Welke dan? Ik kijk regelmatig op GMaps/Earth en heb dat nog niet eerder gezien, of moet ik beter kijken?Rene schreef:Om op de ene plek ook enkelbaans wegen of gelijkvloerse wegen oranje te maken.

Moderator: Moderatoren
Welke dan? Ik kijk regelmatig op GMaps/Earth en heb dat nog niet eerder gezien, of moet ik beter kijken?Rene schreef:Om op de ene plek ook enkelbaans wegen of gelijkvloerse wegen oranje te maken.
Daar is hard aan gewerkt, maar volgens mij zijn de meeste straten nu tweetalig, alleen als de ruimte ontbreekt om beide namen aan te geven dan wordt in Brussel alleen de Franse naam aangegeven. En je kunt altijd een probleem rapporteren, dat kan nog steeds. Het team "Belgie" gaat gewooon verder (alleen met een veel minder grote bezetting)Vooral in Brussel ontbreken vaak Nederlandstalige benamingen voor straten.
Alleen bij de aansluitingen met de A15 en A16.Vinny schreef:Ik ben erg benieuwd. De N 3 is een weg met verkeerslichten
Waarom lukt het Michelin dan wel om in de kaarten een prima onderscheid te maken bij niet-autosnelwegen tussen wegen met snelwegkarakteristieken (Voies Express, Gelbe Autobahnen) en wegen met gescheiden rijbanen zonder snelwegkarakteristieken?Maar goed, zoals ik al zei, de indeling in "geel" en "oranje" hangt af van de mening van de persoon die het behandeld, er zijn immers te veel uitzonderingen om een werkbare regel vast te stellen waar iedereen het mee eens is...
Makkelijker wel: Gewoon een probleem indienen, en wellicht wordt je wens verhoord.boe! schreef:En gemakkelijker ook niet.
Dat ligt met name aan het feit dat er zoveel kleuren worden gebruikt voor het verschillende grondgebruik.Vinny schreef:OpenStreetMap is dan ook een verschrikkelijke kleurenkermis...
En het antwoord is al binnen, en het doet me deugdsanderl schreef:Ik heb dit maar ingediend:
De N3 is geel weergegeven. Dit zou mijns inziens oranje moeten zijn. Dit omdat het een weg met ongelijkvloerse kruisingen is en 2x2 rijstroken. Een weg met snelweg karateristieken dus. Bovendien zijn gelijksoortige wegen als de N31, de N281, de Waterlinieweg in Utrecht, de N62 etc. ook oranje weergegeven. Dit heb ik altijd een pluspunt gevonden omdat deze wegen qua lay-out veel meer op snelwegen lijken dan op overige wegen. Voor het beslissen over een route is dat uit tijdsoverwegingen en rijcomfort van groot belang. Bovendien is Google Maps hier dus inconsistent .