Ik verwacht dat het repareren puur uit weghakken van de lossr schollen en meer niet.
[A028] Amersfoort - Zwolle
Moderator: Moderatoren
-
Rogier
- 2x2 autosnelweg
Re: [A028] Amersfoort - Zwolle
Ik verwacht dat het repareren puur uit weghakken van de lossr schollen en meer niet.
-
Chris
- Moderator
Ik heb dit bij Rijkswaterstaat gemeld. Het viaduct van de A28 over het Spoolderplein kraakt als er een vrachtwagen overheen rijdt. Ik heb dat nog nooit bij een betonnen viaduct gehoord.
Doorklikken voor de video met geluid:

Viaduct A28 Zwolle-Zuid by European Roads, on Flickr
Doorklikken voor de video met geluid:

Viaduct A28 Zwolle-Zuid by European Roads, on Flickr
-
Chris
- Moderator
De betonschade van de onderdoorgangen rond het Spoolderplein. Dit is van de toe- en afritten van de A28.
Het loszittende beton hebben ze verwijderd tot op de wapening. Dit betekent dus dat de wapening aan het roesten is. Ik neem aan dat dit nog te repareren valt, het is maar een klein deel van de wapening en deze onderdoorgangen hebben een ander soort belasting dan grote viaducten.

Betonschade A28 Beukenallee Zwolle 02 by European Roads, on Flickr

Betonschade A28 Spoolderparkweg Zwolle 02 by European Roads, on Flickr

Betonschade A28 Spoolderparkweg Zwolle 06 by European Roads, on Flickr

Betonschade A28 Spoolderparkweg Zwolle 07 by European Roads, on Flickr

Betonschade A28 Spoolderparkweg Zwolle 09 by European Roads, on Flickr
Het loszittende beton hebben ze verwijderd tot op de wapening. Dit betekent dus dat de wapening aan het roesten is. Ik neem aan dat dit nog te repareren valt, het is maar een klein deel van de wapening en deze onderdoorgangen hebben een ander soort belasting dan grote viaducten.

Betonschade A28 Beukenallee Zwolle 02 by European Roads, on Flickr

Betonschade A28 Spoolderparkweg Zwolle 02 by European Roads, on Flickr

Betonschade A28 Spoolderparkweg Zwolle 06 by European Roads, on Flickr

Betonschade A28 Spoolderparkweg Zwolle 07 by European Roads, on Flickr

Betonschade A28 Spoolderparkweg Zwolle 09 by European Roads, on Flickr
-
Rogier
- 2x2 autosnelweg
Dit is carbonatieschade gemakkelijk te repareren, want vaak is de wapening itt chloride schade maar zeer licht aangetast. Ontroesten, behandelen en dichtsmeren met reparatiemortel.
Wel van belang dat men ook preventiemaatregelen neemt, want de dekking is zeer dun en dat is een teken dat de betonkwaliteit juist goed is, was. Anders had je deze schades veel eerder moeten zien.
Dit houdt ook in dat de wapening in de rest van de constructie mogelijk binnenkort gaat roesten.
PS bij de viaducten van de A28 zelf zie je wel veel reparatieplekken waar veel water lekt. Totaal ineffectief als men niet tegelijkertijd preventiemaatregelen neemt.
Wel van belang dat men ook preventiemaatregelen neemt, want de dekking is zeer dun en dat is een teken dat de betonkwaliteit juist goed is, was. Anders had je deze schades veel eerder moeten zien.
Dit houdt ook in dat de wapening in de rest van de constructie mogelijk binnenkort gaat roesten.
PS bij de viaducten van de A28 zelf zie je wel veel reparatieplekken waar veel water lekt. Totaal ineffectief als men niet tegelijkertijd preventiemaatregelen neemt.