Ach... het meest irritante aan die functie is nog dat (te) grote vormen uiteindelijk gewoon afgekapt worden. Er zal wel een maximum aantal punten zijn dat zo'n vorm mag hebben en als je die overschrijdt, dan wordt de zaak afgekapt en wordt er een lijn rechtstreeks naar het eerste punt getrokken om de vorm sluitend te maken. Van dat alles schijnt de gebruiker niets te hoeven weten. Vooraf geen melding dat je maximaal x aantal punten mag gebruiken, én als je dat aantal dan overschrijdt komt er ook geen mededeling dat het maximum aantal punten overschreden is.
Kijk, een vorm zoals dit:
http://maps.google.nl/maps/ms?ie=UTF8&h ... 7&t=h&z=12, daar zit al snel een uur werk in (je moet immers grenzen uit de jaren '30 interpreteren op een satellietbeeld uit 2005). Het is dan nogal 'teleurstellend' (eufemistisch gezegd) dat de vorm uiteindelijk wordt afgekapt (
zo had het er uit moeten zien, d.w.z. zo heb ik het gisteravond opgeslagen).
Alfa schreef:Maar nu is Google nog een stap verder gegaan door ook lijnen tekenen zo moeilijk mogelijk te maken. Om je lijn te bewerken moet je namelijk op de rechtermuisknop klikken, maar dat kan nu niet meer want als je op de rechtermuisknop klikt zoom je alleen maar uit.
Mijn ervaring is dat je jezelf een hoop ellende bespaard door een vorm/lijn in één keer goed te tekenen. Doe je dat niet, dan kun je eigenlijk net zo goed opnieuw beginnen. Om de zaak in mijn bovengenoemde situatie te krijgen zoals ik het wil, kan ik weer helemaal opnieuw beginnen en de vorm ergens in twee delen verdelen (ik heb al eerder met dat bijltje gehakt: zie
hier).
*11-08-2017 L.M.