[N279] Roermond - Helmond - Den Bosch
Moderator: Moderatoren
-
- expressweg
Re: N279 ombouwen tot N66?
Omdat dit minder verkeer aantrekt, juist omdat de huidige wegen daardoor sneller blijven. Daarom loopt deze nieuwe weg veel later vol.
Dat je zo niets oplost is punt 2, besteed het geld dan gewoon aan een andere verbinding zou ik zeggen.
Dat je zo niets oplost is punt 2, besteed het geld dan gewoon aan een andere verbinding zou ik zeggen.
-
- dorpsstraat
Totaalplaatje is dan toch ook dat de A2 langer vooruit kan zonder upgrade, daar zit je ook met de bottleneck bij Vught dus dat zou wel mooi zijn.Chris schreef:Blijkbaar met de redenatie dat de weg dan minder verkeer van de A2 trekt, en er dus minder files zouden staan. Bij 2x2 ongelijkvloers over langere afstand moet je snel denken aan 40.000 - 50.000 voertuigen per etmaal lijkt me.
Als je dan aan ziet komen dat de N279 in 2020 al vastloopt weet je meteen dat je hem alvast 3 strooks moet aanleggen en dan kun je ook langer vooruit

-
- Moderator
In 2013 zal de A2 2x3 zijn tussen Den Bosch en Eindhoven, dus in principe zou er dan geen reden zijn om de N279 niet goed op te waarderen. Tenzij er veel verkeer over de A2 rijdt wat eigenlijk over de N279 zou willen rijden.
-
- expressweg
Als je de N 279 tot de A 67 als 2+2 autoweg (ongelijkvloers) bouwt, is dit wel de snelste verbinding tussen Utrecht/Den Haag/A'dam en de Linksrheinische Autobahn...
Zullen ze blij mee zijn tijdens de vakanties...
Zullen ze blij mee zijn tijdens de vakanties...
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer
Dietrich Bonhoeffer
-
- 2x5 autosnelweg
Een 2x2 autoweg met 100 km/h en ongelijkvloerse kruispunten heeft toch wel capaciteit genoeg tot na 2020? Maak er anders maar meteen een A66 van. 

-
- expressweg
Vandaag een mooi artikel in het Brabants Dagblad met graphics over de 80- en 100-variant.
http://www.brabantsdagblad.nl/regios/de ... erkeer.ece
Heel informatief!
http://www.brabantsdagblad.nl/regios/de ... erkeer.ece
Heel informatief!
-
- expressweg
Eigenlijk is de 80 variant puur een verdubbeling naar 2x2 tussen de verkeerslichten, verder niets. Mag hopen dat dat niet teveel gaat kosten. In ieder geval wordt het zo geen interessante route voor doorgaand verkeer.
-
- expressweg
Toen ik een keer op woensdagavond naar Eindhoven moest (vanuit 's-Hertogenbosch) en er wegens een ongeluk een enorme file op de A2 stond, heb ik de route N279-A50 genomen. Dat bleek bijna net zo snel te zijn als de A2.
-
- 2x5 autosnelweg
Waarom geen 2x2 autoweg met 100 km/h en verkeerslichten? Rijdt lekker door, kan prima daar. Past misschien niet helemaal in Duurzaam Veilig, maar met rotondes in autowegen wijken we daar toch al vanaf, dus dat is geen argument. Uiteraard wel zo aanleggen dat het altijd nog ongelijkvloers kan worden uitgebouwd.
-
- zandpaadje
Van mij mag de N279 wel een A66 worden.
De verkeersintensiteiten rechtvaardigen ook een aanleg van een autosnelweg.
De verkeersintensiteiten rechtvaardigen ook een aanleg van een autosnelweg.

-
- expressweg
Re: [N279] ombouwen tot N66?
Volgens mij zijn de eerste bodemonderzoeken naar de ombouw, in ieder geval wat betreft de omgeving van de Dungense Brug bij Damn Dungen al begonnen.
In de verte zie je de geowagen van Mol al staan, en het gras heeft naast paaltjes met een rode kop, ook al een patroon van het bodemonderzoek.
Gefotografeerd vanaf het fietspad met het voertuig in het midden, en eentje met de N279 er nog net op.
Maar, zoals gebruikelijk: corrigeer mij als ik hiermee fout zit.

In de verte zie je de geowagen van Mol al staan, en het gras heeft naast paaltjes met een rode kop, ook al een patroon van het bodemonderzoek.
Gefotografeerd vanaf het fietspad met het voertuig in het midden, en eentje met de N279 er nog net op.
Maar, zoals gebruikelijk: corrigeer mij als ik hiermee fout zit.

- TOEVOEGING
- Ik werd op 8-11-2011 gecorrigeerd door de jongens van de firma Blokpoel, en wezen mij erop dat dit een sondeerwagen van de firma Mos uit Helmond was.
Laatst gewijzigd door Naturist op di 08 nov 2011, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen.
N ° de membre 40
N ° de membre 40
-
- expressweg
Vandaag in het Brabants Dagblad:
de vernieuwde N279 wordt sowieso soberder omdat het Rijk niet wil meebetalen.
Dat betekent dat een volwaardige 100-km weg met ongelijkvloerse aansluitingen op de A2 en de A50 van de baan is (kosten 300 miljoen)
In de race zijn nog een gewone 2 x 2 100-km weg (200 miljoen) of een 2 x 2 80-weg (kosten 120 miljoen).
Edit: foutje bij 100 km-variant eruit gehaald.
de vernieuwde N279 wordt sowieso soberder omdat het Rijk niet wil meebetalen.
Dat betekent dat een volwaardige 100-km weg met ongelijkvloerse aansluitingen op de A2 en de A50 van de baan is (kosten 300 miljoen)
In de race zijn nog een gewone 2 x 2 100-km weg (200 miljoen) of een 2 x 2 80-weg (kosten 120 miljoen).
Edit: foutje bij 100 km-variant eruit gehaald.
Laatst gewijzigd door kees op vr 23 sep 2011, 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- dorpsstraat
Voor 100 miljoen euro meer kan het rijk een duurzame en toekomstbestendige verbinding bouwen tussen Den Bosch en Eindoven/Helmond. Vreemd dat ze dit niet doen 

-
- 4x5 autosnelweg
Dat geld wordt in het 2x3 maken van de A2 gestoken. Met alle respect, maar in upgraden van Den Bosch-Veghel zie ik totaal geen rijksbelang. Dan zou bijdragen aan de A8-A9-plannen van de provincie NH nog veel meer een rijksbelang zijn - maar daar is een rijksbijdrage vooralsnog ook nog heel ver weg,
-
- 2x4 autosnelweg
Zolang de capaciteit van de aansluitingen niet tot dagelijkse files leidt, lijkt mij de tijdswinst door geheel ongelijkvloerse aansluitingen op de snelweg niet snel 100 miljoen waard.
Waar komt het verschil tussen Vmax 80 en 100 vandaan (120 tegen 200 miljoen, bijna een verdubbeling). Ongelijkvloerse kruisingen op de route ? Extra geluidswering ? Dat beetje extra profiel (en landaankoop) ? Extra parallelwegen voor langzaam verkeer, met name tractoren ?
Waar komt het verschil tussen Vmax 80 en 100 vandaan (120 tegen 200 miljoen, bijna een verdubbeling). Ongelijkvloerse kruisingen op de route ? Extra geluidswering ? Dat beetje extra profiel (en landaankoop) ? Extra parallelwegen voor langzaam verkeer, met name tractoren ?
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...
-
- expressweg

Ik heb het even nagekeken.
Het verschil zit hem inderdaad in de kruisingen.
Bij 100 km ongelijkvloers en bij 80 gelijkvloers.
-
- Forumbeheerder

-
- Secretaris
Ik zou het dan zo aanleggen als de N470 Kruithuisweg in Delft, dus wel gewoon helemaal het profiel van autoweg 2x2 ongelijkvloers, maar de kruisingen via de afritten en de viaducten weglaten. Dat is overigens alleen mogelijk met Haarlemmermeeraansluitingen; voor halfklaverbladen ontkom je er niet aan om wat 'tijdelijke' plakken asfalt aan te leggen.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
-
- expressweg

We weten hoe het met de kruithuisweg is afgelopen: die viaducten zijn nooit gebouwd, en de ruimte is opgevuld met huizen en bedrijven...
Ik zou nu dan maar de ongelijkvloerse 100km oplossing kiezen met de bestaande aansluitingen op de A2, A50 en A67...
-
- dorpsstraat
Daarmee krijg je een degelijkere aansluiting tussen Den Bosch en Eindhoven via de N279-A50 die daarna ook aansluit op de ruit om Eindhoven. Verkeer van Den Bosch richting Venlo (en Duitsland) kan dan N279 rijden en zo de A2 bij Eindhoven ontlasten die nu al volloopt. Toch niet zo'n gek idee?Rene schreef:Dat geld wordt in het 2x3 maken van de A2 gestoken. Met alle respect, maar in upgraden van Den Bosch-Veghel zie ik totaal geen rijksbelang.
-
- Secretaris
Eigenlijk had die N279 al lang omgebouwd moeten zijn, dan had je een perfecte omleidingsroute voor de verbreding van de A2. Overigens blijven beide wegen in het kader van verkeersmanagement mooie alternatieven.
Ook heeft iemand op dit forum wel eens een plannetje uitgedacht om de N279 te gebruiken in combinatie met een A77 Uden - Boxmeer. Hoewel dit niet een heel prioritaire verbinding is, heeft de schakel N279 hierin wel potentie.
Met het gegeven dat de oostelijke ruit om Eindhoven en Helmond eraan zit te komen, krijg je zo ook een aardige oostelijke verbinding 's-Hertogenbosch - Venlo (zou je als zodanig kunnen bewegwijzeren vanaf de A2 en A67) , zeker zolang de A77 niet wordt doorgetrokken.
Dit met het feit dat de N279 van zichzelf al aardig druk is, rechtvaardigt wat mij betreft wel een ombouw tot minimaal ongelijkvloerse autoweg 2x2, desnoods in fasen (bijv. eerst gelijkvloers, daarna de viaducten bij de aansluitingen bouwen).
Ook heeft iemand op dit forum wel eens een plannetje uitgedacht om de N279 te gebruiken in combinatie met een A77 Uden - Boxmeer. Hoewel dit niet een heel prioritaire verbinding is, heeft de schakel N279 hierin wel potentie.
Met het gegeven dat de oostelijke ruit om Eindhoven en Helmond eraan zit te komen, krijg je zo ook een aardige oostelijke verbinding 's-Hertogenbosch - Venlo (zou je als zodanig kunnen bewegwijzeren vanaf de A2 en A67) , zeker zolang de A77 niet wordt doorgetrokken.
Dit met het feit dat de N279 van zichzelf al aardig druk is, rechtvaardigt wat mij betreft wel een ombouw tot minimaal ongelijkvloerse autoweg 2x2, desnoods in fasen (bijv. eerst gelijkvloers, daarna de viaducten bij de aansluitingen bouwen).
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
-
- expressweg
Heren, het was gewoon de bedoeling dat de A2 zijn weg via Veghel zou vervolgen, als je de lijn doortrekt vanaf Utrecht, buigt de huidige A2 naar Eindhoven af, en ligt de N279 gewoon in het verlengde.
Op de volgende kaart uit 1967 ziet het er uit als een geplande route tot onder Weert.
Kwestie van bundelen van bestaande routes zoals in dit geval het kanaal.

Op de volgende kaart uit 1967 ziet het er uit als een geplande route tot onder Weert.
Kwestie van bundelen van bestaande routes zoals in dit geval het kanaal.

Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
N ° de membre 40
N ° de membre 40
-
- Wegnummerfotograaf
Damn Dungen?Naturist schreef:Volgens mij zijn de eerste bodemonderzoeken naar de ombouw, in ieder geval wat betreft de omgeving van de Dungense Brug bij Damn Dungen al begonnen.

wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.
--Harry.
-
- expressweg
Het kan een schrijffout geweest zijn, maar ik denk dat ik het bedoelde als geste naar de Maaskantenaren. 

N ° de membre 40
N ° de membre 40
-
- Moderator
Het gewijzigde tracébesluit van de omlegging Zuid-Willemsvaart is nu in te zien. Dit is de derde wijziging nadat het originele tracébesluit uit 2008 een jaar later is aangepast en vervolgens vernietigd door de Raad van State.
Hier de ongelijkvloerse kruising N279 / N616 bij Den Dungen en de brug over de nieuwe Zuid-Willemsvaart (2x2).

Hier de ongelijkvloerse kruising N279 / N616 bij Den Dungen en de brug over de nieuwe Zuid-Willemsvaart (2x2).

-
- expressweg
Wordt de brug zelf toch op 2x1 aangelegd?
Zou echt een gemiste kans zijn...
Zou echt een gemiste kans zijn...
-
- Moderator
De brug wordt gedimensioneerd op 2x2 rijstroken. Dat is een verbetering ten opzichte van het tracébesluit uit 2008. Echter zal 1x2 rijstroken in gebruik worden genomen zolang de provincie Noord-Brabant de procedures voor een 2x2 N279 niet afgerond heeft. Het tracébesluit in de omlegging Zuid-Willemsvaart voorziet niet in 2x2 rijstroken, maar maakt dit alleen maar mogelijk voor de toekomst. De provincie Noord-Brabant moet voorzien in de verbreding naar 2x2 rijstroken, waarvan het PIP nu in voorbereiding van is.
-
- 4x3 autosnelweg
-
- 2x5 autosnelweg
Die aansluiting van de Beusingsedijk is wel weer erg creatief gedaan. Er kon waarschijnlijk niet veel anders met de hoogteverschillen.
-
- dorpsstraat