Je was erg onder de indruk van de stijl van de drempelsde drempels waren erg stijl

Moderator: Moderatoren
Je was erg onder de indruk van de stijl van de drempelsde drempels waren erg stijl
De weg heeft tijdenlang op slot gezeten en het verplaatsen en vernieuwen van de bewegwijzering is nog niet gebeurdboe! schreef:Borden moeten nog geplaatst worden.
Volgens mij zijn het de wegbeheerders die het verloop van de wegnummers bepalen.mavas schreef:Dank voor deze verhelderende foto's. Het blijft frappant om te zien hoe met wegnummers wordt omgegaan sinds de ANWB het bewegwijzeringsmonopolie niet meer heeft.
De N224 eindigt nu nog steeds nietszeggend op de bebouwdekomgrens van Zeist bij de Prins Bernhardlaan en sluit nergens op aan. De ANWB in zijn goede doen had die N224 naar de A28 laten lopen. Ik hoop dat het met een nieuwe bewegwijzeringsdienst beter zal gaan en dat men dit soort 'fouten' ook gaat herstellen.
En terecht. Dat zou anders alleen maar sluipverkeer aantrekken.mavas schreef: De N224 eindigt nu nog steeds nietszeggend op de bebouwdekomgrens van Zeist bij de Prins Bernhardlaan en sluit nergens op aan.
Is die kruising niet wat druk voor een rotonde? Dat men het stuk Panweg ten zuiden van de kruising gaat aanpakken is heel verstandig. Het wegdek ligt er niet best bijHajo schreef:Reconstructie kruising Panweg, Dreef en Dijnselburgerlaan tot rotonde. De Panweg na de kruising (Zeist in) krijgt nieuwe riolering en een geheel nieuw wegdek. Aanvang werkzaamheden: dit najaar. Klaar begin 2014.
Nee, de drukte wordt hoofdzakelijk veroorzaakt door de versleten VRI. Die werkt niet op verkeersaanbod, maar op een cyclus. Als je pech hebt en net rood treft, kun je een minuut of drie, vier wachten voordat het groen wordt. Bewoners van de Vogelwijk zijn daar niet blij mee omdat ter plaatse bekende automobilisten die wijk vaak als sluiproute gebruiken om de VRI te vermijden.waldo79 schreef:Is die kruising niet wat druk voor een rotonde?
Het zou kunnen werken, als de wegnummers wel continue zouden worden aangegeven. Dan kun je er als automobilist namelijk op rijden, dat lukt nu vaak helemaal niet in Nederland.jan schreef:Dat was juist mijn punt.
Beleidsmakers denken d.m.v. bewegwijzering/wegnummers het verkeer te kunnen beïnvloeden, dat dat niet werkt weten we hier allemaal..
Waarom nu niet 2 rijstroken handhaven en kort daarna de linkerrijstrook afstrepen? De huidige uitwerking lijkt mij niet de meest handigeDe grote kruising van de Utrechtseweg met de Universiteitsweg is vanuit Zeist komend versmald: vroeger twee rijstroken voor rechtdoorgaand verkeer richting Utrecht, nu nog maar één. Het linker voorsoorteervak voor rechtdoorgaand verkeer is dicht. Ik heb begrepen dat dat een tweede voorsoorteerstrook voor linksafslaand verkeer naar de A28 en De Uithof moet worden.