Moderator: Moderatoren
Dat gehucht bij het Schelde Rijn Kanaal?keokiracer schreef: Lepelstraat erbij weer 500 ofzo
Smallingerland heeft ook jarenlang in de hogere zoomniveaus gestaan. Misschien nog wel steeds zo.woutero schreef:Sinds een half jaartje is Sneek gefuseerd met een aantal andere gemeenten, waardoor er een gemeente van 82.000 inwoners is ontstaan met de inspirerende naam Súdwest Fryslân. Die gemeente is nu zichtbaar vanaf zoomniveau 5. Ik vermoed dat Google dat wel weer eens gaat veranderen.
Zowel in Assen als in Zwolle zijn er nauwelijks andere plaatsen van betekenis in die gemeenten. In Zwolle is er naast de stad zelf alleen het dorp Windesheim (800 inwoners) en een handjevol buurtschappen met per buurtschap hooguit enkele tientallen inwoners. Een groot deel van de buurtschappen die Wikipedia vermeld als zijnde liggende in de gemeente Zwolle liggen feitelijk al in de bebouwde kom van Zwolle (bv. Spoolde, Frankhuis, Brinkhoek).keokiracer schreef:Gemeente BoZ heeft zeker meer inwoners, Halsteren heeft namelijk ook nog 12500 inwoners en met Lepelstraat erbij weer 500 ofzo, dus het totaal is ongeveer 66000
Maar ik weet niet of het bij Assen en Zwolle ook alleen de steden zelf zijn, of dat daar ook andere plaatsen in de gemeente zijn bijgedaan.
ik heb nog even gekeken in Nedlernad Nederland, en kwam vele tegen waarbij het wel goed was gegaan, anderen gingen niet goed. Dit vind ik persoonlijk de ergste: ten eerste een héle lange naam die wordt aangegeven en het dubbele vermelden van het knp. ZoomlandVinny schreef:Ah dat is een foutje, de naam Breda-Oost is de bovenste naam van het bord en ten onrechte geinterpreteerd als afritnaam.
Alfa schreef:Sinds kort wordt ook keurig de gemeentegrens weergegeven als je bij 'Google zoeken' een gemeentenaam ingeeft: zie hier.
Volgens mij zijn dat in Nederland (vaak) de plaatsgrenzen, dus alle adressen binnen dat gebied behoren formeel tot die woonplaats. Van Assen wordt ook niet de gehele gemeente aangegeven, alleen dat deel dat Assen is, van Zwolle wordt volgens mij dan wel weer de hele gemeente aangegeven, maar dat kan er mee te maken hebben dat plaatsen als Windesheim en Wijthmen geen eigen postcode hebben (en dus formeel Zwolle zijn). Ik vermoed dus dat je het in die richting moet zoeken.keokiracer schreef:Werkt niet optimaal: bij Tholen wordt er niets aangegeven en Halsteren behoort niet meer tot de gemeente BoZ (Niet dat veel mensen dat hier erg zouden vinden, maar we behoren tot geen enkele gemeente...) Ook Heerle en Wouw horen niet meer bij Roosendaal.
Zal te maken hebben met het aanleveren van gegevens. In veel landen staan ook lang niet alle treinstations aangegeven...Rene schreef:Van alles en nog wat zie je op GM aangegeven staan. Maar grote parkeergarages, ho maar.
Wanneer worden alle parkeergarages nu eens op dezelfde manier in beeld gebracht als de treinstations: gewoon een picto op de juiste locatie...
Inderdaad, dat is nou precies wat ik bedoel.Chris schreef:![]()