[B][N131] St Lenaarts - Rijkevorsel

Discussies over planning, aanleg en reconstructies van Gewestwegen (en Gemeentelijke Wegen)

Moderator: Moderatoren

Caesar
stadsweg

[B][N131] St Lenaarts - Rijkevorsel

Bericht door Caesar » vr 08 mei 2009, 11:59

Als je over slechte wegen spreekt, dan is dit er zeker 1 van. Oude betonnen platen die in de loop der tientallen jaren nooit vervangen geweest zijn.

Blij was ik dan ook toen ik merkte dat men plots aan het werken was aan die weg. Toch een stukje van de weg (van centrum Rijkevorsel tot de oude baan (ongeveer 2 km). Deze werken werden niet vooraf aangekondigd. Maar bon, daar zullen we maar niet over zagen.

Maar wat las ik vandaag in de krant?
Heraanleg loopt vertraging op
De heraanleg van de Sint-Lenaartsesteenweg in Rijkevorsel loopt een maand vertraging op.

De werkzaamheden startten op 20 april en zouden half juni eindigen. Het project duurt twintig werkdagen langer. “De ondergrond van de gewestweg is in slechte staat en moet volledig worden afgegraven”, zegt burgemeester Gust Van De Mierop (GB&VLD) van Rijkevorsel.

Budget vrijmaken
“Aannemer Van Wellen is al een week gestopt met werken. Het Vlaams gewest, dat opdrachtgever is van het project, moet eerst bijkomende budgetten vrijmaken. We hopen dat de werkzaamheden opnieuw snel starten en dat alles tegen de bouwvakvakantie klaar is.”

De gelijktijdige heraanleg van de schoolomgevingen zit wel op schema

vynkce
2x4 autosnelweg

Re: N131 St Lenaarts - Rijkevorsel

Bericht door vynkce » vr 08 mei 2009, 13:57

Ik wist toch op voorhand dat deze werken gingen beginnen hoor ;)

Trouwens al de tweede keer dat er iets fout gaat in de planning door een slechte fundering. Op de N153 tussen Lille en Poederlee net hetzelfde. daar duren de werken ook een stuk langer en moet de weg volledig afgesloten worden omdat achteraf bleek dat de fundering en ondergrond niet meer goed genoeg waren.

Wimpie24
expressweg

Bericht door Wimpie24 » vr 08 mei 2009, 18:51

Zo zullen er vast nog wel meer plaatsen zijn met een slechte fundering. Ik vermoed vooral bij betonwegen van +50 jaar.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Caesar
stadsweg

Bericht door Caesar » ma 11 mei 2009, 12:07

vynkce schreef:Ik wist toch op voorhand dat deze werken gingen beginnen hoor ;)
Ik kom daar toch regelmatig, en heb dat bord toch niet vooraf zien staan.

Trouwens, nog zo'n voorbeeld. Vrijdagavond zag ik op de weg van Hoogstraten naar Loenhout een bord staan "Hinneboomstraat onderbroken vanaf 11 mei, ernstige hinder"
Dat zie je dus staan 1 werkdag voor het begin van de werken!!! Dat vind ik redelijk laat...

Trouwens, wat gaan ze daar nu weer doen? Is dat al die aanleg van dat ronde punt daar? Weer een moeilijkheid meer om richting werk te geraken... het houdt echt niet op!

vynkce
2x4 autosnelweg

Bericht door vynkce » ma 11 mei 2009, 18:12

^^ Die werken staan al maanden aangekondigd op http://www.wegenwerken.be en al jaren op http://www.tv3v.be . De ombouw naar een rotonde en aanleg van fietspaden kaderen namelijk in de globale aanpak van de zwarte punten. Het andere kruispunt een beetje verder op de weg naar Brecht kreeg vorig jaar ook al een rotonde. Een aanpassing van het huidige kruispunt is zeker nodig want ik herinner mij op die plaats verschillende zware ongevallen waaronder een waar mijn grootouders bij betrokken waren...

Caesar
stadsweg

Bericht door Caesar » di 12 mei 2009, 8:38

vynkce schreef:^^ Die werken staan al maanden aangekondigd op http://www.wegenwerken.be en al jaren op http://www.tv3v.be . De ombouw naar een rotonde en aanleg van fietspaden kaderen namelijk in de globale aanpak van de zwarte punten. Het andere kruispunt een beetje verder op de weg naar Brecht kreeg vorig jaar ook al een rotonde. Een aanpassing van het huidige kruispunt is zeker nodig want ik herinner mij op die plaats verschillende zware ongevallen waaronder een waar mijn grootouders bij betrokken waren...
Ja, van die werken was ik ook al op de hoogte. En ik ben er ook van overtuigd dat ze dringend moeten gebeuren.

Maar ik doelde eigenlijk op de werken op de weg van St Lenaarts naar Rijkevorsel. Die waren niet aangekondigd.

Caesar
stadsweg

Bericht door Caesar » vr 13 nov 2009, 11:39

De ombouw naar een rotonde en aanleg van fietspaden kaderen namelijk in de globale aanpak van de zwarte punten. Het andere kruispunt een beetje verder op de weg naar Brecht kreeg vorig jaar ook al een rotonde.
Nog ff off topic: het ronde punt is eindelijk klaar :-)