Verkeerssignalering (de matrixborden)
Moderator: Moderatoren
-
- expressweg
-
- 4x5 autosnelweg
Ik heb die dingen met windwaarschuwing ook eens in dichte mist zien branden 

"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- autoweg
-
- expressweg
De nieuwste generatie matrixborden gebruikt volgens mij wel degelijk leds. De lichten schakelen zo snel aan- en uit, en het witte licht is zo helder wit, dat ik me niet kan voorstellen dat dit nog altijd met lampen gebeurt.
Het schakelen gaat zelfs zo snel dat je kunt zien dat de matrixborden niet allemaal precies tegelijkertijd hun signaal krijgen: de flashers van de verschillende rijstroken hebben onderlinge vertraging van naar schatting tienden van seconden.
De nieuwe matrixborden zijn veel prettiger dan de oude. Ze geven een helderder beeld, en contrasteren beter met de achtergrond waardoor het getal van grotere afstand is te herkennen.
Het schakelen gaat zelfs zo snel dat je kunt zien dat de matrixborden niet allemaal precies tegelijkertijd hun signaal krijgen: de flashers van de verschillende rijstroken hebben onderlinge vertraging van naar schatting tienden van seconden.
De nieuwe matrixborden zijn veel prettiger dan de oude. Ze geven een helderder beeld, en contrasteren beter met de achtergrond waardoor het getal van grotere afstand is te herkennen.
-
- woonerf
Kijk eens naar onze zuiderburen. Een flardje mist, of stevige regen, en hup, mistachterlicht aan...Hanno schreef:Ja, maar omdat het mistig is, moet je toch niet direct je mistlamp aan... Maar dat automobilisten die denkslag maken, ja, dat ligt inderdaad wel voor de hand. Waarom begrijpt niemand het nou...
Vervelender is, dat behoorlijk wat mensen 'na de mist' vergeten hun mistlamp uit te zetten. Op het dashbord is toch te zien dat de lamp aan staat? Bij mijn vorige auto gingen op het dashbord zelfs twéé waarschuwingslampen branden (nog feller dan het mistachterlicht zelf

360° panorama's van Nederland
360° | De oude Waalbrug bij Zaltbommel in 2003
360° | De oude Lekbrug bij Vianen in 2007 1 | 2
-
- expressweg
-
- expressweg
-
- Moderator
-
- expressweg
-
- Moderator
-
- expressweg
-
- Moderator
-
- stadsweg
-
- woonerf
Yep. Wás de auto, is dood, zoals in de avatar ook te zien iszody schreef:Is dat die auto die je in je Avatar voertbelmanpoes schreef:Op het dashbord is toch te zien dat de lamp aan staat? Bij mijn vorige auto gingen op het dashbord zelfs twéé waarschuwingslampen branden

Had inderdaad een dashboardlampje voor het mistachterlicht, en op het knopje zelf zat ook een lampje. De auto was trouwens ruim voorzien van lampjes... in de deuren, de kofferbak, dashboardkastje, rond het contactslot, en ga zo maar door

360° panorama's van Nederland
-
- Forumbeheerder
Waar staan deze ongeveer ?kukel360 schreef:ik heb de nieuwe matrix borden bij maastricht gezien en ikvind ze er goed uitzien, alleen waar ik me aan erger en dat is een heel nederland dat die dingen belachelijk dicht op elkaar geplaatst, er kunnen er echt wel een paar minder zoals bij onze oosterburen
-
- expressweg
-
- stadsweg
als je vanuit maartricht richting einhoven rijd zie je ze al snel.Mark schreef:Waar staan deze ongeveer ?kukel360 schreef:ik heb de nieuwe matrix borden bij maastricht gezien en ikvind ze er goed uitzien, alleen waar ik me aan erger en dat is een heel nederland dat die dingen belachelijk dicht op elkaar geplaatst, er kunnen er echt wel een paar minder zoals bij onze oosterburen
-
- woonerf
-
- zandpaadje
Ik vind het mooi spul die matrix borden..
Als je nou een naar de ring van antwerpen rijd. Daar zijn pas mooie borden. Beetje erg groot, maar wel duidelijk.
Je krijgt eerst een signaleringsbord of er file is en waarom en tot waar...
En dan krijg je van die prachtige borden met rode rand met de max snelheid. Daaronder evt de meters wanneer je 70 moet gaan rijden.
Mooi spul al zeg ik het zelf. Ik heb nog op me telefoon fotos van de kennedytunnel, alleen dat bleutooth werkt niet zoals het hoort.. dus die houd je nog te goed.
Als je nou een naar de ring van antwerpen rijd. Daar zijn pas mooie borden. Beetje erg groot, maar wel duidelijk.
Je krijgt eerst een signaleringsbord of er file is en waarom en tot waar...
En dan krijg je van die prachtige borden met rode rand met de max snelheid. Daaronder evt de meters wanneer je 70 moet gaan rijden.
Mooi spul al zeg ik het zelf. Ik heb nog op me telefoon fotos van de kennedytunnel, alleen dat bleutooth werkt niet zoals het hoort.. dus die houd je nog te goed.
-
- expressweg
Slechts 30 per jaar? Het komt voor dat ik 6 kapotte meld op 1 dag! Okay, 6 is m'n record en dat is maar 1 keer voorgekomen. Maar als in een paar uur filerijden zie ik er meestal wel 1 of 2 die stuk zijn. En dan tel ik flashers niet eens mee.http://www.led2.org/Fibre%20Led.html schreef:“Op het moment vervangen we ongeveer 30 halogeen lampen per jaar. Met Fiber-led-lampen is dit vrijwel niet meer nodig.“
Volgens mij worden er veel meer dan 30 lampen per jaar vervangen.
-
- 2x5 autosnelweg
Eerder een 0 meer: 300. 

Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Twitter
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Twitter
-
- Moderator
Signalering bij ongeval A4
Dit is een camerabeeld van de A4 bij KP Badhoevedorp waar een ongeval is gebeurd.

Het is mij niet helemaal duidelijk waarom de linkerstrook van de rechterbaan is afgekruist.

Het is mij niet helemaal duidelijk waarom de linkerstrook van de rechterbaan is afgekruist.
-
- Secretaris
-
- 4x5 autosnelweg
Dat is toch ook (vrijwel) altijd zo bij de Velsertunnel op de A22/A208?

"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 2x4 autosnelweg
Daar zijn geen verdrijvingsvakken omdat bij ongelijk en redelijk verkeersaanbod de VRI om en om (en 2 bij 2) de tunnel instuurt. De drukke kant (meestal de A22 neem ik aan) kan dan relatief langer op groen waardoor je meer capaciteit (of een eerlijker wachttijd) hebt dan in een 1+1 situatie.Palance schreef:Dat is toch ook (vrijwel) altijd zo bij de Velsertunnel op de A22/A208?
Bij het knooppunt zal (bij in werking zijnde signalering) de linkerbaan altijd zijn afgekruisd. Voor een pijl naar rechts volgt het verdrijvingsvlak hier te snel. Alleen in uitzonderlijke situaties (hoofdrijbaan gesperd en 2 stroken over de rangerbaan, rechterrijbaan rangeerbaan gesperd) zal men verkeer over het verdrijvingsvlak leiden. Theoretisch zou je het linkerbord ook zwart kunnen laten, maar als je toch een kleurenkermis hebt kun je hem maar beter aanzetten.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...
-
- 2x3 autosnelweg
Dat klopt: door al het verkeer op één rijstrook te laten samenvoegen, hoeft er bij de samenvoeging van de hoofd- en parallelbaan ook niet ingevoegd te worden. Dat bevordert de doorstroming.René schreef:Waarschijnlijk om het aso-gebruik van de linkerrijstrook aldaar tegen te gaan. Dat maakt de doorstromingsproblematiek op de rangeerbaan namelijk alleen maar 10x erger.
Donateur Vereniging Wegenforum
-
- 4x5 autosnelweg
Matrixbord A4
Dat vermelde:
Afrit s 104/Bos en Lommer afgesloten ivm stormschade
Opmerkelijk was een symbootje van wegwerkzaamheden dat kriegelig naast een van de regels was geschreven. Daar heb ik twee opmerkingen over:
1) Stormschade betekent niet dat er wegwerkzaamheden zijn
2) Het symbooltje was zo kriegelig en dermate onopvallend dat het w.m.b. sowieso een nutteloze toevoeging is van de informatie. Je ziet een vlekje en dan moet je maar beter kijken om te kijken wat er staat.
Afrit s 104/Bos en Lommer afgesloten ivm stormschade
Opmerkelijk was een symbootje van wegwerkzaamheden dat kriegelig naast een van de regels was geschreven. Daar heb ik twee opmerkingen over:
1) Stormschade betekent niet dat er wegwerkzaamheden zijn
2) Het symbooltje was zo kriegelig en dermate onopvallend dat het w.m.b. sowieso een nutteloze toevoeging is van de informatie. Je ziet een vlekje en dan moet je maar beter kijken om te kijken wat er staat.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- Secretaris
-
- autoweg
Het zijn ietwat onduidelijke foto's, maar m.i. duidelijk genoeg om te laten zien dat er toch echt iets mis was met deze matrixborden op de A12 richting Arnhem in de buurt van Kanaleneiland... De alternerende lampen van de matrixborden boven rijstrook 1 en 2 knipperen niet horizontaal maar verticaal...