[A028] Amersfoort - Zwolle

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

[A028] Amersfoort - Zwolle

Bericht door Chris » di 10 feb 2009, 11:58

De Stentor schreef:Harderwijk wil drie rijbanen op de A28

HARDERWIJK - Burgemeester en wethouders van Harderwijk dringen bij het ministerie van Verkeer en Waterstaat aan op drie rijbanen op de A28 tussen Zwolle en Amersfoort.

Ze uiten die wens in een reactie op de startnotitie 'planstudie knooppunt Hoevelaken'. Die notitie bestaat uit een pakket aan maatregelen om de filedruk op het knooppunt en de regio Midden-Nederland te verlichten. Snelle metro-achtige treinen (Randstadspoort), transferia, fietssnelwegen maken deel uit van het plan. Wat de A28 betreft; als de spoedwet van minister Eurlings wordt aangenomen door de Tweede Kamer, wordt het wegvak Utrecht-Amersfoort verbreed. Het Harderwijkse college juicht dat toe, maar vreest dat in dat geval 'een verkeerskundige flessenhals' ontstaat tussen Zwolle en Amersfoort. Daarom pleit het voor onderzoek naar een derde rijstrook op het tracé Zwolle Amersfoort. "Deze extra rijstrook zou bijvoorbeeld als spitsstrook kunnen fungeren tussen Harderwijk en knooppunt Hoevelaken vice versa."

Volgens het Harderwijker college is dit nodig omdat niet alleen de regio Midden-Nederland groeit. "In Harderwijk zijn tot 2015 circa vierduizend nieuwe woningen gepland; hetzelfde aantal woningen staat ook nog eens gepland in de omliggende gemeenten op de Noord-Veluwe. " Ook wijst Harderwijk in zijn reactie op de noodzaak meer en snellere treinen te laten rijden tussen Harderwijk en Utrecht.
Harderwijk - Hoevelaken naar 2x3 lijkt me voorlopig wel voldoende. De intensiteiten tussen Harderwijk en Hattemerbroek vereisen nog geen 2x3.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14314
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Zwolle - Amersfoort 2x3?

Bericht door Attietattie » di 10 feb 2009, 12:29

Willen ze nu een extra rijbaan? Of een extra rijstrook? Of twee extra rijstroken? Of een wisselstrook? :roll:
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36648
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Zwolle - Amersfoort 2x3?

Bericht door Rene » di 10 feb 2009, 13:44

2x3 tussen Harderwijk en Hoevelaken is wat mij betreft pas plan 5 in die regio...

Hogere prioriteit:
1. A28 tussen zuidelijke rondweg en Hoevelaken 2x4
2. A28 tussen Utrecht en Amersfoort 2x3
3. A1 Amersfoort-noord - Hoevelaken 2x4
4. A1 Eemnes - Amersfoort noord 2x3

jan
autoweg
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 16:11
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Zwolle - Amersfoort 2x3?

Bericht door jan » di 10 feb 2009, 15:44

^^ Mee eens, maar ik kan het wel waarderen dat Harderwijk zich hier nu al sterk voor maakt en niet wacht tot het te laat is...

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Zwolle - Amersfoort 2x3?

Bericht door Chris » di 10 feb 2009, 16:05

Er zijn wel een paar problemen met een verbredng van Harderwijk - Hoevelaken.

Naast de klassieke zaken als wet geluidhinder en wet milieubeheer, zijn bijvoorbeeld niet alle viaducten geschikt voor 2x3. Dit betreft met name het viaduct over het kanaal naar Nijkerk (geen vluchtstroken), het viaduct over het spoor bij Harderwijk, en de aansluiting Harderwijk. Hier ontbreekt het de ruimte om een vluchtstrook uit te bouwen naar extra rijstrook. Ruimtelijk gezien zouden er geen obstakels moeten zijn.

Ik ben het wel eens met het prioriteitenlijstje van René. Files tussen Harderwijk en Hoevelaken zijn vooral het gevolg van congestie op KP Hoevelaken, en verder stroomafwaarts, de file voor Amersfoort-Zuid of zelfs voor Rijnsweerd begint vaak al ten noorden van de aansluiting Nijkerk (20+km) en soms zelfs al net voorbij Harderwijk zelf.

Ook is dit deel van de A28 een vitale link, aangezien er geen serieuze alternatieven nabij zijn. De N301 en N303 zijn geen wegen die veel verkeer kunnen verwerken, en dat geldt helemaal voor het wegennet in Nijkerk en de polder Arkemheen.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20492
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Zwolle - Amersfoort 2x3?

Bericht door waldo79 » di 10 feb 2009, 19:10

het viaduct over het spoor bij Harderwijk, en de aansluiting Harderwijk. Hier ontbreekt het de ruimte om een vluchtstrook uit te bouwen naar extra rijstrook.
Hoe zit het met de tussenruimte tussen de A28 en de N302 tussen de aansluitingen Harderwijk en Ermelo?

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5059
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: Zwolle - Amersfoort 2x3?

Bericht door Rogier » di 10 feb 2009, 20:35

waldo79 schreef:
het viaduct over het spoor bij Harderwijk, en de aansluiting Harderwijk. Hier ontbreekt het de ruimte om een vluchtstrook uit te bouwen naar extra rijstrook.
Hoe zit het met de tussenruimte tussen de A28 en de N302 tussen de aansluitingen Harderwijk en Ermelo?
Die is ruim zat. Bij Harderwijk is er meer dan voldoende ruimte om 2 of zelfs 4 rijstroken erbij te leggen.
Misschien dat er een aantal woningen (oude boerderijen) moet wijken voor deze verbreding.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18221
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Zwolle - Amersfoort 2x3?

Bericht door boe! » di 10 feb 2009, 22:33

Harderwijk moet niet zo overdrijven. Ze doen net alsof ze een van de grootste steden van Nederland zijn met een acuut verkeersinfarct. Zover is het nog lang niet.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18177
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Zwolle - Amersfoort 2x3?

Bericht door mavas » di 10 feb 2009, 22:47

Chris schreef:
De Stentor schreef:Volgens het Harderwijker college is dit nodig omdat niet alleen de regio Midden-Nederland groeit. "In Harderwijk zijn tot 2015 circa vierduizend nieuwe woningen gepland; hetzelfde aantal woningen staat ook nog eens gepland in de omliggende gemeenten op de Noord-Veluwe. "
Tsjah, als ze zo doorgaan is het probleem natuurlijk nooit oplosbaar. Vooral lekker veel woningen blijven doorbouwen ver weg van de werkgelegenheid... :roll:
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36648
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Zwolle - Amersfoort 2x3?

Bericht door Rene » di 10 feb 2009, 22:54

Inderdaad, zolang we maar woningen blijven bouwen, blijft het verkeer toenemen.
We moeten een keer een punt zetten achter de bevolkingsgroei.
Dat is niet alleen uit oogpunt van verkeer gezonder voor de toekomst.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7655
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Zwolle - Amersfoort 2x3?

Bericht door duikgek89 » wo 11 feb 2009, 0:53

Dan zou ik maar alvast aandelen Durex gaan kopen :shutup:

Het lijkt wel alsof men geen stapje vooruit wilt denken...
Wat mij betreft is er voor het steeds groter wordende drama in Nederland op de weg maar 1 oplossing: Het bij de auto's vergaarde geld (dus ook brandstofaccijns) voor minstens 75% uitgeven aan wegen, weginrichting en dergelijke. Dan heb je nog 25% die je uit kunt geven aan bijvoorbeeld goede alternatieven (vrachtvervoer per spoor en dergelijke) of een aantal andere dingen. iets om de "wij-schoppen-overal-tegenaan-mensen" het zwijgen op te leggen

Het huidige systeem is fout: Een klein deel van het vervoersbudget wordt uitgegeven aan het systeem wat het meeste geld binnen haalt en het meeste vervoert. Een systeem wat veruit minder vervoert, minder mensen bedient, en blijkbaar geen geld oplevert (anders had er niet zoveel bij gemoeten zonder dat het echt verbeterd) krijgt het meeste.

Dat is hetzelfde als 1 euro uit willen geven aan een grote zak snoep maar ondertussen wel bereid zijn om 5 euro uit te geven aan een zak die maar 1/10 is van de grote... Klinkt belachelijk, maar dat is wat mij betreft ook het juiste woord voor de huidige verdeling van het geld.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Zwolle - Amersfoort 2x3?

Bericht door Vinny » wo 11 feb 2009, 18:47

Dat is hetzelfde als 1 euro uit willen geven aan een grote zak snoep maar ondertussen wel bereid zijn om 5 euro uit te geven aan een zak die maar 1/10 is van de grote...
Dat is niet helemaal een goede vergelijking. Als ik kan kiezen tussen 2 liter AH huismerk cola of een glas echte coca cola voor dezelfde prijs (1/10e hoeveelheid) kies ik toch de laatste... :dyn_hyp:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18177
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Zwolle - Amersfoort 2x3?

Bericht door mavas » wo 11 feb 2009, 21:18

Rene schreef:Inderdaad, zolang we maar woningen blijven bouwen, blijft het verkeer toenemen.
We moeten een keer een punt zetten achter de bevolkingsgroei.
Dat is niet alleen uit oogpunt van verkeer gezonder voor de toekomst.
Eindelijk iemand die er hetzelfde over denkt als ik.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36648
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Zwolle - Amersfoort 2x3?

Bericht door Rene » wo 11 feb 2009, 21:31

Vinny schreef:
Dat is hetzelfde als 1 euro uit willen geven aan een grote zak snoep maar ondertussen wel bereid zijn om 5 euro uit te geven aan een zak die maar 1/10 is van de grote...
Dat is niet helemaal een goede vergelijking. Als ik kan kiezen tussen 2 liter AH huismerk cola of een glas echte coca cola voor dezelfde prijs (1/10e hoeveelheid) kies ik toch de laatste... :dyn_hyp:
Nou, dat is pas een slechte vergelijking.

Beter is als volgt:
De Nederlander moet in een grand-café 8 euro betalen voor een glas Coca-Cola. In de spits schenkt de waard hem echter cola van de Aldi in, omdat Coca-Cola op dat moment onvoldoende leveringscapaciteit heeft.
Van die 8 euro voor dat glas slootwater moet de waard het grootste deel afdragen aan het kleine cafeetje aan de overkant, dat gerund wordt door zijn vrouw. Want die rekent 5 euro voor een glas AH-cola, dat feitelijk 11 euro kost. Het verlies van mevrouw wordt gecompenseerd door manlief.

DjIdee
autoweg
Berichten: 2393
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 22:19
Locatie: Marum

Re: Zwolle - Amersfoort 2x3?

Bericht door DjIdee » do 12 feb 2009, 9:10

mavas schreef:
Rene schreef:Inderdaad, zolang we maar woningen blijven bouwen, blijft het verkeer toenemen.
We moeten een keer een punt zetten achter de bevolkingsgroei.
Dat is niet alleen uit oogpunt van verkeer gezonder voor de toekomst.
Eindelijk iemand die er hetzelfde over denkt als ik.
Verder offtopic: Jullie gaan je beide castreren? Immers een beter milieu begint bij jezelf (of doe het echt goed, en slik de pil van drion)
Reinste bullshit dus, want ja, de aardkloot is vol, en ondertussen wijzen we heel hard met de vingertjes naar anderen. Azie is vol, latijns america is vol. Begin dan bij je zelf in plaats van dit soort kul te roepen.

Ontopic: Harderwijk-Amersfoort zal wellicht 2x3 rechtvaardigen, het stuk tussen Harderwijk en Hattemerbroek is rustig zat. Behalve op de vrijdagmiddag, dan is het vaak wel erg druk (terugslag van files bij Zwolle)

Cazz
woonerf
Berichten: 88
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 15:07
Locatie: Zwolle - Stadshagen

Re: Zwolle - Amersfoort 2x3?

Bericht door Cazz » do 12 feb 2009, 10:09

Ik zie niet in waarom je dit stuk moet verbreden, het staat of valt met de verbreding van de A28 ten zuiden van Amersfoort en de verbreding tussen Meppel en Zwolle. Enige wat wellicht moet gebeuren is het stuk tussen Nijkerk en Hoevelaken verbreden of het verkeer voor Amsterdam langs de andere kant van Schothorst leiden maar dat wordt elders op dit forum al besproken.

Vraag: wat is de reden dat dat tankstation bij Hoevelaken nog steeds daar staat? ik meen dat het een Texaco is (ik sta er vaak stil maar ik vergeet steeds wat ook alweer het merk is). Het is volledig niet logisch en zorgt ook nog voor sluipverkeer.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36648
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Zwolle - Amersfoort 2x3?

Bericht door Rene » do 12 feb 2009, 14:21

DjIdee schreef:Verder offtopic: Jullie gaan je beide castreren? (...)
Reinste bullshit dus, want ja, de aardkloot is vol, en ondertussen wijzen we heel hard met de vingertjes naar anderen. Azie is vol, latijns america is vol. Begin dan bij je zelf in plaats van dit soort kul te roepen.
1. We kennen in dit land nog altijd een riante fokpremie (de kinderbijslag).
2. Er is nog altijd sprake van een behoorlijke jaarlijkse immigratie.

Als je hier aan gaat sleutelen, dan zul je zien dat op termijn zeker de woningbehoefte omlaag kan.

Kinderbijslag wijzigen. De regeling van "voor-1995-kinderen" moet meteen afgeschaft worden.
Verder krijg je nu per kind een vast bedrag, afhankelijk van de leeftijd. Voor de groep 6-11 jaar is dat bijvoorbeeld € 236,77 per 3 maanden. Zonder maximum aan het aantal kinderen. Daar moet paal en perk aan gesteld worden. Anti-conceptie is zonder problemen beschikbaar - en zou naar mijn mening ook weer 100% vergoed moeten worden via de ziektekostenverzekeringen.

Voorbeeld (per maand)
Aantal kinderen: (Huidige kinderbijslag) Mijn voorstel:
1. (+ € 78,92) + € 100,00
2. (+ € 157,85) + € 150,00
3. (+ € 236,77) + € 75,00
4. (+ € 315,69) +/- 0
5. (+ € 394,62) - € 50 (kinderbelasting)
6. (+ € 473,54) - € 100
7. (+ € 552,46) - € 150
8. (+ € 631,39) - € 200
9. (+ € 710,31) - € 250
10. (+ € 789,23) - € 300
(...)

Op termijn kun je dan ook nog stellen dat je andere toelages gaat koppelen. Want grote gezinnen hebben vaak een groot huis nodig, dat veelal niet overeenstemt met het gezinsinkomen - waardoor men weer huursubsidie nodig heeft. Als mensen weten dat ze bij veel kroost ook zèlf financieel zwaarder worden aangeslagen, dan zullen de grote gezinnen ook minder vaak voorkomend worden. En kleine gezinnen zijn ook nog eens beter voor de ontwikkelingskansen van een kind.

Tot zover mijn bijdrage in deze off-topic-discussie.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17354
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Zwolle - Amersfoort 2x3?

Bericht door Kaaiman » do 12 feb 2009, 16:12

Als iedereen nou gewoon trouw blijft aan zijn/haar partner, scheelt dat heel veel eenoudergezinnen, waardoor de vraag naar huizen ook draastisch afneemt. Volgens mij kan dan makkelijk 15% van de woningvraag bespaard worden. :roll:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Zwolle - Amersfoort 2x3?

Bericht door Chris » do 12 feb 2009, 18:59

Hoewel ik het met je eens ben, Kaaiman, kun je mensen niet dwingen bij elkaar te blijven.

Overigens is in Europa de bevolkingsgroei over het geheel zeer beperkt, een flink aantal landen boet zelfs (fors) in aan bevolking, bijvoorbeeld Duitsland en veel Centraal/Oost Europese landen.

Naast bevolkingsgroei zijn er meer oorzaken, bijvoorbeeld een demografische verandering van minder personen per huishouden, bevolking wat wegtrekt uit bepaalde gebieden en elders gaat wonen en bijvoorbeeld minder flats, dus meer ruimte nodig voor woningen. Over het algemeen is de Nederlandse RO nog steeds behoorlijk restrictief, wat bijvoorbeeld leidt tot een slechtere betaalbaarheid van woningen.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Zwolle - Amersfoort 2x3?

Bericht door Vinny » do 12 feb 2009, 19:54

De Nederlander moet in een grand-café 8 euro betalen voor een glas Coca-Cola. In de spits schenkt de waard hem echter cola van de Aldi in, omdat Coca-Cola op dat moment onvoldoende leveringscapaciteit heeft.
Pas wezen bowlen René? Ik kreeg een shock toen ze aan de bar huismerk-Cola van een of andere supermarkt inschonken en daar € 2,50 voor durfden te vragen.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Zwolle - Amersfoort 2x3?

Bericht door Vinny » do 12 feb 2009, 19:57

Als iedereen nou gewoon
Als iedereen nou gewoon zandtaartjes zou gaan bakken in de zandbak in plaats van allemaal wapentuig te gebruiken, dan zou de wereld er een stuk prettiger uitzien ja... 8-)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Zwolle - Amersfoort 2x3?

Bericht door Peter » vr 13 feb 2009, 10:33

Vinny schreef:
De Nederlander moet in een grand-café 8 euro betalen voor een glas Coca-Cola. In de spits schenkt de waard hem echter cola van de Aldi in, omdat Coca-Cola op dat moment onvoldoende leveringscapaciteit heeft.
Pas wezen bowlen René? Ik kreeg een shock toen ze aan de bar huismerk-Cola van een of andere supermarkt inschonken en daar € 2,50 voor durfden te vragen.
Het gros van de cafécola's ( en ook 7-up, sinas, etc) is nog steeds oplosfris: kraanwater, CO2 en frisdrankpoeder. De bubbels zijn er meestal na 10 seconden al uit en smaak is minder dan een redelijk huismerk (ook al heet het tapmerk Coca of Pepsi). Reden te meer om maar een biertje te bestellen (of een frisdrank die niet op de tap zit als appelsap of jus).

Maar goed:
2x3 is voorlopig niet nodig, behalve inderdaad KP Hoevelaken-Nijkerk. Het is soms inderdaad erg druk door veel vrachtverkeer. Ook de linkerbaan is door illegaal inhalend vrachtverkeer en legaal inhalend bus / aanhangerverkeer soms voor tientallen kms een slang van 90 km/h rijdend verkeer. Irritant maar zelden een file veroozakend. De 2+2 bij Amersfoort-Leusden is heel veel knellender.

De meeste viaducten zijn jaren 50 viaducten. Als je die zou moeten vervangen door betonrot of ontbreken fietspad zou je 3+3 mogelijk maken natuurlijk voor de toekomst.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22819
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Zwolle - Amersfoort 2x3?

Bericht door harry » vr 13 feb 2009, 12:27

Peter schreef:De meeste viaducten zijn jaren 50 viaducten.
In de zeer ruime betekenis van dat woord dan... De viaducten dragen een jaartal na 1960 (de weg is in 1962-1968 opengesteld).
En sommige viaducten zijn in de jaren 90 verbreed (naar 2 rijstroken + eventuele invoegstrook + vluchtstrook + redresseerstrook).
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Zwolle - Amersfoort 2x3?

Bericht door Peter » vr 13 feb 2009, 12:54

Ik heb ook meer de stijl dan de preciese jaartallen onthouden. Maar je hebt ongetwijfeld gelijk over de 60-68 periode. Wat ik zei geldt met name voor de viaducten OVER de A28, waarbij ik nu besef dat de A28 zelf vaak ook als viaduct over een kruisende weg gaat, met name ten directe zuiden van Harderwijk. Deze zijn inderdaad in de regel nieuwer.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22819
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Zwolle - Amersfoort 2x3?

Bericht door harry » vr 13 feb 2009, 16:15

^^ Ik onthoud het omdat sommige viaducten mijn geboortejaar hebben. :)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Zwolle - Amersfoort 2x3?

Bericht door Peter » vr 13 feb 2009, 16:21

harry schreef:^^ Ik onthoud het omdat sommige viaducten mijn geboortejaar hebben. :)
En je zei eerder dat de viaducten van na de 50er jaren waren ? :mrgreen:
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18221
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Zwolle - Amersfoort 2x3?

Bericht door boe! » vr 13 feb 2009, 21:56

Cazz schreef:Vraag: wat is de reden dat dat tankstation bij Hoevelaken nog steeds daar staat?
Omdat het eerstvolgende tankstation op de E30 42 km verderop ligt (bij Woerden-Oost). Dat is voor Nederlandse begrippen al een ongewoon grote afstand, maar als je dit station weghaalt dan wordt de afstand zelfs 63 km. Er zal eerst een vervangend tankstation moeten komen en bij mijn weten zijn die plannen er niet.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Zwolle - Amersfoort 2x3?

Bericht door Chris » vr 13 feb 2009, 22:12

Er zitten al belachelijk veel tankstations tussen Zwolle en Amersfoort.

Wezep
Nunspeet
Harderwijk
Amersfoort

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18221
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Zwolle - Amersfoort 2x3?

Bericht door boe! » vr 13 feb 2009, 22:16

Om de 20 km dus.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Zwolle - Amersfoort 2x3?

Bericht door Chris » vr 13 feb 2009, 22:22

4 over 57 kilometer... Feitelijk 4 over 50 kilometer als je van tankstation tot tankstation rekent. De andere richting heeft wat minder tankstations (3 volgens mij).

Plaats reactie