[RYANAIR] Goedkoop vliegen
Moderator: Moderatoren
-
- 2x4 autosnelweg
Re: [RYANAIR] Goedkoop vliegen
Ik kan hier iedereen ten sterkste afraden ooit te reizen met Corendon. Het zijn pure oplichters wat betreft hun vluchten, vluchturen en prijzen! (klachtprocedures zijn nog steeds lopende)
-
- zandpaadje
Volgensmij heeft ryanair de prijzen flink verhoogd. Zo vloog ik in november 2008 nog voor 35euro heen en weer naar madrid (alles inbegrepen, zelfs 10euro creditcard fee) en is dat nu op zijn goedkoopst 72 euro, het dubbele!!!. Ik vind dat toch wel een behoorlijk prijsverschil.Dan kijk je niet goed...
Als je een "special offer" voor €0.00 aanklikt, komt daar exact €10.00 bij aan tax. Transactiekosten voor een creditcard zijn €5.00, dus voor een retour ben je exact €30.00 kwijt. Je moet wel opletten dat je priority-boarding uitzet en ook de reisverzekering wegklikt.
(november)
PAYMENT DETAILS
*********0.00 EUR Total Fare
********25.00 EUR Taxes, Fees & Charges
********10.00 EUR Passenger Fee: CC
********35.00 EUR Total Paid
Laatst gewijzigd door ruut82 op do 12 feb 2009, 10:38, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- 2x4 autosnelweg
Tax is niet iets wat bij de maatschappij ligt lijkt mij. Fee enzo is een ander verhaal...
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
-
- Voorzitter
En nog steeds zit je voor een dubbeltje op de eerste rang. Het blijft spotgoedkoop.ruut82 schreef:Volgensmij heeft ryanair de prijzen flink verhoogd. Zo vloog ik in november 2008 nog voor 35euro heen en weer naar madrid (alles inbegrepen, zelfs 10euro creditcard fee) en is dat nu op zijn goedkoopst 72 euro, het dubbele!!!. Ik vind dat toch wel een behoorlijk prijsverschil.
-
- 2x2 autosnelweg
Ryanair werkt niet met vaste prijzen. Het is in elk geval:ruut82 schreef:Volgensmij heeft ryanair de prijzen flink verhoogd.
A. Afhankelijk van tijdstip boeking (hoe vroeger je boekt, hoe goedkoper)
B. Afhankelijk van het aantal verkochte tickets voor een vlucht (hoe meer stoelen bezet, hoe duurder)
Verder denk ik dat er ook nog een omgekeerde combi is van A en B: Als er erg weing tickets verkocht zijn voor een bepaalde vlucht, dalen de prijzen naarmate vertrekdatum dichterbij komt.
Los daarvan: Ryanair heeft zeer regelmatig acties waarbij ze enorme kortingen geven op de normale tarieven en zelfs de bijkomende belastingen voor eigen rekening nemen, waardoor je dus soms al voor €0.01 (all-in) kunt vliegen!
-
- verkeersader
Vaak zet Ryanair ook Luchthavens onder druk: ze eisen kortingen op belastingen en vinden dat gemeente/provincie maar geld aan hun moet betalen omdat Ryanair 'ervoor zorgt dat er veel bezoekers naar jouw stad komt die de stad ook weer geld opleveren.'Seat Ibiza schreef:Los daarvan: Ryanair heeft zeer regelmatig acties waarbij ze enorme kortingen geven op de normale tarieven en zelfs de bijkomende belastingen voor eigen rekening nemen, waardoor je dus soms al voor €0.01 (all-in) kunt vliegen!ruut82 schreef:Volgensmij heeft ryanair de prijzen flink verhoogd.
-
- Moderator

[url=http://www.nu.nl/economie/2036649/ryanair-wil-passagiers-staand-vervoeren.html]www.nu.nl[/url] (6-7-2009) schreef: Ryanair wil passagiers staand vervoeren
DUBLIN - De Ierse prijsvechter Ryanair heeft de Amerikaanse vliegtuigbouwer Boeing gevraagd om zijn toestellen zodanig aan te passen dat een aantal passagiers staand kunnen worden vervoerd. Met de maatregel wil Ryanair meer passagiers in zijn toestellen krijgen, zo liet het maandag weten. Boeing zou hiertoe speciale ''verticale stoelen'' moeten ontwikkelen. "Passagiers hoeven niet volledig rechtop te staan, ze krijgen een soort kruk waar ze op kunnen leunen'', aldus een woordvoerder van Ryanair.De lowbudgetvliegmaatschappij wil vier rijen, ofwel twaalf stoelen, verwijderen om ruimte te maken voor de staanplaatsen.
Vetbelasting
Ryanair speelde onlangs met het idee om een extra heffing voor zware passagiers, een zogenaamde 'vetbelasting', in te voeren. Dit plan ging om praktische redenen van tafel. Ook willen de Ieren mensen laten betalen die op het vliegtuig gebruikmaken van het toilet.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
- 2x3 autosnelweg
Ben benieuwd of ze iets kunnen vinden waar de luchtvaartautoriteiten mee akkoord gaan... Als er wat gebeurt dan vraag ik me af of het wel zo prettig is en bovendien vraag ik me af of er mensen zijn die gek genoeg zijn om hier geld aan uit te geven.
Daarnaast vraag ik me af of ze met het gestamp straks niet over het MTOW gaan?
Daarnaast vraag ik me af of ze met het gestamp straks niet over het MTOW gaan?
-
- expressweg
Ter vergelijking:
hoe zit het met lijnbusdiensten die deels over een snelweg rijden. Mogen mensen daar wel in staan.
Dat lijkt me potentieel gezien nog veel gevaarlijker (mensen die door de bus heen worden gelanceerd als bussen op hoge snelheid een noodstop moeten maken).
De staanplaatsen in het vliegtuig krijgen wel veiligheidsgordels.
hoe zit het met lijnbusdiensten die deels over een snelweg rijden. Mogen mensen daar wel in staan.
Dat lijkt me potentieel gezien nog veel gevaarlijker (mensen die door de bus heen worden gelanceerd als bussen op hoge snelheid een noodstop moeten maken).
De staanplaatsen in het vliegtuig krijgen wel veiligheidsgordels.
-
- 2x3 autosnelweg
Als je een noodlanding moet maken met een storing aan de flaps dan zit je met zo'n 737 volgens mij ook op 170 kias ofzo afhankelijk van de belading. 170 is ca 320kmh. En als je dan in de remmen gaat + thrust reversers en als het werkt ook nog speedbrakes dan rem je toch wel iets meer af als met een bus die 80kmh rijd...
Overigens vind ik staan in de bus of trein ook niks en wat de veiligheid betreft zou men het niet toe moeten staan wat mij betreft.
Overigens vind ik staan in de bus of trein ook niks en wat de veiligheid betreft zou men het niet toe moeten staan wat mij betreft.
-
- autoweg
Reizigers die in de bus of trein staan lopen bij een aanrijding inderdaad meer kans op letsel. Net zoals dat je meer kans op letsel hebt als je achteruit rijdt, in een dubbeldekker reist of in een geduwde trein.
-
- 2x3 autosnelweg
Leuk bedacht van Ryanair, maar die vlieger gaat niet op. De IATA zal daar m.i. nooit mee instemmen.
Donateur Vereniging Wegenforum
-
- autoweg
Huh? Ik dacht dat als je achteruit reed, dat je dan juist minder kans op letsel had. Als de trein namelijk hard remt, wordt je netjes in je stoel gedrukt. Als je met de trein meerijdt (vooruit dus), dan wordt je juist weggeslingerd (met een beetje pech nog tegen een tafeltje aan ook, zodat je hele maag-darmzone aan gort ligt). Aan de andere kant worden er weer voorwerpen op je af geslingerd, als je tegen de richting in reist. Dus, wanneer zit je nou veiliger? Zijn daar onderzoeken naar gedaan of op een andere manier gegevens van bekend?simon schreef:Net zoals dat je meer kans op letsel hebt als je achteruit rijdt...
-
- 2x4 autosnelweg
Een 737 gaat niet zo snel over zijn MTOW heen. Ryanair vliegt meestal niet zo superver volgens mij. En mensen mogen ook niet zoveel meenemen toch?
-
- 2x4 autosnelweg
Ja, dat mag en gebeurt ook. Bussen met staanplaatsen (of zonder gordels) mogen echter nooit harder dan 80. Bussen met slechts gordel-zitplaatsen mogen 100 op de auto(snel)weg. Daar zitten zelden lijndiensten tussen bij mijn weten.kees schreef: hoe zit het met lijnbusdiensten die deels over een snelweg rijden. Mogen mensen daar wel in staan ?
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...
-
- 2x3 autosnelweg
Volgens mij is achteruit in de trein ook veiliger want je massa wordt inderdaad in de stoel gedrukt (wetten van Newton).
Ach ja, met de meestal beperkte afstand heb je natuurlijk weinig brandstof aan boord. Ik meen dat mijn zusje en moeder om bagage mee te mogen nemen iets van 30 euro voor een koffer van 20kg moesten betalen. Wel heb ik ergens opgevangen dat je met Ryanair minder marge hebt (meestal mag je toch een kilo of 2 a 3 teveel hebben) en dat je bij overgewicht nog meer bij moet betalen als bij andere maatschappijen.Attietattie schreef:Een 737 gaat niet zo snel over zijn MTOW heen. Ryanair vliegt meestal niet zo superver volgens mij. En mensen mogen ook niet zoveel meenemen toch?
-
- 2x3 autosnelweg
Correct. Reizen met de rug naar de verplaatsinsrichting is het veiligst. Hoewel dat hier en daar wordt of zou kunnen worden toegepast, is het soms natuurlijk uiterst onpraktisch. Denk aan de auto...duikgek89 schreef:Volgens mij is achteruit in de trein ook veiliger want je massa wordt inderdaad in de stoel gedrukt (wetten van Newton).

En sommige mensen kunnen er niet eens tegen, reizen met de rug in de verplaatsingsrichting. Zoals ik. Ik wil/moet altijd met mijn gezicht "vooruit" zitten. "Achteruit" zittend word ik vrij snel erg misselijk en krijg je dit soort taferelen....

Donateur Vereniging Wegenforum
-
- 2x2 autosnelweg
Maximaal 15 kilo bij Ryanair voor ingecheckte koffers. Kost inmiddels €20,- per enkele reis... Altijd verstandig dus om te kijken of je met alleen handbagage zou kunnen reizen (handbagage = maximaal 10 kilo).duikgek89 schreef:Ik meen dat mijn zusje en moeder om bagage mee te mogen nemen iets van 30 euro voor een koffer van 20kg moesten betalen.
Ook bij andere maatschappijen is men soms pietje-precies. Ligt er beetje aan wie je treft aan de balie...duikgek89 schreef:Wel heb ik ergens opgevangen dat je met Ryanair minder marge hebt (meestal mag je toch een kilo of 2 a 3 teveel hebben) en dat je bij overgewicht nog meer bij moet betalen als bij andere maatschappijen.
Bij Ryanair betaal je €15,- per kilo overbagage. Da's niet goedkoop, maar dat betaal je bij bijvoorbeeld KLM ook (voor vluchten binnen Europa). Bij KLM mag je echter standaard wel een koffer van 20 kg meenemen, waarvoor je ook niet extra betaalt.
-
- 4x5 autosnelweg
Als ik het wel heb is de regel voor overbagage: per kilo 1% van het tarief voor een enkele reis.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 2x2 autosnelweg

Ja, zoiets heb ik ooit ook nog eens in studietijd gehad. Ik weet niet of die regel inmiddels is afgeschaft (en het was uiteraard alleen van toepassing op conventionele maatschappijen), maar het tarief van KLM heb ik van hun website gehaald. Zie hier.
Overigens vloog een kennis van me laatst met Emirates vanuit Azië naar Nederland terug, met overgewicht bagage en daarvoor moest hij per kilo €50,- betalen!

-
- 4x5 autosnelweg
Ik heb mezelf bij Croatia Airlines al eens onder de overbagage uitgeluld. Toen men vroeg of ik Kroatisch sprak en ik bevestigend antwoordden, toen was de overbagege ineens geen probleem meer 

"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 2x4 autosnelweg
Ik betaalde vorig jaar volgens mij zo'n 125-130 voor een kilo of 10 teveel.
-
- 2x3 autosnelweg
Almaty - Frankfurt met 13kg teveel bij Lufthansa moest een paar jaar terug 450 dollar kosten, hebben de ski's toen maar terug gegeven en in Almaty gelaten en de volgende keer meegenomen.
KLM via Schiphol mag je 2kg teveel hebben, daarboven moet je betalen. Ik heb gehoord dat de bagage later nog gewogen wordt en dat als de baliemedewerker meer gedoogd dat deze dan een probleem heeft. In Almaty lijkt men met verschillende maatschappijen niet zo nauw te kijken.
Verder was er nog een trucje (die ik met Ryanair niet zou proberen), twee stuks handbagage, een gewone tas met o.a je laptop die je meeneemt met incheken en één rolkoffer die nog net toegestaan is qua maat en gewicht die je bij het inchecken niet laat zien maar later wel meeneemt, met KLM en Turkish is er niemand die er wat over zegt, met Lufthansa volgens mij ook niet, andere maatschappijen durf ik zo niet te zeggen.
Wel is dat in Londen een probleem, daar schijnt men streng te zijn op het hebben van 1 stuk handbagage.
Overigens betaalde je bij KLM voor een 4kg overgewicht iets meer als 100 euro naar Almaty, hoeveel het precies was weet ik niet meer.
KLM via Schiphol mag je 2kg teveel hebben, daarboven moet je betalen. Ik heb gehoord dat de bagage later nog gewogen wordt en dat als de baliemedewerker meer gedoogd dat deze dan een probleem heeft. In Almaty lijkt men met verschillende maatschappijen niet zo nauw te kijken.
Verder was er nog een trucje (die ik met Ryanair niet zou proberen), twee stuks handbagage, een gewone tas met o.a je laptop die je meeneemt met incheken en één rolkoffer die nog net toegestaan is qua maat en gewicht die je bij het inchecken niet laat zien maar later wel meeneemt, met KLM en Turkish is er niemand die er wat over zegt, met Lufthansa volgens mij ook niet, andere maatschappijen durf ik zo niet te zeggen.
Wel is dat in Londen een probleem, daar schijnt men streng te zijn op het hebben van 1 stuk handbagage.
Overigens betaalde je bij KLM voor een 4kg overgewicht iets meer als 100 euro naar Almaty, hoeveel het precies was weet ik niet meer.
-
- verkeersader
Het Ryanair aanbod in Nederland wordt sinds de afschaffing van de vliegtax weer stelselmatig uitgebreid. Als het goed is moet dit binnen niet al te veel tijd uitmonden in het stationeren van vliegtuigen in Eindhoven. Ik heb maar even een lijstje gemaakt met de laatste nieuwe bestemmingen.
Vanaf Eindhoven:
Brindisi
Oslo (Rygge)
Trapani
Faro
Malaga
Vanaf Maastricht:
Trapani
Faro
Malaga
Vanaf Eindhoven:
Brindisi
Oslo (Rygge)
Trapani
Faro
Malaga
Vanaf Maastricht:
Trapani
Faro
Malaga
-
- 2x5 autosnelweg

Zijn wel interessante bestemmingen en je bent niet meer zo afhankelijk van Schiphol

-
- 2x4 autosnelweg
Zo schept het aanbod zijn eigen vraag. Het is onwaarschijnlijk dat veel mensen om een verbinding van Maastricht naar Trapani gevraagd hebben. Maar nu die er eenmaal is zal die ongetwijfeld door toeristen gebruikt gaan worden.
-
- 2x5 autosnelweg

En de vliegvelden van Maastricht en Eindhoven trekken ook reizigers vanuit België en Duitsland aan

-
- verkeersader
Ik vind het wel opvallend dat in Maastricht vooral vakantiebestemmingen worden aangevlogen, terwijl in Eindhoven ook meer normale lijnvluchten zijn.
-
- 2x5 autosnelweg

Over Eindhoven hoor je veel minder rumoer van omwonenden dan bij Maastricht

Wellicht dat Maastricht te dicht in de invloedssfeer van Zaventem/ Düsseldorf/Köln-Bonn Airport ligt?
-
- verkeersader
Ik had het meer over de Ryanair bestemmingen, want voor de rest zijn er natuurlijk ook erg veel charters in Eindhoven. Maar het klopt natuurlijk dat er in Maastricht veel te kiezen valt: Charleroi, Brussel, Keulen/Bonn en Duesseldorf liggen allemaal binnen een straal van een uur.