. Bij KLM betaal je dan weer geen toeslag om in te checken, geen toeslag om te betalen, geen toeslag om bagage mee te nemen, geen toeslag voor een glaasje water onderweg, geen toeslag bij omboeking wegens gemiste aansluiting, enz.Seat Ibiza schreef:Als jij je liever door KLM een oor (oh sorry: HET oor) laat aannaaien, prima hoor. Ryanair rekent je geen brandstoftoeslagen bijvoorbeeld. Iets wat onze 'nationale trots' wel doet en zelfs rustig achteraf als jij je ticket al geboekt en betaald hebt. Andersom bij een verlaging van de brandstoftoeslag, krijg jij echter je geld niet terug...
Jij mag van mij doen wat je wil. Het hangt wat af van je definitie van besodemieteren. Met enige regelmaat weigiert Ryanair botweg passagiers om mee te vliegen. Mooi op tijd aan de checkin, maar nee: u kan niet mee. Einde verhaal: geen reden, geen ondersteuning, trek je plan, dag.Seat Ibiza schreef:Nee, ik rij wel naar Weeze of Charleroi in de toekomst. Alles beter dan KLM en co die ons al jaren besodemieteren.
Waarom?Seat Ibiza schreef:Maar wat Rene ook al zei: vooral erg jammer voor het personeel op Maastricht Aachen Airport.
Voor het geld kun je daar inderdaad niet over klagen. Toch had ik het op de website liever anders gezien.Seat Ibiza schreef:Dat geldt voor meer luchthavens van Ryanair: Frankfurt (Hahn), Brussel (Charleroi), Stockholm (Nyköping), Barcelona (Gerona), Milaan (Bergamo), etc. Maar wat mij betreft geen probleem hoor... als je voor €0.02 cent all-in (!) naar Londen kunt vliegen klaag ik nietduikgek89 schreef:En vanaf Weeze/Niederrhein. Dat geven ze dan wel aan als Düsseldorf op hun site. Dat is vreemd, want het scheelt gauw 50 kilometer met de echte luchthaven van Düsseldorf, Düsseldorf-international...
Als jij je baan ooit kwijtraakt snap je het misschien wel...Gust schreef:Waarom?Seat Ibiza schreef:Maar wat Rene ook al zei: vooral erg jammer voor het personeel op Maastricht Aachen Airport.
Ik ben niet voor protectie van arbeidsplaatsen.Seat Ibiza schreef:Als jij je baan ooit kwijtraakt snap je het misschien wel...Gust schreef:Waarom?Seat Ibiza schreef:Maar wat Rene ook al zei: vooral erg jammer voor het personeel op Maastricht Aachen Airport.![]()
Zoals gezegd: als je beweert dat je €70.00 moet betalen voor een "gratis" retour en dat is pertinent onjuist, want je krijgt het al voor €30.00 ...
Niet op Schiphol...Attietattie schreef:Hoezo? Stappen Lufthansapassagiers nooit over dan?
Klopt, maar welke maatschappijen zijn dat? In misschien wel 99% van de gevallen zal het KLM zijn.waldo79 schreef:Dat geldt voor alle maatschappijen waarbij Schiphol als overstapplaats dient.
Gelegaliseerde overheidssteun dus. Ach, die tomaten moeten toch ook een beetje hun zin krijgen met een groen planDaarmee wordt Air France / KLM dus bevoordeeld...
Klopt, dat was ook de reden dat Ryanair en Maastricht Aachen Airport de zaak voor de rechter hebben gebracht. De rechter zag er echter geen probleem in... Hoger beroep dient ergens begin volgend jaar.Vinny schreef:Gelegaliseerde overheidssteun dus.
Ik kan het trouwens even niet volgen.Omroep Brabant schreef:Corendon betaalt vliegtax Eindhoven
EINDHOVEN - Luchtvaartmaatschappij Corendon betaalt de volledige vliegtax voor reizigers die vanaf Eindhoven Airport naar Bulgarije vliegen. Dit doet de Nederlandse maatschappij om haar klanten te compenseren voor de extra belasting die ze hier op vliegreizen moeten betalen.
Corendon is de eerste vliegmaatschappij die dit doet. In buurlanden België en Duitsland bestaat die vliegtax niet. Volgens Corendon hebben massa's klanten afgelopen jaar bewust gekozen om te vertrekken van een luchthaven net over grens.
Bij de invoering van de vliegtax, juli vorig jaar, overwoog Corendon nog om helemaal te stoppen op Eindhoven Airport. Maar volgens directeur Uslu is het aantal boekingen vanaf de regionale luchthaven hoger dan voor de invoering van de vliegtax. Het aantal Corendon-vluchten vanaf Eindhoven Airport is zelfs uitgebreid.
Klik hier om verder te lezen.Brandstoftoeslag KLM kan 80 euro omlaag
Luchtvaartmaatschappijen, zoals KLM, houden hun brandstoftoeslag veel te hoog. Zij geven het voordeel van lagere brandstofprijzen niet door.