Erg flauwJeroentjuh16 schreef:Ach, gun die man toch ook zijn roem![]()
Over Koos Spee gesproke, moet je eens kijken op deze site
http://koosspee.tripod.com/
René, kon je het niet laten?

Moderator: Moderatoren
Erg flauwJeroentjuh16 schreef:Ach, gun die man toch ook zijn roem![]()
Over Koos Spee gesproke, moet je eens kijken op deze site
http://koosspee.tripod.com/
René, kon je het niet laten?
Wat alle matrixsignaalgevers altijd kunnen tonen:Juerd schreef:Wat kunnen de normale rijstrook-matrixborden eigenlijk allemaal weergeven?
- groene pijl onder
- rood kruis
- pijl linksonder
- pijl rechtsonder
- 90
- 70
- 50
Kunnen alle matrixborden al deze dingen? Zijn er nog meer dingen?
En die rode rand is alleen bij de 80 km aanduiding te zien, niet als het matrixbord een andere (lagere) limiet aangeeft...en rode rand bij trajectcontroles is iets waarvoor het systeem lokaal in de onderstations is aangepast.
Waar haal je die wijsheid vandaan ?Wouter N14 schreef:nee, want met die rode rand wordt onderscheid gemaakt tussen permanente en tijdelijke situaties. Kritiekpuntje kan dan wel zijn dat je bij permanente situaties überhaupt geen matrixborden hoeft neer te zetten. Trouwens, hoe permanent zijn die 80-km-wegvakken eigenlijk
Zie mijn kritiekpuntje. Ik ben het er nl ook niet mee eens, ook omdat het gebiedende van de randloze borden minder wordt. Waar ik die wijsheid vandaan heb? Weet ik niet meer, ergens gelezen, of van een rondleiding bij het RWS-testcentrum of zo.René schreef:Waar haal je die wijsheid vandaan ?
Het is heer Spee die de verkeerssignalering MISbruikt voor permanente situaties, maar verkeerssignalering is PER DEFINITIE niet bedoeld voor permanente situaties. Daar hebben we het vaste bord model A1 voor.
En ja, in het kader van het Verdrag van Wenen is een rode rand wel noodzakelijk. Want nu is het voor een niet-Nederlandse Europeaan slechts een adviessnelheid (hij/zij hoeft het RVV1990 niet te kennen), en dat levert weer rechtsongelijkheid op naar Nederlanders. Waardoor de facto nooit op een signaleringsbord kan worden gehandhaafd - in tegenstelling tot in Duitsland.
Dan is er waarschijnlijk een AID blijven hangen. Bijvoorbeeld omdat het te rustig is.Juerd schreef:Vandaag een rare situatie: 70, toen 50, en toen weer gewoon blanko. 4 uur 's ochtends, lege weg, niks aan de hand...
Meestal wel.Juerd schreef:Betekenen flashers bij 70/50 altijd dat de AID iets heeft gedetecteerd?