[N279] Roermond - Helmond - Den Bosch
Moderator: Moderatoren
-
- 2x3 autosnelweg
Re: N279 ombouwen tot N66?
Die experts hebben zeker in Nederland gestudeerd, want als je in Nederland verkeerskunde studeert dan leer je hoe je het verkeer zoveel mogelijk moet frustreren en hoe je wegen moet degraderen.
-
- expressweg
Deze weg gaat, als het aan de adviseurs ligt, van 2 x 1 naar 2 x 2, van 80 naar 100, van gelijkvloers naar ongelijkvloers. En dan nog zeuren over frustratie van het verkeer en degradatie van wegen.duikgek89 schreef:Die experts hebben zeker in Nederland gestudeerd, want als je in Nederland verkeerskunde studeert dan leer je hoe je het verkeer zoveel mogelijk moet frustreren en hoe je wegen moet degraderen.
Het is handig om eerst te lezen en dan te spuien (en verder terug lezen dan 1 bericht graag).
-
- 2x3 autosnelweg
Het is toch duidelijk dat ik de vorige post bedoel en dat ik aangeef dat ik een gelijkvloerse kruising bij de A2 en A59 ook jammer zou vinden...
En dan nog, als je het doet, doe het dan goed en zorg voor knooppunten bij de snelwegen...
Je moet je niet zo druk maken en niet alles helemaal letterlijk nemen 
En dan nog, als je het doet, doe het dan goed en zorg voor knooppunten bij de snelwegen...

-
- expressweg
Dan mag jij van mij fijn een tekening maken van knooppuntachtige aansluitingen op de A2 en de A50, terwijl je ook nog rekening houdt met de Zuidwillemsvaart die ernaast ligt.
Hint: het is al een keer eerder gedaan op dit forum. Ik zou je een linkje willen geven (zo ben ik dan ook wel weer) maar ik kan hem zo gauw niet vinden (iemand?).
Hint: het is al een keer eerder gedaan op dit forum. Ik zou je een linkje willen geven (zo ben ik dan ook wel weer) maar ik kan hem zo gauw niet vinden (iemand?).
-
- 2x5 autosnelweg
Het worden wel twee knooppunten. En om het verhaal helemaal compleet te maken; na de uitvoering van dit stuk komt ook het gedeelte Veghel-Helmond aan de beurt, in combinatie met de ruit om Eindhoven. Goed nieuws dus! 

-
- Secretaris
Ook 2+2 ongelijkvloerse autoweg?
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
-
- zandpaadje
ViaHaaren schreef:Het worden wel twee knooppunten. En om het verhaal helemaal compleet te maken; na de uitvoering van dit stuk komt ook het gedeelte Veghel-Helmond aan de beurt, in combinatie met de ruit om Eindhoven. Goed nieuws dus!
In mijn ogen voegt de ruit niets extra's toe.
Want of je nu westelijk langs Ehv rijdt of oostelijk om vanuit Tilburg naar Venlo te rijden, dat maakt geen verschil.
Natuurlijk, voor het oog is het mooi, zo'n ruit die helemaal af is, maar het is echt onnodig.
De blauw getekende wegen op de volgende kaart maken een oostelijk traject voor de ruit rond Eindhoven overbodig.
De gemeente Veghel wil geen snelweg langs het kanaal in zuidelijke richting (ook in kaartje verwerkt).
Zo raakt de regio Helmond/ Deurne/ Asten ook eens goed verbonden met de hoofdstad van Brabant.

-
- dorpsstraat
Gisteren heeft er wederom een ongeval met dodelijke afloop plaats gevonden
Zijn er plannen om tussen nu en het moment dat de weg 2x2 is alvast de rijstroken te scheiden?
Al is het maar een cable barrier, het zou zoveel ongelukken schelen.

Zijn er plannen om tussen nu en het moment dat de weg 2x2 is alvast de rijstroken te scheiden?
Al is het maar een cable barrier, het zou zoveel ongelukken schelen.
-
- 4x3 autosnelweg

-
- 2x4 autosnelweg
Als je die cable barriers vervangt door een aarden middenberm of een betonnen afscheiding, voldoet de weg direct aan de DV-principes.

-
- Secretaris
Gelukkig is de provincie bezig met een planstudie voor de N279 's-Hertogenbosch - Veghel. 

Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
-
- autoweg
Dat was toch een vrachtwagen die achter op een andere was gebotst? Ook al is ieder ongeval er 1 teveel, het betrof hier geen dodelijk ongeval en barriers zouden dan ook niet geholpen hebben.Jip schreef:Gisteren heeft er wederom een ongeval met dodelijke afloop plaats gevonden![]()
Mij lijkt het beter de inhaalverboden te beperken. Als je tientallen kilometers inhaalverbod hebt, zul je zien dat mensen net op de onveiligste plekken besluiten toch te gaan inhalen met alle gevolgen van dien.
-
- 2x5 autosnelweg
Voor zover ik weet mogen daar geen landbouwvoertuigen rijden. Het is volgens mij nog een echte autoweg.waldo79 schreef:Bovendien belet je dan ook het inhalen van landbouwvoertuigen en ander langzaam verkeer.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
-
- dorpsstraat
Weer wat wijzer geworden, andersoortige afscheiding dan.waldo79 schreef:Cablebarriers zijn levensgevaarlijk voor motoren. Bovendien belet je dan ook het inhalen van landbouwvoertuigen en ander langzaam verkeer. Bovendien moet je bij een stremming op één rijstrook gelijk de hele weg sluiten
Inhalen van langzaam verkeer hoeft niet, dat is niet toegelaten op de N279, in ieder geval tussen Den Bosch en Helmond niet. Voorts geldt ook over deze hele lengte een inhaalverbod.
Bijvoorbeeld een betonnen barrier zoals door Willem genoemd zou toch evel ongelukken voorkomen, ik weet niet hoeveel ruimte hiervoor nodig is maar dat lijkt mij minimaal?
@jeroent: Nee dat was eergisteren, gisteren is een auto op een tegemoetkomende vrachtauto gebotst (of andersom) zie het Brabants Dagblad.
Ombouw die in 2013 (hopelijk) begint is inderdaad prima maar ik neem aan dat er tot die tijd ook alles aan wordt gedaan om de weg zo goed mogelijk te houden?
-
- 4x5 autosnelweg
Ik vind het wegprofiel nogal smal voor een autoweg. Wellicht is dat het probleem?
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- autoweg
Volgens mij is hier echt het probleem dat je op het hele stuk niet kunt inhalen. Zorg gewoon dat mensen op de kaarsrechte stukken wèl mogen inhalen. Want, als je nu zo'n 60-70 sukkelende 'pet met sigaar' voor je hebt, dan kan ik me best voorstellen dat mensen op een gegeven moment toch gaan inhalen. 2+1 zou hier een prima oplossing zijn of maak desnoods wat extra rechtdooropstelstroken bij verkeerslichten.
Overigens is het geen autoweg, maar ik weet niet meer of langzaam verkeer er op mag. Je zult met zo'n barrier maar achter een trekker of 45 km/u wagentje moeten sukkelen van Den Bosch naar Helmond!
Overigens is het geen autoweg, maar ik weet niet meer of langzaam verkeer er op mag. Je zult met zo'n barrier maar achter een trekker of 45 km/u wagentje moeten sukkelen van Den Bosch naar Helmond!
-
- 2x5 autosnelweg
Dat is inderdaad het probleem. En kaarsrechte stukken zijn er genoeg.jeroent schreef:Volgens mij is hier echt het probleem dat je op het hele stuk niet kunt inhalen.
-
- dorpsstraat
Het is geen autoweg. Wel is de weg verboden voor langzaam verkeer.
Gezien de verbreding die op redelijk korte termijn zou moeten plaatsvinden kan ik me voorstellen dat er niet meer teveel aan deze weg wordt veranderd.
Het inhaalverbod is destijds ingesteld omdat er teveel ongelukken gebeurde met auto's die inhaalde terwijl het eigenlijk niet kon.
Gezien de verbreding die op redelijk korte termijn zou moeten plaatsvinden kan ik me voorstellen dat er niet meer teveel aan deze weg wordt veranderd.
Het inhaalverbod is destijds ingesteld omdat er teveel ongelukken gebeurde met auto's die inhaalde terwijl het eigenlijk niet kon.
-
- autoweg
Tuurlijk, dat is onze fijne zwart-wit mentaliteit:Jip schreef:Het inhaalverbod is destijds ingesteld omdat er teveel ongelukken gebeurde met auto's die inhaalde terwijl het eigenlijk niet kon.
Oh er gebeuren teveel ongelukken door inhalen, dan maar overal een inhaalverbod. Hè er gebeuren nog steeds ongelukken met inhalen? Maar dat MAG toch helemaal niet?

Ondertussen heeft dat inhaalverbod de veiligheid nog niet vergroot.
Misschien kan ik eens een heel raar voorstel doen: Wat als je nou alleen op de gevaarlijke stukken een inhaalverbod instelt?
-
- 2x5 autosnelweg
En symtoombestrijding. UIteindelijk is het de automobilist die het gevaar veroorzaakt, de inhaalmanoeuvres zijn daar een gevolg van.jeroent schreef:Tuurlijk, dat is onze fijne zwart-wit mentaliteit
-
- geband
Het is hier gewoon overdreven geworden..
N348: Ommen - Raalte.
Dit is een goed voorbeeld. Een weg, rechter dan deze weg bestaat niet.
Hmmm, wat zou de provincie van deze weg gemaakt hebben...
•het terugbrengen van de maximum snelheid van 100 naar 80 km/u;
•het aanbrengen van nieuwe strepen op de weg (dubbele doorgetrokken streep; inhalen verboden);
•het aanbrengen van bermverharding aan beide kanten van de weg.
De afstand Ommen - Raalte is nu veel verder geworden.. 78 achter elkaar rijden. Wil je inhalen? Nee, ook dat is niet toegestaan.
Moet je is in België kijken, bij Bouillon. Allemaal slingerwegen, naar dorpjes. Daar is het echt gevaarlijk, als je daar gaat inhalen. Maar, daar mag je gewoon rustig inhalen. Men heeft zelf ogen denken ze daar.
Dit soort wegen mogen van mij wel een inhaalsverbod krijgen.
Maar 30 km. op een kaarsrechte weg. Met 75 km rijden. Nee, dit gaat nergends meer over.
hock:
N348: Ommen - Raalte.
Dit is een goed voorbeeld. Een weg, rechter dan deze weg bestaat niet.
Hmmm, wat zou de provincie van deze weg gemaakt hebben...
•het terugbrengen van de maximum snelheid van 100 naar 80 km/u;
•het aanbrengen van nieuwe strepen op de weg (dubbele doorgetrokken streep; inhalen verboden);
•het aanbrengen van bermverharding aan beide kanten van de weg.
De afstand Ommen - Raalte is nu veel verder geworden.. 78 achter elkaar rijden. Wil je inhalen? Nee, ook dat is niet toegestaan.
Moet je is in België kijken, bij Bouillon. Allemaal slingerwegen, naar dorpjes. Daar is het echt gevaarlijk, als je daar gaat inhalen. Maar, daar mag je gewoon rustig inhalen. Men heeft zelf ogen denken ze daar.
Dit soort wegen mogen van mij wel een inhaalsverbod krijgen.
Maar 30 km. op een kaarsrechte weg. Met 75 km rijden. Nee, dit gaat nergends meer over.

-
- expressweg

Met als gevolg dat je toch gewoon gaat inhalen en de eventuele bekeuring gewoon voor lief neemt...
Heel eerlijk gezegd is dat hoe ik nu met dat soort DV wegen om ga, veroordeel me maar maar ik vertik het gewoon om 30km achter een slak te blijven zitten...

-
- autoweg
Je kunt wel zien dat jij nooit om 8 uur hebt geprobeerd om van Helmond naar Eindhoven te komen (tel er maar vast minimaal 30 minuten voor). De bedoeling achter de ruit is het compleet maken van de regionale verkeersstructuur zodat verkeer vanuit Helmond niet meer allemaal dwars door het stedelijk gebied hoeft maar er lekker omheen kan rijden.WvdG schreef:In mijn ogen voegt de ruit niets extra's toe.
Want of je nu westelijk langs Ehv rijdt of oostelijk om vanuit Tilburg naar Venlo te rijden, dat maakt geen verschil.
Natuurlijk, voor het oog is het mooi, zo'n ruit die helemaal af is, maar het is echt onnodig.
De blauw getekende wegen op de volgende kaart maken een oostelijk traject voor de ruit rond Eindhoven overbodig.
Trouwens, ik weet niet of het hier al gemeld was, maar het 2x2 gedeelte op de N279 ter hoogte van de A50 bij Veghel is onlangs verlengd in zuidelijke richting tot de kruising met De Amert (Jumbo distributiecentrum). Verder is er tussen de insteekhaven en kruising Rembrandtlaan een nieuwe kruising met verkeerslichten gerealiseerd als ontsluiting voor de Jumbo (zie Google streetview).

La meccanica delle emozioni op A67/A270/N270/N279
-
- dorpsstraat
Laten we hopen dat het ongelijkvloers wordt!Brabants Dagblad schreef:VEGHEL/DEN HAAG - Het ministerie van Verkeer en Waterstaat is er niet meer van overtuigd dat 100 kilometer met ongelijkvloerse kruisingen voor de weg langs de Zuid-Willemsvaart de beste oplossing is.
"Zij kunnen zich voorstellen dat 80 kilometer per uur, met gelijkvloerse kruisingen voldoende is", stelt wethouder Ben Leenen uit Sint-Michielsgestel. Dit betekent dat het rijk zo'n 70 miljoen euro aan subsidies, nodig voor de aanleg van de aansluitingen op de A2 bij Den Bosch en de A50 bij Veghel, op zak kan houden, stelt Leenen.
Sint-Michielsgestel overweegt om samen met de andere gemeenten langs de N279, Veghel en Bernheze, hun zorgen te uiten in een brief aan de provincie.
-
- 2x5 autosnelweg
-
- dorpsstraat
-
- dorpsstraat
Laten we voor robuustheid in het netwerk gaan! Een stuk autoweg parallel aan de A2 lijkt me dan een zeer goede ontwikkeling die ook een prima regionale functie heeft, zeker voor het snel groeiende Veghel.Paulw schreef:Jammer heel jammer maar misschien is dit voorlopig wel voldoende.
Vandaag stond er nog een stuk over in het Brabants Dagblad. De gemeentes zijn zo ik het begrijp vooral op financiële gronden tegen maar dat is beter dan niets

Het kwam er op neer dat de gemeentes en provincie alles zouden moeten betalen als het wél gelijkvloers wordt en dat dat te duur is. Bij een ongelijkvloerse weg zou er een flinke bijdrage van het Rijk komen.
-
- expressweg
http://www.brabantsdagblad.nl/regios/de ... erkeer.eceHogere snelheid weg langs Zuid-Willemsvaart trekt meer verkeer
SINT-MICHIELSGESTEL - Een tachtigkilometerweg langs de Zuid-Willemsvaart met gelijkvloerse kruisingen is robuuster en duurzamer dan de honderdkilometer-variant met ongelijkvloerse kruisingen.
Bij een jaarlijkse verkeerstoename van twee procent kan de tachtigkilometerweg mee tot 2028 voordat die moet worden aangepast. Bij 100 kilometer moet dat al in 2020.
Woensdag in het Brabants Dagblad kaartjes met daarop zowel de tachtig- als de honderdkilometervariant plus een reportage.
Die weg komt er niet, hooguit wat dure lapmiddelen...
Net als trouwens de A8-A9, A15 ressen, A18, etc. etc.
-
- 4x3 autosnelweg
Hoe kan iets met gelijkvloerse kruispunten nu robuuster zijn dan een ongelijkvloerse oplossing 

-
- Moderator
Blijkbaar met de redenatie dat de weg dan minder verkeer van de A2 trekt, en er dus minder files zouden staan. Bij 2x2 ongelijkvloers over langere afstand moet je snel denken aan 40.000 - 50.000 voertuigen per etmaal lijkt me.