Verkeerssignalering (de matrixborden)
Moderator: Moderatoren
-
- expressweg
-
- Voorzitter
-
- Secretaris
-
- 4x5 autosnelweg
Kunnen ze ook al 160 aan dan? 

"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- autoweg
-
- Secretaris
-
- autoweg
Gezien de nieuwe generatie DRIPs, ook de nieuwe vierkante modellen zoals die recentelijk op de A2 voor KP Amstel is geplaatst, lijkt mij dat inderdaad verstandig. De eerdere oplossing was m.i. ook beperkt in de tekst mogelijkheden.René schreef:Zit niet meer in het laatste "wegkantadvies" van de AVV.
Feitelijk ook volstrekt achterhaald door modernere tekstsystemen.
De nieuwe vierkante DRIPS, gaan die de langwerpige boven de weg vervangen of is het aanvullend?
-
- autoweg
In Oostenrijk en Duitsland heb ik hele mooie drip's gezien waarop allerlei informatie mogelijk was. Zo werd keurig aangegeven dat er over 2000, 1500, 1000 en 500 meter een Baustelle aankwam, inclusief tekentje van het gravende mannetje. Ook snelheden van 130 waren geen enkel probleem, net als het tekentje voor file etc.
Rainier
-
- 4x5 autosnelweg
In Frankrijk heb ik DRIP zien staan met een 'filmpje' over ritsen: Je zag de autotjes om en om bij een wegversmalling invoegen. Jammer dat ik er geen filmpje van heb. Maar die dynamische informatie is best duidelijk. Nu nog bewegende gravende mannetjes 

"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 4x5 autosnelweg
-
- Forumbeheerder
-
- Moderator
-
- 4x5 autosnelweg
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- autoweg
Ik had heet eerder over de nieuwe vierkant DRIP dit op de A2 bij KP Amstel staat. Zag vandaag, vanwege de afsluiting van A10 ZUid binnenring, een afbeelding van de ring. Met inderdaad een rood kruis door dat gedeelte welke is afgesloten.
Aangezien ik op dat stuk voorlopig niets te zoeken heb kan ik er helaas geen foto van maken. Zag er wel apart uit van een afstand.
Aangezien ik op dat stuk voorlopig niets te zoeken heb kan ik er helaas geen foto van maken. Zag er wel apart uit van een afstand.
-
- 2x5 autosnelweg
-
- autoweg
Die matrixborden op de A16 blijven erg mooi! Zeker als het mistig is. Wat mij betreft moet overal in Nederland deze matrixborden die tussen de rijstroken hangen worden ingevoerd. Dan kun je tenminste aangeven waaróm de snelheid beperkt wordt. Nu associeert iedereen de 50/70/90 met file en niet zozeer met die snelheden. Dat kun je veranderen door borden uit de J-serie dynamisch toe te passen, zoals ongeval, sneeuw, mist, file, wegwerkzaamheden, ijzel, zware regenval e.d.

De foto's zijn wel wat bewogen...

De foto's zijn wel wat bewogen...
-
- Moderator
op wegvakken waar er een grote kans is in een mistbank verzeild te raken is het idd prima. Maar het staat wat lullig als het al overduidelijk is waarom het niet verstandig is om door te blijven jakkeren. Hoewel, bij de gemiddelde Hollander moet het er natuurlijk wel goed ingeramd worden dat het gezien de omstandigheden wenselijk is om de snelheid aan te passen. Evengoed fraaie borden die idd vaker toegepast mogen worden.
-
- autoweg
-
- 4x5 autosnelweg
Mistbanken kunnen heel erg verradelijk zijn. Je kunt denken: ik rij in een blakend zonnetje en even verderop overvallen worden door een mistbank. Het kan dan handig zijn dat daar van te voren voor gewaarschuwd wordt.op wegvakken waar er een grote kans is in een mistbank verzeild te raken is het idd prima. Maar het staat wat lullig als het al overduidelijk is waarom het niet verstandig is om door te blijven jakkeren. Hoewel, bij de gemiddelde Hollander moet het er natuurlijk wel goed ingeramd worden dat het gezien de omstandigheden wenselijk is om de snelheid aan te passen. Evengoed fraaie borden die idd vaker toegepast mogen worden.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- Moderator
-
- autoweg
-
- Moderator
tja, mooie borden, maar feitelijk zouden ze teken J35 moeten tonen en niet J37 met een onderbordje. J35 is idd veel onduidelijker, daarom zou een apart mistbord ook niet zo slecht zijn (met drie horizontale strepen). Ik bedenk mij nu ook dat automobilisten helemaal in de veronderstelling zijn dat ze hun mistlampen aan móeten zetten omdat het zo expliciet staat aangegeven. In plaats van zelf te beoordelen of de situatie mistig genoeg is kunnen ze die denkslag nu overslaan en gewoon doen wat er op de borden staat. Dat dan dan volstrek fout is omdat de wettelijke reden ontbreekt, tja... het wordt ze wel weer makkelijk gemaakt
-
- autoweg
Ja, maar omdat het mistig is, moet je toch niet direct je mistlamp aan... Maar dat automobilisten die denkslag maken, ja, dat ligt inderdaad wel voor de hand. Waarom begrijpt niemand het nou...
Overigens wel mooi dat die snelheidsmatrixborden steeds up to date blijven. Als het allemaal wat stagneerden gingen ze naar 70 of zelfs naar 50, al dan niet met alternerende lichten. Ik vind het wel een mooi systeem, maar waarom dat nu alleen op de A16 zo gedaan is... Overigens kunnen deze borden ook een windvaantje weergeven. Ik ben het met je eens dat J35 beter zou zijn. Hoe zou dat eruit zien op een matrixbord?!
Overigens wel mooi dat die snelheidsmatrixborden steeds up to date blijven. Als het allemaal wat stagneerden gingen ze naar 70 of zelfs naar 50, al dan niet met alternerende lichten. Ik vind het wel een mooi systeem, maar waarom dat nu alleen op de A16 zo gedaan is... Overigens kunnen deze borden ook een windvaantje weergeven. Ik ben het met je eens dat J35 beter zou zijn. Hoe zou dat eruit zien op een matrixbord?!
-
- Moderator
-
- 4x5 autosnelweg
op de A15 zijn geen mistwaarschuwingsborden. Wél windwaarschuwingsborden, maar ik heb daar (voor zover ik kan nagaan) geen foto van.Mark schreef:Palance heeft daar geloof ik een foto van, bij de A15 hoogste flyover. Er is geen rode driehoek eromheen.
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 2x2 autosnelweg
-
- Forumbeheerder
Hmm, ik zou zweren dat ik hier eens die foto voorbij heb zien komen. Het gaat dus om een signaalgever die een windvaantje laat zien als het hard waait op KP Ridderkerk, bij de grootste flyover A15 Zuid > A15 Ring, op 2 portalen nij de splitsing richting de A38 (moet het nog preciezer :P)?
Overigens hangt er een ouder exemplaar met uitwendige knipperlichten bij de Moerdijkbrug.
Overigens hangt er een ouder exemplaar met uitwendige knipperlichten bij de Moerdijkbrug.
-
- 4x5 autosnelweg
Ik weet welke je bedoelt, maar ik kon niet zo snel een foto vinden met werkende signaalgevers. Ik zal later nog eens zoeken.
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net