TomTom
Moderator: Moderatoren
-
- 2x5 autosnelweg
Re: TomTom
Vooral in de snelheidsdatabase van TT zitten nogal wat fouten. Irritant als je je aan de geldende Vmax houdt en die TT maar blijft mekkeren dat je te snel rijdt 

-
- woonerf

-
- autoweg
Mijn TT blèrt zelfs op Waterberg in de boog Apeldoorn -> Utrecht, waar een adviessnelheid van 90 km/h geldt.waldo79 schreef:Vooral in de snelheidsdatabase van TT zitten nogal wat fouten. Irritant als je je aan de geldende Vmax houdt en die TT maar blijft mekkeren dat je te snel rijdt
-
- 2x5 autosnelweg

-
- Voorzitter
Ik heb aan de instellingen van mijn Garmin niks veranderd en die geeft alleen subtiele piepjes als ik de Vmax overschrijd in een gebied met mobiele of vaste snelheidscontroles. 

-
- 2x2 autosnelweg
Mijn Navigon zegt alleen "Let op" als ik de Vmax. overschrijd. Ik kan zelf instellen bij hoeveel km/h overschrijding ik gewaarschuwd wordt. BiBeKo heb ik ingesteld op 5 km/h en BuBeKo heb ik ingesteld op 10 km/h. Zo krijg ik niet direct een waarschuwing van dat apparaat. En bij vaste flitspalen hoor ik alleen "Let op. Verkeerscontrole." Erg handig en doeltreffend en naar mijn inzicht niet irritant.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"
-
- expressweg
Mijn "Trees" , dat is de naam die ik mijn GPS (Mio) heb gegeven, maakt enkel lawaai als ik een flitspaal/camera nader en dat kan je in dit filmpje horen:
Link
De geluidsmelding voor overschrijden van de Vmax heb ik uitgezet, want zelfs als je je aan de snelheid probeert te houden staat dat ding dan steeds te bliepen van zodra je 1 km/h. te hard rijdt, en vaak kloppen ook de aangegeven snelheden niet (in Belgie bijvoorbeeld kan je volgens mijn GPS enkel op de snelwegen 120). Er komt nu enkel een melding op het scherm in de vorm van een Vmax-bord.
De geluidsmelding voor overschrijden van de Vmax heb ik uitgezet, want zelfs als je je aan de snelheid probeert te houden staat dat ding dan steeds te bliepen van zodra je 1 km/h. te hard rijdt, en vaak kloppen ook de aangegeven snelheden niet (in Belgie bijvoorbeeld kan je volgens mijn GPS enkel op de snelwegen 120). Er komt nu enkel een melding op het scherm in de vorm van een Vmax-bord.
-
- 2x5 autosnelweg

-
- geband
Ik ook 

Laatst gewijzigd door Palance op do 28 apr 2011, 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
-
- Forumbeheerder
Zaterdag ging mijn TomTom in Apeldoorn volledig de mist in. Komende vanaf de A50 net na knooppunt Beekbergen stuurde dat ding mij via rotondes met afslagen die niet bestaan. En die wegen bestaan zeker al 20 jaar niet. Een grote misser dus
. Volgens een aantal mensen schijnt dit al langere tijd een probleem te zijn.

-
- verkeersader
captain007: Bedoel je deze rotonde?
Google Maps kent dat probleem ook.
In het verleden heeft er ook nog een aansluiting op deze plek in Maps gestaan. Toen stonden er ook zo nu en dan wat foto's van in streetview. Op die plek staan gebouwen, dus het leek alsof je met streetview dwars door die gebouwen heen ging.
Google Maps kent dat probleem ook.
In het verleden heeft er ook nog een aansluiting op deze plek in Maps gestaan. Toen stonden er ook zo nu en dan wat foto's van in streetview. Op die plek staan gebouwen, dus het leek alsof je met streetview dwars door die gebouwen heen ging.
-
- Forumbeheerder

-
- 4x5 autosnelweg
Zijn waarschijnlijk (ooit) geplande wegen geweest tentijde van een uitbreidingsplan van Apeldoorn. Het is soms lastig om die er uit te filteren 

Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- verkeersader
Bij die laatste lijkt mij dat toch vrij stug, daar zit namelijk al sinds 1952 een instelling voor geestelijk gehandicapten. Al kan er natuurlijk het plan zijn geweest om die te verplaatsen.
-
- woonerf
Maar je kunt ze wel helpen met eruit filteren, klik en kijk hier maar eens.Vinny schreef:...
Het is soms lastig om die er uit te filteren
-
- Moderator
Ik heb de laatste tijd contact gehad met iemand van Tom Tom over hoe ik nu het beste mutaties kan doorgeven, op een snellere manier dan via Map Insight. We hebben afgesproken dat het het meest simpel is als ik gewoon worddocumentjes stuur met een printscreen van het betreffende kaartje en een beschrijving van de mutatie. Ik heb zojuist de eerste vier mutaties gemaild. Dus als iemand nog foutjes weet in de TomTom-/TeleAtlas-kaarten, geef hier maar aan
De mutaties kan je ook aangeven op http://mapinsight.teleatlas.com/mapfeedback/index.php, maar je kan beter daar een screendump uit maken en hier posten.

De mutaties kan je ook aangeven op http://mapinsight.teleatlas.com/mapfeedback/index.php, maar je kan beter daar een screendump uit maken en hier posten.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
- autoweg
Als je wegen nu eens opneemt als het bestemmingsplan onherroepelijk is geworden (hetgeen middels ruimtelijkeplannen.nl vrij eenvoudig bij te houden is)Vinny schreef:Zijn waarschijnlijk (ooit) geplande wegen geweest tentijde van een uitbreidingsplan van Apeldoorn. Het is soms lastig om die er uit te filteren

*11-08-2017 L.M.
-
- 2x5 autosnelweg
Fout op routes.tomtom:Wouter N14 schreef:Dus als iemand nog foutjes weet in de TomTom-/TeleAtlas-kaarten, geef hier maar aan![]()
- De nieuwe N197 wordt niet aangegeven op de kaart
- de Parallelweg van Beverwijk heet in verschillende zoomniveaus N275. Die weg heeft helemaal geen wegnummer.
- De A208 is voor een deel N208 geworden, tot even ten noorden van de aansluiting Velserbroek.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
-
- Moderator

Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
- 2x5 autosnelweg
Verkeersnet schreef:VID gaat concurrentie aan met Tomtom
20 oktober 2011
Met VIDEXTRA is verkeersinformatie van de VID nu ook via navigatiesystemen beschikbaar. Via een zogenaamd TMC-signaal worden navigatiesystemen 24 uur per dag gratis voorzien van actuele verkeersinformatie die voor de automobilist van belang is.
Met VIDEXTRA wordt het gebruik van RDS/TMC nieuw leven ingeblazen. RDS/TMC wordt al vele jaren meegezonden met het radiosignaal, maar het gebruik van het verkeersinformatiekanaal is nooit echt doorgebroken. Voor het ontvangen van de informatie is het noodzakelijk dat de ontvanger de informatie, die versleuteld wordt uitgezonden, decodeert. Hiervoor zijn nu met een aantal belangrijke leveranciers van navigatiesystemen zoals Garmin en Mio overeenkomsten gesloten.
Die brengen autoradio’s en navigatiesystemen op de markt die zijn voorbereid op de verwerking van TMC-informatie. Ze kunnen deze meldingen tijdens het autorijden aan de bestuurder doorgeven. Dat kan door middel van een tekst op een display, een icoon op de kaart, gesproken of een combinatie daarvan.
De VID heeft twee diensten ontwikkeld voor gebruik van RDS/TMC. VIDBASIS is een TMC-dienst die wordt uitgezonden via de zenders Radio 1 en Radio 538. Deze dienst bevat alleen de file informatie van de A-wegen. Deze informatie kan door ieder navigatiesysteem waarmee TMC ontvangst mogelijk is, worden ontvangen.
VIDEXTRA is een TMC-dienst die wordt uitgezonden via Radio 2 en 3FM. VIDEXTRA bevat naast de verkeersinformatie van de A-wegen ook file-informatie van de N-wegen, wegwerkzaamheden en flitsinformatie. De verkeersinformatie die naar navigatiesystemen wordt gestuurd is gebaseerd op onder meer uit via de NDW verkregen gegevens uit de (traditionele) meetsystemen van wegbeheerders, veelal detectielussen, maar ook informatie uit de Bluetooth-detectiesystemenvan de VID en uit Floating Car Data wordt gebruikt.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
-
- Moderator
Testcase, Frits smste me dat hij in de file stond vanaf De Uithof naar KP Rijnsweerd. Op TomTom Live werd op dat moment 2 keer 5 minuten vertraging aangegeven op dat stuk. 5 minuten voor de VRI vanaf De Uithof, en 5 minuten vanaf de oprit naar Rijnsweerd. In werkelijkheid had hij 1 uur vertraging op dat stuk.
Die betrouwbaarheid van die vertragingstijden mogen dus wel met een korrel zout genomen worden.
Die betrouwbaarheid van die vertragingstijden mogen dus wel met een korrel zout genomen worden.
-
- Moderator
-
- autoweg
TMC werd prima gebruikt in Zwitserland voor de Gotthard. Althans de radio/nav in de Focus geeft dan aan dat er "Let op! Verkeersproblemen!!" zijn.
Met daarna de vraag of ik een tol-oplossing wilde waardoor ik geen "LET OP! verkeersproblemen!" meer zou horen..

Duurzaam Veilig: Doar wor je kregel van!
-
- Forumbeheerder
Ik denk dat deze samenwerking een goede zet is van de ANWB. De verkeersinformatie op de radio zal in ieder geval een stuk beter worden, omdat er nu regelmatig nog files worden gemist, doordat er geen detectie aanwezig is.Fok.nl schreef:TomTom en de ANWB gaan samenwerken door verkeersinformatie uit te wisselen. TomTom maakte dinsdag bekend dat de ANWB de realtime-informatie van het navigatiesysteembedrijf gaat gebruiken als basis voor de eigen verkeersinformatie. TomTom op zijn beurt gaat zogenoemde incidentgegevens van de ANWB gebruiken om zijn dienst HD Traffic te verrijken.
Bij die dienst kunnen gebruikers zien waar de doorstroming van het verkeer stokt. TomTom volgt hiervoor de bewegingen van geanonimiseerde Vodafone-mobieltjes. Zo kan een inschatting gemaakt worden van de vertraging die een file veroorzaakt.
"Dit verrijkt de verkeersinformatie die we aan onze leden kunnen bieden", zegt ANWB-directeur Guido van Woerkom. De ANWB wil verder geen toelichting op de samenwerking geven.
Topman Harold Goddijn van TomTom stelt dat automobilisten voortaan beter kunnen worden ingelicht over de oorzaak van vertragingen. Het bedrijf wil niet zeggen of en hoeveel geld is gemoeid met de deal.
-
- 2x2 autosnelweg
Hmm... Zal de ANWB ook spookfiles gaan aangegeven? Die kent HD Traffic uit mijn ervaring ook genoeg.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"
-
- Moderator
Ik reed net op de A2 bij Vinkeveen richting Utrecht.
Ineens gaan allerlei auto's van de rechterrijstrook naar de middelste strook (er liggen 5 stroken daar), allemaal ongeveer op hetzelfde punt ter hoogte van de afrit naar Vinkeveen, ik zag eerst een camper gaan, daarna een auto-caravan en een auto met fietsen achterop. Ze haalden niks in, maar gingen even 2 rijstroken opzij om een kilometer verderop weer naar rechts te gaan.
Ik vraag me dan af; is dat typisch zo'n geval waarbij de TomTom zegt; "houdt links aan"? (op een snelweg betekent dat meestal hetzelfde als "niet afslaan"). Ik had die indruk namelijk, het zag er nogal stupide uit om voor niks 2 rijstroken op te schuiven en daarna weer terug te gaan. Er lag niks op de weg ofzo.
Ineens gaan allerlei auto's van de rechterrijstrook naar de middelste strook (er liggen 5 stroken daar), allemaal ongeveer op hetzelfde punt ter hoogte van de afrit naar Vinkeveen, ik zag eerst een camper gaan, daarna een auto-caravan en een auto met fietsen achterop. Ze haalden niks in, maar gingen even 2 rijstroken opzij om een kilometer verderop weer naar rechts te gaan.
Ik vraag me dan af; is dat typisch zo'n geval waarbij de TomTom zegt; "houdt links aan"? (op een snelweg betekent dat meestal hetzelfde als "niet afslaan"). Ik had die indruk namelijk, het zag er nogal stupide uit om voor niks 2 rijstroken op te schuiven en daarna weer terug te gaan. Er lag niks op de weg ofzo.
-
- Forumbeheerder

Laatst gewijzigd door captain007 op za 30 jun 2012, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 2x2 autosnelweg
Ja, net als 'probeer om te draaien':
Deze week mag ik twee van deze stupide acties die ik (ruim) van te voren zag weer bijschrijven: N368 bij Wedde en vanmorgen op de N34 tussen Borger en Gasselte.
Deze week mag ik twee van deze stupide acties die ik (ruim) van te voren zag weer bijschrijven: N368 bij Wedde en vanmorgen op de N34 tussen Borger en Gasselte.
60 rijdt niet prettig, 80 is bijna prachtig en 100 dat dondert!
WeFo Lidnummer 0010.
WeFo Lidnummer 0010.
-
- autoweg
Jip. Als de TomTom 2 km van te voren begint te blèren dat je rechts moet aanhouden voor een afslag, dan gebeurt dat, al moet men daarvoor vol in de ankers en achter een vrachtwagen gaan hangen. Ik heb dit al meerdere malen meegemaakt bij anderen in de auto.captain007 schreef: Blijkbaar worden de instructies die voorgelezen worden nogal letterlijk aangenomen, zonder naar buiten te kijken en ook nog eens naar bewegwijzering te kijken.

-
- autoweg
Nieuwe kaarten. De A4 bij klutsdorp staat er nu ook goed op. Evenals de (tijdelijke) rotonde op e N259 tussen Dinteloord en Steenbergen. De tijdelijke rotonde bij de oprit van de A29 daarentegen niet.
Een volk dat leeft bouwt aan zijn toekomst