Chris schreef:Hoe zal dit knooppunt compacter worden? Compacter betekend vaak lagere snelheden mogelijk, wat weer files kan veroorzaken. Compacter is dus niet altijd beter. Tenzij dit een soort stack-achtige configuratie wordt, die zijn kleiner dan klaverbladen met parallelbanen. Maar Antwerpen-Oost is niet zo'n type knooppunt.
Hoe kan je in 's hemelsnaam dit knooppunt nu nog compacter maken? Hier en daar wijzigingen aanbrengen om op de nieuwe stadsring aan te takken is natuurlijk noodzakelijk, maar compacter maken lukt gewoon niet, tenzij je er ineens een zone 30 van gaat maken? ...
Na het bekijken van de foto en hier en daar aansluiting te wissen (in mijn hoofd dan) denk ik dat men ook onder de grond dan zal moeten werken via tunnels... Ik dacht zo: komende van NL R1>E313-E34 met onderliggende tunnel, komende van Gent R1>E313-E34 met een gelijkvloers niveau werken zoals het er nu al bijligt. En vanaf de E313-E34 richting stadsring Gent zou ik dan ook met een tunnel werken. Anders zie ik niet in hoe ze het compacter willen maken?
En waarom de afrit Borgerhout (Antw-Centrum, hier wordt al het verkeer richting Antwerpen centrum geleid) niet aanpassen, verleggen, ondertunnelen ?