Heel gek is dat natuurlijk ook niet. Noem eens de PvdA en de JSF in één zin, en constateer dat dezelfde afdeling van eenzelfde partij zeer inconsistent over hetzelfde thema denkt.RSK schreef:Het is sowieso wel kolderiek hoe lokale, provinciale, landelijke en Europese afdelingen van eenzelfde partij soms zeer inconsistent over dezelfde thema's denken.
Dat is ook de reden waarom ik tot dusver op alle niveaus voor een andere partij heb gestemd.
[LUCHTVAART] Rotterdam - The Hague Airport
Moderator: Moderatoren
-
- 4x5 autosnelweg
Re: [LUCHTVAART] Rotterdam - The Hague Airport per 10 feb.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- Penningmeester

Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.
-
- expressweg
https://www.rijnmond.nl/nieuws/1443026/ ... onwijk-van
Schijnbaar heeft de Rotterdamse politiek het spreekwoordelijke licht gezien en komt men met het dicht om het plaatselijke luchthaven te willen gaan sluiten en om te bouwen naar een woonwijk. Lijkt mij een minder verstandig plan, tenzij het vliegverkeer echt structureel gaat veranderen.
Schijnbaar heeft de Rotterdamse politiek het spreekwoordelijke licht gezien en komt men met het dicht om het plaatselijke luchthaven te willen gaan sluiten en om te bouwen naar een woonwijk. Lijkt mij een minder verstandig plan, tenzij het vliegverkeer echt structureel gaat veranderen.
-
- 4x3 autosnelweg

Maar daar heb je dan misschien ook wel de grootste tegenstander genoemd: de luchtvaartmaatschappij die best lekker staat de draaien op dit vliegveld, en mogelijk ook Schiphol dat die vraag dan elders zou moeten opvangen als je Transavia niet voor deze strop op wilt laten draaien.
-
- 2x3 autosnelweg

Rotterdam dicht, Lelystad open?
Dat half Nederland dan twee keer een uur langer onderweg is en 2x100 km benzine extra verstookt denken we maar niet aan.
-
- 2x4 autosnelweg
De plannen om Zestienhoven te sluiten en daar een woonwijk te bouwen zijn al heel oud.
Oorspronkelijk was het de bedoeling om dan in de polder aan de andere kant van de Doenkade en Groene Boog een nieuw vliegveld te bouwen. Tegenwoordig is die Schieveense Polder een natuurgebied: dat wordt hem niet meer.
Overigens is de afstand van Rotterdam naar Schiphol zo klein dat dat verder geen probleem is. Van Luton of Stansted naar Londen is de afstand minstens zo groot en daar hoor je niemand over.
Oorspronkelijk was het de bedoeling om dan in de polder aan de andere kant van de Doenkade en Groene Boog een nieuw vliegveld te bouwen. Tegenwoordig is die Schieveense Polder een natuurgebied: dat wordt hem niet meer.
Overigens is de afstand van Rotterdam naar Schiphol zo klein dat dat verder geen probleem is. Van Luton of Stansted naar Londen is de afstand minstens zo groot en daar hoor je niemand over.
-
- 4x3 autosnelweg

Woonwijk aanleggen en helemaal geen vliegveld meer is naar mijn gevoel nieuw.
Wat betreft Lelystad: persoonlijk zie ik deze vluchten het liefst zwaar teruggebracht. Weinig algemeen nut, vrij grote milieubelasting (in overlast en uitstoot). Maar goed, dat is een sterk politieke discussie. Als ze blijven: je kunt in het algemeen zeggen dat een vliegveld midden in de Randstad het aantal kilometers over de weg van/naar het vliegveld minimaliseert, maar ook het meeste geluidsoverlast oplevert. Dus wat is erger? Sowieso vallen de extra kilometers die je zou moeten maken vanaf de Rijnmond naar Lelystad in het niet bij een verplaatsing van een veel groter aantal vluchten van Schiphol of zelfs een verplaatsing van Schiphol als geheel.
-
- 2x3 autosnelweg
Re: [LUCHTVAART] Rotterdam - The Hague Airport
Dit vliegveld is op zich natuurlijk een voorbeeld van iets wat nu het er ligt geen al te grote weerstand heeft, maar met de huidige vlotte verbinding tussen Schiphol en Rotterdam Centraal nooit meer gebouwd zou worden. Wat dat betreft zou je alle vluchten beter op Schiphol kunnen bundelen. Mocht Schiphol ooit naar zee verplaatst worden, dan moet er uiteraard wel rekening mee gehouden worden dat (vooral voor zakelijk verkeer) de trip naar Rotterdam niet te bewerkelijk wordt.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen
-
- 2x4 autosnelweg

In plaatsen als Uithoorn of Zwanenburg zijn ze dan af van het kabaal van laag overvliegende vliegtuigen. Tegelijk neemt het risico af dat een eventueel neerstortend vliegtuig (dat gebeurt gelukkig uiterst zelden, maar toch...) op de grond schade veroorzaakt: dat toestel komt "slechts" in zee terecht.
Tegelijk kan de huidige ruimte van Schiphol aan de ene kant benut worden voor woningbouw (het oude aan Schiphol ten onder gegane dorpje Rijk kan zo uit haar as herrijzen) en aan de andere kant voor nieuwe natuur. Of gewoon een aantal schapen in de wei.
Het kost wat (lees: heel erg veel), maar dan heb je ook wat.
-
- 4x3 autosnelweg

-
- 2x4 autosnelweg

Ik ben het met je eens dat een nieuw vliegveld in zee goede verbindingen, zowel via een snelweg als via het spoor, met de "bewoonde" wereld verdiend.
Maar: als je vlucht toch zeg even 6 a 10 uur duurt maakt een kwartier extra reistijd naar de luchthaven uiteindelijk ook niet meer uit, gezien de totale van hier naar de VS, Zuid-Afrika of noem maar op.
-
- 4x3 autosnelweg
Volgens mij zeggen we min of meer hetzelfde: als je reistijd vanaf Rotterdam, Den Haag of Utrecht naar Schiphol II niet meer dan een kwartier hoger is dan die naar Schiphol I, is het een druppel op een gloeiende plaat.
Op een vlucht van 6-10 uur, kan een halfuur ook nog wel uit. Maar daar moet je er natuurlijk wel rekening mee houden dat verreweg de meeste vluchten die er zijn binnen Europa zijn en niet meer dan een uur of drie duren. Dan is een kwartier in mijn optiek niet materieel, maar een halfuur al gauw een kwart extra reistijd.
-
- 4x5 autosnelweg
Mwah, dat taxiën naar de Polderbaan kost ook wel een kwartiertje. Als het nieuwe vliegveld een beetje meer efficiënt ontworpen wordt ben je dat ook kwijt. Vliegveld Lelystad dan maar op de grote lijst GTI's bijschrijven dan maar?
-
- 4x3 autosnelweg
Nou ja, Lelystad kan nog wel voor helikopters, zakenvluchten etc. blijven worden gebruikt. Alleen een beetje zonde van de investeringen om het op te pimpen.
-
- Moderator
Past natuurlijk wel bij Lelystad dat zelf ook een halve SNUP is .
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
- 4x3 autosnelweg
Nou kom ik zelf met enige regelmaat voor mijn werk in Lelystad. Aan bedrijvigheid geen gebrek. En de stad zelf kan natuurlijk weinig doen aan ruimtelijk geblunder op hoger niveau.
-
- 4x5 autosnelweg
Nadat Den Haag jarenlang heeft lopen zeuren (en haar zin kreeg) om ook hun - Engelstalige - naam erbij te krijgen is er ineens last van vliegveldschaamte

https://www.ad.nl/den-haag/vliegveldsch ... ~a63bdc41/AD schreef:Vliegveldschaamte in Haagse politiek: ‘Ziekelijk dat we een miljoen in de naamswijziging hebben gestoken’
Den Haag moet de letters ‘The Hague’ weg laten halen van vliegveld Rotterdam The Hague Airport, vindt een aantal partijen. Het plaatsen van die letters kostte in 2010 nog 1 miljoen euro.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 2x5 autosnelweg
Woke maakt alles dood, ook hier is dat weer bewezen.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
-
- Wegnummerfotograaf
Dat het belachelijke The Hague weer verdwijnt is helemaal niet erg.
Alleen zonde van het geld dat het destijds geplaatst werd.
Gelukkig kan er nu niemand meer klagen over de afritnaam Rotterdam-Airport op de A13.
Afritnaam is niet vliegveldnaam. Maar niet iedereen weet dat...
Alleen zonde van het geld dat het destijds geplaatst werd.
Gelukkig kan er nu niemand meer klagen over de afritnaam Rotterdam-Airport op de A13.

Afritnaam is niet vliegveldnaam. Maar niet iedereen weet dat...
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.
--Harry.
-
- autoweg
Vooral verrassend dat die naamswijzigingen blijkbaar zo duur zijn en, zoals Harry al bewijst, half werk zijn.
Deze snap ik niet.
-
- 2x4 autosnelweg
Op zich logisch.
Zelfs in het buitenland noemen ze dat vliegveld (excuus voor het onnodig gebruik van de Nederlandse taal: het Engelse airport was beter geweest) gewoon Rotterdam-Den Haag.
Hebben ze in Den Haag ontdekt dat hun stad in het buitenland ook Den Haag genoemd wordt in plaats The Hague ?
Los van mijn eigen hiervoor geuite frustratie over de plaatsnaam is het vanuit Den Haag ten opzichte van Zestienhoven maar hooguit 10 minuten langer om naar Schiphol te reizen. Terwijl je vanuit Schiphol uiteraard veel meer bestemmingen kunt bereiken.
In Den Haag hebben ze denk ik ontdekt dat zakelijke reizigers en/of diplomaten toch liever via Schiphol willen reizen. Vakantiegangers uit Dem Haag gaan misschien wel via Zestienhoven op reis. Alleen is dat een andere doelgroep.
Zelfs in het buitenland noemen ze dat vliegveld (excuus voor het onnodig gebruik van de Nederlandse taal: het Engelse airport was beter geweest) gewoon Rotterdam-Den Haag.
Hebben ze in Den Haag ontdekt dat hun stad in het buitenland ook Den Haag genoemd wordt in plaats The Hague ?
Los van mijn eigen hiervoor geuite frustratie over de plaatsnaam is het vanuit Den Haag ten opzichte van Zestienhoven maar hooguit 10 minuten langer om naar Schiphol te reizen. Terwijl je vanuit Schiphol uiteraard veel meer bestemmingen kunt bereiken.
In Den Haag hebben ze denk ik ontdekt dat zakelijke reizigers en/of diplomaten toch liever via Schiphol willen reizen. Vakantiegangers uit Dem Haag gaan misschien wel via Zestienhoven op reis. Alleen is dat een andere doelgroep.
-
- 4x5 autosnelweg
Tijd voor een lobbyclubje om de naam van Schiphol te veranderen in Amsterdam-The Hague Airport? 

"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 2x5 autosnelweg
Ik vind het echt fijn dat die belachelijke toevoeging The Hague verdwijnt, laat dat even duidelijk zijn. Wat dat betreft fantastisch nieuws.
Dat is toch woke?
Bij woke moet alles gecanceld worden wat niet in een bepaald straatje past, zoals het verwijderen van een schilderij op de universiteit Leiden https://nos.nl/artikel/2452536-schilder ... cussie-aan , het verbieden van vleesreclame, het verwijderen van kerstverlichting op een brug in Ransdorp vanwege energieverspilling https://www.nhnieuws.nl/nieuws/312459/k ... -nsb-actie , of het promoten van vliegen, zoals hier dus.
De reden om The Hague te verwijderen is dat het om vliegschaamte gaat. Ik vind dat vrij bizar dat je daarom je naam laat verwijderen.
Dat is toch woke?
Bij woke moet alles gecanceld worden wat niet in een bepaald straatje past, zoals het verwijderen van een schilderij op de universiteit Leiden https://nos.nl/artikel/2452536-schilder ... cussie-aan , het verbieden van vleesreclame, het verwijderen van kerstverlichting op een brug in Ransdorp vanwege energieverspilling https://www.nhnieuws.nl/nieuws/312459/k ... -nsb-actie , of het promoten van vliegen, zoals hier dus.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
-
- 4x3 autosnelweg

Kortom, het heeft nu zo’n lading dat ik ermee uit zou kijken.
-
- expressweg
Ze willen niet "The Hague" vervangen door "Den Haag", maar ze willen het helemaal weg hebben zodat het vliegveld niet meer geassocieerd wordt met Den Haag.Willem schreef: ↑za 21 jan 2023, 23:45
Dat is de hele rant.
-
- Moderator
Den Haag is de enige bekende stad in Nederland die in heel veel talen een exoniem heeft. Wat dat betreft snap ik nog wel dat als je het wil internationaliseren (wat luchthavens nu eenmaal zijn), The Hague wel logisch zou zijn.
-
- 4x5 autosnelweg
En op hoeveel vliegvelden wordt/werd The Hague aangegeven? Ik heb zelf alleen nog maar Rotterdam gezien op de schermen op vliegvelden bij de terugreis.
Wat de woke betreft: Ik denk niet dat je dat hier onder kunt scharen, in tegenstelling tot het Leidse voorbeeld. Of het idee dat pas werd geopperd dat je geen taart mee mag trakteren op kantoor, want ongezond (ik heb al een alternatief voorgesteld op de zaak: Alleen appeltaart
)
Woke is meer het idee dat anderen onderdrukt zouden worden en die woke-fans grijpen alles aan om dat maar aan te tonen, zelfs als het niet zo is en zelfs als die 'onderdrukten' dat helemaal niet zo zien.
Wat de woke betreft: Ik denk niet dat je dat hier onder kunt scharen, in tegenstelling tot het Leidse voorbeeld. Of het idee dat pas werd geopperd dat je geen taart mee mag trakteren op kantoor, want ongezond (ik heb al een alternatief voorgesteld op de zaak: Alleen appeltaart

Woke is meer het idee dat anderen onderdrukt zouden worden en die woke-fans grijpen alles aan om dat maar aan te tonen, zelfs als het niet zo is en zelfs als die 'onderdrukten' dat helemaal niet zo zien.
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 4x5 autosnelweg
Het oorspronkelijke idee is emancipatie: namelijk als 'zevenvinker' (man, middelbare leeftijd, blank, hetro, hoog opgeleide ouders, zelf hoog opgeleid, wonend in het land waar je moedertaal de officiële taal is*) bewust zijn dat veel andere mensen op een achterstandspositie staan omdat ze niet die vinkjes hebben.Pino schreef: ↑zo 22 jan 2023, 9:37De term woke heeft een historie op zichzelf. Afkomstig uit eerder onderdrukte en later progressieve groepen is de term zich nu ook toegeëigend door mensen aan de rechterkant van de politiek - als manier om ieder progressief gedachtengoed als belachelijk, idioot en gevaarlijk neer te zetten. Vaak ook door dingen in het extreme te trekken, met de definitie “alles moet helemaal gecanceld worden” waar het verhaal op links vaak begint met “is dit niet een beetje overdreven?”. Juist dat Leidse verhaal laat dat wel zien: het was niet degene die dat schilderij van een bepaald soort progressieve recensie voorzag die het ongeveer direct weghaalde.
Kortom, het heeft nu zo’n lading dat ik ermee uit zou kijken.
*) Niet letterlijk uit het boek van Joris Luyendijk, ik heb het veralgemeniseerd weergegeven.
Volgens mij is de tegenbeweging, menesen die zich er tegen verzetten; vooral mensen die vinden dat ze een heleboel aanpassingen moeten doen aan een andere groep zonder dat ze daarvoor de vruchten plukken van een betere samenleving.
-
- 4x3 autosnelweg

Terug naar het vliegveld: Den Haag komt er even slecht af op andere luchthavens als Mulhouse, Aachen en vergelijkbaar. Als mensen in de gemeentelijke politiek in 2010 verwacht hadden dat Den Haag mooi zou worden toegevoegd op de vertrekborden van buitenlandse luchthavens, lijkt me dat vrij naïef. Maar het vliegveld zelf is natuurlijk wel redelijk netjes rebranded. Met Haags geld (vermoedelijk niet alleen overgemaakt naar het vliegveld, maar ook om allerlei Haagse communicaties te voorzien van de naam van het eigen vliegveld). Kijk, als het een doorlopende sponsor-deal was met jaarlijkse bijdragen, kan ik me best iets voorstellen bij “we kijken nu anders tegen vliegen en internationaal bereikbaar zijn aan, we stoppen ermee.” Maar dit is volgens mij geen sponsoring. Dus dan moet je hier nóg een keer betalen omdat je niet meer met het vliegveld geassocieerd wilt worden? Als ik een progressieve politicus was in de Haagse gemeentepolitiek, zou ik het geld liever besteden aan iets waar het milieu iets aan heeft; en minder aan iets dat vooral om persoonlijk en gemeentelijk imago gaat.