Op alfabetiche volgorde:
Ballum aan de zuidkant.

Ballum aan de zuidoostkant.

In Ballum kwam ik deze wegwijzer naar Ballumerbocht tegen, wit op blauw. Omdat deze naam op mijn topografische kaart alleen als waternaam stond, besloot ik eens te gaan kijken of ik nog opmerkelijke zaken zou tegenkomen.

Op de plaats aangekomen was er geen bordje te zien. Wel stond er een monument op de dijk, dus ik ben eens gaan kijken. Het ging om een waterschapsmonument. Opeens viel me (buitendijks dus) het volgende bordje op. Op de achtergrond dus het 'water' Ballumerbocht.

De Waddenzee vormt de achtergrond. Waar het bordje precies naar verwijst is me onduidelijk, maar goed... het is een wél een bordje op de plek zelf.

Verderop stond Ballumerbocht zwart op wit.

Het enige kombord dat ik heb gezien op het eiland met de gemeentenaam erop. Verder op de achtergrond een (nieuwe?) woonboerderij. Mooi zonnig plaatje al zeg ik het zelf. Oostkant van Buren.

De entree aan de westkant van Buren.

Hollum, met op de achtergrond de vuurtoren van Ameland. De mooiste plaat van de serie mijns inziens.

Nogmaals Hollum.

Kooiplaats, een klein gehuchtje (6 huizen ofzo) helemaal aan de oostkant van het eiland. Als ik geen topografische kaart bij me had, was ik er nooit gekomen.
De naam komt van de nabijgelegen eendenkooi. Geen plaatsnaambord, wel een straatnaambordje.

Rechts op de foto het bordje van de vorige foto; links 't Koaikers Huus (restaurant).

De westelijke dorpsingang van Nes, de grootste plaats op het eiland.

Verder nog wat bijzondere borden op Ameland.
Deze twee oude wegwijzers stonden beide in Hollum, niet ver van elkaar.

De plaats Huisarts heb ik niet kunnen vinden op de kaart.

Ook het dorpje Naar de boot heb ik niet kunnen vinden. Overigens slordig dat 'Naar' niet met een hoofdletter is geschreven, zoals op wegwijzers gebruikelijk is. Ook opmerkelijk dat men blijkbaar alleen fietsers naar dit dorpje wil hebben.

Dit fietspad ligt nog geen 100 meter ten noorden van het fietspad langs de doorgaande weg tussen Nes en Buren. Blijkbaar fietst men bij laatstgenoemde onder dwang. Overigens heb ik beide fietspaden bereden en niets vreemds gevoeld.

Op Ameland moeten ruiters en amazones witte broeken dragen en zijn de paarden wat kleiner. Pony's dus.

Overigens geef ik Harry hierbij toestemming deze foto's te gebruiken voor zijn website.