Verkeerssignalering (de matrixborden)
Moderator: Moderatoren
-
- 2x4 autosnelweg
Re: Verkeerssignalering (de matrixborden)
Hoe weet je dat dat tijdelijke ding €1500 kost?
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
-
- Secretaris
Ik denk dat men de portalen bij Hessenpoort (afrit Ommen) pas vernieuwt als onderdeel van de bouw van het nieuwe knooppunt. Of ze worden vervangen en op het nieuwe knooppunt voorbereid, dat kan natuurlijk ook.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Twitter
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Twitter
-
- verkeersader
Als ik het bericht van stefanuzz zo lees dan zal Rijkswaterstaat dat wel hebben geantwoord op de vragen van de Stentor.
- De shortlist..? Die wordt alleen maar langer -
-
- stadsweg
Klopt, 1500 euro is het bedrag dat RWS heeft genoemd aan De Stentor als bedrag dat per dag aan huur wordt betaald.
-
- 4x5 autosnelweg
Vandaag was op de A7 bij Purmerend de linkerrijstrook afgekruist over 1 portaal, voorafgegaan door de bekende pijl bij het vorige portaal. Iedereen ging netjes naar rechts, met uitzondering van een bestuurder van een Mercedes, die vrolijk doorreed.
Bleek dus dat de afkruising was vanwege een voorwerp op de weg, en hij daardoor ineens naar rechts uit moest wijken. Gelukkig reed precies op dat moment net even niemand daar, anders had het best vervelend kunnen aflopen.
Nu maar hopen dat er een bekeuring uitgedeeld gaat worden.
Bleek dus dat de afkruising was vanwege een voorwerp op de weg, en hij daardoor ineens naar rechts uit moest wijken. Gelukkig reed precies op dat moment net even niemand daar, anders had het best vervelend kunnen aflopen.
Nu maar hopen dat er een bekeuring uitgedeeld gaat worden.

"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- Moderator
Hier is het artikel: https://www.destentor.nl/zwolle/deze-bo ... ~a7eb8386/Stefanuzz schreef: ↑wo 19 feb 2020, 13:29 Kosten voor de huur van het tijdelijke portaal per dag: € 1500! Sinds december 2018 is er dus meer dan € 800.000 aan huur betaald voor dat tijdelijke portaal. Hoeveel permanente portalen kun je daarvoor aanschaffen?![]()
Het artikel verschijnt waarschijnlijk ergens volgende week in De Stentor. T.z.t. zal ik hier wel een linkje delen.
-
- stadsweg
Ja, de berekening van De Stentor kwam iets lager uit maar is natuurlijk nog steeds een fors bedrag. Jammer genoeg dus ook antwoord van Rijkswaterstaat waaruit blijkt dat er slechts een raai matrixborden komt (op de plek van de huidige tijdelijke matrixborden) en verder in de boog komt niks extra's. Dat is een kleine pleister op de wonde maar zeker niet dé structurele oplossing.
-
- dorpsstraat
Over de matrixborden op de A28 gesproken..... Zijn de borden t.h.v. de afslag Staphorst (richting Zwolle) de laatste tijd de weg kwijt? Op zeker twee portalen knipperen de borden met een snelheidsbeperking terwijl er helemaal niets aan de hand is. Geen file, geen calamiteiten, helemaal niks. Heb dit afgelopen week diverse keren 's avonds gezien, en ook 's ochtends al een keer. Gevalletje storing lijkt mij.....
-
- Moderator
Een Scandinavisch-ogende uithouder voor de filewaarschuwing bij Weert-Noord.

Flickr • EtienneMuis
Lidnummer 0016
Lidnummer 0016
-
- 2x4 autosnelweg
Heb ik ook zien gebeuren inderdaad.
-
- 2x3 autosnelweg
Link
Deze combinatie op het portaal met het 600m/900m bord voorafgaand aan de kruizen had waarschijnlijk verwarrend gewerkt.

Deze combinatie op het portaal met het 600m/900m bord voorafgaand aan de kruizen had waarschijnlijk verwarrend gewerkt.

-
- Moderator

Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
- Hoofdmoderator
Daar hadden de verdrijfpijlen moeten staan en nog eentje terug de verdrijfpijlen. Vreemde afzetting dit. Zou ook kunnen dat net die ene raai defect is?
Enne gojje mins blieft altied leave.
-
- 2x3 autosnelweg
Dacht dat een vast stramien altijd was:
.
.
.
.

Maar die eerste serie met alleen snelheden wordt wel eens vaker weggelaten heb ik het idee en begint het gelijk met snelheid + verdrijfpijl.
Een deel van een spitstrooksluitingscyclus op de A9 net voorbij knooppunt Velsen. Link

.
.
.
.

Maar die eerste serie met alleen snelheden wordt wel eens vaker weggelaten heb ik het idee en begint het gelijk met snelheid + verdrijfpijl.
Een deel van een spitstrooksluitingscyclus op de A9 net voorbij knooppunt Velsen. Link
Laatst gewijzigd door Jackbauer1350 op za 09 mei 2020, 22:59, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- 2x4 autosnelweg
Dat zou het een stuk duidelijker hebben gemaakt ja.Snelwegfreak schreef: ↑za 09 mei 2020, 22:52 Daar hadden de verdrijfpijlen moeten staan en nog eentje terug de verdrijfpijlen.

-
- 2x4 autosnelweg
Edit: Ik heb jouw signalering eruit moeten halen anders had ik teveel smilies.Jackbauer1350 schreef: ↑za 09 mei 2020, 22:56Dacht dat een vast stramien altijd was:
Edit: nog steeds teveel. Dus ik maak er twee berichten van.
Zoals jij het schetst klopt het niet helemaal. Dit is wat je altijd ziet:

Laatst gewijzigd door Attietattie op za 09 mei 2020, 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 2x4 autosnelweg
En dit is hoe het hoort.

Dus jouw laatste opmerking kan kloppen en dat doet mij deugd.

Dus jouw laatste opmerking kan kloppen en dat doet mij deugd.

-
- Hoofdmoderator

God, goeiemorgen zeg...Attietattie schreef: ↑za 09 mei 2020, 22:57Dat zou het een stuk duidelijker hebben gemaakt ja.Snelwegfreak schreef: ↑za 09 mei 2020, 22:52 Daar hadden de verdrijfpijlen moeten staan en nog eentje terug de verdrijfpijlen.![]()

-
- 2x4 autosnelweg
Ik vind eenduidigheid belangrijk. Er wordt ook gewerkt met tijdelijke rijbaansignalering (MRS-en of TRS-en) en dan wordt er direct een verdrijfpijl getoond op de eerste raai. Dan moet je dat bij permanente signalering ook doen.Snelwegfreak schreef: ↑za 09 mei 2020, 23:08Zo hoort het, maar ik vind eerst een raai met alles op 90 wel fijn. Ik word daar altijd door getriggerd. Je weet gelijk dat er iets is en er waarschijnlijk een afvallende rijstrook gaat komen. Lijkt mij beter dan meteen de verdrijfpijl.
Juist daar waar men minder systemen heeft dan elders (dus geen-signalering versus signalering), moet de situatie niet nog minimaler zijn dan men gewend is.
-
- Moderator

-
- Hoofdmoderator
@Attietattie: Daar valt natuurlijk ook wel wat voor te zeggen. Hoewel er in tijdelijke situaties ook andere mogelijkheden zijn, zoals een tekstkar die een afvallende rijstrook aankondigt. Zie je in het buitenland regelmatig en moet bij wegwerkzaamheden toch de functie van 'die extra raai' op kunnen pakken.
-
- 2x3 autosnelweg
Neem aan dat je de flashers bedoeld. Er zijn mobiele portalen die ze wel hebben. Of ze hebben het allemaal maar wordt niet altijd gebruikt, dat kan het ook zijn.Wouter N14 schreef: ↑za 09 mei 2020, 23:14Maar die tijdelijke dingen hebben ook geen signaallampen... dus ook uitschakelen op de vaste bakken?
De verdrijfpijl aan het begin van de video heeft flashers. Link
EDIT: Die op 20sec in deze video heeft het niet. Link
-
- Moderator
Flashers inderdaad. Maar ik bedoel echt de mobiele versies, meestal geel uitgevoerd. Edit, die van je 2e video dus 

-
- 2x4 autosnelweg
Ik ben vóór uniformiteit. Of de één er dan dingen bij moet doen of juist eraf, is mij om het even. Zo is er voorgeschreven dat MRS-en/TRS-en een rode rand om de snelheid hebben. Ben ik ook geen voorstander van, ook al is het duidelijker. Overigens hebben de meeste MRS-en gewoon alternerende lampen om de verdrijfpijl hoor.Wouter N14 schreef: ↑za 09 mei 2020, 23:14Maar die tijdelijke dingen hebben ook geen signaallampen... dus ook uitschakelen op de vaste bakken?
Dat maakt het nog minder uniform. Bovendien zet je dan een extra obstakel op de vluchtstrook (of in de berm), óf je moet die overdag met een vluchtstrookafzetting over de geleiderail heen hijsen. Moet je ook niet willen.Snelwegfreak schreef: ↑za 09 mei 2020, 23:16 @Attietattie: Daar valt natuurlijk ook wel wat voor te zeggen. Hoewel er in tijdelijke situaties ook andere mogelijkheden zijn, zoals een tekstkar die een afvallende rijstrook aankondigt. Zie je in het buitenland regelmatig en moet bij wegwerkzaamheden toch de functie van 'die extra raai' op kunnen pakken.
-
- Hoofdmoderator
Uniformiteit is mooi en moeten we zeker nastreven, maar in dit geval leidt dat m.i. tot teveel versobering.
-
- dorpsstraat
Dat lijkt ook weer te liggen welke aannemer aan het werk is resp. wie de calamiteit oppakt. Een heeft en een tekstkar en mobiele signalering. Een ander alleen mobiele signaleringSnelwegfreak schreef: ↑za 09 mei 2020, 23:16 @Attietattie: Daar valt natuurlijk ook wel wat voor te zeggen. Hoewel er in tijdelijke situaties ook andere mogelijkheden zijn, zoals een tekstkar die een afvallende rijstrook aankondigt. Zie je in het buitenland regelmatig en moet bij wegwerkzaamheden toch de functie van 'die extra raai' op kunnen pakken.
Een onderschrift, daar komt hij dan
Ps. De groeten van Playertwo
Ps. De groeten van Playertwo
-
- 2x3 autosnelweg
Tekstkarren, MRS/TRS'en lijken mij erg dure apparaten voor een aannemer om zelf in bezit te hebben. Die zullen vast gehuurd worden en dan het minimale aantal als nodig inhuren in verband met kosten.
-
- 2x4 autosnelweg
Iedere calamiteitenaannemer heeft tekstkarren tot zijn beschikking, dat zijn ze verplicht. Het is maar net wat er door RWS wordt afgeroepen. Immers, de zooi moet wel betaald worden. Er zijn relatief weinig aannemers die aan liefdadigheid doen.
Voor alles geldt dat er een bepaalde verhuurprijs tegenover staat. En voor alles geldt dat je er uiteindelijk iets aan overhoudt. Dus of je het nu zelf koopt of inhuurt maakt niet veel uit. In die zin dat je marge alleen maar groter is als je ze zelf hebt.Jackbauer1350 schreef: ↑do 14 mei 2020, 11:39 Tekstkarren, MRS/TRS'en lijken mij erg dure apparaten voor een aannemer om zelf in bezit te hebben. Die zullen vast gehuurd worden en dan het minimale aantal als nodig inhuren in verband met kosten.
Iedere aannemer die weet of verwacht dat ie voor een x-aantal jaren werk heeft voor die dingen, zal die spullen zelf kopen. Vergeet niet dat die MRS-en en tekstwagens iedere nacht worden ingezet he.
-
- stadsweg
En inmiddels weet de Stentor dat ze in het weekend van 6 - 7 juni de matrixborden gaan ophangen.Chris schreef: ↑wo 11 mar 2020, 9:18Hier is het artikel: https://www.destentor.nl/zwolle/deze-bo ... ~a7eb8386/
https://www.destentor.nl/zwolle/vertrag ... ~a15fcf23/
De afgelopen werkweek en afgelopen dagen zag ik ze al geregeld aan het werk op diverse plekken langs de snelweg, duidelijk kabel/grondwerk. Jammer dat het nog steeds maar een raai is... of komt er nog een verrassing? Want het was mij opgevallen dat het grondwerk tot veel verder in de H-baan werd verricht, al een stuk voorbij het viaduct van de A50/N50.De onderhoudswerkzaamheden beginnen op vrijdagavond 5 juni en eindigen maandagochtend. De A28 is dan afgesloten vanaf knooppunt Hattemerbroek in de richting Kampen en Emmeloord en Apeldoorn en Arnhem. Het verkeer wordt omgeleid. Automobilisten moeten rekening houden met ongeveer tien minuten vertraging.
-
- stadsweg
Eindelijk, daar zijn ze!
Op minimaal twee plekken in de H-baan van knooppunt Hattemerbroek matrixborden. Ter hoogte van de splitsing naar de A50 / N50 ter hoogte van A28 Li 85,4 h. En verderop ter hoogte van het viaduct waar je de A50 onderdoor gaat. Verder werd het portaal dat vlak voor het viaduct van de Hanzelijn staat weggehaald, een regelkast geplaatst en weer terug geplaatst. Tijdens het herplaatsen van het portaal was zichtbaar dat er kabels de staander in gingen. Er lagen daar vanmiddag nog twee matrixborden in de berm tegen de vangrail, die zijn later weer weggehaald en op een vrachtwagen met kraan geladen. Morgen maar even kijken of er op dat portaal ook matrixborden komen. Het zou wel een logische plek zijn.
Meer foto's in deze twee fotoseries:
Foto's zaterdagmiddag:
https://www.stefanverkerk.nl/foto/12473 ... emerbroek/
Foto's zaterdagavond:
https://www.stefanverkerk.nl/foto/12475 ... emerbroek/

Meer foto's in deze twee fotoseries:
Foto's zaterdagmiddag:
https://www.stefanverkerk.nl/foto/12473 ... emerbroek/
Foto's zaterdagavond:
https://www.stefanverkerk.nl/foto/12475 ... emerbroek/