Snelwegenkenner schreef:Het is in Moskva echt druk zeg!! Maar niet verwondelijk, het is ook een stad van meer dan 10 miljoen inwoners.
Maar dan nog is het veel te druk, chaotischer dan in Paris/London, maar heeft een ringweg. Hoe kan dat?
Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat in Parijs en Londen veel meer gedaan wordt door het openbaar vervoer. Verder zijn de wegen er waarschijnlijk veel minder op berekend. De laatste jaren zijn er steeds meer mensen die zich een auto/barrel kunnen veroorloven, en dan wordt het natuurlijk steeds drukker.
Verder weet ik dat het in Almaty een probleem is dat er geen goede voorsorteerstroken zijn voor linksaf. Je moet gewoon links voorsorteren en gaan als er een gat komt, maar dat gat is er nauwelijks, alleen als het verkeerslicht de ene richting rood geeft en de andere groen, in de tussentijd daarvan kunnen de auto's die op de kruising staan afslaan. Het overige verkeer wurmt zich er wel langs, maar erg goed gaat dat niet. De laatste jaren is de vertraging door die dingen steeds groter geworden omdat er steeds meer auto's zijn. Bovendien is er een tekort aan parkeerplaatsen, dus op de raarste plekken zetten ze hun auto neer.
Verder is het in de spits ook een probleem dat ze de kruisingen dicht zetten als er geen agent bij staat. Ze rijden gewoon allemaal de kruising op bij groen licht en proberen maar door de anderen heen te komen. Dat doen ze dan vanaf beide richtingen met als gevolg een complete puzzel.
Moskou zal iets anders zijn, maar ik denk dat veel problemen in beide steden hetzelfde zijn.