Zwarte zaterdagen 2009

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Chris
Moderator

Re: Zwarte zaterdagen 2009

Bericht door Chris »

Drukte in Duitsland:
*A5 Karlsruhe Richtung Heidelberg
Zwischen As Karlsruhe-Nord und As Kronau Baustelle, 18 km stockender Verkehr

*A6 Heilbronn Richtung Nürnberg
Zwischen As Neuendettelsau und Dreieck Roth 16 km Stau, Unfall, linker Fahrstreifen blockiert

*A7 Füssen/Reutte Richtung Ulm
Zwischen As Memmingen-Süd und Dreieck Hittistetten 40 km stockender Verkehr, Staugefahr

*A7 Hamburg Richtung Hannover
Zwischen As Dorfmark und As Westenholz 16 km stockender Verkehr, Gefahr durch defektes Fahrzeug

*A9 Halle/Leipzig Richtung Nürnberg
Zwischen Kreuz Rippachtal und As Droyßig Verkehrsbehinderung, Baustelle, 16 km stockender Verkehr, vorsichtig an das Stauende heranfahren

*A11 AD Uckermark Richtung Berliner Ring
Zwischen As Warnitz und As Chorin Unfall mit mehreren Fahrzeugen, 20 km stockender Verkehr
duikgek89
2x3 autosnelweg

Bericht door duikgek89 »

A7 tussen Memmingen en Ulm 40km Stockender verkehr :schrikreactie:
Vind ik erg veel. De keren dat wij over de BAB7 gereden zijn in het zuiden is er geen klap te doen daar. Zelfs in de vakantietijd was het daar vrij rustig.
Chris
Moderator

Bericht door Chris »

En nu gaat iedereen weer richting noorden...
A2 Chiasso Richtung Gotthard
Zwischen Faido und Gotthard-Tunnel 10 km Stau, Verkehrsüberlastung, Zeitverlust bis zu 2 Stunden und 30 Minuten

A13 Bellinzona richtung San Bernardino
Zwischen Mesocco-Nord und S. Bernardino-Tunnel 10 km stockender Verkehr, Verkehrsüberlastung, Zeitverlust bis zu 1 Stunde und 30 Minuten
A10 Tauern-Autobahn: Villach Richtung Salzburg
Zwischen Mautstelle St. Michael / Lungau und Tauerntunnel 7 km Stau, Wartezeit bis zu 1 Stunde
SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg

Bericht door SnarfFlevoland »

duikgek89 schreef:A7 tussen Memmingen en Ulm 40km Stockender verkehr :schrikreactie:
Vind ik erg veel. De keren dat wij over de BAB7 gereden zijn in het zuiden is er geen klap te doen daar. Zelfs in de vakantietijd was het daar vrij rustig.
Klopt inderdaad. Ik sta er zelf ook versteld van. Overal kan natuurlijk wat gebeuren, maar dit is wel erg veel. Op het stuk tussen Ulm en Füssen heb ik overigens nog nooit file of langzaam rijdend verkeer meegemaakt. Wel heb ik eens een kleine file op het stuk tussen Würzburg en Ulm meegemaakt.

In de zomer van 2009 stond er overigens ook op zwarte zaterdagen een flinke file op de BAB7 voor de Grenztunnel Füssen. Op de lokale wegen had men er weinig last van, maar zodra je de BAB7 weer op kwam richting Oostenrijk stond je meteen vast. Verder was de hele Fernpas één groot en lang langzaam rijdend verkeer. En als klapper op de vuurpijl hield de douane aan de Oostenrijkse kant ook nog eens controle op de personenauto's, terwijl ze dit meestal alleen bij vrachtwagens doen boven de 3,5 ton. Edit: En al die mensen uit Bayern moeten perse even aan de Oostenrijkse kant goedkoop tanken, wat voor nog meer opstoppingen zorgt op de Fernpas route. :P

Wat overigens ook wel grappig is dat op het traject van de BAB7 tussen Dreieck Allgäu (136) en afrit Oy-Mittelberg (137) is uitgebouwd tot een snelweg met 2x3 rijstroken. Dat is daar wel erg overbodig. Misschien hadden ze ooit gedacht dat het hier erg druk zo worden. :lol:

Maar als we de rustigste weg naar het zuiden moeten noemen, denk ik dat de BAB81 het verste komt. Ik zie daar vaak weinig file staan. Als er file staat is het meestal op het traject Würzburg-Stuttgart bij Dreieck Leonberg waar iedereen de BAB8 op moet. Andersom bij geld dit ook voor Kreuz Stuttgart waar men vanuit het zuiden (Singen) de BAB8 op moet. Voor de rest is daar op de BAB81 zeer zelden file.
Laatst gewijzigd door SnarfFlevoland op zo 24 mei 2009, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"
Chris
Moderator

Bericht door Chris »

SnarfFlevoland schreef:Maar als we de rustigste weg naar het zuiden moeten noemen, denk ik dat de BAB81 het verste komt. Ik zie daar vaak weinig file staan. Als er file staat is het meestal op het traject Würzburg-Stuttgart bij Dreieck Leonberg waar iedereen de BAB8 op moet. Andersom bij geld dit ook voor Kreuz Stuttgart waar men vanuit het zuiden (Singen) de BAB8 op moet. Voor de rest is daar op de BAB81 zeer zelden file.
Würzburg - Heilbronn is erg rustig, Heilbronn - Stuttgart wat drukker, maar daar liggen 2x3 rijstroken. Het meest problematische stuk van de A81 (A8 niet meegerekend) is volgens mij de eerste 10 kilometer ten zuiden van Stuttgart. Daar liggen nogal wat voorsteden. Daarna wordt het snel erg rustig.
Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel »

SnarfFlevoland schreef:In de zomer van 2009 stond er overigens ook op zwarte zaterdagen een flinke file op de BAB7 voor de Grenztunnel Füssen. Op de lokale wegen had men er weinig last van, maar zodra je de BAB7 weer op kwam richting Oostenrijk stond je meteen vast. Verder was de hele Fernpas één groot en lang langzaam rijdend verkeer.
Die weg is ook niet bedoeld als doorgaande route...
En als klapper op de vuurpijl hield de douane aan de Oostenrijkse kant ook nog eens controle op de personenauto's, terwijl ze dit meestal alleen bij vrachtwagens doen boven de 3,5 ton.
Is toch hun goed recht?
Edit: En al die mensen uit Bayern moeten perse even aan de Oostenrijkse kant goedkoop tanken, wat voor nog meer opstoppingen zorgt op de Fernpas route. :P
Zou ik ook doen, als het zo dichtbij is en veel scheelt. Geef ze eens ongelijk.
Wat overigens ook wel grappig is dat op het traject van de BAB7 tussen Dreieck Allgäu (136) en afrit Oy-Mittelberg (137) is uitgebouwd tot een snelweg met 2x3 rijstroken. Dat is daar wel erg overbodig. Misschien hadden ze ooit gedacht dat het hier erg druk zo worden. :lol:
Kruispstroken voor vrachtwagens omdat daar een helling is?
SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg

Coen Tunnel schreef:Die weg is ook niet bedoeld als doorgaande route...
Waarom zouden ze dan zoveel geld steken om de BAB7 compleet te maken? Niet voor de lokale bevolking...
Coen Tunnel schreef:Zou ik ook doen, als het zo dichtbij is en veel scheelt. Geef ze eens ongelijk.
Dat deden wij ook wel hoor, toen we in Schwangau op vakantie waren. :puh2: Het punt is alleen dat die mensen net bij de Fernpas moeten gaan tanken, terwijl je ook makkelijk in Vils of Weisshaus kan tanken. ;) Die twee plaatsjes zijn makkelijk binnendoor te bereiken. Alhoewel je Weisshaus niet een echt plaatsje kan noemen... :roll: :lol:
Coen Tunnel schreef:Kruispstroken voor vrachtwagens omdat daar een helling is?
Volgens mij is op dat punt geen echte helling.
Chris schreef:Het meest problematische stuk van de A81 (A8 niet meegerekend) is volgens mij de eerste 10 kilometer ten zuiden van Stuttgart. Daar liggen nogal wat voorsteden.
Klopt inderdaad, want op dat stukje zie ik ook vaak de meeste files. Als er tenminste files staan op de A81...
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"
Coen Tunnel
Voorzitter

SnarfFlevoland schreef:Waarom zouden ze dan zoveel geld steken om de BAB7 compleet te maken? Niet voor de lokale bevolking...
En waarom loopt die weg als autosnelweg dan feitelijk dood op de grens?
Volgens mij is op dat punt geen echte helling.
Misschien wat buffercapaciteit voor als er files zijn op drukke vakantiedagen?
Klopt inderdaad, want op dat stukje zie ik ook vaak de meeste files. Als er tenminste files staan op de A81...
Ik heb vanuit het noorden wel eens een kilometer of vijf voor AD Leonberg in de file gestaan op een drukke zaterdag. Maar de files zijn inderdaad vooral rond Stuttgart.
duikgek89
2x3 autosnelweg

Bericht door duikgek89 »

Coen Tunnel schreef:
Kruispstroken voor vrachtwagens omdat daar een helling is?
Even een gedachtenspinsel hoor,
Is daar niet ooit de BAB 98 gepland die wellicht met de BAB7 een stukje samen moest lopen? Daar is ook een stukje 2*2 B12, wat aansluit op de B980. Bij de Bodensee houd de B98 op, maar als je dan doorrijd dan ligt die route er ook via de B31n, B31 en B12.
SnarfFlevoland schreef:
Coen Tunnel schreef:Die weg is ook niet bedoeld als doorgaande route...
Waarom zouden ze dan zoveel geld steken om de BAB7 compleet te maken? Niet voor de lokale bevolking...
Prestige?
Coen Tunnel
Voorzitter

duikgek89 schreef:Even een gedachtenspinsel hoor,
Is daar niet ooit de BAB 98 gepland die wellicht met de BAB7 een stukje samen moest lopen? Daar is ook een stukje 2*2 B12, wat aansluit op de B980. Bij de Bodensee houd de B98 op, maar als je dan doorrijd dan ligt die route er ook via de B31n, B31 en B12.
Nee, AD Allgäu had een volwaardig Autobahnkreuz moeten worden. Op de luchtfoto is ook overduidelijk te zien dat die een compleet klaverblad met rangeerbanen had moeten worden.

Wat betreft die derde rijstrook: ik heb op Google Maps nog eens goed gekeken. Die begint bij AD Allgäu, loopt alleen in zuidelijke richting en houdt op nog voor de eerste parkeerplaats langs de snelweg. Ik vermoed dan toch een extra rijstrook als kruipstrook voor een lange, doch wellicht niet zo steile, helling. Lijkt mij de enige logische verklaring. Op de rijbaan richting noorden is geen derde rijstrook aldaar.
SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg

Coen Tunnel schreef:Nee, AD Allgäu had een volwaardig Autobahnkreuz moeten worden. Op de luchtfoto is ook overduidelijk te zien dat die een compleet klaverblad met rangeerbanen had moeten worden.
Klopt inderdaad. Als je goed oplet als je er langs komt over zowel de BAB7 als de BAB980 zie je diverse sporen van een klaverblad, zoals asfalt, breedte van viaduct, borden etc.

De BAB98 is ooit gepland vanaf de BAB5 (nu al vanaf de Franse grens) over Schaffhausen, Singen (BAB81) Kempten (BAB7), Sindseldorf (BAB95) en dan tot en met de BAB8 richting Salzburg. Dit heb ik gezien uit een oud ANWB boekje over zuid-Duitsland waar een kaart bijgeleverd was. Ook een oud boek van Strassen & Reisen laat dat zien.
Coen Tunnel schreef:Wat betreft die derde rijstrook: ik heb op Google Maps nog eens goed gekeken. Die begint bij AD Allgäu, loopt alleen in zuidelijke richting en houdt op nog voor de eerste parkeerplaats langs de snelweg. Ik vermoed dan toch een extra rijstrook als kruipstrook voor een lange, doch wellicht niet zo steile, helling.
Er is daar weinig sprake van een helling. In ieder geval van een licht dalende helling, maar vergeleken met andere trajecten die vaak nog 2x2 zijn (zoals grote stukken van de BAB61) stelt deze helling weinig voor. Het gedeelte van de BAB7 vanaf Kempten naar Nesselwang bestaat ook voor een deel uit dalbruggen, dus is er weinig sprake van echte hellingen.
Coen Tunnel
Voorzitter

SnarfFlevoland schreef:Er is daar weinig sprake van een helling. In ieder geval van een licht dalende helling, maar vergeleken met andere trajecten die vaak nog 2x2 zijn (zoals grote stukken van de BAB61) stelt deze helling weinig voor. Het gedeelte van de BAB7 vanaf Kempten naar Nesselwang bestaat ook voor een deel uit dalbruggen, dus is er weinig sprake van echte hellingen.
Vreemd dan. Je zou verwachten dat naarmate je dichter bij de Alpen komt, het toch wel iets stijgt. Een helling van enkele kilometers hoeft maar een gemiddeld hellingspercentage van een paar procent te hebben en dan kan een kruipstrook al handig zijn. Dan valt het misschien niet eens op. Maar het is al een tijd geleden dat ik in die buurt geweest ben (15 jaar terug).
SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg

Coen Tunnel schreef:Vreemd dan. Je zou verwachten dat naarmate je dichter bij de Alpen komt, het toch wel iets stijgt. Een helling van enkele kilometers hoeft maar een gemiddeld hellingspercentage van een paar procent te hebben en dan kan een kruipstrook al handig zijn. Dan valt het misschien niet eens op. Maar het is al een tijd geleden dat ik in die buurt geweest ben (15 jaar terug).
Inderdaad erg vreemd. En zoiezo is daar geen stijgende helling, maar een licht dalende helling. Waarom ze ooit voor dat stukje 2x3 hebben gekozen is mij een raadsel. Misschien nog in de tijd dat de S14 aan de Oostenrijkse kant was gepland als doorgaande route?
Coen Tunnel
Voorzitter

Dan heeft het geen zin om maar een klein stukje met drie rijstroken aan te leggen. 2×3 is het ook niet, wel 2+3 voor een paar kilometer. Aan de andere zijde liggen immers maar twee rijstroken.
SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg

Coen Tunnel schreef:2×3 is het ook niet, wel 2+3 voor een paar kilometer. Aan de andere zijde liggen immers maar twee rijstroken.
Oh, ja tuurlijk. :P Ik zal er in het vervolg op letten.
Chris
Moderator

Bericht door Chris »

Vandaag is het ook extra druk door Pinksteren, morgenochtend wordt het ook druk.

Duitsland:
A1 Köln Richtung Münster
Zwischen As Volmarstein und Kreuz Dortmund/Unna 16 km Stau

A7 Flensburg Richtung Hamburg
Zwischen As Hamburg-Schnelsen-Nord und Elbtunnel 14 km stockender Verkehr

A99 München Richtung Nürnberg
Zwischen As Eching und As Allershausen 12 km stockender Verkehr

Stuttgart Richtung Würzburg
Zwischen Raststätte Wunnenstein und Kreuz Weinsberg Baustelle, 12 km Stau

Pino
4x3 autosnelweg

Bericht door Pino »

Als ik die lengtes zo zie (en de huidige situatie op swr.de/verkehr), heb ik eigenlijk het idee dat het nog wel meevalt. Lijkt niet heel veel drukker dan een reguliere vrijdagspits.
Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance »

Gisteren weinig files gehad en gezien. Behalve dan op de Oostenrijkse A10 door de "Blockabfertuging" waarbij de wachttijden, volgens de radio, opliepen tot anderhalf uur. Verder was het in zuidelijke richting niet druk. Ook bij het tolstation voor de Katschbergtunnel stonden geen lange rijen auto's te wachten.
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
Chris
Moderator

Bericht door Chris »

Ik heb zaterdag de route A30 - A33 - A49 - A7 - A3 - A81 gereden (NL - Osnabrück - Bielefeld - Kassel - Fritzlar - Würzburg - Stuttgart) en geen files gehad!
brandsrus
dorpsstraat

Bericht door brandsrus »

Nu is het wel weer raak door een ongeval op zowel A1 als de A2
NDR schreef: A1 Osnabrück Richtung Bremen zwischen Dreieck Stuhr und Arsten ist die rechte Spur wegen Bauarbeiten gesperrt.

Die A1 Bremen Richtung Hamburg ist zwischen Buchholzer Dreieck und Dibbersen wegen Bergungsarbeiten gesperrt, mehrere km Stau. Umleitung:Über die A261 Buchholzer Dreieck zur A7 Hamburg-Südwest.

A1 Lübeck Richtung Hamburg wischen Kreuz Hamburg-Ost und Kreuz Hamburg-Süd 10 km stockender Verkehr. Bitte verlassen Sie nicht die Autobahn, die Ausweichstrecken sind ebenfalls überlastet.

A1 Lübeck Richtung Hamburg die Ausfahrt Hamburg-Billstedt in Richtung Bergedorf bis 22:00 Uhr gesperrt. Eine Umleitung ist ausgeschildert.

A1 Lübeck Richtung Bremen zwischen Kreuz Hamburg-Süd und Harburg behindert bis zum 17. Juni eine Baustelle den Verkehr. Schwertransporte mit Überbreite können nicht passieren.

A1 Hamburg Richtung Bremen zwischen Sittensen und Stuckenborstel 8 km Stau.

A2 Berlin Richtung Hannover zwischen Magdeburg-Rothensee und Bornstedt 16 km Stau nach einem Unfall. Umleitung: ab Magdeburg-Rothensee über die U66, 68, 70, 72 und U74.

A7 Hamburg Richtung Flensburg zwischen Hamburg-Stellingen und Dreieck Hamburg-Nordwest 2 km stockender Verkehr

A7 Flensburg Richtung Hamburg zwischen Hamburg-Schnelsen-Nord und Elbtunnel 14 km stockender Verkehr

A7 Hannover Richtung Kassel eine Wanderbaustelle zwischen Bockenem und Seesen.
Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance »

Chris schreef:Ik heb zaterdag de route A30 - A33 - A49 - A7 - A3 - A81 gereden (NL - Osnabrück - Bielefeld - Kassel - Fritzlar - Würzburg - Stuttgart) en geen files gehad!
Je was er in ieder geval niet toen ik er was - dat weet ik zeker omdat ik wel file had vlak voor de A81. Anders hadden we naar elkaar kunnen zwaaien :byebye:
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
mhkamp
2x2 autosnelweg

Bericht door mhkamp »

brandsrus schreef:Nu is het wel weer raak door een ongeval op zowel A1 als de A2
-A1 Osnabrück Richtung Bremen zwischen Dreieck Stuhr und Arsten ist die rechte Spur wegen Bauarbeiten gesperrt.
-Die A1 Bremen Richtung Hamburg ist zwischen Buchholzer Dreieck und Dibbersen wegen Bergungsarbeiten gesperrt, mehrere km Stau. Umleitung:Über die A261 Buchholzer Dreieck zur A7 Hamburg-Südwest.
-A1 Lübeck Richtung Hamburg wischen Kreuz Hamburg-Ost und Kreuz Hamburg-Süd 10 km stockender Verkehr. Bitte verlassen Sie nicht die Autobahn, die Ausweichstrecken sind ebenfalls überlastet.
-A1 Lübeck Richtung Hamburg die Ausfahrt Hamburg-Billstedt in Richtung Bergedorf bis 22:00 Uhr gesperrt. Eine Umleitung ist ausgeschildert.
-A1 Lübeck Richtung Bremen zwischen Kreuz Hamburg-Süd und Harburg behindert bis zum 17. Juni eine Baustelle den Verkehr. Schwertransporte mit Überbreite können nicht passieren.
-A1 Hamburg Richtung Bremen zwischen Sittensen und Stuckenborstel 8 km Stau.
Op de BAB1 tussen Bremen en Hamburg wordt aan de weg gewerkt vanwege uitbouw van 2x2 naar 3x3. Zie ook hier
"One day you will wake up and there will be no more time to do the things you have always dreamed of. Do them now.!" - Paulo Coelho
WeFo Lidnummer 0010.
vynkce
2x4 autosnelweg

Bericht door vynkce »

Lange files in de Rhônevallei en verschillende andere plaatsen in Frankrijk nu.
bas1984
autoweg

Bericht door bas1984 »

In Frankijk al de hele dag problemen op de A9 door een ongeval. In beide richtingen loopt het langzaamrijdend verkeer op tot 17 kilometer. Elders in Frankrijk valt het, zoals verwacht, nog mee.
bas1984
autoweg

Bericht door bas1984 »

De ANWB kondigt (bericht van Nu.nl) de zomerdrukte aan:
Drukke dagen op Europese wegen in aantocht
Uitgegeven: 30 juni 2009 11:22
Laatst gewijzigd: 30 juni 2009 11:23

DEN HAAG - De komende weken vieren veel mensen vakantie in het buitenland. Met als gevolg: drukte op de Europese snelwegen. Volgens de ANWB wordt op zwarte zaterdag 1 augustus topdrukte verwacht met traditiegetrouw honderden kilometers file.
In het weekend van 1 augustus zijn er zowel veel vertrekkende als veel terugkerende vakantiegangers onderweg, aldus de ANWB.
''Er staan dan op de meeste belangrijke noord-zuidverbindingen in beide richtingen lange files.''
Ook het weekend van zaterdag 11 juli is zeer druk, doordat veel Fransen een lang weekend op pad gaan in verband met de nationale feestdag op dinsdag de 14e, Quatorze Juillet. De weekends met de zaterdagen 18 en 25 juli en 8 augustus worden ook behoorlijk druk.

Zaterdag
Zowel in Frankrijk als in Duitsland is het in de zomer niet ongewoon dat er files ontstaan van meer dan 50 kilometer. De ANWB adviseert in de zomermaanden niet op zaterdag door Frankrijk met de auto te reizen. ''De beste reisdagen zijn donderdag en zondag.''
In Duitsland verwacht de ANWB drukte in alle weekends van juli en het eerste weekend van augustus (31 juli en 1 augustus).
Dat weekeinde is het ook in Zwitserland het drukst. In Oostenrijk wordt het druk op 17 - 19 juli, 24 - 26 juli, 1 - 2 augustus, 8 - 9 augustus en 15 - 16 augustus.

Zwarte zaterdag
In Italië wordt het tijdens het laatste weekend in juli en alle weekends in augustus dringen op de weg. 1 augustus is daar de zwarte zaterdag.
Veel Nederlandse vakantiegangers doorkruisen België op weg naar het zonnige zuiden. Daar is het alle weekends in juni, juli en augustus dringen geblazen.
© ANP
bas1984
autoweg

Bericht door bas1984 »

Vandaag is het nog geen zwarte zaterdag, maar het is toch al druk in Frankrijk. Zoals op

- De A6 tussen Beaune en Lyon (7km file bij de peage van Villefrance), vertraging op dit moment 45 minuten.
- De A7, vertraging inmiddels 1 uur:
Vallée du Rhône
- A7, Solaize/Ternay/Vienne Nord, 7 km.
- A7, Reventin / Salaise-sur-Sanne 22 km de circulation difficile.
- A7, entre Valence et Loriol, 27 km de circulation difficile.
- A7, Montélimar, 5 km de circulation diffiicile.
En er wordt zelfs een beetje vertraging gemeld op de A31 tussen Toul en Langres.
Chris
Moderator

Bericht door Chris »

Voor de Gotthardtunnel 6km stau, 1,5 uur wachttijd, maar waarschijnlijk meer. (meestal is de wachttijd van 1,5 uur al bij 3 - 4km bereikt).

Een ander probleem is dat Italië aan de grenzen controleerd in verband met de G8 summit.

Op de grensovergang A2 Arnoldstein in Oostenrijk is de wachttijd daarom 1 uur. Op de A10 staat 5km file voor de Tauerntunnel, wachttijd inmiddels al 1 uur, tevens 30 minuten wachttijd voor de Karawankentunnel (wie zei ook alweer dat daar nooit file staat? :puh2: )

In Duitsland loopt het op diverse plekken vast van 10 - 15km, maar nog geen extreme files op de A3, A8 of A9.
bas1984
autoweg

Bericht door bas1984 »

Enkele beelden uit Frankrijk:

De A6, richting Lyon:
Afbeelding

De A6, richting Lyon:
Afbeelding
Ds79m
2x3 autosnelweg

Bericht door Ds79m »

Als het even kan, is het dus beter de A39-A40-A42-route te nemen van Dijon. Dat is dan wel iets langer in afstand om te rijden, maar dat voorkomt de eindeloze wachtrij bij Villefranche op de A6.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen
Chris
Moderator

Bericht door Chris »

Ik heb de files op de A7 even op een rijtje gezet. In totaal 105 kilometer file tussen Lyon en Orange, waarbij de hoofdmoot tussen Lyon en Valence staat. De vertraging is bijna 2 uur bij elkaar.
Afbeelding