Liften

Forum waar gediscussieerd kan worden over (dynamisch) verkeersmanagement.

Moderator: Moderatoren

Palance
4x5 autosnelweg

Re: Liften

Bericht door Palance » di 23 aug 2022, 21:03

Was het geen transitplaats? Alleen uitstappen en vandaar je weg vervolgen met een andere lift. Wordt wel vervelend als het de rest van de dag niet meer lukt, maar ik zie daar wel campermogelijkheden :lol:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

duikgek89
2x2 autosnelweg

Bericht door duikgek89 » di 23 aug 2022, 21:20

Wesso schreef: di 23 aug 2022, 21:00 ^^
Geplaatste speld
https://maps.app.goo.gl/NhEyX9Wr3iXQGz1J9

Gezien de verharding in de middenberm en de overkant vraag ik me af of daar ooit een oversteekplaats heeft gezeten. Hoe je daar dan kwam... zijn er oude beelden van dat plein?
Denk dat er ooit iets was, maar kan het me niet meer precies voor de geest halen.

sven_engelen schreef: di 23 aug 2022, 21:02 ^^ Daar is geen beveiligde oversteekplaats. Dat het Bibeko is betekent niet dat het veilig is. Al helemaal niet op zo'n druk plein als het Keizer Trajanusplein.
Heb een edit geplaatst. Als je dan nog zo stellig bent dan vind ik je een aansteller.
Het is hartstikke normaal bibeko bij niet beveiligde oversteekplaatsen over te steken.

Eerlijk, ik zou een kind het niet alleen laten doen en een bejaarde met rollator ook niet. Maar die gaan daar ook niet staan liften denk ik. Maar ik durf daar best over te steken... Je moet gewoon een beetje handig een plek kiezen waar je genoeg zicht hebt, ogen gebruiken en niet treuzelen, dan is er niks aan de hand.

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » di 23 aug 2022, 21:22

Nou succes, ik zou het zeker niet doen.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

duikgek89
2x2 autosnelweg

Bericht door duikgek89 » di 23 aug 2022, 21:26

Hier is het geen enkel punt:

Terwindtstraat
https://maps.app.goo.gl/HDPFSRhuL5XfSK6j6

Verkeer komt maar van één kanten het is de minder drukke kant van het plein.

sven_engelen
expressweg

Bericht door sven_engelen » di 23 aug 2022, 21:33

^^ En wie exact steekt hier over? Want het is volgens mij toch echt de bedoeling dat je bij de Oranjesingel oversteekt waar een verkeerslicht staat en niet los het plein over.
duikgek89 schreef: di 23 aug 2022, 21:20
sven_engelen schreef: di 23 aug 2022, 21:02 ^^ Daar is geen beveiligde oversteekplaats. Dat het Bibeko is betekent niet dat het veilig is. Al helemaal niet op zo'n druk plein als het Keizer Trajanusplein.
Heb een edit geplaatst. Als je dan nog zo stellig bent dan vind ik je een aansteller.
Het is hartstikke normaal bibeko bij niet beveiligde oversteekplaatsen over te steken.

Eerlijk, ik zou een kind het niet alleen laten doen en een bejaarde met rollator ook niet. Maar die gaan daar ook niet staan liften denk ik. Maar ik durf daar best over te steken... Je moet gewoon een beetje handig een plek kiezen waar je genoeg zicht hebt, ogen gebruiken en niet treuzelen, dan is er niks aan de hand.
Ik zou zeggen: Doe het.

Ik zou er zelf in elk geval niet oversteken. :nothanks:
Svenlo

duikgek89
2x2 autosnelweg

Bericht door duikgek89 » di 23 aug 2022, 21:41

Waar op de Oranjesingel had je dat in gedachte dan? Volgens mij heb je geen specifieke groenfase, is het minder overzichtelijk en je zult dan meer moeten kruisen.

sven_engelen
expressweg

Bericht door sven_engelen » di 23 aug 2022, 21:48

Hier want midden op het verkeersplein hoor je als voetganger absoluut niet thuis.
Svenlo

duikgek89
2x2 autosnelweg

Bericht door duikgek89 » di 23 aug 2022, 21:59

^^ Dat is zinloos want zo kun je niet bij de liftplek komen.

Waarom zou je op dat plein niet mogen komen? Volgens mij is dat niet verboden hoor.

Frank_NL
stadsweg

Bericht door Frank_NL » di 23 aug 2022, 22:43

Je zou het de duizenden / tienduizenden kunnen vragen die ooit op de Nijmeegse liftplaats liftten. En ook ik persoonlijk wist deze liftershalte moeiteloos te bereiken. :top:

Hier een foto uit 2005 tijdens een treinstaking.
http://www.bertbeelen.nl/uploads/photos ... ers_02.jpg