[Foto][E]Barcelona, een impressie

Plaats om over de Europese snelwegen buiten Nederland, België, Duitsland en Frankrijk te discussiëren.
Discussions on motorways in Europe

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

[Foto][E]Barcelona, een impressie

Bericht door vynkce » do 02 apr 2009, 11:31

Ik ben afgelopen week enkele dagen naar Barcelona geweest en heb natuurlijk ook enkele foto's die ik met jullie wil delen:

Afbeelding

Passeig de Gracia:
Afbeelding

Placa Catalunya:
Afbeelding

Snelwegring langs de kust (B10), de andere richting loopt ondergronds:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Placa Espanya:
Afbeelding

Nieuwe tramlijn:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Binnenkort volgen nog foto's.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [Foto][E]Barcelona, een impressie

Bericht door Palance » do 02 apr 2009, 13:01

Mooie foto's!

Zie ik bij die wegwijzers op de één na laatste foto nou goed dat er geen Engelse tekst bijstaat? Vind ik een beetje gemiste kans in zo'n toeristische stad.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [Foto][E]Barcelona, een impressie

Bericht door Wouter N14 » do 02 apr 2009, 13:02

Ik ben (bijna precies) twee jaar terug in Barcelona geweest en kan mij inderdaad geen Engels herinneren. Erg mooie stad, dat wel! :)
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [Foto][E]Barcelona, een impressie

Bericht door vynkce » do 02 apr 2009, 13:10

^^ Inderdaad weinig tot geen Engels. Ook is het verschil en gebruik tussen Spaans en Catalaans zeer onduidelijk.

simon
autoweg
Berichten: 1935
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 15:46
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: [Foto][E]Barcelona, een impressie

Bericht door simon » do 02 apr 2009, 13:25

De Barceloanen spreken opeens prima Engels als je een winkel inloopt en iets wilt kopen :twisted:

Het is alweer bijna vijf jaar geleden dat ik in Barcelona ben geweest. Eerlijk gezegd viel de stad me nogal tegen. Ik zou er geen tweede keer naartoe gaan.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [Foto][E]Barcelona, een impressie

Bericht door Palance » do 02 apr 2009, 14:48

Ik ben er helaas nooit geweest, maar wil er wel nog een keertje naar toe. Tijd om weer eens een weekendje weg te boeken dus.

Afgezien van Mallorca ben ik überhaupt nooit in Spanje geweest :(
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [Foto][E]Barcelona, een impressie

Bericht door Vinny » do 02 apr 2009, 17:10

simon schreef:De Barceloanen spreken opeens prima Engels als je een winkel inloopt en iets wilt kopen :twisted:

Het is alweer bijna vijf jaar geleden dat ik in Barcelona ben geweest. Eerlijk gezegd viel de stad me nogal tegen. Ik zou er geen tweede keer naartoe gaan.
Ik vond de kennis van het Engels beroerd bij de locale bevolking. Zelfs in winkels. Ben er vorig jaar geweest, en er zwerven vast nog ergens foto's daarvan rond op dit forum ;)
Die B-10 is een feest der herkenning :D
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [Foto][E]Barcelona, een impressie

Bericht door vynkce » do 02 apr 2009, 19:01

simon schreef:Het is alweer bijna vijf jaar geleden dat ik in Barcelona ben geweest. Eerlijk gezegd viel de stad me nogal tegen. Ik zou er geen tweede keer naartoe gaan.
Mag ik vragen wat er dan tegenviel? Ik vind Barcelona namelijk een van de prachtigste steden van Europa, het was trouwens mijn derde keer al dat ik er was.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [Foto][E]Barcelona, een impressie

Bericht door waldo79 » do 02 apr 2009, 19:48

^^Smaken verschillen.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15216
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: [Foto][E]Barcelona, een impressie

Bericht door Via » zo 27 sep 2009, 18:46

Mooie foto's. Zulke brede wegen door een stad vind ik altijd wel wat hebben, het brengt wat leven in de brouwerij! En daarnaast snappen ze in Spanje wel dat infrastructuur nou eenmaal de ruimte nodig heeft, beter geregeld dan hier... :)

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [Foto][E]Barcelona, een impressie

Bericht door Vinny » zo 27 sep 2009, 21:05

^^ Nja, de boulevards van Barcelona zijn een oud stedenbouwkundig concept, dat dateert nog uit de tijd van Hausmann. Helaas is een gridstructuur minder gelukkig in een stad. Hierdoor ontstaat er (te) veel druk op de 'Diagonal' :)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [Foto][E]Barcelona, een impressie

Bericht door Chris » zo 27 sep 2009, 21:14

Een gridstructuur werkt prima zolang de bevolkingsdichtheid (en het aantal afgelegde kilometes per vierkante kilometers) niet te hoog wordt. Daarom werkt een grid ook beter in de meeste Amerikaanse of Canadese steden dan in dichtbevolkte steden zoals Barcelona. Anders heb je een stedelijk expresswegennet nodig omdat er teveel verkeer vaak moet stoppen.

Persoonlijk vind ik het grovere grid iets beter, dus grote doorgaande wegen elke kilometer met rustige woonstraten/winkelstraten/whateverstraten er binnen in. Dat ontwerp zie je veel in Canada, Australië en de Verenigde Staten. Daardoor heb je ook minder snel een fijnmazig snelwegennet nodig, maar slechts af en toe een brede snelweg.

Gebruikersavatar
Bongo
verkeersader
Berichten: 534
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 8:24

Re: [Foto][E]Barcelona, een impressie

Bericht door Bongo » do 15 okt 2009, 15:22

Ik ben 2 weken terug ook in Barcelona geweest. Echt een mooie stad, maar wel heel veel last van uitlaatgassen.
Ik heeb nog wel een mooie stitched panaramafoto van Placa Catalunya, 15.000 pix breed en zo'n 20 MB. Weet iemand waar ik die kan hosten? ;)
Ik zal 'm eerst wel ff resizen voor ik 'm hier plaats.

Plaats reactie