[A015] Verbreding Deil-Valburg ?
Moderator: Moderatoren
-
waldo79
- 4x3 autosnelweg
- Berichten: 22112
- Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: [A015] Verbreding Deil-Valburg ?
Als er een fikse financiële bijdrage uit de regio komt om het Rijk te paaien. Anders gebeurt er de komende 10 jaar helemaal niks...
-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85895
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: [A015] Verbreding Deil-Valburg ?
Een paar foto's bij Herveld:

A15 Herveld 01 by European Roads, on Flickr

A15 Herveld 02 by European Roads, on Flickr

A15 Herveld 05 by European Roads, on Flickr

A15 Herveld 06 by European Roads, on Flickr

A15 Herveld 01 by European Roads, on Flickr

A15 Herveld 02 by European Roads, on Flickr

A15 Herveld 05 by European Roads, on Flickr

A15 Herveld 06 by European Roads, on Flickr
-
playertwo
- dorpsstraat
- Berichten: 239
- Lid geworden op: di 29 okt 2019, 23:06
Re: [A015] Verbreding Deil-Valburg ?
Effe een harde trap omhoog.
Al minimaal een week is bij knooppunt Valburg de verbindingsweg vanaf Tiel naar Apeldoorn dicht en vanaf Ressen wordt je met max 70 km/h de vluchtstrook op gestuurd. Hrt schijnt asfaltschade te zijn. Weet iemand meer en dat binnen 15 jaar
.
Mocht het in een ander topic horen sorry voor de moderators.
Al minimaal een week is bij knooppunt Valburg de verbindingsweg vanaf Tiel naar Apeldoorn dicht en vanaf Ressen wordt je met max 70 km/h de vluchtstrook op gestuurd. Hrt schijnt asfaltschade te zijn. Weet iemand meer en dat binnen 15 jaar
.
Mocht het in een ander topic horen sorry voor de moderators.
Laatst gewijzigd door playertwo op ma 18 apr 2022, 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Jackbauer1350
- 2x3 autosnelweg
- Berichten: 8284
- Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
- Locatie: Wijdemeren
Re: [A015] Verbreding Deil-Valburg ?
Na 15 jaar asfalt moeten vervangen is opzich niet zo gek. Ligt ook aan de hoeveelheid verkeer maar de A2 tussen Amsterdam en Utrecht is zo'n drie jaar gelededen voor een groot deel de toplaag vernieuwd. De nieuwe A2 stamt uit 2009/2010
-
Durashift
- expressweg
- Berichten: 3704
- Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32
Re: [A015] Verbreding Deil-Valburg ?
playertwo schreef: ma 18 apr 2022, 18:36 (..)
Al minimaal een week is bij knooppunt Valburg de verbindingsweg vanaf Tiel naar Apeldoorn dicht en vanaf Ressen wordt je met max 70 km/h de vluchtstrook op gestuurd. Hrt schijnt asfaltschade te zijn. Weet iemand meer en dat binnen 15 jaar
(..)
Ik las in het A50 Waterberg-Beekbergen draadje het onderstaande:
Steyn_E schreef: ma 18 apr 2022, 13:54![]()
(..)
Een eindje verderop is trouwens de verbindingslus van de A15-west naar de A50-noord afgesloten, vanwege een joekel van een verzakking en bijbehorend gat in het asfalt. Er heeft volgens mij iemand een beetje liggen slapen bij RWS.
-
captain007
- Forumbeheerder
- Berichten: 8940
- Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
- Locatie: Beneden-Leeuwen
Re: [A015] Verbreding Deil-Valburg ?
Als ik de site van RWS verkeersinfo mag geloven duurt de afsluiting tot 22 april.
-
playertwo
- dorpsstraat
- Berichten: 239
- Lid geworden op: di 29 okt 2019, 23:06
Re: [A015] Verbreding Deil-Valburg ?
Overigens was men vanavond toen ik terugreed bezig met herstelwerk.
Laatst gewijzigd door playertwo op wo 20 apr 2022, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ibodejoode
- stadsweg
- Berichten: 255
- Lid geworden op: wo 15 okt 2014, 23:27
- Locatie: Franeker
Re: [A015] Verbreding Deil-Valburg ?
In mijn werkzame tijd, inmiddels 15 jaar geleden, hielden we in het onderhoud van hoofdwegen met " ouderwets" asfalt (SMA of DAB) een levensduur aan van 15-20 jaar. Voor ZOAB echter de helft 7-10 jaar. En de intensiteit, maar vooral de zwaarte van het wegverkeer, is alleen maar toegenomen. Asfalt gaat met name achteruit door het weer (zon en in de winter kwakkelperiodes ) en vrachtverkeer. Een weg met 150.000 auto's per dag slijt minder erg dan 20-25.000 vrachtauto's. De A50 krijgt het in mijn ogen veel zwaarder voor zijn kiezen dan bijv. de A2 tussen Utrecht en Amsterdam. Komt nog bij dat regelmatig/vaak de spitsstrook open is die daar minder op berekend is, zeker de fundering.Jackbauer1350 schreef:Na 15 jaar asfalt moeten vervangen is opzich niet zo gek. Ligt ook aan de hoeveelheid verkeer maar de A2 tussen Amsterdam en Utrecht is zo'n drie jaar gelededen voor een groot deel de toplaag vernieuwd. De nieuwe A2 stamt uit 2009/2010
-
playertwo
- dorpsstraat
- Berichten: 239
- Lid geworden op: di 29 okt 2019, 23:06
Re: [A015] Verbreding Deil-Valburg ?
Dank voor de nadere uitleg. Het ligt er un ieder geval weer goed bij
Laatst gewijzigd door playertwo op zo 24 apr 2022, 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Originele versie van bericht
Reden: Originele versie van bericht
-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85895
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: [A015] Verbreding Deil-Valburg ?
Rijkswaterstaat schreef:A15: groot onderhoud tussen knooppunt Deil en Tiel-West; juni - september 2024
Rijkswaterstaat voert in 2024 groot onderhoud uit aan de A15 tussen knooppunt Deil en Tiel-West. In verband met de werkzaamheden wordt verkeer van vrijdag 14 juni tot zaterdag 6 juli 2024 geleid over versmalde rijstroken.
In september 2024 is dit deel van de A15 richting Nijmegen 2 lange weekenden (5 tot 9 september en 26 tot 30 september) volledig afgesloten. Houd rekening met vertraging en maak gebruik van omleidingsroutes.
Werkzaamheden A15
Het groot onderhoud aan de A15 bestaat uit het vervangen van asfaltverhardingen en het aanbrengen van markeringen en detectielussen.
Daarnaast worden onderhoudswerkzaamheden uitgevoerd aan de viaducten op het traject Deil – Tiel-West. Deze werkzaamheden bestaan onder andere het herstellen van betonschades.
Aanpak in 2 fases
De werkzaamheden aan de A15 worden uitgevoerd in 2 fases.
Fase 1 - vrijdag 14 juni 05.00 uur tot zaterdag 6 juli 05.00 uur
Tijdens de werkzaamheden blijft het voor weggebruikers mogelijk gebruik te maken van de A15. In westelijke richting zijn er in de gehele periode 2 versmalde rijstroken beschikbaar. Van 25 juni tot 3 juli wordt ook het verkeer in oostelijke richting over 2 versmalde rijstroken geleid.
We adviseren weggebruikers in beide richtingen dan ook rekening te houden met vertraging en adviseren op drukke momenten gebruik te maken van adviesroutes.
Fase 2 - 2 lange weekenden in september
In september is de A15 tussen Deil en Tiel-West in de richting van Nijmegen tijdens 2 lange weekenden afgesloten voor verkeer:
donderdag 5 september 21.00 uur tot maandag 9 september 05.00 uur
donderdag 26 september 21.00 uur tot maandag 30 september 05.00 uur
Weggebruikers worden omgeleid via de snelwegen A2, A59 en A50. Borden langs en boven de weg geven omleidingsroutes aan. Houd rekening met een extra reistijd van 10 tot 30 minuten.
-
waldo79
- 4x3 autosnelweg
- Berichten: 22112
- Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: [A015] Verbreding Deil-Valburg ?
Oh, die afsluitingen op 2 vrijdagen gaan wel voor overlast zorgen, met name vanwege de goed vertegenwoordigde transportsector.
-
captain007
- Forumbeheerder
- Berichten: 8940
- Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
- Locatie: Beneden-Leeuwen
Re: [A015] Verbreding Deil-Valburg ?
Even een crosspost van mijn fotoreportage van de Zuidwestboog Meteren. Ondanks dat dit niet over de A15 zelf gaat heeft de aanleg wel impact. Vanaf volgend jaar wordt tussen Deil en Meteren een tijdelijk 5-0 systeem voor 2 jaar gehanteerd. Eerst wordt de A15 naar het noorden opgeschoven voor de bouw van de spoorbruggen. Een jaar later schuift alles op naar het zuiden, om het jaar erna weer terug naar de originele plek op te schuiven. Vmax zou 90 km/h zijn, dus er wordt wel ingezet op een wat breder systeem, wat gezien de drukte en hoeveelheid vrachtverkeer denk ik geen overbodige luxe is.
-
verfmeer95
- expressweg
- Berichten: 4384
- Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37
-
captain007
- Forumbeheerder
- Berichten: 8940
- Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
- Locatie: Beneden-Leeuwen
Re: [A015] Verbreding Deil-Valburg ?
-
Piles
- autoweg
- Berichten: 1543
- Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 16:02
Re: [A015] Verbreding Deil-Valburg ?
Afgelopen weekend is de A15 ter hoogte van Meteren een stukje omgelegd. Om ruimte te maken voor het bouwen van de spoorboog (de middenpilaar + halve overspanning). Later zal de slinger andersom gelegd worden, om de andere helft te bouwen.
https://www.linkedin.com/posts/paul-van ... 0912-aLg3/


https://www.linkedin.com/posts/paul-van ... 0912-aLg3/