Chris schreef: ↑di 06 okt 2020, 17:10
De tijdelijke DDI bij de A9 in Amstelveen Link
Ik mag hopen dat de verkeerslichten daar nooit uitvallen met die schermen zo
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Ziet er wel een stuk rustiger uit met alleen maar barriers in vergelijking met de DDI bij Leiden. Of ze hebben de wegschildjes niet in de video staan.
Met name al die tijdelijke verkeersmaatregelen zorgen bij Leiden voor een zeer onrustig verkeersbeeld, dus ik hoop dat dat hier wat beter ingericht wordt.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
Ik kan je op een briefje geven dat het er in het echt veel onrustiger uit ziet met losse barrier-elementen, verkeersborden, lappen asfalt en markering, et cetera.
Ik reed pas over de DDI bij Leiden. Best een bende. Maar het principe zelf is top. Bij de A2 N230 heb ik ooit het plan gezien, maar ook voor een aansluiting als de A2 N201 lijkt me dit een prima oplossing. Het verkeer gaat daar sochtends de snelweg op en smiddags de snelweg af. Door die verkeersstromen een goede flow te geven wordt het verkeer goed afgewikkeld. Er zijn al plannen om het fietspad te verplaatsen naar de zuidzijde (op de dijk?), dat is wel een vereiste.
Edit: bij nader inzien wordt die kruising toch lastig, omdat het een ander soort (eenzijdige) aansluiting betreft...
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Palance schreef: ↑di 25 jan 2022, 19:17
Leuk, die smalle fietsstrook.
Ik kan me niet voorstellen dat hier wandelen/fietsen erg aangenaam is. Er zijn ook wel erg veel conflictpunten (4). Ik kan ook niet goed zien of er VRI's staan voor fietsers/voetgangers, anders dan zijn die vrije rechtsaffers erg gevaarlijk om over te steken.
Langzaam verkeer zal dan ook via een fiets- en voetgangerstunnel geleid dienen te worden. Daar is hier geen sprake van. Jammer, want zo krijg je de gemiddelde Amerikaan natuurlijk nooit op de fiets.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
Palance schreef: ↑di 25 jan 2022, 19:17
Leuk, die smalle fietsstrook.
Ik kan me niet voorstellen dat hier wandelen/fietsen erg aangenaam is. Er zijn ook wel erg veel conflictpunten (4). Ik kan ook niet goed zien of er VRI's staan voor fietsers/voetgangers, anders dan zijn die vrije rechtsaffers erg gevaarlijk om over te steken.
De Vmax is hier 30 mph (48 km/u) en mijn globale indruk is dat Amerikanen zich aardig goed aan de Vmax houden. Voor fietsers is zo'n grote DDI niet ideaal, maar een fietser kan altijd besluiten om dan ook maar via het voetpad te gaan.
Deze gebruikers waarderen Coen Tunnel voor dit bericht: Coen Tunnel
Een nieuwe DDI in Florida, de aansluiting I-75 / SR-56 bij Wesley Chapel (suburbs van Tampa).
Het nadeel van een DDI op een bestaande aansluiting aanleggen is dat het tijdens de bouw altijd zo'n zooi is, tijdelijke markeringen, weggestraalde markeringen, asfaltnaden die niet overeen komen met de rijrichtingen, etc.