Maatregelen kabinet: welke projecten extra?
Moderator: Moderatoren
-
- expressweg
Maatregelen kabinet: welke projecten extra?
Zoals we kunnen horen komt er 600 miljoen extra voor investeringen in de wegeninfrastructuur.
Heeft iemand al een idee welke extra projecten er nu zullen komen? Of welke projecten er nu sneller uitgevoerd gaan worden?
Wellicht kunnen we hier eens een lijstje maken van wensen...
Heeft iemand al een idee welke extra projecten er nu zullen komen? Of welke projecten er nu sneller uitgevoerd gaan worden?
-
- 2x3 autosnelweg
Re: Extra maatregelen kabinet: welke projecten extra?
Wensenlijst:
-A15 doortrekken,
-tweede stads-Waalbrug bij Nijmegen,
-A73 het water over richting A15,
-Oostelijke rondweg om Malden,
-Gementweg bij Den Bosch,
-N322 niet 1*2 met rotondes maar ongelijkvloers 2*2,
-nieuwe A73 op de westoever van de Maas (dat andere stuk mag dan A588 heten).
-A12 sneller afmaken, 130Vmax ipv 90 en 100 overal
-80kmh stukken opheffen
-A2 bij Den Bosch sneller afmaken
-Pleijweg bij Arnhem upgraden naar een ongelijkvloerse 2*3 snelweg
-DV (Duurzaam "verplicht achter een slome duikelaar blijven hangen") weer van de wegen afhalen
-Vrijliggend fietspad vanaf Heumen naar Wijchen door het bos naast het Vosseneind, Lokheuvelseweg, Hessenbergweg, Heumenseweg, Leemweg.
-N324 2+1alt. maken
-Bruggen (Waal en Rijn) A50 aanpakken
-A59 Oss-Den Bosch 130kmh (ipv 100!) en 2*3
Maar helaas is het geen 600 Miljard en moet het ook nog eens over NL verdeelt worden.
Dan vind ik hier in mijn regio dat er meer haast mag worden gemaakt met de A50 en dat men de A15 rap door mag trekken.
-A15 doortrekken,
-tweede stads-Waalbrug bij Nijmegen,
-A73 het water over richting A15,
-Oostelijke rondweg om Malden,
-Gementweg bij Den Bosch,
-N322 niet 1*2 met rotondes maar ongelijkvloers 2*2,
-nieuwe A73 op de westoever van de Maas (dat andere stuk mag dan A588 heten).
-A12 sneller afmaken, 130Vmax ipv 90 en 100 overal
-80kmh stukken opheffen
-A2 bij Den Bosch sneller afmaken
-Pleijweg bij Arnhem upgraden naar een ongelijkvloerse 2*3 snelweg
-DV (Duurzaam "verplicht achter een slome duikelaar blijven hangen") weer van de wegen afhalen
-Vrijliggend fietspad vanaf Heumen naar Wijchen door het bos naast het Vosseneind, Lokheuvelseweg, Hessenbergweg, Heumenseweg, Leemweg.
-N324 2+1alt. maken
-Bruggen (Waal en Rijn) A50 aanpakken
-A59 Oss-Den Bosch 130kmh (ipv 100!) en 2*3
Maar helaas is het geen 600 Miljard en moet het ook nog eens over NL verdeelt worden.
Dan vind ik hier in mijn regio dat er meer haast mag worden gemaakt met de A50 en dat men de A15 rap door mag trekken.
-
- 2x2 autosnelweg
Ja, zeer noodzakelijk en realistisch ook.duikgek89 schreef:-nieuwe A73 op de westoever van de Maas (dat andere stuk mag dan A588 heten).
Ik wens dan een snelweg van 2x4 rijstroken van hier tot in het centrum, die alleen maar door mij mag worden gebruikt

-
- expressweg
Re: Maatregelen kabinet: welke projecten extra?
Dit geld in het onderhoudsfond stoppen.
De hoge kosten (600 miljoen euro) voor de renovatie van de stalen bruggen worden op dit moment uit het aanlegbudget betaald.
Daarnaast zijn de kosten voor de versterking van de verschillende betonkunstwerken nog niet bekend.
Naar mijn mening kan dit budget hiervoor gebruikt worden, omdat deze werkzaamheden meteen opgestart kan worden.
Voor deze werkzaamheden zijn geen uitgebreide onderzoeken en vergunningen nodig.
De hoge kosten (600 miljoen euro) voor de renovatie van de stalen bruggen worden op dit moment uit het aanlegbudget betaald.
Daarnaast zijn de kosten voor de versterking van de verschillende betonkunstwerken nog niet bekend.
Naar mijn mening kan dit budget hiervoor gebruikt worden, omdat deze werkzaamheden meteen opgestart kan worden.
Voor deze werkzaamheden zijn geen uitgebreide onderzoeken en vergunningen nodig.
-
- 4x5 autosnelweg
Lijstjes zijn er natuurlijk allang.
Er zal wel uit No-Regret II 2e tranche geput gaan worden.
Er zal wel uit No-Regret II 2e tranche geput gaan worden.
-
- 2x3 autosnelweg
Als je mijn post nou eens goed leest dan kunt je daaruit opmaken dat ik wel veel wensen heb, en misschien ook wel de draak wil steken met het tunnel-fiasco, maar dat ik later ook aangeef dat dat niet realistisch is en dat ik vervolgens slechts twee dingen serieus noem, waar men toch al mee bezig is maar wat men wellicht kan versnellen. En dat is dan het doortrekken van de A15 en het aanpakken van de bruggen in de A50.Seat Ibiza schreef:Ja, zeer noodzakelijk en realistisch ook.duikgek89 schreef:-nieuwe A73 op de westoever van de Maas (dat andere stuk mag dan A588 heten).
Ik wens dan een snelweg van 2x4 rijstroken van hier tot in het centrum, die alleen maar door mij mag worden gebruikt
-
- 2x2 autosnelweg

Misschien dat je voortaan dan beter een nieuw topic kunt openen met "onrealistische en zeer overbodige droomwensen voor het geval we 600 miljard te besteden hebben"? Want met de huidige maatregelen van het kabinet heeft het in elk geval weinig tot niks te maken...
-
- Secretaris
Ik wil de A37 2x4 en tussen de N34 en N862 moet die 4x2.
Maar nee, ik denk dat het geld vooral naar dringende verbredingen moet gaan. Die zijn ook qua tijdsduur het makkelijkst te realiseren en dus over relatief korte termijn nuttig voor de bouwsector. Daarbij denk ik aan versnelling van de procedures voor verbreding van de A12 en A27, delen van de A2, A28, A50 en A58 enzo.

Maar nee, ik denk dat het geld vooral naar dringende verbredingen moet gaan. Die zijn ook qua tijdsduur het makkelijkst te realiseren en dus over relatief korte termijn nuttig voor de bouwsector. Daarbij denk ik aan versnelling van de procedures voor verbreding van de A12 en A27, delen van de A2, A28, A50 en A58 enzo.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Twitter
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Twitter
-
- Moderator
Eerlijk gezegd kun je met 600 miljoen niet eens een lijstje maken. Eén groter project kost al snel zoveel.
-
- 4x5 autosnelweg
Nou voorruit dan maar: Ik zou graag willen dat de nieuwe N 201 tussen knp. De Hoek Zuid en knp. Vinkeveen (wishful thinking) volledig ongelijkvloers wordt gemaakt, en ook nog eens vloeiend wordt aangesloten op de A 2 en de A 4. Zoals 'ooit' het plan was...Seat Ibiza schreef:
Misschien dat je voortaan dan beter een nieuw topic kunt openen met "onrealistische en zeer overbodige droomwensen voor het geval we 600 miljard te besteden hebben"? Want met de huidige maatregelen van het kabinet heeft het in elk geval weinig tot niks te maken...

Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- 4x5 autosnelweg
Oh, maar dan lust ik er ook nog wel eentje.
De A3 alsnog aanleggen op het oorspronkelijk tracé, onder andere door in Amsterdam en Amstelveen alle bebouwing op het tracé eerst te amoveren.
Zelfs de KPMG-nieuwbouw...
De A3 alsnog aanleggen op het oorspronkelijk tracé, onder andere door in Amsterdam en Amstelveen alle bebouwing op het tracé eerst te amoveren.
Zelfs de KPMG-nieuwbouw...

-
- 4x5 autosnelweg
Tot twee jaar geleden had het nog gekund (behalve dat de A 3 zou aansluiten via de N 522 op Knooppunt A'dam ArenA ipv op de Ring A 10). Vijf jaar geleden was het Amstelveense tracé nog inbeeld als tracering voor de N 201 (snel van de Bloemenveiling in oostelijke richting aansluitend op het HWN).
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- 2x5 autosnelweg
Het gaat om geplande projecten die qua uitvoering een of meerdere jaren naar voren worden gehaald. Waarschijnlijk wordt over een paar jaar gewoon 600 miljoen minder uitgegeven.hoevenpe schreef:Zoals we kunnen horen komt er 600 miljoen extra voor investeringen in de wegeninfrastructuur.
-
- 4x5 autosnelweg
En ik wil gewoon dat de bouwstraat hier na 3 jaren eindelijk eens wordt geasfalteerd 

"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- autoweg

Dan wil ik eindelijk het bruggetje over de sloot de Strijp heen, scheelt een volle kilometer naar school fietsen. Dat ding zou er inmiddels al 3 jaar zijn, en nu komt die pas tegen de kerstvakantie.

Sinds maart 2015 tevens achter het stuur gezien.
Nu op http://www.girugten.nl: "Onderhoudsproblemen in Duitsland: de Autobahn op instorten?"
Faculteitsmagazine Ruimtelijke Wetenschappen, Rijksuniversiteit Groningen.
Nu op http://www.girugten.nl: "Onderhoudsproblemen in Duitsland: de Autobahn op instorten?"
Faculteitsmagazine Ruimtelijke Wetenschappen, Rijksuniversiteit Groningen.